Skocz do zawartości

Final Fantasy XV


Pawel_S5

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze gdyby faktycznie wyglądało to jak w Platinum Demo to rozumiem, można by się wkurzyć i klnąć developerów na czym świat stoi. Ale poprawa frejmrejtu jest widoczna, i to bardzo widoczna.

 

Framerate jest dobry, jedyny moment w ktorym zauwazylem zeby spadal mocno to jak rzucam jakims czarem w grupke wrogow. Podczas samego grania czy nawet walki jest dobrze, do Platinum demo nie ma co nawet porownywac.

 

 

A gra na razie nie rozwija skrzydeł fabularnie (wręcz skąpi jej na chwilę obecną), ale przyznaje, że przez ostatnie pięć godzin męczyłem hunty i czyscilem mapę ze skarbów. Wciągająca sprawa, fajne wykonanie, w powietrzu na chwilę obecną czuć lekki klimat, bez wojen czy moralizowania o jakiejś naturze wszechrzeczy czy innych sensach istnienia. A łowienie ryb na krótką metę jest naprawdę bardzo fajne, o

Obyśmy nie czekali na "momenty" jak w wiadomej grze i wiadomym rozczarowaniu ever. Ciągle chcę to kupić w okolicach premiery i aż boję się pierwszych recenzji, choć z natury jestem optymistą. 

 

 

Gra otworzyla sie dosc szeroko i ze szczatkowo podana fabula, ale podejrzewam ze wraz z biegem gry bedzie sie zawezac i 'momenty' beda przychodzic. Jedyne co mnie troche zdziwilo to to jak krotki byl prolog, gdyby nie fakt ze ogladalem film wczesniej, to nie wiedzialbym po co ja w ogole jestem na tej drodze. :D Obejrzenie filmu to jest mus.

 

A o recenzje raczej bym sie nie martwil, sam rdzen gry jest przyjemny, wiec obstawiam ocenki 8-10.

Edytowane przez Bansai
Odnośnik do komentarza

Będą wrażenia z gry i jej mechaniki, jeśli ktoś uznaje to za spoiler to niech sobie odpuści czytanie.

 

Questy poboczne (oprócz rasowych dungeonów) są do zaorania bo są nudne i biedne. System walki po początkowym niesmaku mnie wkręcił, jest prosty w założeniach, ale efektowny i dający pewną swobodę w podejściu do walki - full out atak, magia, uniki i dziabanie czy kombinowanie z otoczeniem zawsze sa mile widziane. Oczywiście to aRPG, a nie slasher, więc i walka jest odpowiednio przystosowana. Za to na polu bitwy potrafi być czasami taki chaos, że nie idzie tego ogarnąć. No i kompanii mogli by mieć trochę lepsze AI.

 

Klimat po początkowym luźnym i nieco nudnym wstępie zaczyna się zagęszczać, tworzą się pierwsze intrygi i pojawiają się pytania, na które pewnie szybko nie poznam odpowiedzi.

 

Minigierki są proste w założeniach, ale dają fun. Łowienie ryb jest świetne, Justice Monster Five również całkiem przyjemne, a wyścigi chocobo dają frajdę jak za małolata :)

 

O muzyce nie będę pisać, bo pod tym względem to król giereczek 2016 i wszystko inne może mu buty pastować, a i to za pozwoleniem.

 

Ogółem czuć tutaj, ze twórcy faktycznie chcieli zrobić coś świeżego, ale nie kosztem starych wyg serii. Easter eggów i oczek puszczanych do fanów jest tu mnóstwo. A ten, kto wrzucił do gry OSTy z poprzednich części i pozwolił na słuchanie ich w trakcie jazdy furą jest moim senseiem.

 

Do tego dochodzi masa pierdółek jak tuningi do auta, rozwijanie skilli 'survivalowych' (bo ciężko takim nazwać robienie zdjęć przez Prompto) drużyny, zbieractwo... No, jest co robić i w pierwszych godzinach ten ogrom trochę przytłacza, zobaczymy, czy po X godzin gry nadal te aktywności będą bawić czy spowodują odruch pawiowy.

 

System rozwoju postaci nazwany tu Ascencion jest całkiem dobry, przypomina to mocno skurczone i podzielone na kategorie (Magic, Stats, Combat, Teamwork itepe) Sphere Grid. Przejrzyste, wygodne i intuicyjne rozwiązanie. Crafting magii na razie zlewam, bo z trzema podstawowymi żywiołami i jakimiś biednymi itemami cudów nie stworzę... Summonów jeszcze nie spotkałem.

 

Czy się podoba? No ba, na chwilę obecną nawet wybaczam SE potworka o nazwie FFXIII i jego pochodne. Ale zaznaczam, ze to opinia długoletniego fana serii po ledwie 11 godzinach gry, podszyta lekko emocjami i radością z faktu, że wszystko wydaje się działać tak, jak należy.

Edytowane przez Bzduras
  • Plusik 7
Odnośnik do komentarza

 

Wersja PRO ma niestety problem

 

https://www.youtube.com/watch?v=LWPJJOXJYCQ

 

I to wszystko ? i o to był ten cały płacz na imprezie wczoraj ?

 

Wersja na PRO nie grywalna po czekan na patcha xDDDD co te klapy to ja nawet... :P

Nie, mowa była o czymś innym.

 

Dodam, że warto słuchać radia - wiele informacji oraz smaczkow można usłyszeć ;)

Edytowane przez Starh
Odnośnik do komentarza

- angielski dubbing rodem z lat 90stych w najgorszym rozumieniu tego slowa

- po 3h to same hunty, zero fabuly

- w pudelku powinno byc ostrzezenie zeby nie odpalac bez zobaczenia filmu bo nic nie wprowadza w swiat gry - po co, dlaczego, fajna sprawa bylo rozbudowac uniwersum o film i serial ale oni tak gierke poprowadzili, ze bez znajomosci tego nie kapuje sie NIC

- mozna w sklepie kupic muzyke ze starych finali do autka, auto tez mozna tuningowac

- rozwoj postaci to taki shere grid z dziesiatki dla ubogich

- system czarow to taka wariacja tego z osemki

- framerate wporzo ale to jest na razie wielka pustynia, zobaczymy co bedzie dalej

- system walki dalej mnie nie przekonywuje, przy wiekszej ilosci przeciwnikow na ekranie i przy scianach to jest dramat by sie zorientowac co sie dzieje

- kontrola kolegow z druzyny sprowadza sie do atakow laczonych pod L1, nie ma predefiniowanych gambitow czy mozliwosci ich kontroli na wzor dwunastki

- wait mode odpala sie w momencie jak w czasie walki nie ruszamy chwile postacia

- exp zdobywamy za questy i hunty ale levelujemy postacie dopiero przy ogniskach (wiec mozna miec pelno exp ale dopiero 1lvl bo nie dotarlo sie do campu)

 

bansai pewnie juz dalej jestes bo grasz od wczoraj....rusza sie cos story?

  • Plusik 3
  • Minusik 4
Odnośnik do komentarza

Ja gram po angielsku, bo napisy są nieczytelne momentasmi (jakby nie można było zrobić parę piksli więcej cienia liter, żeby były bardziej widoczne na jasnych tłach...), a nie chcę tracić luźnych pogawędek bohaterów w czasie bitwy.

Ficuś - bansai nie jestem, ale Ci odpowiem: jak dojdziesz do

Galdin Quay - miasteczko portowe na południu mapy

to fabuła zaczyna nabierać tempa. Dzieje się więcej, pojawiają się bad-guyowie i jest ogólnie wesolutko.

Mace - obejrzyj nappierw Kingsglaive - ma o wiele większe znaczenie dla gry niż BH.

Edytowane przez Bzduras
Odnośnik do komentarza

Od 2-3 godzin nie moge recznie autem jezdzic za dnia, wczesniej moglem sie bujac po mapie, a nagle opcja jest zaznaczona na szarno i moge uzywa tylko 'auto' a manual jest dostepny juz wylacznie noca, tez tak macie czy gra jakiegos glitcha zlapala? Restart niestety nie pomogl.

Auto by wszedzie jezdzilo nie potrafia zrobic dobrze ze Płotka tak nie miala XD

Odnośnik do komentarza

Dzieki za info Bzduras, to moze od razu o jeszcze jedna rzecz zapytam, da sie jakos wybierac pore dnia do ktorej odpoczywamy? Mam 2 hunty w nocy i fajnie by bylo od razu wieczorem sie obudzic z bonusami.

 

btw. na 10 godzin grania poki co jeden crash do menu konsoli i 0 jakis karygodnych bugow. :cool:

Nie ma takiej opcji, trzeba czekać na nocke, na gafie też na to narzekają ;/ 

Odnośnik do komentarza

jak oceniacie system walki?

 

do mnie szalenczo sie gubi w czasie walki z gromadami przeciwnikow:

-warpy na gzymsy trudne do wykonania

-obrazenia zadawane znikad bo cios leci spoza pola zasiegu

-warp na gzyms daje nam mozliwosc podleczenia ale grajac na wait mode zamiast sie leczyc po chwili spoczynku wlacza sie menu pauzy

-kamera sie gubi gdy walczymy z ptakami 

-kamera sie gubi gdy walczymy w ciasnych pomieszczeniach

-do konca do mnie niezrozumialy system atakow zespolowych, pierwotnie myslalem ze je aktywujemy tylko pod l1 ale widze ze postacie same(??) czasem wykonuja je podczas starc

- trudno dokladnie wycelowac czarem w grupke przeciwnikow

- magia oparta z tego co na razie widze na 3 zywiolach - mam przez to rozumiec ze o czarach typu ultima itp w tej czesci moge zapomniec?

- ciagle trzymanie jednego gora dwoch przeciskow

 

co do fabuly i swiata

- jestem w trzecim chapterze na razie moge powiedziec, ze fabula nie tyle ruszyla co po prostu zaistnial motyw z filmu i tyle

- side questy na zasadzie przynies mi magiczny ziemniak, zabij 3 szczury

- nijaki projekt swiata, za malo intrygujacych miejscowek za duzo bezplciowych pustych polan, murow i baz

- za czesto nie ma muzyki gdy przemierzamy swiat na piechote

  • Plusik 2
  • Minusik 2
Odnośnik do komentarza

Czyli jak bede mial gre na premiere to przez patcha ktorego mialo strasznie nie byc bo gra podobno byla juz gotowa tylko mieli problemy z plynnoscia, bede mial na poczatku te filmiki wprowadzajace i inne rzeczy.

Coraz bardziej mi hype gasnie sadzac ze do konca ta gra byla robiona na kolanie. Z tego co tu czytam to zapowiada sie styl mmorpgowy jak z FF12 najgorszej czesci wedlug mnie czyli bezsensowne questy z bieganiem po mapie :(

Preorder zlozony wkrotce sie sam przekonam.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...