Skocz do zawartości

Final Fantasy XV


Pawel_S5

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oaza nie, ale dawały jako takie poczucie, że możesz robić sobie co chcesz między punktem X i punktem Y fabuły. A FF XIII nawet tego złudzenia nie daje jadąc ostro po rynnach do końca.

Opublikowano

IMO plansze z trzynastki tą "rynnowością" jakoś specjalnie nie dobiegają od lokacji z takiego FFX. Zaraz, chwila... w zasadzie to w ogóle od nich nie odbiegają, jedyna różnica polega na tym, że w FFX od czasu do czasu pojawiło się jakieś miasto albo pustynia, ale przecież w FFXIII mamy Grand Pulse, więc i tak się równoważy.

 

Poza tym większość z tych wad, które wcześniej wymieniłeś Pueblo, spokojnie można też dopisać poprzednim Finalom. Głupawe postacie? Momentami niepoważne dialogi? Dziwny design i język? Czepiasz się stary maksymalnie na siłę.

Opublikowano

Ale w X było 5x więcej rzecz do roboty, była interakcja ze światem, można było wrócić się do wszystkich miejscówek, były w trzy dupy ukrytych rzeczy. Świat był lepiej ukazany i w ogóle ta gadanina nie prowadzi do niczego, bo wszyscy dobrze wiemy czemu XIII ssie. Żadnemu fanowi tego nie trzeba tłumaczyć.

Opublikowano (edytowane)

Ograniczenie swobody gracza (liniowość lokacji i niedorobione Crystalium) oraz mała liczba bonusowych atrakcji, to zdecydowanie największe grzechy trzynastki, ale w moim mniemaniu odpokutowuje ona to po części rewelacyjnymi walkami, całkiem niezłą fabułą i doskonałą oprawą. Daleki jestem od stwierdzania, że to najlepszy FF w historii, ale tak samo nie podzielam opinii graczy równających ten tytuł z ziemią czy uważających go za jedynie dobry (lub nie daj boże przeciętny).

 

Tak, jestem fanem FF, a przy trzynastce bawiłem się bardzo dobrze.

Edytowane przez Josh the Boy
Opublikowano (edytowane)

Famitsu.com opublikowało wywiad z Tetsu-chanem. Względem skrótów z ostatniego dodam jeszcze, że:

http://www.famitsu.com/news/201102/01039883.html

 

- scena z pierwszej perspektywy przedstawiona w trailerze rozgrywa się w dzieciństwie Noctisa; gracz będzie mógł nim sterować

- gra zaczyna się gdy królestwo Noctisa zostaje najechane i ten musi uciekać

- gość w białym płaszczu ścierający się z ojcem Noctisa i ten z pierwszych materiałów ubrany podobnie to inne osoby

- w przeciwieństwie do filmu z TGS2010 tutaj tempo jest takie jakie być powinno...

- ... i oczywiście Noctis będzie posiadał różne umiejętności niepokazane w trailerze np. podwójny skok

- przełączanie między postaciami będzie błyskawiczne

- przechodząc grę jeden raz nie doświadczymy wszystkiego

- Versus będzie wypchany "unikalnymi systemami" (Nomura powiedział to odpowiadając na pytanie o system rozwoju który oczywiście też się tu znajdzie)...

- ... oraz elementami znanymi z serii FF

 

Edit: Dżizus. Goście w białych płaszczach to rzecz jasna inne osoby. Sry, chwilowe zaćmienie.

Edytowane przez Enkidou
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Według T. Nomury niewielki update informacji zostanie przedstawiony w następnym numerze Famitsu (i może Dengeki bo też wychodzi), czyli za tydzień. Poza tym zapowiedź nowej gry.

 

Awww yeaaah!

Opublikowano

Nie skończą jednej, a zbierają się za 5 następnych. Super, tak trzymać. Jeszcze trochę i FF Versus XIII stanie się nowym Duke Nukem Forever, osobiście po prostu nie wierzę, że ta gra wyjdzie na tej generacji konsol.

 

 

Najgorsze w tym wszystkim jest chyba to, że przez Versusa bankowo nie doczekam się już Kingdom Hearts III.

Opublikowano

Mam nadzieję, że będzie to początek comiesięcznego cyklu artykułów nt. FF V XIII, bo ta gra powstaje zdecydowanie za długo.

 

I skrycie liczę na to, że obiektem tej zapowiedzi będzie kontynuacja The World Ends With You.

Opublikowano

Lulz. Ta nowa gra to jakaś muzyczna Dissidia (bez "Dissidia" w tytule) na 3DS'a ; p

http://uproda.2ch-library.com/399584wFO/lib399584.jpg

 

W pierwszej sekundzie myślałem, że to jakaś abominacja a to wygląda całkiem fajnie na tych pierwszych screenach (np. podział na field i battle jak w klasycznym eRPeGu).

 

Dobre jest to, że taka gra nie powinna raczej przeszkadzać w produkcji Versusa. Powinni to szybko wydać, a zespół to robiący być zupełnie inny.

Opublikowano

Skrót wywiadu z T. Nomurą z najnowszego Famitsu, najdokładniejszy w całych nie-japońskich internetach. Starałem się jak najlepiej oddać jego wypowiedzi, chociaż w kilku przypadkach -- ze względu na lakoniczność skrótów -- było to trudne.

 

- Nomura nie był w tym roku osobiście na E3

- twierdzi, że w Los Angeles nie zobaczył raczej niczego, czego by się nie spodziewał, lecz patrząc na zagraniczną technologię daje mu to motywację do pracy

- na E3, mówi, dało się wyczuć kryzysową atmosferę (nie wiem do czego dokładnie się odnosi) i uważa, że nawet zaczynając od teraz nie da się nadrobić (technologicznej?) różnicy między Japonią (?) a światem

 

- zespół pracujący nad Versus XIII ce(pipi)e bardzo wysokie morale, Nomura pokazał dziennikarzom Famitsu nowe screeny z gry, które jednak nie zostały wydrukowane w magazynie (jest to spowodowane zbliżającą się premierą Type-0 i FFXIII-2)

 

Jeden ze screenów przedstawia Behemotha wraz z Noctisem na uliczce jakby włoskiego miasta. Pozostałe dwa to Noctis stojący na ulicy wraz ze swoim samochodem – jeden screen zrobiony za dnia, drugi w nocy.

 

- w grze będą dwa rodzaje cut-scen – pre-renderowane i na silniku gry (przy tych drugich będzie można kontrolować kamerę jak w XIII-2)

– z cut-scenami na silniku gry wiąże się pewien nowy system, który — jak ma wrażenie Nomura — nie został jeszcze nigdzie w grach wykorzystany

- Nomura mówiąc o tym systemie/cut-scenach powiedział, aby oczekiwać bardziej naturalnej niż ‘growej’ ekspresji

- (rzecz co do której nie jestem pewien) różne ‘myki’ mają się zmieniać w zależności od ‘scenerii’ cut-scen (musiałbym przeczytać cały wywiad i znać kontekst bo nie rozumiem zbytnio sensu tego zdania)

- ów nowy system bardziej przypomina element składający się na grę FPP niż RPG

 

- Nomura twierdzi, iż sporo stracimy grając zbyt szybko (mówił o eventach)

- ‘kontrolowane’ cut-sceny powstały ponieważ Nomura chce, aby graczowi nie towarzyszyło odczucie przerwania gry podczas ich biernego oglądania

- wymagało to wszystko dwa razy większych nakładów pracy niż gdyby obrano tradycyjne metody

- do tej pory w cut-scenach oglądaliśmy modele postaci wysokiej jakości, lecz według reżysera Versusa te wysokiej i te niższej jakości różnią jedynie detale (jak choćby włosy)

- takie pójście pod prąd pozwoliło wyspecjalizować się zespołowi w cut-scenach na silniku gry

- tempo konwersacji jest „całkiem dobre” dlatego możemy mieć wrażenie, iż sceny rozrywają się szybciej niż w przypadku poprzednich części serii

 

- filozofia stojąca za game designem FF Versus XIII jest zupełnie inna niż w przypadku FF Type-0 i serii Kingdom Hearts (Nomura odniósł się w ten sposób do osób które uważają Versusa i KH za gry bardzo do siebie podobne)

 

- Nomura tłumaczy o co mu chodzi – seria Kingdom Hearts podkreśla znaczenie bohaterów, jest grą action RPG umożliwiającą wiele różnych — także widowiskowych — czynności podczas walki (ten kierunek ma być ukazany dobitniej w KH3D)

- FF Type-0 powstaje by przebić Crisis Core i The 3rd Birthday, zespół pracuje nad tym by jak najlepiej przenieść „pole walki” do gry RPG

- FF Versus różni się od obu – jest tu drama i wiele różnych uczuć; pozwala także cieszyć się walką której warunki zmieniają się w zależności od różnych czynników

- gdyby te tytuły różniły się tylko wizerunkowo Nomura nie byłby zadowolony

 

- według dziennikarzy Famitsu grafika jest niemalże fotorealistyczna, co w sporej części — wyjawia Nomura — jest zasługą Takeshiego Nozue, który do tej pory pracował jedynie przy wstawkach CG

- za sprawą nowych technik oświetlenia znacząco zmieniło się ponoć wrażenie gry

 

- w grze można robić zdjęcia

- zdjęcia robimy w naszych ulubionych miejscach dzięki smartfonowi jaki nosi ze sobą Noctis

 

- nowe techniki oświetlenia o których była mowa nieco wyżej zostały już wykorzystane w miejscach wcześniej zaprezentowanych na zwiastunach i screenach (tzn. my ich jeszcze nie widzieliśmy)

 

- zespół podejmuje w tej chwili wiele nowych wyzwań dlatego zespół składa się jedynie z tego trzonu o którym informowano wcześniej (czynione są przygotowania do wejścia we właściwą „masową’ produkcję”)

- głosy nagrywane są po trochu; w przypadku żeńskich postaci jest ich naprawdę niewiele, toteż Nomura ma poczucie zaniedbania tych kwestii

- z racji tego że czterej główni bohaterowie są jeszcze młodzi zdarzy im się gadać o kompletnych pierdołach

- będą też sceny w których zaczną się przekrzykiwać, dlatego przy nagraniach brali niekiedy udział wszyscy czterej aktorzy jednocześnie

 

- Nomura przeprosił graczy za to, że muszą czekać i obiecał że następnym razem ilość informacji będzie większa; zespół stara się wyjść naprzeciw dużym oczekiwaniom

 

BTW: Być może jeszcze jakieś nowe informacje ukażą się w następnym Dengeki PS.

  • Plusik 7
Opublikowano

Yyy to kiedy to w ogóle wychodzi?

 

Ale będzie gul jak ta gra okaże się tak samo słaba jak zwykła XIII;]

Chyba chcą przejąć pałeczkę po Duke Nukem Forever co do najdłużej robionej gry XD

Kiedyś tam wyjdzie, a jaka będzie. Cóż dobra i zapewne nic więcej.

Opublikowano

Brawo Enkidou za tłumaczenie, naprawdę aż człowiek dzięki temu nie chce wyzywać świata że musi czekać a informacji o grze nie wiele(bo nasze rodzime czy zagraniczne z zachodu site'y również nie szaleją tym żeby mieć w swoich szeregach kogoś kto mógłby właśnie tłumaczyć stuff z japońskich magazynów growych a to wielki błąd według mnie). Powiem szczerze że jak już tyle lat czekam na Versusa(tak od początku z całego Fabula Nova Crystalis czekam właśnie głównie na niego) tak jednak dobrze jest wiedzieć że nawet pomimo całej otoczki biznesowej która się kryje za grami(w sensie wydać szybciej, narobić się mniej a zarobić jak najwięcej) to Square wzięło sobie do serca wiele rzeczy i nie próbuje na szybkiego wydać Versusa jak to było w przypadku zwykłej XIII, cieszyłbym się jakby po raz pierwszy to Versusa wydali na zachód dodatkową z opcją Japońskiego Voice Actingu(to co słyszałem do dla mnie jest rzeźnia, na plus oczywiście), dobrze by bylo gdyby pokazali jakiś już konkret gameplay'owy na TGS'ie lub przyszłym E3 bo jak wstawki dla mnie wymiatają tak chciałbym jedynie jeszcze utwierdzenia że gameplay będzie jeszcze lepszy niż to co pokazano w krótkich momentach poprzednich trailerków. I jak w sumie potrzebują jeszcze czasu na produkcje to ja tam nie mam nic przeciwko jeżeli oczywiście się nie zapomną(czekałem ponad jakieś 7 lat na nowego Golden Sun'a, czekam już 10 lat na Shenmue III to i mogę poczekać na Versusa ^^').

Opublikowano

No właśnie. Ludzie mówią, że XIII powstawała długo a rzecz nie jest tak prosta. Raz, że ją po prostu bardzo wcześnie zapowiedziano a powstawać powstawała z grubsza tyle co choćby XII. Dwa - problemy z kleconym w tym czasie silnikiem i wpływ jaki miało to na game design. Versus XIII jest niestety ofiarą tych wszystkich zdarzeń dlatego powstaje tak długo. Z dwojga złego jak dla mnie lepiej jednak żeby przedłużyć jeszcze developing niż wywalać masę contentu (vide XII i XIII).

 

Ale nie pokazanie tych trzech screenów szerszej publice to jednak niezłe trollowanie ze strony SE. ; /

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Heh, a ja głupi wierzyłem, że jednak na tgs-ie pojawi się jakiś gameplay, ba nawet demo. No ale człowiek młody to i głupi. Mam nadzieję, że tri-ace oraz level 5 chociaż coś fajnego zapowiedzą.

Opublikowano

Głupie SE... ostatnio zaplusowali u mnie wykupieniem praw do true crime hong kong, a teraz znowu odwalają szopke :/ Za rok znowu pewnie zapowiedzą 10 nowych finali, które wyjdą wcześniej niż versus...

Opublikowano

jak dla mnie ta gra nie istnieje :P Taką szopkę z nią robią, że głowa mała, nie zdziwię się jak za rok uznają,że wyjdzie ona już na ps4 albo ją skasują

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...