logan1 0 Opublikowano 14 lipca 2008 Opublikowano 14 lipca 2008 Ja swego czasu dostałem nową konsole (po 2 serwisowaniach starej). Ale teraz mam inny problem. Odkupiłem drugiego X od znajomego (do biuro ). Ale wyskoczył „Czerwony Krąg Śmierci”. Zgłosiłem to jak zwykle zgodnie z procedurą a tam zonk! Zostałem poinformowany że jeśli podam swoje dane (jako nowego właściciela) to konsola automatycznie traci gwarancje !!! Co to za praktyki! Czy ktoś wie jak to się ma do praw konsumenta ? Pozdrawiam Cytuj
Juchy 24 Opublikowano 14 lipca 2008 Opublikowano 14 lipca 2008 nijak sie ma, bo to producent, konsument ma isc tam gdzie zakupil czyli do sprzedawcy... Cytuj
dx36 2 Opublikowano 14 lipca 2008 Opublikowano 14 lipca 2008 Mam pytanko jesli kupilem konsole od kumpla i byla rejestrowana bo miala rok temu rod`a i chcem tylko pada nowego dostac to wiadomo bede musial podac numer konsoli ale beda cos sie sapac ze konsola byla na kogos innego jzu rejestrowan czy nie ?? beda chcieli jakies paragony czy cos ?? Cytuj
milekp 78 Opublikowano 14 lipca 2008 Opublikowano 14 lipca 2008 Co to za praktyki! Czy ktoś wie jak to się ma do praw konsumenta ? Praktyki, jak praktyki - należy wiedzieć, że gwarancja jest dobrowolna, producent może więc (ale wcale nie musi) udzielić jej konsumentowi. To producent decyduje o treści i zakresie gwarancji. Ty zaś idziesz reklamować (jak pisał Juchy) do sprzedawcy niezgodność towaru z umową - polecam poczytać sobie tutaj Cytuj
dx36 2 Opublikowano 14 lipca 2008 Opublikowano 14 lipca 2008 (edytowane) Te prawa to do mnie ? Aha i jeszce jak będę dzwonic to co ma mpowiedziec ze chciale mzareklowac pada ? chcialem dostac nowego czy jak ?? i jak sie zorientuja ze byla juz rejestrowana to bede miec mozliwosc podania nowego adresu ?? Juz nie wazne dowiedziałęm sie ze moge do usluge zrobic tylko przez kolege tzn on musi wyslac zepsutego pada oni odesla nowego czyli rowniez NIE ROZDAJA DARMOWYCH PADOW a szkoda Edytowane 14 lipca 2008 przez dx36 Cytuj
milekp 78 Opublikowano 14 lipca 2008 Opublikowano 14 lipca 2008 (edytowane) Te prawa to do mnie ? Cytowałem logana1 więc moja odpowiedź tyczy się jego pytania. Ale tobie też zawsze może się taka wiedza przydać. Co twojej sprawy, jak konsola była rejestrowana, to według polityki m$ tylko ta osoba ma prawo do gwarancji. Gwarancji na konsolę i akcesoria a do nich należy pad. Możesz spróbować, nic to nie kosztuje ale sądzę, że nic nie wskórasz. No chyba, że dorwiesz tę osobę, która rejestrowała i to na jej adres zostanie wysłany pad. Drugą sprawą jest plaga "zepsutych padów" w Polsce i reakcja m$ na takie praktyki. edit: no widzisz, nie wiedziałem, że edytowałeś posta - jest tak jak mi się wydawało. Ale zawsze możesz iść do sprzedawcy z reklamacją towaru niezgodnego z umową, tak jak pisałem wyżej. Edytowane 14 lipca 2008 przez milekp Cytuj
Scorp1on 8 Opublikowano 14 lipca 2008 Opublikowano 14 lipca 2008 (edytowane) To tylko tak w Polsce jest ze nie mozna przerejestrowac konsoli czy wszedzie indziej? A co jesli ktos mieszka w jakiejs starej kamienicy ktora jest przeznaczona do rozbiorki? ... Edytowane 14 lipca 2008 przez signap Cytuj
dx36 2 Opublikowano 14 lipca 2008 Opublikowano 14 lipca 2008 To mowisz ze bedziesz czekal na kuriera na trzeciej stercie gruzow od beotniarki i przyjezdza Cytuj
milekp 78 Opublikowano 14 lipca 2008 Opublikowano 14 lipca 2008 A co jesli ktos mieszka w jakiejs starej kamienicy ktora jest przeznaczona do rozbiorki? ... Przerejestrowanie dotyczy zmiany użytkownika a nie zmiany jego adresu zamieszkania - sądzę, że na inny adres by wysłali. Cytuj
ash77 3 Opublikowano 14 lipca 2008 Opublikowano 14 lipca 2008 (edytowane) A co jesli ktos mieszka w jakiejs starej kamienicy ktora jest przeznaczona do rozbiorki? ... Przerejestrowanie dotyczy zmiany użytkownika a nie zmiany jego adresu zamieszkania - sądzę, że na inny adres by wysłali. oczywiscie ze zmiana adresu przechodzi na infolini - nikt nie zabrania przeprowadzek a nie można zmienić użytkownika z prostego powodu - producent w ten sposób walczy ze sprzedażą konsoli w tzw drugim obrocie (bo producent nic z tego nie ma) Edytowane 14 lipca 2008 przez ash77 Cytuj
logan1 0 Opublikowano 14 lipca 2008 Opublikowano 14 lipca 2008 a nie można zmienić użytkownika z prostego powodu - producent w ten sposób walczy ze sprzedażą konsoli w tzw drugim obrocie (bo producent nic z tego nie ma) No nie do końca, bo qumpel od którego kupiłem konsole (która okazała się wadliwa) kupił sobie Elite Cytuj
Scorp1on 8 Opublikowano 14 lipca 2008 Opublikowano 14 lipca 2008 A co jesli ktos mieszka w jakiejs starej kamienicy ktora jest przeznaczona do rozbiorki? ... Przerejestrowanie dotyczy zmiany użytkownika a nie zmiany jego adresu zamieszkania - sądzę, że na inny adres by wysłali. oczywiscie ze zmiana adresu przechodzi na infolini - nikt nie zabrania przeprowadzek a nie można zmienić użytkownika z prostego powodu - producent w ten sposób walczy ze sprzedażą konsoli w tzw drugim obrocie (bo producent nic z tego nie ma) to rozumiem ze jesli mi sie znudzi po 1 roku i zaliczy po pierwszych tygodnaich RROD moge sobie spalic go ew trzymac na sile/spalic/rozwalic lub przerobic... Moze tez samochodow powinni zabronic sprzedawac czy tez mieszkan... Cytuj
ash77 3 Opublikowano 14 lipca 2008 Opublikowano 14 lipca 2008 (edytowane) A co jesli ktos mieszka w jakiejs starej kamienicy ktora jest przeznaczona do rozbiorki? ... Przerejestrowanie dotyczy zmiany użytkownika a nie zmiany jego adresu zamieszkania - sądzę, że na inny adres by wysłali. oczywiscie ze zmiana adresu przechodzi na infolini - nikt nie zabrania przeprowadzek a nie można zmienić użytkownika z prostego powodu - producent w ten sposób walczy ze sprzedażą konsoli w tzw drugim obrocie (bo producent nic z tego nie ma) to rozumiem ze jesli mi sie znudzi po 1 roku i zaliczy po pierwszych tygodnaich RROD moge sobie spalic go ew trzymac na sile/spalic/rozwalic lub przerobic... Moze tez samochodow powinni zabronic sprzedawac czy tez mieszkan... nie zabraniają - ale nie słyszałem o gwarancji na mieszkanie chodzi o to ze od kogoś z drugiej ręki nie kupujesz gwarancji i bezpłatnego serwisowania Edytowane 14 lipca 2008 przez ash77 Cytuj
logan1 0 Opublikowano 14 lipca 2008 Opublikowano 14 lipca 2008 (edytowane) Moim zdaniem to jest chore! Tylko dla tego, że jestem drugim właścicielem sprzętu (na gwarancji) to traktuje mnie się jak śmiecia ? Coś tu jest nie tak! Przecież okres gwarancyjny się nie skończył, co więcej przez pojawienie się znanej usterki - gwarancja miała zostać przedłużona o następny rok (tak deklarował producent). Wiadomo jest, że producent nie zarabia tylko na samej konsoli, ale i na grach i na licencjach. Więc jeśli ja kupuje np. konsole od osoby, która już nie będzie grała, (bo np. się jej to znudziła, kupiła konkurencyjna konsole itd) to będę kupował nowe gry i akcesoria do nowej zabawki. Czyli producent będzie zarabiał nadal. Coś tu jest nie tak w postrzeganiu klientów, (czyli nas graczy) przez producenta, czyli firme microsoft. Edytowane 14 lipca 2008 przez logan1 Cytuj
Scorp1on 8 Opublikowano 14 lipca 2008 Opublikowano 14 lipca 2008 (edytowane) ash77, rozumiem. Kupuje "telefon" ktory po kilku miesiacach mi sie znudzil/mialbyc super a jest duper/pojawil sie nowszy model i sprzedajac go ze wszystkim, kupujacy ma pelna gwarancje,itp (pominmy fakt ze telefony zadko sie psuja ale z Xem tak nie bylo a obecnie jest ok w wersjach 65nm). Caly ten fucking MS... Jesli przy X720 MS znow powtorzy te swoje bledy to 360 bedzie moim ostatnim sprzetem ktory od nich kupie. Edytowane 14 lipca 2008 przez signap Cytuj
masterlag 1 Opublikowano 17 lipca 2008 Opublikowano 17 lipca 2008 (edytowane) Mam pytanie swojego XO kupiłem w grudniu 2006 wtedy był rok gwary,ale podobno na ROD przedłużyli wszystkim do 2 lat.Więc mam takie pytanie czy jeśli mam paragon(a co jeśli nie??) to jest sens dzwonić do M$ z moim problemem czy nie?? I czy sciągniecie przodu faceplate i wyjęcie dysku = strata gwary czy nie?? I at least czy gdyby udało mi się zamówić kuriera to on sam all zrobi czy lepiej wyjąć dysk i jemu//ew na infolinii nic nie wspominać o goldzie na live?? Paragonu na bank nie mam ale jestem jedynym userem tego XO i jeszcze nie rejestrowałem konsoli przez infolinie a data produkcji wdłg naklejki z tyłu to 2006-09-18 Edytowane 17 lipca 2008 przez masterlag Cytuj
milekp 78 Opublikowano 17 lipca 2008 Opublikowano 17 lipca 2008 Mam pytanie swojego XO kupiłem w grudniu 2006 wtedy był rok gwary,ale podobno na ROD przedłużyli wszystkim do 2 lat.Więc mam takie pytanie czy jeśli mam paragon(a co jeśli nie??) to jest sens dzwonić do M$ z moim problemem czy nie?? I czy sciągniecie przodu faceplate i wyjęcie dysku = strata gwary czy nie?? I at least czy gdyby udało mi się zamówić kuriera to on sam all zrobi czy lepiej wyjąć dysk i jemu//ew na infolinii nic nie wspominać o goldzie na live?? Paragonu na bank nie mam ale jestem jedynym userem tego XO i jeszcze nie rejestrowałem konsoli przez infolinie a data produkcji wdłg naklejki z tyłu to 2006-09-18 Aleś namieszał Po pierwsze - zarejestruj konsolę, powiedz, że kupiłeś na początku 2007r. i spytaj do kiedy masz gwarę bo m$ różnie i dziwnie, nieraz to oblicza. Do tego gwarę masz 2 lata a na rrod 3 lata. Ściągnięcie panelu i wyjęcie dysku nie powoduje straty gwarancji. Wysyłając na gwarę wysyłasz samą konsolę bez dysku i naprawdę nie wiem co ma do rzeczy gold na live? Nie musisz mieć paragonu i jak masz konsolę nie rejestrowaną masz wszelki uprawnienia by zgłosić reklamacje na infolinii kupujacy ma pelna gwarancje,itp Caly ten fucking MS... kupie. Po prostu zrozum, że gwarancja jest dobrowolnym zapewnieniem producenta, że coś zrobi (to co sam sobie wymyśli). Ty wg polskiego prawa masz prawo reklamować towar niezgodny z umową u sprzedawcy. Cytuj
masterlag 1 Opublikowano 17 lipca 2008 Opublikowano 17 lipca 2008 Czyli że mam normalnie zadzwonić i powiedzieć coś w stylu "kupiłem konsole na początku 2007 chciałbym ją zarejestrować i wiedzieć czy mam jeszcze gwarancję ponieważ pojawiły się u mnie 3 czerwone diody i chciałbym wiedzieć czy możecie coś z tym zrobić"?? Cytuj
milekp 78 Opublikowano 17 lipca 2008 Opublikowano 17 lipca 2008 Nie. Powiedz, że konsola ci się zepsuła i poczekaj na pytania miłej pani z infolinii. Tylko wymyśl sobie dokładną datę zakupu - reszty informacji nie zmyślaj. Cytuj
masterlag 1 Opublikowano 17 lipca 2008 Opublikowano 17 lipca 2008 Ok dzięki zaraz dzwonie powiem ze np 2giego stycznia kupieł i co i jak to zdam relację. Ok zadzwoniłem miła pani Paulina odebrała telefon wszystko jasne mam czekać na maila goły XO do szarego kartonu i czekac na UPS sorry za PuP OK przyszedł właśnie email z ups więc wybrałem retrieve ur ups return label są tam 4 punkty i ta nalepka więc mam ją wydrukować, nalepić na karton z XO i dzwonić pod ten numer który przylazł żeby zamówić kuriera?? Cytuj
milekp 78 Opublikowano 17 lipca 2008 Opublikowano 17 lipca 2008 dzwonić pod ten numer który przylazł żeby zamówić kuriera?? Nie wiem jaki numer przyszedł ale wejdź w google, znajdź ups i sposób zamówienia kuriera. Podajesz im numer przewozowy i oni przychodzą do ciebie o określonej godzinie. Cytuj
masterlag 1 Opublikowano 17 lipca 2008 Opublikowano 17 lipca 2008 Na maila przyszedł taki sam numer jak na 1st stronie tylko z końcówką 4545 zamiast 1661 Czy może dzwonić pod numer który jest podany na stornie ups w dziale z lokalizacjami dla Krakowa ( bo tam najbliżej jest siedziba) Cytuj
cyter666 0 Opublikowano 18 lipca 2008 Opublikowano 18 lipca 2008 Ja osobiście przeszedłem się do siedziby kuriera i dałem paczkę bo nie chciałem czekać parę dni właśnie moja konsola o 6:13 wylądowała w Frankfurcie :shifty: Cytuj
masterlag 1 Opublikowano 18 lipca 2008 Opublikowano 18 lipca 2008 XD jadę w pon im sam zawieść tego XO gdyż dzwoniłem do nich pare min temu i jedyne czego się dowiedziałem to to że musiałbym zapłacić 300 za przesyłkę do germanów. Cytuj
milekp 78 Opublikowano 18 lipca 2008 Opublikowano 18 lipca 2008 musiałbym zapłacić 300 za przesyłkę do germanów. Jejku, co za bzdura - czy ty masterlaq umiesz coś załatwić??? Płaci m$ i za nic nie płacisz - podajesz nr przewozowy i babka już ma w kompie, że jest opłacony. Co ty opowiadasz za cuda :sciana: Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.