Wojtq 795 Opublikowano 7 września 2008 Opublikowano 7 września 2008 200 zł za SotC ?! Allegro nie znasz ? http://www.allegro.pl/search.php?string=sh...p;category=5948 Bierz i nie zastanawiaj się ani chwili dłużej, bo gra jest przepiękna i jest jednym z tych tytułów, dla których warto było kupić PS2. Cytuj
Gość pawel_k Opublikowano 7 września 2008 Opublikowano 7 września 2008 @amarok - mógłbyś ukryć ten jeden spoiler o zamku, ja nie skończyłem jeszcze gry i wolę nie wiedzieć co będzie na końcu Cytuj
rushman 4 Opublikowano 8 września 2008 Opublikowano 8 września 2008 Do dzisiaj uważam Ico za jedną z najładniejszych gier poprzedniej generacji... Technicznie trochę odstaje od "God of Warów" ale i tak jest śliczna. Polecam też zagranie w wersję USA - wydaje się ładniejsza (miejscami) oraz - największy atut - robiąc zoom (R2) zwiększa się szczegółowość tekstur oddalonych miejsc - bardzo zauważalnie!! Nie ma tego w wersji PAL, co uważam za DUŻY minus "europejczyka". Cytuj
Sonotori 0 Opublikowano 9 września 2008 Opublikowano 9 września 2008 Polecam też zagranie w wersję USA - wydaje się ładniejsza (miejscami) oraz - największy atut - robiąc zoom (R2) zwiększa się szczegółowość tekstur oddalonych miejsc - bardzo zauważalnie!! Nie ma tego w wersji PAL, co uważam za DUŻY minus "europejczyka". A to dziwne, gdyż w USA wydano ponoć wcześniejszą wersję kodu, bez ostatniego szlifu developerskiego. http://en.wikipedia.org/wiki/Ico#Versions_and_merchandise Cytuj
rushman 4 Opublikowano 9 września 2008 Opublikowano 9 września 2008 A to dziwne, gdyż w USA wydano ponoć wcześniejszą wersję kodu, bez ostatniego szlifu developerskiego. http://en.wikipedia.org/wiki/Ico#Versions_and_merchandise ... There are major differences between the releases of the game in different locales. The US version was rushed to release to meet an early shipping deadline and as such misses some bonuses found in the Japanese and European releases. The second playthrough bonuses present in the EU and Japanese releases are removed, as is the expanded dialogue (the subtitles that were inde(pipi)herable runes the first time through are now translated), the option to have a second player control the princess, a secret weapon which resembles a lightsaber from Star Wars, and the option to play the entire game in the "film effect" seen in certain cut scenes. There were also a few changes made to the game itself, such as the shadow generation points and the AI.... Myślę te wszystkie dodatki i zmiany w grze wymusiły cięcia w grafice... // bardziej odpowiada mi wersja USA... może dlatego, że była pierwsza Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 9 września 2008 Opublikowano 9 września 2008 hmmm dziwne to... w koncu ntsc wyszlo na cd, a pal na dvd... Cytuj
rushman 4 Opublikowano 9 września 2008 Opublikowano 9 września 2008 Polecam sprawdzić, warto zagrać w pierwotną wersję najlepszej gry ever "Bonusy" PAL/JAP nie wnoszą nic nowego, wręcz przeciwnie - zrozumiałe dialogi dodane jakby na siłę, panikarskie reakcje Yordy, dziwaczne zachowania Dymków i na dodatek gorsza grafika - np. będąc na balkonie (jednym z dwóch - tam gdzie opuszczamy zwodzony most) po wizycie na Wsch/Zach Wieży, widać rozpikselowany parkiet piętra niżej. No i najistotniejsza różnica, o której wspomniałem w poście wyżej, czyli zoom'ując, nie zwiększa się rozdzielczość tekstur na obiektach. Jedyne z czym trafili to możliwość nałożenia "filtru filmowego", no i może jeszcze opcja sterowania Yordą. Rodzaj płyty nie ma raczej znaczenia (zdaje się że Ico JAP też wyszło na CD a niczym nie różni się od PAL) Naprawdę polecam zagrać!! Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 10 września 2008 Opublikowano 10 września 2008 jak znowu bede miec konsole to sprawdze ;] z tym cd/dvd to chodzilo mi o to, ze dvd to poprostu wiecej miejsca i troche dziwne wydaje sie takie pociecie gry... Cytuj
Sonotori 0 Opublikowano 11 września 2008 Opublikowano 11 września 2008 Myślę te wszystkie dodatki i zmiany w grze wymusiły cięcia w grafice... Nie wydaje mi się. Sądząc z Twojego opisu wersje różnią się jakimś widocznym zabiegiem optymalizacyjnym, za który odpowiada odrobina kodu. Gdyby chodziło o oszczędność miejsca na japońskim CD, gra mogłaby mieć np. niższy bitrate sampli audio (których w Ico raczej nie ma tyle co w GTA, tudzież jRPG-u dialogiem płynącym), generalnie gorsze tekstury, ew. mniej tekstur (jak rozumiem nie w tym rzecz), wycięte (albo gorsze jakościowo) filmy (gdyby filmów było dużo)... Nie miałem okazji porównać, ale może ta różnica jest wymuszona bajerami takimi jak bardziej złożone cienie w wersji PAL, programowy antyaliasing, lepsze (w teorii) oświetlenie, które w praktyce mogą się mniej rzucać w oczy, więc tak jakby skórka za wyprawkę. Czasem trudno się zdecydować, czy zapodać jakiś efekt, czy lepiej z niego zrezygnować. Przykładem filtr zmiękczający w PAL-owskim GoW. Grałem z nim, bo maskował aliasing, ale w dwójce brak tej opcji, toteż aliasing z początku mnie raził, jednak przyznać trzeba, że obraz jest ostrzejszy. Zetknąłem się też z opinią, że progressive scan nie w każdym wypadku służy grafice. Poza tym post-processing w PC-towym Hitman: Contracts bardzo obciążał kartę graficzną (na szczęście można go było wyłączyć), ale trudno stwierdzić z pełnym przekonaniem, że ogólne przyżółcenie/przybrązowienie obrazu było tych wymagań sprzętowych warte. Itd, itp. Osobnicze preferencje w takich kwestiach często kształtuje pierwsze wrażenie. bardziej odpowiada mi wersja USA... może dlatego, że była pierwsza Pewnie właśnie dlatego. Cytuj
rushman 4 Opublikowano 23 września 2008 Opublikowano 23 września 2008 11/09/2008 - Team ICO given special Visual Arts award at CEDEC 2008 At this year’s CEDEC (CESA Developers Conference), on behalf of the entire team, Fumito Ueda, Junichi Hosono and Hajime Sugiyama were presented with a special award for Visual Arts for their contribution to the video game industry. ICO won the award, surpassing other better-known titles like Final Fantasy, Gran Turismo and Metal Gear Solid. The game was praised for its atmosphere and presentation of contrasting light and shadow. Ueda had a few lines ready for the occasion: “Thank you for this award. When we started working on ICO ten years ago, we faced many challenges because we wanted to create something which did not exist. We are now facing a similar challenge with our new project. Please wait a little more, we are sure you’ll like it very much. Thank you again.” http://www.tigmagazine.com/ Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 29 września 2008 Opublikowano 29 września 2008 Należało się bez dwóch zdań. Tylko ICO dostało? Ja bym dał jeszcze REZ’owi ;] Cytuj
Berion 207 Opublikowano 30 września 2008 Opublikowano 30 września 2008 [...] gra mogłaby mieć np. niższy bitrate sampli audio [...] Wszystkie mutacje PCM/ADPCM na PS2 mają stały i ściśle określony. Co najwyżej można obniżyć częstotliwość (standardowo są to dwa kanały w 44.1KHz). ;] Cytuj
Sonotori 0 Opublikowano 8 października 2008 Opublikowano 8 października 2008 Nareszcie mam własne oryginały Ico i SotC. Napiszę tak: kolekcjonerom radzę nie grymasić, tylko brać wersję PAL, która chyba istnieje w większej liczbie egzemplarzy, a tym samym łatwiej (i taniej) ją zdobyć. Nawet jeśli graficzna przewaga nad wersją US nie jest oczywista, nie ma co szukać dziury w całym. Opcja 60 Hz obecna, dodatki są. Pozostaje tylko współczuć graczom skazanym na 50 Hz przez ich telewizor, bo - sądząc z intra - Ico w 50 Hz to klasycznie spowolniona, spłaszczona padaka, typowy koszmar PAL-owskiego gracza. No i współczuć skazanym na LCD. Nie wiem jak PS3 radzi sobie z tą grą, ale rozdziałka jest nawet jak na PS2 niska, nie ma progressive scanu i sama myśl o graniu w to na PS2 podłączonej do HD LCD-ka wywołuje zgrozę. Sztynksi profanacją wręcz. Szacunku trochę dla sztuki. Poza tym stwierdzam, że trudno wydać mądrzej kasę niż na Ico. Nawet zacytuję jednego panopka z pewnego serwisu: The good news in this case is that after many years of reviewers and gamers alike shrieking about what a masterpiece ICO was, and why did it get such a shafty release, Sony saw sense and re-released it in 2006 to coincide with semi-sequel Shadow of the Colossus, thus annoying all those people who were hoping to sell their original copy for GBP 70 on Ebay but making everyone else very happy indeed because they could actually buy one of the best games ever. Be one of those people. Cytuj
Gość pawel_k Opublikowano 8 października 2008 Opublikowano 8 października 2008 No i współczuć skazanym na LCD. Nie wiem jak PS3 radzi sobie z tą grą, ale rozdziałka jest nawet jak na PS2 niska, nie ma progressive scanu i sama myśl o graniu w to na PS2 podłączonej do HD LCD-ka wywołuje zgrozę.tu racja, gra wygląda strasznie na lcd, chyba jedna z najgorzej wyglądających gra z ps2 na tym typie tv. co gorsze gra ma problemy z kablem komponent przez który po prostu nie działa (nie wiem czy tylko na części tv czy na wszystkich, na moim samsungu nie poszło i nie jest to odosobniony przypadek) Cytuj
Berion 207 Opublikowano 8 października 2008 Opublikowano 8 października 2008 [...] spłaszczona padaka, typowy koszmar PAL-owskiego gracza. [...] PAL - 640x512 NTSC - 640x448 Cytuj
Sonotori 0 Opublikowano 12 października 2008 Opublikowano 12 października 2008 (edytowane) Cóż, spłakałem się pod koniec. Żeby nie pisać tego, co już napisano po wielokroć, napiszę tylko, że na fabułę Ico wybrzydzają chyba ci, którym skądinąd nie przypadły do gustu fabuły Miasteczka Twin Peaks, Evangeliona, prozy Gene'a Wolfe'a... Słowem - osobnicy niewrażliwi na urok tajemnicy i "poetycką siłę niedopowiedzenia", którym wszelki gotycyzm zwisa i powiewa. Ja tam się NIE spodziewałem, że wszystko zostanie wyjaśnione. Bardzo mnie cieszy, że gra od początku do końca trzyma fason. P.S. Wg mnie SI daje radę. W tej grze (na całe szczęście) nie trzeba sztucznej inteligencji wystawiać cenzurki z rzutu granatem, reakcji na strzały snajpera, wykorzystania osłon terenowych... Zaledwie parę razy przyłapałem ją (SI znaczy) na ewidentnych wpadkach. Ktoś jeszcze narzekał na ostatnią walkę, że krótka. Dla mnie była w sam raz pod każdym względem. Koszmarny boss levelu z DMC rodem i kąsanie pada w bezsilnym szale gdzie jak gdzie, ale w Ico byłyby z deka nie na miejscu. Ostatnia walka w PoP: Ptaszkach Czasu to dopiero była bida z nędzą. P.P.S. Czas na SotC. Hell, yeah! Edytowane 12 października 2008 przez Sonotori Cytuj
cwieri 92 Opublikowano 18 października 2008 Opublikowano 18 października 2008 Dziś skończyłem Ico po raz drugi i powiem tylko ze ta gra potrafi oczarować swoim światem. Przyznam się że dopiero za drugim razem kiedy bylem w tym pieknym zamku dałem sie oczarować magią tego dzieła, i kiedy doszedłem do końca to żal mi było opuszczać to miejsce. A tak przy okazji słyszał ktoś ten kawałek? Cytuj
Gość Opublikowano 18 października 2008 Opublikowano 18 października 2008 A tak przy okazji słyszał ktoś ten kawałek? Będziesz się smażył w pieklę, a nawet jeśli ono nie istnieje to Ci załatwię coś w podobnych klimatach! Świętokradca, murzynów mu się zachciało. <_< Cytuj
cwieri 92 Opublikowano 19 października 2008 Opublikowano 19 października 2008 Sorry nie chciałem kogoś obrażać czy coś w tym stylu. Po prostu chciałem pokazać że motyw z Ico został wykorzystany w tym utworze. Cytuj
Siara_iwj 4 138 Opublikowano 19 października 2008 Opublikowano 19 października 2008 ...bambusy wyzywające się od czarnuchów przy motywie z gry...padaka...pewnie sami nie potrafili wymyśleć sobie beatu... Cytuj
Sonotori 0 Opublikowano 19 października 2008 Opublikowano 19 października 2008 ...bambusy wyzywające się od czarnuchów przy motywie z gry...padaka...pewnie sami nie potrafili wymyśleć sobie beatu... Generalnie hiphopowcy kradną dźwięki i gotowe melodyjki. Taka to jest sztuka. Trzeba sobie jednak zdawać sprawę, że choć bity Bonhama z Led Zeppelin słychać w co drugim hiphopowym kawałku, to samego Led Zeppelin nie byłoby bez muzyki murzyńskiej. Oni pewnie przynajmniej wiedzą, co ukradli. Polacy bez żenady wypruwali sample z płyt amerykańskich hiphopowców (przynajmniej u zarania rapu w naszym kraju) i waliło im, skąd je ukradziono wcześniej, co już było wtórne do potęgi. Cytuj
cwieri 92 Opublikowano 19 października 2008 Opublikowano 19 października 2008 (edytowane) No to troche wyjaśnie. Sam bit zrobili polscy producenci i poprostu podłożyli wokal amerykańców. Ten skład nazywa sie Holdcut i tworzą oni głównie muzyke instrumentalną(przy okazji polecam osobom które lubią taki rodzaj muzyki-genialną muzyke tworzą) , a ten kawałek pochodzi akurat z mixtepa z remixami raperów. Edytowane 19 października 2008 przez cwieri Cytuj
Gość pawel_k Opublikowano 24 października 2008 Opublikowano 24 października 2008 taka mała reklama - http://www.psxextreme.info/S-Ico-Shadow-of...sus-t70008.html Cytuj
Banny 2 656 Opublikowano 16 listopada 2008 Opublikowano 16 listopada 2008 Dzis zaczalem grać, niesamowita gra przytlacza mnie Cytuj
Bonio 1 Opublikowano 26 lutego 2009 Opublikowano 26 lutego 2009 mam świadomość ze ICO to dzieło sztuki, ale jednocześnie to nie jest gra dla mnie. Pograłem troche, może z 2 godziny i dalej juz mi sie nie chcialo. CHyba po prostu potrzebuje wiecej akcji a mniej myslenia i kombinowania Dlatego Sotc mnie urzekł, ICO nie trafił w moje serce niestety moze jeszcze kiedyś dokończe, kto wie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.