milan 7 022 Opublikowano 3 grudnia 2016 Opublikowano 3 grudnia 2016 wow, to takie rzeczy w kompie nie są zerojedynkowe? w sensie jak jest o to komp zczytuje 2 sekundy, a jak jest popsute to potrzebuje 10? Cytuj
raven_raven 12 014 Opublikowano 3 grudnia 2016 Opublikowano 3 grudnia 2016 No właśnie niby wyłączyłem logo producenta, ale nadal nie mam takiego ekranu bootowania jak ze starego PC, gdzie cały proces linijka po linijce był wypisany . Pojawia się prompt że press DEL to enter setup i nara, albo wisi albo znika i przechodzi dalej. Muszę jeszcze pogrzebać, może da się to włączyć. Cytuj
M.Bizon24 2 612 Opublikowano 3 grudnia 2016 Opublikowano 3 grudnia 2016 Bios musi mieć jakiś time out związany z wykrywaniem i identyfikacją urządzeń lub wbudowanych elementów w płytę. Dlatego jeśli to możliwe, dla własnego komfortu należy w biosie wyłączyć wszystko, z czego nie korzystamy aby było szybciej. Np. floppy seek, drugi kontroler sata/raid, bootowanie z innych urządzeń przed hdd z systemem, wbudowany mikrofon, wbudowana camera, moduł TPM, zintegrowane gpu etc. W instrukcji swojej płyty głownej masz opisane prawdopodobnie funkcje biosu i tam znajdziesz dokładne pozycje od wyświetlania POST. Zwykle jest to Fast boot i Logo na disabled. 1 Cytuj
milan 7 022 Opublikowano 3 grudnia 2016 Opublikowano 3 grudnia 2016 szybkie pytanie tutaj bo bizon moze zobaczy. Przygotowuje starego kompa do działania biurowego, wiec po formacie zainstalowałem mojego windows 7 , i nagle mi pisze ze w7 jest nieaktulany i proponuja przejscie na windows 10, bialy napis na bluescreenie. To jakis wirus, czy jednak mozna przejsc jeszcze na w10 bez bycia kulasem? Cytuj
milan 7 022 Opublikowano 3 grudnia 2016 Opublikowano 3 grudnia 2016 no kliknalem, otworzylo mi strone microsoftu ktora jest nieaktualna, super windows (pipi)o. Cytuj
SG1-ZIELU 870 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 Dobra po chwili radości z nowego komputera zaczęły się problemy. Problem jest taki że już trzy razy w ciągu paru dni komputer nie opalił się, tzn włączam przycisk power myszka pod USB się włącza ale komp nie startuje, ponowne wciśnięcie przycisku nie przynosi efektu. Dopiero wyłączenie w tyle zasilacza i włączenie uruchamia komputer, tak jak powiedziałem zdarzyło się to dopiero 3-4 razy ale coś jest nie tak. Pomoże ktoś ? Cytuj
ireniqs 3 025 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 Albo jakiś wadliwy zasilacz albo płyta główna. Cytuj
SG1-ZIELU 870 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 Albo jakiś wadliwy zasilacz albo płyta główna. Pytanie co, nie mam skąd wziąć drugiego zasilacza do testowania Cytuj
ireniqs 3 025 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 Tego na 100% się nie dowiesz dopóki nie przetestujesz niestety. Takie objawy zazwyczaj daje wadliwy zasilacz bądź płyta. Stawiam bardziej na zasilacz. Jakie masz bebechy i jaki zasilacz? Cytuj
SG1-ZIELU 870 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 Zasilacz Thermaltake Smart SE Modular 530W Procesor Intel Core i5-6400 Płyta główna MSI H110M PRO-VD Msi rx 470 gaming x Pamięć HyperX Fury Black 8GB, DDR4, 2133MHz Cytuj
ireniqs 3 025 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 (edytowane) Teraz pytanie jak kupowales części: przez internet czy gdzieś na miejscu u siebie? Najlepiej będzie jakoś sprawdzić co jest nie tak. Jeżeli nie masz innych części i nie masz jak sprawdzić u siebie to dać go do serwisu (albo sam zasilacz). Niech sprawdzą zasilanie. Edit: mam nadzieję że płytę główną podłączyłeś do zasilacza w dwóch miejscach. Edytowane 7 grudnia 2016 przez ireniqs Cytuj
M.Bizon24 2 612 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 Sprawdzić czy faktycznie wszystkie wymagane linie zasilania zostały podpięte do mobo tak jak radzi ireniqs, dodatkowo zaktualizować bios do najnowszego. Nad cpu jest 4 pinowe gniazdo dla dodatkowego zailania. Przeczytać instrukcje, czy na płycie są jakieś diody wyświetlające kody błędu i sprawdzić czy wszystko jest ok. Zmienić ewentualnie slot ramu w ktory jest wpieta kość. Cytuj
SG1-ZIELU 870 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 (edytowane) Panowie ja wiem że już parę lat nie składałem komputera, ale o tym że płyta ma dodatkowe zasilanie to wiem . Niestety części kupowałem w sklepie internetowym, co do pamięci to mam włożoną kość w slot pierwszy ale przełożę i sprawdzę. Aha na płycie są niby diody symbolizujące problem z CPU, RAM, i z czymś jeszcze ale żadna się nie świeci Edytowane 7 grudnia 2016 przez SG1-ZIELU Cytuj
M.Bizon24 2 612 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 Jeśli nie minęło 14 dni to oddaj zasilacz. Ten thermalatake nie jest szałowy, może jest wadliwy fabrycznie. Możesz jeszcze próbować włączać bez wsdzonego gpu aby spróbować powtórzyć objaw. Cytuj
ireniqs 3 025 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 (edytowane) Generalnie na zasilaczu nie warto oszczędzać. Zawsze lepiej dołożyć sobie te 100zł i kupić np. jakiegoś Seasonica. Edytowane 7 grudnia 2016 przez ireniqs Cytuj
M.Bizon24 2 612 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 Seasonici zaczynają się od 400zł za coś z goldem, niżej są stare i małopopularne modele, których nie warto kupować. Wątpie aby ktoś kto kupuje zablokowany i5 i biedną płytę na H110 był zainteresowany wydawaniem 400+zł na porządny i przetestowany zasilacz. Cytuj
SG1-ZIELU 870 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 No dobra jeszcze dziś zgłoszę zwrot teraz pytanie co kupić innego ? 400 zł na pewno nie wchodzi w grę, co innego proponujecie w cenie do 250 zł Cytuj
teddy 6 900 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 (edytowane) Ja kupiłem ostatnio corsair vs 550, który uratował mi niedawno dupe. Chociaż z drugiej strony gdybym miał seasonic to może nawet zasilacz by się nie spalił Edytowane 7 grudnia 2016 przez teddy Cytuj
M.Bizon24 2 612 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 XFX TS 550W albo Corsair CX450M Oba mają 5 lat gwarancji i są ok w swojej cenie. 1 Cytuj
ireniqs 3 025 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 (edytowane) No dobra jeszcze dziś zgłoszę zwrot teraz pytanie co kupić innego ? 400 zł na pewno nie wchodzi w grę, co innego proponujecie w cenie do 250 zł Pytanie czy musi być modularny zasilacz? Jak nie to Corsair np. będzie ok. BTW z tego co widzę SilentumPC się rozszalał w niższym segmencie. Goldy za mniej jak 300zł?? Dobre to w ogóle? Nie znam firmy, pytam z ciekawości. Edytowane 7 grudnia 2016 przez ireniqs Cytuj
SG1-ZIELU 870 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 No dobra jeszcze dziś zgłoszę zwrot teraz pytanie co kupić innego ? 400 zł na pewno nie wchodzi w grę, co innego proponujecie w cenie do 250 zł Pytanie czy musi być modularny zasilacz? Jak nie to Corsair np. będzie ok. Absolutnie nie musi być jedynym wyznacznikiem jest cena i niestety długość zasilacza MAX 18 cm Cytuj
M.Bizon24 2 612 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 SilentiumPC dobra firma bo Polska wiec od razu wiadomo aby jej nie kupowac. 1 Cytuj
ireniqs 3 025 Opublikowano 7 grudnia 2016 Opublikowano 7 grudnia 2016 (edytowane) No to takie jak polecił Bizon. A ciekawe co z tym: https://www.morele.net/zasilacz-silentiumpc-supremo-l2-gold-550w-spc139-774136/ Na pierwszy rzut oka wygląda OK. @up: Nie wiem nie znam zupełnie tej firmy, ale muszę przyznać że mają dość agresywną politykę cenową. Edytowane 7 grudnia 2016 przez ireniqs Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.