Dabman 104 Opublikowano 5 stycznia 2011 Opublikowano 5 stycznia 2011 to tylko czekać na homebrew podpisane kluczem, nie wiele osób zdaje sobie sprawę. Lecz gdy te klucze wyciekły, piractwo to kwestia sumienia, nie możliwości. Klucza nie da się zmienić ( chyba że zabezpieczyli się w jakiś sposób, i mogą zrobić resign skompilowanego kodu ) Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 5 stycznia 2011 Opublikowano 5 stycznia 2011 i dobrze by bylo gdyby ukazała się stabilna wersja tego CFW. Ponoć sa juz jakies problemy. ok to w nastepnym update softu prosto od sonu spodziewajcie sie usunięcia recovery menu Cytuj
Dabman 104 Opublikowano 5 stycznia 2011 Opublikowano 5 stycznia 2011 ale to niczego nie zmienia. Tylko tyle, że nie będzie można "uwalonej" konsoli postawić bez inwazyjnie. Posiadając te klucze, zawsze można NAND przeprogramować klonem NAND z drugiej konsoli ( myślę że prace już nad tym są prowadzone ) Ja się ciesze z tego powodu, mam dwie 3jki z niedziałającym napędem, a jak wiemy dostać nowy BD = awykonalne. ( oczywiście padł po gwarancji ) Cytuj
sakiu 83 Opublikowano 5 stycznia 2011 Opublikowano 5 stycznia 2011 (edytowane) CFW nie pozwala odpalać kopi i mam nadzieję że nie pozwoli. Mam też nadzieje, że tylko dongle bedzie do tego mógl służyc..... haha ale sobie wlewam xd edit: polskie litery Edytowane 5 stycznia 2011 przez sakiu Cytuj
jar3czek 489 Opublikowano 5 stycznia 2011 Opublikowano 5 stycznia 2011 Kwestia czasu. Najważniejsze jest to, że jest już tyle narzędzi i info, co pozwala bez problemu każdemu napisać i odpalić coś na własnej konsoli. Zaraz spróbuję napisać jakieś proste hello world i podpisać emu GBA w wersji dla JB. Cytuj
CoATI 1 051 Opublikowano 5 stycznia 2011 Opublikowano 5 stycznia 2011 hello world byłby czyms na konsoli bez cfw niby mnie to nie rusza ale z PS3 własnie zrobiło sie takie PSP, tylko o większej mocy. skoro mozna pisac homebrew to mozna pisac iso loadery, hacki na trofea i mojion roznych rzeczy. wiekszosc projektów moze byc calkiem fajna tylko wiadomo w która strone to sie potoczy... Cytuj
CHWDA 9 Opublikowano 5 stycznia 2011 Opublikowano 5 stycznia 2011 Już jestr HB nie wymagające dongla i działające na 3.55. Hello World wypuszczony przez GeoHot'a Cytuj
Ken Marinaris 374 Opublikowano 5 stycznia 2011 Opublikowano 5 stycznia 2011 Sony jak zwylke spi. Ban na konto i konsole kazdemu uzywajacemu nie ich softu i sprawa rozwiazana. Mozna by tez cichaczem wprowadzic do kazdego systemu szpiega, ktory na biezaco raportowalby poczynania graczy (kazdy zaakceptowal nowa umowe licencyjna) i w razie wykrycia niepozadanych aplikacji, brickowal konsole. W koncu kazdy uzytkownik zgodzil sie nie uzywac innego oprogramowania niz to od Sony. Nie wiem z czym tu czekac, Microsoft nie czekal i bany dawal na lewo i prawo. Dzieki temu sprzedal wiecej konsol i zahamowal zlodziejstwo. piractwo to kwestia sumienia, nie możliwości. Z sumieniem ciezko u holoty i dzieciarni, PSP dobitnie pokazalo juz. 1 Cytuj
Berion 207 Opublikowano 5 stycznia 2011 Opublikowano 5 stycznia 2011 (edytowane) hello world byłby czyms na konsoli bez cfw niby mnie to nie rusza ale z PS3 własnie zrobiło sie takie PSP, tylko o większej mocy. skoro mozna pisac homebrew to mozna pisac iso loadery, hacki na trofea i mojion roznych rzeczy. wiekszosc projektów moze byc calkiem fajna tylko wiadomo w która strone to sie potoczy... Jakby można było na dysk z zewnątrz wgrywać appsy to obecnie żaden CFW nie byłby potrzebny, ani żaden exploit. A że nie można, to po on jest, żeby odblokowywał opcję Install Packages. Nie martw się, dostęp do PSN na CFW to kwestia czasu. IMO granie online powinno blokować, może nawet synch trophy, ale sklepu i odnawiania licencji nie. Będzie pewnie tak, że PSN permanentnie zablokowany dla użytkownika i tylko konsola będzie mieć do niego dostęp... Ja tam mam dwie. Więc mi to już zwisa. Mam tylko nadzieję, na odczyt klucza, którym szyfrowane są dane dysku bo z backupa, muszę wyjąć save'a z Demon's Souls, a konsola jest już w wieku zawałowym... Ta i twórca jak zwykle nie popiera piractwa tylko coś mi się wydaje że już wieczorem będzie do ściągnięcia wersja z możliwością odpalania backupów A czy to jego wina? Może producentów noży też winić za morderstwa nimi dokonane? Po za tym to nie taka prosta sprawa jest. Także nie na drugi dzień, ani nawet tydzień. ;] Sony jak zwylke spi. Ban na konto i konsole kazdemu uzywajacemu nie ich softu i sprawa rozwiazana. Mozna by tez cichaczem wprowadzic do kazdego systemu szpiega, ktory na biezaco raportowalby poczynania graczy (kazdy zaakceptowal nowa umowe licencyjna) i w razie wykrycia niepozadanych aplikacji, brickowal konsole. W koncu kazdy uzytkownik zgodzil sie nie uzywac innego oprogramowania niz to od Sony.Nie wiem z czym tu czekac, Microsoft nie czekal i bany dawal na lewo i prawo. Dzieki temu sprzedal wiecej konsol i zahamowal zlodziejstwo. I jeszcze bym dorzucił policjanta obok, aby pilnował. Tak na wszelki wypadek... Po za tym MS niczego nie 'zachamował'. Edytowane 5 stycznia 2011 przez Berion 1 1 Cytuj
CHWDA 9 Opublikowano 6 stycznia 2011 Opublikowano 6 stycznia 2011 Tak się składam, że w 90% producentem ekskluzywnych tytułów na PS2 jest SONY Cytuj
Accoun 252 Opublikowano 6 stycznia 2011 Opublikowano 6 stycznia 2011 No i pojawił się CFW 3.55 dla wszystkich konsol, niewymagający JB ani innych. PSN działa na nim bez problemu i można odpalać podpisane aplikacje(klucze już od kilku dni są na necie, więc to nie problem). Znaczy się co, bo chyba nie rozumiem? Można kombinować i odpalać HB, ale piratów już nie? Cytuj
Berion 207 Opublikowano 7 stycznia 2011 Opublikowano 7 stycznia 2011 Do czasu, ale wtedy prawdopodobnie PSN będzie już połatany na tą okoliczność. A z tym homebrew to nie tak różowo, bo przeciętny Kowalski nie potrafi podpisać sobie paczki... Cytuj
goggy 0 Opublikowano 9 stycznia 2011 Opublikowano 9 stycznia 2011 (edytowane) hehe 3 lata łamali i nic dopiero jak wyszedł j..... który wedle internetowych opowiastek, opiera się na org. sprzęcie serwisowym sony doszli tołku, trochę pokory Panowie Grupa pracowała od 9 miesięcy (albo sześciu, nie pamiętam już, obejrzyj sobie prezentację z 3C27), więc na długo jeszcze przed exploitami usbhuba. Z pewnością używali glitcha znalezionego przez GeoHota, możliwe że posługiwali się narzędziami Xorlosera, możliwe że notatkami publikowanymi co jakiś czas przez Graf_chokolo... Możliwe że sami doszli do wszystkiego... Są lepiej płatne posady niż w Sony przy projektowaniu zabezpieczeń konsoli, serio. Cieszę się tylko, że nie zrobili tego samego co swego czasu hak1ery od JTAGa (publikacja jtag hacku po update'cie łatającym lukę, po prawdopodobnie wcześniejszym porozumieniu (*$*) z MS). Ponadto samo wystąpienie na takiej imprezie jak 3C to achievment pomagający znaleźć ciekawą pracę. Ja nie mówię że ci kolesie nie są zdolni. tyle że opublikowali to po JB, i mówią że Sony nawaliło z zabezpieczeniami, ok nawaliło ale po 3-3,5 latach jeszcze może 1-2 lata i będzie następna konsola. Tu nie ma rewelacji. Nie byli 1. Tak jak napisałem, łamią zabezpieczania bo to ich hobby, ale publiczne pokazy itp. pokazują że nie są anonimowi, szukają sławy i uznania i przy tym chcą też zarobić, może nie w samym sony. Te nowe CFW. to zapewne od tych kolesi, a sprawa odpalania hb. to tak jak na ich konferencji. Odblokujemy konsole PS3 w imię linux i innych darmowych aplikacji, a jeśli pojawią się pi... to nie nasza wina. Czyli wystarczy odpowiednia aplikacja hb- iso loader i po ptakach. A oni nie są temu winni. Edytowane 9 stycznia 2011 przez goggy Cytuj
Berion 207 Opublikowano 9 stycznia 2011 Opublikowano 9 stycznia 2011 (edytowane) GH miał te klucze i tak jako pierwszy tyle, że nie chciał się podzielić pies ogrodnika. Oficjalnie Team Failoverflow są pierwsi bo zaprezentowali to światu. Po za tym jakie to ma znaczenie kto był pierwszy? Dla mnie niewielkie, najważniejsze że konsola jest już otwarta. Każdy robi to dla "sławy" i/lub pieniędzy. Nie tylko hakerzy/crackerzy, ale scenowcy tworzący haki/mody do gier, tłumaczenia itd. Jedni zbierają achievmenty do portfolio (jak ja ;p), inni kumają się z chińczykami i produkują niestworzone wynalazki (klonów JB i open src PS2Groove/PSFreedom są już dziesiątki - póki nie pohakują lv2 w CFW wciąż będą mieć wzięcie). Po za tym mnie jako konsumenta nie obchodzi problem piractwa - to problem producenta konsoli. Jeśli gry/konsole będą dla mnie zbyt drogie to ich po prostu nie kupię, a bajki w stylu "ceny gier sięgają 200zł bo mamy wysoki współczynnik piractwa" nie robią już na mnie wrażenia (jednym słowem bullshit). Obchodzi mnie natomiast to, żeby zakupione przeze mnie rzeczy nie zniknęły kiedyś razem z moimi pieniędzmi, abym mógł się nimi dowolnie dzielić, na dowolną ilość konsol i bez pośredniczenia w tym infrastruktury sieciowej np. Sony. Obchodzi mnie to, aby nikt mi nie odbierał funkcji, za które zapłaciłem i abym mógł sam naprawić sobie konsolę (vide RSoD - dzięki exploitom usbhuba (są już dla 3.55, tyle że jeszcze non public) mogę samemu wejść w tryb serwisowy i odratować konsolę (jeśli się da, ale tego się dowiem w 5min i bez ponoszenia dodatkowych kosztów)). Obchodzi mnie też to abym nie musiał wydawać 400zł na nowy, oryg. napęd (dlatego zależy mi i bronię OBM, dlatego też wspieram ideę crackowania NPDRM). Obchodzi mnie również to aby nikt mi nie regionalizował kontentu i nie szpiegował mnie. Po porostu chcę być wolny i robić ze swoim sprzętem co chcę. PS: Wczoraj zalogowałem się po raz pierwszy od kilku miesięcy do PSN i od razu tona PMek: "ty online?", "masz CFW?", "już nie piracisz?". Dżizas ludzie, scena != piractwo. PPS: po za tym używanie słów JB, exploit i CFW na PM/chacie PSN jest bardzo inteligentne... Edytowane 9 stycznia 2011 przez Berion 1 1 Cytuj
da$io 110 Opublikowano 9 stycznia 2011 Opublikowano 9 stycznia 2011 Jak chcesz robić ze sprzętem co chcesz to chyba pomyliłeś idee. Najważniejszy klient to taki, który jest świadomy. Świadomy tego, że contetntem z PSN Network podzielisz się najwyżej pięć razy, że gry są na Blu Ray, że gwarancja jest na rok etc.To nie jest żadna tajemnica, są pewne zasady a jeśli ich nie akceptujesz to proponuję zakup golarki lub cokolwiek innego. Dłubanie w domowym zaciszu dla satysfakcji a otwieranie bramki dla różnej maści złodziei zwanych piratami to dwie różne rzeczy. Deprecjonowanie słowa piracenie=kradzież przychodzi z łatwością tym, którzy nie skalali się ciężko pracą i nie są świadomi wysiłku jaki włożyli inni w swój osobisty sukces. Jak ktoś nie orżnie Cię na amen to będziesz klepał,że to Cię nie rusza i nie ma znaczenia, że Sony to megakorporacja. Można z siebie robić idealistę i pisać" to tylko dla homebrew" a bolesna prawda jest taka,że 99,9% takich operacji służy piraceniu. To jest problem nas wszystkich a nie tylko producenta konsoli.Dla mnie to smutny okres ale raczej nieunikniony. 1 Cytuj
Berion 207 Opublikowano 9 stycznia 2011 Opublikowano 9 stycznia 2011 (edytowane) Skoro stawiają sztuczne bariery to muszą liczyć się z tym, że komuś się to nie spodoba i będzie je łamać aby otworzyć system. Jeśli się godzisz nosić kajdany na rękach to Twoja sprawa, ja mam konsolę na której mogę robić wszystko na ile starczy mi wyobraźni, ty taką na ile pozwoli Ci Sony. Co przykre, są ludzie którzy wolą być kontrolowani przez innych, ludzie którzy pozwalają innym za nich o sobie decydować... I jak już mówiłem, nie interesuje mnie to do czego będzie tego używać rzekome 99% użytkowników. Dla mnie ważne jest to do czego ja będę tego używać. Mam też gdzieś treść absurdalnej licencji. Jedyne prawo, którym się kieruję to moralne, niestety nie zawsze pokrywa się z cywilnym i niestety jeszcze rzadziej ze zdrowym rozsądkiem. Kupiłem konsolę, która jest *moja*. Nie wypożyczyłem, nie dzierżawię. Kupiłem. Edytowane 9 stycznia 2011 przez Berion 1 Cytuj
pink 2 Opublikowano 9 stycznia 2011 Opublikowano 9 stycznia 2011 Berion dobrze prawi i nikt go nie przegada Cytuj
CHWDA 9 Opublikowano 9 stycznia 2011 Opublikowano 9 stycznia 2011 Bo ma łeb na karku i znajduje się w grupie 5% ludzi, którzy chcą być wolni i w 1% ludzi którzy potrafią to ubrać w słowa. Jak ktoś jest ograniczony to niech się ogranicza licencjami, religiami i innymi pierdołami. Kto ma otwarty umysł ten będzie się kierował nim, a nie schematami. A żeby nie było za dużego OT, to GeoHot wypuścił kod programu do podpisywania HB. Cytuj
Berion 207 Opublikowano 9 stycznia 2011 Opublikowano 9 stycznia 2011 Dzięx. Po za tym ja tam w Boga wierzę. - - - Wreszcie mogę bez problemu skopiować wszystkie save'y przez FTP/USB W rzeczy samej. Na diabli zakładać blokady na nie? To już za czasów PS2 okazało się kompletnym niewypałem. Konsola i tak sprawdza podpis, a i tak prędzej czy później będzie się go dało podpisać u siebie pod strzechą. Po co blokować ludziom możliwość wykonania ich backupu? To samo tyczy się trophy, dlaczego nie wchodzą w skład backupu? Bzdura za bzdurą. Użytkownicy JB/CFW mogą robić z tym co chcą, normalni nie. Jeszcze rozumiem w jakimś tam "ułamku procenta" dewelopera jeśli gra ma tryb online, ale po co zakładać blokadę na... TSoMonkey Island 2? Ciekawe czy jest jakiś sposób na wyciągnięcie z konsoli klucza, którym PS3 szyfruje dane (można by wtedy wyjmować z systemowego backupu fanty (lub je tam wszczepiać ;])). Cytuj
CHWDA 9 Opublikowano 10 stycznia 2011 Opublikowano 10 stycznia 2011 Nie chodziło mi o samą wiarę, a o podejście (np. fanatyzm). Znam ludzi który hacking podciągnęli by pod grzech. Do listy życzeń dopisał bym rozpracowanie CFS. Cytuj
Berion 207 Opublikowano 10 stycznia 2011 Opublikowano 10 stycznia 2011 (edytowane) @CHWDA A to tak, jak najbardziej. Przykłady nawet w tym temacie. CFS to podobno to samo co UFS2 (lub prawe to samo: hybryda siakaś), więc myślę że żaden problem. Problem natomiast jest w napisaniu własnych sterowników żeby odnosić się fizycznie do urządzeń, a nie do punktów montowań (aka dev_flash0, dev_hdd itd.). @JJ Już są CFW z obsługą syscalli 6 i 7, więc niedługo pojawią się jakieś BM. Ciekawe czemu Sony jeszcze nie odpowiedziało OFW 3.60 (czy ile tam). Może czekają na rozwój wydarzeń i potem poleje się kre... tj. posypią bany? A może przygotowują system auto patchowania mini łatami? Edytowane 10 stycznia 2011 przez Berion Cytuj
CHWDA 9 Opublikowano 10 stycznia 2011 Opublikowano 10 stycznia 2011 Póki co można niektóre gry odpalać na innej zasadzie niż BM Cytuj
Berion 207 Opublikowano 10 stycznia 2011 Opublikowano 10 stycznia 2011 (edytowane) Na GeoHotowym działają z directboota (czyli te przez XMBoot też powinny). - - - Jeśli kogoś nie interesuje homebrew to nie ma absolutnie żadnego sensu wgrywać CFW. Wszystko wciąż jest w fazie testów i eksperymentów. Ku przestrodze. Edytowane 10 stycznia 2011 przez Berion Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.