Berion 207 Opublikowano 24 lutego 2011 Opublikowano 24 lutego 2011 Piractwo zwieksza sie, kiedys to chyba na grrr blogu wyczytalem (-nie pamietam-) Czyli brak konkretów. Gdzieś tam coś tam wyczytałeś i już tak jest bo tak. Nikt nie ma takich danych. Nikt bo nie ma jak ich zebrać. Nikt się nie przyzna. Można ewentualnie poszpiegować po logach co popularniejszych trackerów torrentowych i... tyle. Coraz popularniejsze są też trackery z szyfrowaniem pakietów, plikownie itp. Nie chcę się spierać czy rośnie, czy nie. Chcę tylko zwrócić Ci uwagę, na to że przyjąłeś to za fakt. Tak po prostu, bez zastanowienia. ;] Paczki PKG czyli dema itp? Dema, patche, DLC, płatne themy/avatary, gry na PSX, gry na PS3. Wszystko co jest na PSS jest spakowane do PKG. Chcę mieć to u siebie aby być niezależnym od PSN i po to że jak np. za 20 lat Sony przestanie istnieć to razem z nimi moje gry, które kupiłem. Kopia trofeow? Po co, serio pytam. Mi, mimo, ze konsola padla trofeow nie usunelo. Trofea nie wchodzą w skład systemowej kopii (która i tak jest o dupę potłuc, to tak na marginesie ;]). I tutaj znów: uzależnienie od PSN bo tylko przez infrastrukturę Sony mogę je zachować lub przywrócić. Chcę być niezależny od tego. Niedawno, na PSXscene czytalem, ze ludzie maja zamiar zlamac zabezpieczenia sklepiku PS I pobierac z serwerow SONY za darmo wszystkie tresci. Nie "zabezpieczenia sklepiku PS" bo on żadnych nie ma (na PC można pobierać bez problemu dowolną paczkę wprost z ich serwerów...) tylko zabezpieczenia DRM contentu z PSS (NPDRM). Do tego dąży Sony swoimi działaniami i o tym wcześniej pisałem. Potem wlasnie historia z banami, a raczej ze zdejmowaniem banow. Nie za fajnie. Dodatkowo jakies ciecie planuja ataki DDoS na serwery SONY i publikowanie danych userow PSN (Oo). Oni chyba z ta wojna z SONY to chyba serio mowia O banach pisałem. Skoro nie banują po s/n i/lub MAC to znaczy, że nie ma takiego mechanizmu w FW, a więc wina inżynierów, którzy projektowali zabezpieczenia. Zresztą wina nie-wina, trudno powiedzieć. Tam jest niezłe ciśnienie, ale i niezłe pieniądze. Czynnik ludzki jak zawsze, najsłabszy. To co jest istotne dla nas, jako graczy - użytkowników końcowych to implementacja takich czy innych zabezpieczeń. A jaka jest to co chwilę się słyszy... Boli mnie nie tyle co piractwo, co aroganckie zachowanie piracacych. Nie zmienisz ludzi siłą czy zakazami tylko edukacją (a i też niekoniecznie ;]). Po za tym sam kiedyś 'piraciłem'. Za moich czasów (a przecież taki stary nie jestem żeby pamiętać czasy copy party) palety na bazarach z grami na Famicom i PSX nie były niczym niezwykłym. W pierwszym przypadku, powiedzmy że '90-'93 mało kto w ogóle był świadomy że Pegasus jest podróbką, a gry są pirackie. Z kolei w czasach PSX, kiedy chodziłem do podstawówki dopiero się zaczynało o tym mówić (np. świetną reklamę z PSXem i zgniłym w środku jabłkiem z robalem pamiętam do dziś :]) zwyczajnie nie miałem pieniędzy na oryg. gry, a raczej miałbym - jedną na rok, więc mając do wyboru około 12 a 1 wybór był oczywisty - i nie, nie wstydzę się tego... Zbierało się puszki, makulaturę i czasami, wielkie święto: oryginalne FF7 czy GT. Kupno konsoli to latami błaganie rodziców, aby kupili na gwiazdkę/urodziny i śrubowanie ocen (no, może to ostatnie niekoniecznie się do mnie odnosi ;P)... Czy to się bardzo dziś zmieniło? Nie sądzę, nie dziwię się i nie potępiam takich osób. Zwyczajnie, jeśli nie ściągną "pirata" to i tak nie kupią tej gry. Gdybym ja nie miał wtedy takiej "alternatywy" dziś pewnie nie miałbym ani jednej konsoli, nie mówiąc już o grach za 200zł... Nie wiązałbym swojej przyszłości z tym rynkiem, a już na pewno nie interesowałbym się w ogóle grami. Są też tacy co wolą ściągnąć grę bo jest tak im wygodniej, taniej, "bo są biedni przecież" (łącza po 20Mb/s, paczka fajek dziennie, weekendowe imprezy z Dżonami Wokerami Green...). Do czego zmierzam? Przykładowe dwie grupy - i czy którąkolwiek z nich zmienisz? BTW, wiem, ze newsy z PS3site(itp) sa baardzo stronnicze i przeklamane:) Stronnicze to pół biedy, są szkodliwe bo przedstawiają nieprawdziwe fakty i pokazują hakerów jak piratów (nie przymierzając ostatni news Pysznego). Pod nimi z kolei niemoderowane komentarze wyzywającej się "gimbuserii" z obu "obozów". Dno. Cytuj
Masny 344 Opublikowano 25 lutego 2011 Opublikowano 25 lutego 2011 Trzeba przyznać, że część redakcji PS3site nie zasługuje na swoje stanowisko. Podobnie jak duża część ludzi komentujących, nie dorosła na tyle by to robić (albo pisali pod wpływem impulsu:)) Po za tym sam kiedyś 'piraciłem'. Za moich czasów (...) Przyznaje, mój PSX również miał wlutowany dodatkowy kawałek krzemu(?). Co nie oznacza oczywiście, że wszystkie gry piraciłem (paradoksalnie, taniej było się z kimś na gry wymienić, niż kupić pirata za 10zł) Po dziś dzień posiadam zresztą oryginalną (najlepsze wyścigi według mnie na PSXa) Tocę WTC. PS2 również miałem przerobione FreeMCB, ale nie w celach piractwa, a odpalania HB właśnie. Co ciekawe, na PSP z interesujących HB były tylko dwa: IRShell i program do otwierania PDF. Bieda, więc przeszedłem na OFW a następnie na PSP 3K Dlaczego to piszę? Po to, aby ludzie którzy tutaj 'przypadkowo' zaglądną, zauważyli, że złamanie zabezpieczeń w konsoli wcale nie jest takie złe. Tylko ludzie wykorzystują je do niecnych czynów Mi w zasadzie na PS3 nic nie brakuje (no ok, lepszej przeglądarki i jakiegoś edytora tekstu), dlatego nie widzę sensu żeby przechodzić na CFW. Piractwo rośnie, daj mi kilka dni to znajdę odpowiednio dużo materiałów potwierdzających to Cytuj
Berion 207 Opublikowano 25 lutego 2011 Opublikowano 25 lutego 2011 PIC16xxx, mikro kontroler (ale widziałem ostatnio, że ktoś przepisał Mayumi na jakiś EPROM - ciekawe, że wciąż ktoś się tym interesuje). Ten krzemu kawałek. Co do PSP: jak tylko do kilku HB to lepiej wrzucić HENówkę (TN-). Odkąd wypłynęły klucze nie potrzebne jest demo Patapona 2. Cytuj
Masny 344 Opublikowano 25 lutego 2011 Opublikowano 25 lutego 2011 Odkąd wypłynęły klucze (...) Ktoś mi może wytłumaczyć? Skoro wypłynęły klucze, dlaczego ludzie nie mogą tak podpisać aplikacji, żeby te odpalały się pod oryginalny soft? Przecież takim kluczem podpisuje się legalne gry itp. Wiec po co nam CFW (or HEN) ? Cytuj
Dabman 104 Opublikowano 25 lutego 2011 Opublikowano 25 lutego 2011 Dobre pytanie, znam na to wytłumaczenie teoretyczne, ale z chęcią posłucham kolegi B może na to odpowie jaśniej 1 1 Cytuj
Berion 207 Opublikowano 26 lutego 2011 Opublikowano 26 lutego 2011 No właśnie odpala je oryginalny soft. HENówki (jak ja je nazywam), niczego nie instalują i nie modyfikują na NAND. FW spatchowany w ten sposób będzie CFWem dopóki nie zresetujesz konsoli. Zaleta jest taka, że można mieć oryg. soft, zachować gwarancję, kupować na PSN, grać online i w razie draki oddać na serwis (tylko bez karty ). Wada taka, że jest to niewygodne, nie można używać loaderów do customowych themów CTF (ale głowy nie dam) i że gry z UMD trzeba zrzucać zew. programami (na normalnych CFW w VSH się ustawiało sterownik UMD M33, USB mode z MSD na UMD i kopiowało od razu na PC), słyszałem też że sa problemy z programami pod kernel 1.50. Nie mam PSP, ani nie mam czasu się nią interesować, także żadnej wiedzy na ten temat nie posiadam. Cytuj
Masny 344 Opublikowano 26 lutego 2011 Opublikowano 26 lutego 2011 Z tym, że chodziło mi też o PS3 - klucze również wyciekły (ładnie mówiąc ), a gry ciągle na CFW muszą być odpalane. Why? Cytuj
CHWDA 9 Opublikowano 26 lutego 2011 Opublikowano 26 lutego 2011 Proste. Nie ma możliwości instalacji pkg bez CFW. Sprawdzałem i podpisane aplikacje zainstalowane na CFW działały też po wgraniu ORIG FW. Cytuj
Berion 207 Opublikowano 28 lutego 2011 Opublikowano 28 lutego 2011 (edytowane) Z tym, że chodziło mi też o PS3 - klucze również wyciekły (ładnie mówiąc ), a gry ciągle na CFW muszą być odpalane. Why? A mówiąc dosłownie, zostały poznane przez błędną implementację algorytmu. ;] Drugi raz tego błędu Sony pewnie nie popełni. Ostatniego zdania nie rozumiem. W sensie, że na CFW można uruchomić gry? A dlaczego miałoby się nie dać (ideologicznie?)? Bez sensu. Po co się ograniczać? Zresztą CFW GeoHota nie umożliwia odpalania gier z dysku przez OBMy (wyłącznie te gry, które wstają z direct boot, garstka, a i też jest mordowania z tym). Sony w pozwie oskarżyło go o m.in o umożliwienie uruchamiania *pirackiego oprogramowania i kopii gier co jest bzdurą. Graf_Chokolo z kolei też nie miał nic wspólnego ani z kopiami, ani nawet z "homebrew użytkowym" - haczył tylko HV aby przywrócić Other OS (co zakończyło się sukcesem, nawet na Slimach) i pisał sterowniki do Linuksa aby można było wykorzystać nowe możliwości. *Wg. Sony każde nielicencjonowane oprogramowanie jest pirackie co jest oczywistą bzdurą. Obecnie wszyscy, którzy rozwijają swoje programy przeszli na PSL1GHT i nikt nie używa oryg. SDK. - - - Proste. Nie ma możliwości instalacji pkg bez CFW. Sprawdzałem i podpisane aplikacje zainstalowane na CFW działały też po wgraniu ORIG FW. Ale tylko 3.55. Na 3.56 nie uruchomisz żadnej obecnej, więc bez sensu. Edytowane 28 lutego 2011 przez Berion Cytuj
Masny 344 Opublikowano 28 lutego 2011 Opublikowano 28 lutego 2011 Ostatniego zdania nie rozumiem Miałem na myśli to, że mimo, że mamy wszystkie klucze to i tak nie da się odpalać HB ani "nic innego" Wiem, że powyżej mi to nawet dobrze wytłumaczyłeś, jednak tam była mowa o PSP a tu o PS3 :> Dla przykładu, oryginalna gra ściągnięta z Sklepiku PlayStation podpisana jest przecież tymi samymi (?) kluczami co pirackie gry z neta i instaluje się ona oryginalnym sofcie (w sumie logiczne ). Więc, moje pytanie brzmi - czy da się zrobić tak, aby na OFW odpalać podpisane HB ? Drugie pytanie - co takiego ma w sobie to OFW 3.56, że wszyscy się go boją? Nie da się bezproblemowo zrobić downgrade do 3.55? Trzecie pytanie - kiedyś wspominano o szczątkowym emulatorze PSP w PS3 (z tego co wiem, to uruchamiają się na nim minisy)i "jakiś koleś" wspominał, że da się go tak "przemajstrować", żeby odpalał wszystkie gry. Coś wiecie o tym? Cytuj
Berion 207 Opublikowano 28 lutego 2011 Opublikowano 28 lutego 2011 (edytowane) Na PSP? Z tego co wiem to właśnie da się, tylko nikt nie podpisuje (prócz HENówek). Po za tym gry z PSS (na obu konsolach) wymagają aktywacji, a tego nie złamano (przynajmniej oficjalnie). - - - Numerek i jeszcze bardziej absurdalną treść licencji (+ nowe opcje rootkita). Po co CFW 3.56? Kiedyś się może przyda, ale na chwilę obecną wszystkie gry odpalają się bez cudowania (tj. z "PS3BD-ROM", żadna gra ani dodatek/łata nie wymagają wyższego fw niż 3.56) i wszystkie programy działają (podpisane retailowe dla 3.55 i niepodpisane debugowe dla 3.55). Dla tych, którzy mają ciśnienie na PSN, nie martwią się podsłuchem swoich danych i banem, mogą sobie podmienić certyfikaty na dev_flash i jechać przez zew. DNS. Także wszystko działa, a skoro działa to nie ma sensu zmieniać. - - - Ano jest, ale nie kojarzę aby ktokolwiek go "odwracał". Kiedyś jakiś d.e.b.i.l opublikował rzekomo działający emulator PSP, ale okazało się że brickuje konsole (do odratowania z recovery, więc wielkich szkód nie narobił). Edytowane 28 lutego 2011 przez Berion Cytuj
Dabman 104 Opublikowano 3 marca 2011 Opublikowano 3 marca 2011 (edytowane) idzie grać na PSN ze zbanowaną konsolą... szok! - This tool remove the security checks in make_package_npdrm.exe (revision 1732). To know: ¯¯¯¯¯¯¯¯ - It does not contain any SCE tool/code. - It's only working with 3.41 bins. Story: ¯¯¯¯¯¯ - The patching method belong to an other good dev friend, many thanks to him. Features: ¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - Patch make_package_npdrm.exe. Help: ¯¯¯¯¯ - Open the "make_package_npdrm.exe" from 3.41 SDK. - Click on "Patch" - Two patched versions are made in same folder than your original exe. - One make debug package for debugging console. - One make debug package for retail console. PS3 Package Gui - Reloaded Help: ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - In "Configuration" you have to select tools from 3.41 SDK. - The "Patch" function is the same than Make Package Npdrm Patcher tool, but it acts "on the fly". - The default ContentID and klicensee can be changed. - Drag and drop function works on most of box. - Find by yourself . Version history: ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ - 01.00 - 02/28/2011 Czy to jest to o czym myślę? Minis i inny content z PSN bez aktywacji? Edytowane 3 marca 2011 przez Dabman 1 3 Cytuj
Buła1988 6 Opublikowano 9 marca 2011 Opublikowano 9 marca 2011 Dziś podobno pierwsza fala banów na PSN... Cytuj
Masny 344 Opublikowano 9 marca 2011 Opublikowano 9 marca 2011 (edytowane) Chyba już pierwsza była jakiś czas temu, z tego co słyszałem ;] BTW: Sony Epic Save in three steps Edytowane 12 marca 2011 przez łosion Cytuj
Nemesis 1 273 Opublikowano 13 marca 2011 Opublikowano 13 marca 2011 Przecież to było do przewidzenia, że w tej generacji Sony tak łatwo nie da za wygraną. Dzięki coraz to nowszym aktualizacjom hakerzy mają niezły rebus. I bardzo dobrze. Nie twierdzę jednak, że nie uda się tego komuś z nich ponownie obejść bo wszystko jest możliwe a sami hakerzy ciągle szukają nowych metod do złamania PS3. Cytuj
MaroS 289 Opublikowano 14 marca 2011 Opublikowano 14 marca 2011 Przynajmniej nie będą się nudzić. Cytuj
mozi 1 987 Opublikowano 15 marca 2011 Opublikowano 15 marca 2011 polecam w jednak fbanext które emuluje gry z snesa i automatów. Mame to to nie jest ale większość gier z amigi wychodziło również na snesa. Cytuj
Masny 344 Opublikowano 16 marca 2011 Opublikowano 16 marca 2011 3.60 zlamane? http://psx-scene.com/forums/f6/mathieulh-jailbreaks-3-60-a-83423/ Cytuj
neospiderman 6 Opublikowano 17 marca 2011 Opublikowano 17 marca 2011 http://www.lonelycoder.com/hts/showtime_overview.html Wreszcie jakiś sensowny program. Wiadomo nie jest jeszcze doskonały ale dobrze rokuje na przyszłość. http://www.youtube.com/watch?v=wFY3dLyajxA Cytuj
Berion 207 Opublikowano 17 marca 2011 Opublikowano 17 marca 2011 (edytowane) Geohot o ile to nie fake i tak tego nie wyda dla plebsu bo go sony zje zywcem. ;] Ale to Mat a nie GH. ;] On zresztą nigdy niczego nie wydaje, także ten news można wsadzić sobie w buty... Po akcji Sony z GH tym bardziej nie. Z drugiej strony exploity nie rosną na drzewie i warto zaczekać na nową serie mobo. Edytowane 17 marca 2011 przez Berion Cytuj
Buła1988 6 Opublikowano 17 marca 2011 Opublikowano 17 marca 2011 A'propo playera: odtwarza: video: .rmvb .mkv (lekko zwolniony obraz) .m2ts dźwięk: .flac (właczyc w opcjach programu Napisy: .srt (tylko w tym formacie) Wiec wsparcia *.xvid brak niestety, poza tym napisy w *.srt nieco bola, aczkolwiek mozna spokojnie je "wtapiac" w plik filmowy. Mi Showtime otwiera *avi *xvid *m2ts i *mkv 720p.Filmy w 1080p nie działają mam czarny ekran i konsola freezuje. Cytuj
Berion 207 Opublikowano 17 marca 2011 Opublikowano 17 marca 2011 (edytowane) W readme wyraźnie napisane, że póki co do 1080i. - - - Graf wyłączył szyfrowanie dysku. Co to oznacza? Większe prędkości odczytu/zapisu danych na dysku, możliwość swapowania dysków pomiędzy konsolami (ale tylko tymi z NAND 256MB lub NOR 16MB) i brak stresu o dane kiedy dopadnie nas YLOD/RSOD (bowiem dane te będzie można odczytać na PC, oczywiście dopiero kiedy pojawią jakieś patche na jajko i/lub programy do odczytu tego fs). Jak zwykle użytkownicy OFW muszą się obejść smakiem. Edytowane 21 marca 2011 przez Berion Cytuj
Masny 344 Opublikowano 2 kwietnia 2011 Opublikowano 2 kwietnia 2011 Jak na razie cisza odnosnie 3.60 CFW. Czyzby SONY wygrało? Cytuj
Berion 207 Opublikowano 2 kwietnia 2011 Opublikowano 2 kwietnia 2011 A do czego Ci CFW 3.60 jak wszystko działa na 3.55? Trwają prace nad dual bootem CFW i OFW. Niestety (jeszcze?) nie z 3.60. Cytuj
Berion 207 Opublikowano 4 kwietnia 2011 Opublikowano 4 kwietnia 2011 Nie wiem czy to żart, nie sprawdzałem. Jest to w każdym razie możliwe. BTW: http://www.youtube.com/watch?v=tcSCUU4Fg9k&feature=player_embedded Jeśli to nie fake to Sony ma od dziś poważny problem. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.