PiotrB 9 Opublikowano 10 grudnia 2008 Opublikowano 10 grudnia 2008 Po dłuższym zastanowieniu stwierdzam, że błędnie twierdziłem, że kąt skrętu jest za duży w GT4 czy GT5P. Doszedłem do wniosku, że nie kąt skrętu jest za duży tylko czułość z jaką pracuje układ kierowniczy nie jest odpowiedni. W GT5P jest w normalnych autach dość dobra czułość i tylko w F1 jest jakby niewystarczająco czuły. Natomiast w GT4 czułość w każdym samochodzie to była porażka. No i dalej twierdzę, że brak rozbudowanych opcji ustawiania kierownicy w GT to duży minus tej gry. Odnośnie ABS'u w GT5:P to IMO jest on bardzo dobrze odwzorowany. Po wyłączeniu tej opcji, jak F40 dojeżdżałem do zakrętu i chcąc opóźnić hamowanie, zbyt mocno wcisnąłem pedał hamulca to koła od razu się zablokowały a jak go puściłem i miałem lekko skręcone kółko, to auto rzuciło i wyleciałem za trasę. Zagraj sobie w jakieś simy na PC (najlepiej rFactor z dobrym modem) z wyłączonym ABSem. Jak trochę pojeździsz to zobaczysz co jest źle zrobione w GT5P. W cywilizowanych krajach 4.12.2008 wyszedł pierwszy DLC do GRIDa. Niestety Polska chyba nie jest cywilizowanych krajem bo musimy czekać na DLC. Mam nadzieję, że jutro będzie dostępny i będziemy musieli czekać na niego tylko tydzień dłużej niż w innych krajach. Cytuj
abradab75 0 Opublikowano 10 grudnia 2008 Opublikowano 10 grudnia 2008 No w końcu zaczepiłem chwilę (ledwie 10 minut) pełną wersję. Grając głównie w demo (online) sądziłem , iż opcją "catch up" = HANDICAP i jest równoznaczna / oznacza WYŁĄCZENIE kontroli trakcji, ABS , stability control... Z wyłączonymi (wszystkimi) wspomagaczami naprawdę świetnie się jezdzi i przyznaję - GRID-owi bliżej do symulacji. No cóż. Dopiero teraz wiem, że chodzi tu o powiedzmy "wspomaganie słabszych graczy". Innymi słowy rozumiałem to jako HANDICAP. Driftowanie bez wspomagaczy... bezcenne. Cytuj
PiotrB 9 Opublikowano 10 grudnia 2008 Opublikowano 10 grudnia 2008 No miło że się przekonałeś do GRIDa. Jak się ustawi dobrze kierownicę pod GRID i wyłączy wspomagacze to jeździ się naprawdę wspaniale. Zależy co prawda od auta, ale powiedzmy BMW 320si, Dallara F3 czy NSX-R się świetnie jeździ na takich ustawieniach. Model jazdy jest naprawdę świetny. Jeśli chodzi o fizykę czy smaczki (dym, animacja kierowcy, dźwięki zawieszenia, widok z kokpitu) to są one fantastyczne. Nie dziwię się, że nadal tyle osób w to gra online. abradab75 - jak masz ochotę na partyjkę online to wyślij mi requesta Cytuj
abradab75 0 Opublikowano 10 grudnia 2008 Opublikowano 10 grudnia 2008 Drift zassał mnie teraz w całości... niestety na demie. Koleżka nie chciał udostępnić mi gierki na nockę, niestety. Cholernie wielką frajdę sprawia opanowanie driftowania z powyłączanymi "boostami". Piotr jaki czas wykręciłeś na torze JARAMA (mogę zrobić w nazwie literówkę) BMWsi ? Chodzi mi oczywiście o tę trasę dostępną na demie. Mam nadzieję, że lada dzień wyrwę płytkę i pogramy w sieci. Cytuj
PiotrB 9 Opublikowano 10 grudnia 2008 Opublikowano 10 grudnia 2008 (edytowane) Piotr jaki czas wykręciłeś na torze JARAMA (mogę zrobić w nazwie literówkę) BMWsi ? Chodzi mi oczywiście o tę trasę dostępną na demie. Mam nadzieję, że lada dzień wyrwę płytkę i pogramy w sieci. Do dziś sobie "pluję w brodę", że wcześniej nie sprawdziłem demka GRIDa na kierownicy w celu wykręcenia czasu do konkursu BMW. Dopiero po zakończeniu tego konkursy wpadłem na to jak zagrać w demko na kierownicy (wstyd, ale konsole miałem parę tygodni wtedy; nie wszystko jeszcze wiedziałem). No i wykręciłem 1:13.97. Jest to czas 2 dziesiąte gorszy niż ten najlepszy, ale mogłem go jeszcze poprawić. Nie kręciłem już bo i tak było po czasie. Jednak dzisiaj też jeździłem (w pełnej wersji) BMW 320si na Jarama i zrobiłem 1:13.8x. Jeszcze jutro spróbuję to poprawić i może zrobić filmik. Niesamowicie przyjemnie mi się jeździ tym BMW. Większość ludzi używa Chevroleta Lacetti zamiast BMW w wyścigach Touring Cars bo łatwiej się prowadzi i jest trochę lepszy na szybkich zakrętach, ale ja jeżdżę BMW, które ma lepsze przyspieszenie (tylni napęd) i jest minimalnie szybsze na prostych, ale dużo trudniej się prowadzi. No jedno okrążenie lepszy jest Chevrolet. Edytowane 10 grudnia 2008 przez PiotrB Cytuj
-=FEISAR=- 0 Opublikowano 10 grudnia 2008 Opublikowano 10 grudnia 2008 Mnie wkurza fakt że w GRID, w trybie driftu, gra załącza całkiem inny silnik fizyki jazdy. Owszem tryb jest spoko i wciąga, ale to właśnie pokazuje jaka z GRID symulacja. Żeby było jasne, ja uważam ten tytuł za niesamowicie grywalny, ale proszę Was, nie piszcie że to symulacja, bo to nieprawda. Cytuj
PiotrB 9 Opublikowano 10 grudnia 2008 Opublikowano 10 grudnia 2008 Mnie wkurza fakt że w GRID, w trybie driftu, gra załącza całkiem inny silnik fizyki jazdy. Owszem tryb jest spoko i wciąga, ale to właśnie pokazuje jaka z GRID symulacja. Żeby było jasne, ja uważam ten tytuł za niesamowicie grywalny, ale proszę Was, nie piszcie że to symulacja, bo to nieprawda. GRID w trybie driftu jest na takim samym silniku fizyki jazdy, tylko fury (którymi tam śmigamy) mają specjalnie przygotowany setup pod drift. Dlatego inaczej się zachowują w tym trybie. Zobacz moje poprzednie posty. Nigdzie nie napisałem, że GRID to sim. Chciałem tylko udowodnić ludziom, że GRID to nie gra arcade i że bliżej jej do simu niż arcade. No i nie rób z GT5P gry wielkiej po poza świetnym modelem jazdy i grafiką mało ten tytuł ma do zaoferowania. Wiem bo też w to gram. Zobaczymy co pokaże GT5. Cytuj
-=FEISAR=- 0 Opublikowano 10 grudnia 2008 Opublikowano 10 grudnia 2008 Ależ ja GT5:P nie uważam za wielką grę. Jednak w te wszystkie gry na konsolach, w które mogłem pograć na kierownicy, stwierdzam że tryb pro w GT5:P to wreszcie spełnienie moich oczekiwań. Żadna gra na konsolach (bo nie grałem w rFactor czy LFS) nie odwzorowuje tak dobrze prowadzenia auta, jak robi to GT5:P w tym właśnie trybie. Cytuj
abradab75 0 Opublikowano 11 grudnia 2008 Opublikowano 11 grudnia 2008 1:13.8x to już ładny czas. Na demku doszedłem do 1:15 (online, wspomagaczy nie da się wyłączyć a zapewne sporo zabierają) . Nie bardzo lubię zabierać się za grę , która jest już kilka ładnych miesięcy na rynku i próbować śrubować czasy, ale GRID mnie lekko zassał. Tak przy okazji to kilka ładnych lat temu miałem sporo rekordów wysłanych do w psx.extreme w Colin McRae Rally a pózniej jedyne co męczyłem to Burnout (chyba 2 część) - też kilka rekordów w gazecie. Obecnie znalazło się więcej czasu i coś czuję, że spróbuję trochę sił w naszym semi-sim. Jeżeli chodzi o drifty - śrubujesz wyniki czy tylko tory ? Przyznam, że jeszcze nigdzie drifty mnie tak nie wciągnęły. Tutaj są po prostu genialne, naturalnie gdy powyłączamy wiadomo co... ...gra załącza całkiem inny silnik fizyki jazdy... W takim razie drifterzy w "realu" też mają wspomagacze w postaci zmiany fizyki ? Obejrzyj na tvn.turbo jak Tede, który po raz pierwszy zasiada do auta SPECJALNIE SKONSTRUOWANEGO / zmodyfikowanego i USTAWIONEGO do driftu przy pierwszych próbach kręci się w kółko jakby nigdy samochodu nie prowadził. Tak jest w rzeczywistości - potężna moc, kompletnie przerobione zawieszenie pozwalające doskonale wyczuć reakcje pojazdu (plus kubełek) + rozpórki + sprężyny + amortyzatory + zmiana geomterii zawieszenia , redukcja wagi, "nowe hamulce , sprzęgło, skrzynia" , felgi szersze od opon (zapobiegają zsówaniu się opony , szpera (lub zespawany tylny most) , chłodnica oleju itd... Gdybyś spróbował prawdziwym wozem do driftu pojezdzić po mieście to zapewne miałbyś wrażenie , że Bóg coś kombinuje z fizyką... To zupełnie inna bajka. Pojazdy wyspecjalizowane. Moim zdaniem w GRID rewelacyjnie (żeby nie powiedzieć symulacyjnie) odzwierciedlili ten aspekt gry. Cytuj
PiotrB 9 Opublikowano 11 grudnia 2008 Opublikowano 11 grudnia 2008 1:13.8x to już ładny czas. Na demku doszedłem do 1:15 (online, wspomagaczy nie da się wyłączyć a zapewne sporo zabierają) . Nie bardzo lubię zabierać się za grę , która jest już kilka ładnych miesięcy na rynku i próbować śrubować czasy, ale GRID mnie lekko zassał. Dzięki. W trybie online możesz jeździć bez wspomagaczy nawet jeśli są dozwolone. Po prostu w opcjach je wyłączasz i bierzesz online. Jednak ze wspomagaczami uzyskuje się dużo lepsze czasy, ale na szczęście po ostatnim patchu do GRIDa - 1.03 można zakładać pokoje rankingowe bez możliwości używania wspomagaczy, chociaż mało osób tak robi. Polecam serię Euro Touring Cars na wyłączonych wspomagaczach i długości wyścigu na co najmniej 5 kółek. Wtedy można poczuć klimat TOCA. Tak przy okazji to kilka ładnych lat temu miałem sporo rekordów wysłanych do w psx.extreme w Colin McRae Rally a pózniej jedyne co męczyłem to Burnout (chyba 2 część) - też kilka rekordów w gazecie. Obecnie znalazło się więcej czasu i coś czuję, że spróbuję trochę sił w naszym semi-sim. Też trochę moich rekordów z GT4 i ToCA Race driver 3 było w PE. Jeżeli chodzi o drifty - śrubujesz wyniki czy tylko tory ? Przyznam, że jeszcze nigdzie drifty mnie tak nie wciągnęły. Tutaj są po prostu genialne, naturalnie gdy powyłączamy wiadomo co... Ja jeżdżę dużo w trybie time trial i nie mam czasu jeszcze na drift, którego i tak nie ma w rankingach. Można za to grać w driftowe eventy online. Strona z leaderboardami: http://community.grid-game.com/leaderboards/ Jest dużo moich wyników. Większość na pierwszym miejscu . Dość dużo jest też "zagliczowanych" czasów. Cytuj
MeL 34 Opublikowano 11 grudnia 2008 Opublikowano 11 grudnia 2008 Demo dorwałem zaraz jak wyszło - pograłem, zapomniałem. Dzisiaj sobie odkurzyłem i szukam na allegro pełnej wersji. gra jest genialna. Tak jak piszecie. Nie pełna symulacja ale daleko jej do arcade ( gdzie Burnout a gdzie GRID ) pograłem wyścig na wszystkich "wspomagaczach ON" a potem wyłączyłem.... i powiem wam że na wyłączonych czuć moc maszyny. Za dużo gazu i już bączek. A tryb drift to jak dla mnie najlepszy drift w grach. świetnie zrobiony. Gra wychodzi fajnie. Musze dorwać pełną wersję wersję w przyszłym tyg. Może ktos ma do sprzedania? Cytuj
stabik 3 Opublikowano 11 grudnia 2008 Opublikowano 11 grudnia 2008 Również odświeżyłem demo i spróbuję podejść drugi raz już przy fullu. Chociaż może trochę wypełni lukę w mym sercu po pgr3 i 4 Cytuj
MeL 34 Opublikowano 23 grudnia 2008 Opublikowano 23 grudnia 2008 (pipi) mać ale mnie te pedały z ravenwesta wkurzają. cholera jasna. gra global pro tuned. 5 wyścigów. 1 wygrałem w pozostałych jestem 2gi. klasyfikacja wygląda tak że ja i Rick Scott mamy tyle samo pkt. I mam ostatni wyścig. OTUKAMA na 7 okrążeń. Za cholere nie mogę go złapać. On pokonuje zakręty w sposób nie możliwy. Widziałem jak na prostej START META musiał wcisnąć hamulec. a ja zapierdzialem cały czas na max. i co myśliscie że go dogoniłem:/ jaaaasne .... dupa uciekł dalej codemasters przegieło z nimi trochę Cytuj
PiotrB 9 Opublikowano 24 grudnia 2008 Opublikowano 24 grudnia 2008 Wcześniej też pisałem tutaj jaki ja miałem kiedyś wyścig. Wygrałem go praktycznie cudem. Wykorzystałem błędy dwóch kierowców Ravenwest (ostro ze sobą walczyli i na tym stracili ), więc mogłem ich wyprzedzić. Potem tylko utrzymywałem przewagę, którą niwelowali niemal do zera na prostej bo mieli dużo szybsze bolidy, ale jednak się udało. Satysfakcja była ogromna. Więc tak już jest. W trybie kariery Ravenwest to team #1, więc nie ma co się dziwić, że mają lepsze samochody. Jednak może to trochę denerwować, że w zakrętach ich kierowcy są słabi, a nadrabiają wszystko na prostych. MeL rozumiem, że grasz na padzie. Mając kierownicę, którą się odpowiednio ustawi można pokonywać zakręty z kosmicznymi prędkościami. Wczoraj testowałem wszystkie samochody zaprojektowane specjalnie do driftu. Zdecydowanie najlepszy jest Nissan Silvia. Najłatwiej się go wrzuca w zakręt i robi długie szybkie slajdy. Niestety samochody do driftu mają specjalny setup pod drift, którego nie da się zmienić, więc nie za dobrze się nimi jeździ na czas po torach. Cytuj
MeL 34 Opublikowano 24 grudnia 2008 Opublikowano 24 grudnia 2008 Wcześniej też pisałem tutaj jaki ja miałem kiedyś wyścig. Wygrałem go praktycznie cudem. Wykorzystałem błędy dwóch kierowców Ravenwest (ostro ze sobą walczyli i na tym stracili ), więc mogłem ich wyprzedzić. Potem tylko utrzymywałem przewagę, którą niwelowali niemal do zera na prostej bo mieli dużo szybsze bolidy, ale jednak się udało. Satysfakcja była ogromna. Więc tak już jest. W trybie kariery Ravenwest to team #1, więc nie ma co się dziwić, że mają lepsze samochody. Jednak może to trochę denerwować, że w zakrętach ich kierowcy są słabi, a nadrabiają wszystko na prostych. MeL rozumiem, że grasz na padzie. Mając kierownicę, którą się odpowiednio ustawi można pokonywać zakręty z kosmicznymi prędkościami. Wczoraj testowałem wszystkie samochody zaprojektowane specjalnie do driftu. Zdecydowanie najlepszy jest Nissan Silvia. Najłatwiej się go wrzuca w zakręt i robi długie szybkie slajdy. Niestety samochody do driftu mają specjalny setup pod drift, którego nie da się zmienić, więc nie za dobrze się nimi jeździ na czas po torach. Udało się z Ravenwestem wygrałem Pro Tuned na Globalu Byłem oczywiście 2gi ale Rick Scott był za mną Co do driftu. Osobiście wolę RX-7. Bardziej zrywa mi się wydaję. Silvia najbardziej trzyma się toru i "trudno" bączka wykręcić. Opanowałem Silvie w demku ale w pełnej wersji spróbowałem RX-7. Pierwsze zakręty to tragedia. Ale jak opanujesz to dla mnie konkretne auto. Próbowałem jeździć Chargererm. Ale to chyba pomyłka. Tak jakby miał przód za ciężki. A dupa lata na wszystkie strony. Corolla daje jeszcze rade bo się łatwo prowadzi. Subaru dużo nie jeździłem ale wydaje mi się jakieś takie.... szybko łapie przyczepność. A no i tak - gram na padzie Cytuj
MeL 34 Opublikowano 6 stycznia 2009 Opublikowano 6 stycznia 2009 Podobno na PieCa ukazał sie dodatek. 8 aut i 2 tryby na multi. Wiadomo coś na ps3? Cytuj
PiotrB 9 Opublikowano 6 stycznia 2009 Opublikowano 6 stycznia 2009 Z tego co wiem to na PC jeszcze się nie ukazał, ale wyjdzie naprawdę za niedługo. Na konsolach owy dodatek "8-ball" wyszedł już dawno bo 4 grudnia. Niestety na naszym (polskim) PS Store jeszcze go nie ma, mimo, że w innych krajach europy jest od miesiąca. Po cichu liczę, że w ten czwartek się pojawi na naszym. Próbowałem kupować ten dodatek na PS Store UK, ale moja karta z którą bez problemu kupuje w PL nie przeszła bo od pewnego czasu dane karty muszą być prawdziwe nawet jak kupujemy nie w PL. Cytuj
Katana 0 Opublikowano 6 stycznia 2009 Opublikowano 6 stycznia 2009 Próbowałem kupować ten dodatek na PS Store UK, ale moja karta z którą bez problemu kupuje w PL nie przeszła bo od pewnego czasu dane karty muszą być prawdziwe nawet jak kupujemy nie w PL. Po prostu w UK mają jakieś ograniczenia co do kupna kartami z innych krajów, większość kart polskich nie chce działać na PSS UK i to od początku, więc nie ma w tej kwestii żadnych zmian "od niedawna". Cytuj
MeL 34 Opublikowano 26 stycznia 2009 Opublikowano 26 stycznia 2009 te no i co z tym dodatkiem. na necie widziałem jak już pomykają evo iksem Cytuj
PiotrB 9 Opublikowano 26 stycznia 2009 Opublikowano 26 stycznia 2009 Może za rok ten pack pojawi się na polskim PS Store . Ja już tracę cierpliwość. Cytuj
sz5car 0 Opublikowano 27 stycznia 2009 Opublikowano 27 stycznia 2009 Może za rok ten pack pojawi się na polskim PS Store . Ja już tracę cierpliwość. Ta paczka jest na pss australia, kosztuje 12,95$. Tam mają system pal (poprawcie jeśli się mylę), wiec można by tam atakować. Pozdro. Cytuj
PiotrB 9 Opublikowano 27 stycznia 2009 Opublikowano 27 stycznia 2009 Wszystko ładnie, pięknie, ale czy będę mógł tam zapłacić moją kartą zarejestrowaną na Polskę? Na PS Store UK i Irlandia się nie da, więc skąd pewność, że w Australii się da? No ale chyba jednak spróbuję jak w ten czwartek nie wyjdzie pack na polskim. Cytuj
ziolo69 20 Opublikowano 27 stycznia 2009 Opublikowano 27 stycznia 2009 Od razu mówię, AU PSS nie współpracuje z kartami Inteligo. Przynajmniej mojej nie łyka... <_< Też chciałem zakupić ten dodatek. Cytuj
PiotrB 9 Opublikowano 2 marca 2010 Opublikowano 2 marca 2010 Nowe DLC i Reedycja ! http://community.codemasters.com/forum/grid-game-908/408572-01-03-grid-reloaded-prestige-pack-details.html DLC już 11 marca na PS Store; 1 nowa trasa i 10 aut Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.