Paliodor 1 767 Opublikowano 25 listopada 2008 Opublikowano 25 listopada 2008 (edytowane) W psx pisali, że premiera ma być zarówno na ps3 jak i x'a w dniu 21listopada, nadal jest to aktualne czy też nie? Square wydało oświadczenie jakis czas temu, że teraz ich gry będą na wszystkie platformy również PC, ff13 pc? ;p Wyczytałem na eurogamer.net, nie pamiętam linka bo mi się właśnie przypomniało, a czytałem z 3 dni temu jakoś xD Jeśli to prawda to szkoda mi SE. Kiedyś firma dbała o swoje produkty, a teraz to tylko kombinuje jak tylko wydymać graczy (płatne demo FFXIII wtf? ) i zarobić jak najwięcej kasy przy jak najmniejszym wysiłku. Ja rozumiem, że obecnie gry dużo kosztują, ale jeśli to prawda, że zaczną robić także na pc to dla mnie to oznacza jedno więcej problemów z zapewnieniem należytej jakości gry na wszystkie platformy. Zamiast dopieszczać produkt pod maksymalne możliwości danej platformy będą się ciągły prace nad optymalizacją pod x klocka , a do tego jeszcze pieca. A to się równa więcej przesunięć premier. Może się mylę, ale tak to widzę. Już nawet nie wspomnę, że popularność jprg'ów na piece jest mała, a piractwie ogromne... Edytowane 25 listopada 2008 przez Paliodor Cytuj
Dr.Czekolada 4 494 Opublikowano 25 listopada 2008 Opublikowano 25 listopada 2008 Już nawet nie wspomnę, że popularność jprg'ów na piece jest mała, a piractwie ogromne... Już nie wspomnę że na PC jest coś takiego jak emulator (zapraszam do sąsiedniego tematu :>) więc jak ktoś ma chętke to odpali emu PSX czy tam Snesa. Mam te same odczucia, jak patrzę w jaki sposób zaczynała firma Square swoją działalność..... przez związek z Enix, aż do dziś........ Też trochę żal mi tej firmy....... Ona nie powinna emanować takim skorumpowanym marketingiem a'la EA, to nie winno być w ich stylu !. Cytuj
Velius 5 709 Opublikowano 25 listopada 2008 Opublikowano 25 listopada 2008 Po grałem trochę i hę bieda! IMO. Rozwinalbys swoja opinie? I nadal podtrzymuje pytanie,jak z poziomem trudnosci?super latwo jak blue dragon czy jednak troche wyzwania jest? Cytuj
Enkidou 300 Opublikowano 25 listopada 2008 Opublikowano 25 listopada 2008 To nie za bardzo temat do tego typu dyskusji, ale moralne wzmożenie zawsze działa na mnie pobudzająco. SE nie wydało żadnego oświadczenia, że każda ich gra będzie teraz powstawała od razu na wszystkie platformy. John Yamamoto stwierdził jedynie, że myśli, iż polityka multiplatformowa (PS3, Xbox 360, może nawet PC) będzie konieczna aby zwracać koszty produkcji przy dzisiejszej sytuacji na rynku. Sam Yamamoto ma (może) tylko bezpośredni wpływ na trzyosobowe studio powstające obecnie w LA, które i tak początkowo zajmować się będzie grami powstającymi z myślą o dystrybucji przez i-net. Zresztą jak SE zobaczy jaką bombą na PC będzie TLR to im się odechce. Aż dziw bierze, że np. Capcom myśli chyba o RE5 na PC po takich wtopach z Lost Planet i DMC4. Cytuj
GhettoKingSas 0 Opublikowano 25 listopada 2008 Opublikowano 25 listopada 2008 Po grałem trochę i hę bieda! IMO. znawca przemowil ja mam czuja ze gra naprawde dobra bedzie, narazie brak kasy to nie bede kupowal ale na bank wciagne LR ja chcialbym uslyszec opinie kogos kto skonczyl przynajmniej 1 plytke Cytuj
st3fcio 0 Opublikowano 25 listopada 2008 Opublikowano 25 listopada 2008 (edytowane) Moim zdaniem większość recenzentów nie doceniła The Last Remnant, opinie były wydawane na szybko. Oceny w granicach 6/10 dla tej gry są krzywdzące. Jest to gra, która zasługuje na znacznie wyższe noty, może nie na 10 ale przynajmniej na solidną 8. Co prawda gra nie jest wolna od wad: nierówna animacja, opóźnienie we wczytywaniu się tekstur; jednak ciekawa fabuła, wspaniała muzyka i interesujący system walki, ratują tę grę. Gram już 10 godzin i sądzę, żę Last remnant jest wart uwagi. Co do poziomu trudności gra nie należy do zbyt łatwych, co zaliczam in plus oczywiście. Ciekawi mnie jakie noty gra zbierze w PSX Extreme. Edytowane 25 listopada 2008 przez st3fcio Cytuj
Gość Soul Opublikowano 26 listopada 2008 Opublikowano 26 listopada 2008 (edytowane) Po grałem chwilę ,grafika słaba ,typ biega beznadziejnie ,walka do mnie nie przemawia sumując gra mi się nie podoba , LO dalej najlepsze:) Getto Ssij Edytowane 26 listopada 2008 przez Soul Cytuj
Jakim 1 791 Opublikowano 26 listopada 2008 Opublikowano 26 listopada 2008 Hmmm gra zbiera całe spektrum ocen. Od 5.3 IGNU (!!!) do 8.0 Gametrailers i inne. Dziwne to. Myślałem że gra będzie pewniakiem jeżeli idzie o jRPG od SE Cytuj
Hela 1 962 Opublikowano 26 listopada 2008 Autor Opublikowano 26 listopada 2008 (edytowane) Taka rozbieżność ocen w skrócie wynika z tego, że: - niektórzy recenzenci, nie mogą się wczuć w grę przez wszelakie niedoróbki techniczne, których S-E nie usunęło w końcowym produkcje. To właśnie aspekty natury programowej ciągną dla nich tą produkcję bardzo w dół, nie ma dla nich żadnego usprawiedliwienia. Te elementy męczą, przeszkadzają, wyprowadzają z równowagi - stąd końcowa nota w okolicach 6. - ludzie, którzy potrafią przymknąć oko na te problemy, nie przeszkadza im klatkującą animacja, oni potrafią się zanurzyć we wciągającej fabule, nietuzinkowym świecie i unikalnym systemie walki doceniają tą grę i pomijając warstwę techniczną w swoich opiniach, wystawiają wysokie oceny. Co kto lubi. @Soul - animacja biegania jako minus ciążący na RPGu? Poważnie? Edytowane 26 listopada 2008 przez Hela Cytuj
Yahoosh 0 Opublikowano 26 listopada 2008 Opublikowano 26 listopada 2008 (edytowane) ...czyly moi myly z tego wynika że jeśli by wyszła za pare tygodni łatka poprawiająca płynność, albo choćby dodatek to naprawiający, to gra zyskała by o 1-2 punkty więcej ? ooosom. ...a bez tego jest zaye-ista ale technicznie wqrwia-ąca więc "tylko" dla "maniaków-przymykających-oko". Edytowane 26 listopada 2008 przez Yahoosh Cytuj
GhettoKingSas 0 Opublikowano 27 listopada 2008 Opublikowano 27 listopada 2008 (edytowane) Po grałem chwilę ,grafika słaba ,typ biega beznadziejnie ,walka do mnie nie przemawia sumując gra mi się nie podoba , LO dalej najlepsze:) Getto Ssij no no LO zaje.biste koncowka mocna - skoncz wreszcie to zobaczysz argumenty normalnie podales takie, ze nie wiem jak to mam skomentowac, moze ci sie ta gra z ninja gaiden 2 pomylila odnosnie LR to zastanawia mnie jak bardzo zwalnia gra(bo LO tez zwalnialo nonstop i dalo sie grac ) i jak dlugo te textury wlaza (w kazdej grze na UE3 textury sie doczytuja, imo instalka na dysku nieco pomaga - w gow2 jak z plyty mi wchodzily 2-3 sek nawet to z dysku max sekunde to trwa ) ps. shoory ssij Edytowane 27 listopada 2008 przez GhettoKingSas Cytuj
Gość Soul Opublikowano 27 listopada 2008 Opublikowano 27 listopada 2008 Ano gra chrupie ,animacja postaci gorsza niż w LO . Cytuj
GhettoKingSas 0 Opublikowano 27 listopada 2008 Opublikowano 27 listopada 2008 ale jak chrupie ziomus? jak sie biega po swiecie czy jak sa walki? bo jesli jak sa walki to mam to gleboko, bo sa turowe to nie odbije sie na gameplayu az tak, imo animacja biegajacego glownego bohatera jest lepsza niz w LO i miasta fajnie wygladaja (na klipach) rasy i wogole ogladalem troche klipow i podchodzi mi ta gra, niestety narazie brak funduszy wymecze groche GOW2 to sprzedam i kupie remnanta Cytuj
Hela 1 962 Opublikowano 27 listopada 2008 Autor Opublikowano 27 listopada 2008 (edytowane) @Yahoosh - patch poprawiający znacznie wydajność silnika - mało prawdopodobne. @Ghetto - animacja chrupie i to solidnie, z tego co czytałem, głownie podczas walk. Edytowane 27 listopada 2008 przez Hela Cytuj
Ader 383 Opublikowano 27 listopada 2008 Opublikowano 27 listopada 2008 Jest szansa że w wersji na Pieca to poprawią? Cytuj
Hela 1 962 Opublikowano 27 listopada 2008 Autor Opublikowano 27 listopada 2008 (edytowane) I to spora. Kilka dodatkowych miesięcy developingu oraz wytknięcie wszelkich niedoróbek technicznych (i tak nie wiem jakim sposobem to, co podali nam na iXie przeszło kontrolę jakości) przez większość światowych stron i pism o grach może zmotywować S-E do działania i zrobienia z wersji PC i PS3 lepszego produktu. Chociaż nikt oficjalnie nie potwierdzał, to logika by na to wskazywała. Edytowane 27 listopada 2008 przez Hela Cytuj
Gość Soul Opublikowano 27 listopada 2008 Opublikowano 27 listopada 2008 (edytowane) ale jak chrupie ziomus? jak sie biega po swiecie czy jak sa walki? bo jesli jak sa walki to mam to gleboko, bo sa turowe to nie odbije sie na gameplayu az tak, imo animacja biegajacego glownego bohatera jest lepsza niz w LO i miasta fajnie wygladaja (na klipach) rasy i wogole ogladalem troche klipow i podchodzi mi ta gra, niestety narazie brak funduszy wymecze groche GOW2 to sprzedam i kupie remnanta Głownie pod czas walki ,która nie jest złe ,za to animacja biegu głównego bohatera już tak biega tragicznie IMO.No nie wiem mi się gra nie spodobała Edytowane 27 listopada 2008 przez Soul Cytuj
Hela 1 962 Opublikowano 27 listopada 2008 Autor Opublikowano 27 listopada 2008 (edytowane) Soul, powiedz lepiej, czy grasz z włączonymi QTE (tzn. te momenty w walkach, kiedy pojawia się na ekranie symbol przycisku i jeśli wciśnie się go w odpowiedniej chwili, to zwiększa m.in. moc danego ataku) w walkach? Bo wiem, że da się to wyłączyć w opcjach, ale jeśli masz włączone to napisałbyś, jak wpływają na to spadki animacji, czy uniemożliwiają idealne wklepanie? Czy może ułatwiają, bo więcej czasu jest? A może nie na sensu się z tym męczyć, bo nie wzmacnia to znacząco ciosów? Edytowane 27 listopada 2008 przez Hela Cytuj
Gość Soul Opublikowano 28 listopada 2008 Opublikowano 28 listopada 2008 Niestety nie pomogę ,gra już poleciała....... Cytuj
Sanryu 0 Opublikowano 28 listopada 2008 Opublikowano 28 listopada 2008 Soul, powiedz lepiej, czy grasz z włączonymi QTE (tzn. te momenty w walkach, kiedy pojawia się na ekranie symbol przycisku i jeśli wciśnie się go w odpowiedniej chwili, to zwiększa m.in. moc danego ataku) w walkach? Bo wiem, że da się to wyłączyć w opcjach, ale jeśli masz włączone to napisałbyś, jak wpływają na to spadki animacji, czy uniemożliwiają idealne wklepanie? Czy może ułatwiają, bo więcej czasu jest? A może nie na sensu się z tym męczyć, bo nie wzmacnia to znacząco ciosów? Na szczescie spadki animacji w tym wogole nie przeszkadzaja Cytuj
thorusxx 0 Opublikowano 29 listopada 2008 Opublikowano 29 listopada 2008 (edytowane) Udalo mi sie w koncu dostac swoj egzemplarz w lapki i chwilke potestowac. Pogralem ok 4h, wiec na temat fabuly nie bede sie wypowiadal. Po wielu negatywnych opiniach bylem nastawiony na najgorsze, ale mimo to zaryzykowalem, bo gra kusila dosyc oryginalnymi zapowiedziami. Po tych krotkich chwilach obcowania ze "szpilem" musze powiedziec ze jestem pozytywnie rozczaraowany. Ile to sie naczytalem, ze gra sie wyklada w kwestiach technicznych, ze chwilami jest to slidshow z przerwami na kawe, itp. G***o prawda, oczywiscie dropy sie zdarzaja, ale nie przesadzajmy. Na gameplay moim zdaniem nie ma to zadnego wplywu, wiec ta kwestie pominmy. Ja naprawde nie wiem skad biora sie narzekania niektorych serwisow na zwolnienia, albo mamy dwie rozne wersje, albo ja czegos nie widze. Oczywiscie silninik Unreal ma pewnie bolaczki, np. doczytywanie tekstur, ale nie przeginajmy. Po odpaleniu gierki pierwsze co rzuca sie w oczy, to jak zawsze grafa i ta nie rozczarowuje. W momencie jak zobaczylem Laste Remnant w akcji , a potem jak doszedlem do pierwszego miasta, to mialem nieodparte skojarzenia z FFXII. Styl graficzny niemal idealny, tylko podbity do standardow HD. Jesli o mnie chodzi, to w zupelnosci mi to wystarczy do przedstawienia swiata gry i jest gitesik. Nie rozumiem tez narzekan i przypierdalan!a sie niektorych chlopkow do animacji biegu glownego "hirka". (pipi)##ie i wezcie sie moze za R-Type, a nie RPG. Sam system walki jest bardzo interesujacy, szczegolnie dla osob ktore przeszly juz w swoim zyciu <10 jrpg, chociaz sprawia wrazenie troszke losowego. , przynajmniej do czasu az nie ogarnie sie calosci. Nie ma tu standarowegp "expienia", a poziomy zdobywa sie troszke na wzor FF1 lub FF2, czyli co jakis czas wzrosnie nam poziom sily, HP, AP itd. Mamy tez tworzenie przedmiotow/broni z wczesniej zdobytych przedmiotow (troche jak w FF8). Muzyczka jaka towarzyszy przygodzie jest bardzo przyjemna i zagrzewa do boju. Nie przeszkadza, wrecz przeciwnie, zlapalem sie ze sobie troszke "ymcuje" w rytm;) Miasta, ktore odwiedzamy sa raczej niewielkie, ale odnosi sie wrazenie ze przestrzen jest dobrze zagospodarowana, tzn. jest wszystko to co powinno byc, czyli sklepy, tawerny w ktorych mozna podlapac dodatkowe questy, wynajac dodatkowch bochaterow itp. Wszystkim milosnikom jrpg, a takze tym szukajcym nowych wrazen w tym juz nieco skostnialym gatunku, zalecam przetestowanie Last Remnant. Nie sugerujcie sie ocenami z pseudo branzowych serwisow, ani wypowiedziami fanow joya z jednym przyciskiem (przepraszam jesli ktorys z fanow np. z czasow amigowych poczul sie obrazony). Wrocilem wlasnie z malej imprezki, a mimo to odpalam sobie X360 z LR, czyli jednak cos w tym musi byc 8) Edytowane 29 listopada 2008 przez thorusxx Cytuj
Hela 1 962 Opublikowano 30 listopada 2008 Autor Opublikowano 30 listopada 2008 Ja naprawde nie wiem skad biora sie narzekania niektorych serwisow na zwolnienia, albo mamy dwie rozne wersje, albo ja czegos nie widze. Oczywiscie silninik Unreal ma pewnie bolaczki, np. doczytywanie tekstur, ale nie przeginajmy. Poczekaj na dalsze batalie, z większa ilością postaci na ekranie, wtedy podobno klatkuje najbardziej. Cytuj
GhettoKingSas 0 Opublikowano 1 grudnia 2008 Opublikowano 1 grudnia 2008 podobno ... ciekawe czy spada do granic 8-10 fps jak w ninja gaiden 2 Cytuj
minimog 0 Opublikowano 10 grudnia 2008 Opublikowano 10 grudnia 2008 (edytowane) Pograłem trochę i myślę ze mogę się już wypowiedzieć na temat gry. Pierwsze co się rzuca w oczy to lokacje. Wiele z nich to kopie tych z FF12 (szczególnie miasta) tyle, że tutaj one świecą pustkami. Wąskie, puste korytarzyki, w których co jakiś czas leży albo beczka albo skrzynia itp.). Grafika jest za to ładna i przejrzysta, ale co z tego jak w większości lokacji nie ma na co popatrzeć. Walki to kolejna (imo) porażka ... Niby ma się kilka pododdziałów w walce, niby w późniejszej fazie gry można sterować w walce ponad 40 ludżmi, niby walki wyglądają oszałamiająco i efektownie ( bo tak wyglądają) ale co z tego, skoro walki nie wymagają prawie nic od gracza i nudzą sie po kilku godzinach (minutach?) grania ... Zacznijmy od tego, że pomimo, że mamy kilkudziesięciu ludzi to ekwipunek możemy zmieniać tylko głównemu bohaterowi (i to tylko bronie i akcesoria) a reszta ludzi sama sobie go ulepsza zabierając Ci część lootu (dropu). Skilli jest nawet dużo, ale co z tego, skoro w walce nie mamy możliwości ich wyboru. Podczas walki wybieramy tylko (uwaga) attak/combat art/magic art/healing item art. Dodam tylko ze po wybraniu combat/magic art, gra sama decyduje jakiego skilla użyje jaki bohater... Po wybraniu kazdym pododdziałem jednej z tych 4 (czasami jest wiecej opcji do wybory, jak zmiana pozycji w walce czy pomoc innemu pododdziałowi) pozostaje nam usiąść w fotelu i oglądać efektowną walkę. Jedna tura potrafi trwać nawet kilka minut... W zasie których czasami wciskamy klawisze... Do tego dochodzi pasek morali i kilka mniejszych rzeczy (nieznacznych) i wychodzi na to, że walki są naprawdę strasznie biedne. Podobnie mógłbym powiedzieć o systemie rozwoju bohaterów. Nie ma w tej grze lvli, statystyk jest mało (broń podnosi defa, wtf?), które to zostaja zwiększane po określonej ilości walk. No i na koniec ostatni główny minus gry jaki mi narazie na myśl przychodzi to doczytywanie się tekstur, lokacji oraz walk (podobno granie z "twardziela" rozwiązuje częściowo ten problem)... Wygląda to tak: wchodzimy do nowej lokacji i przez kilka sekund widzimy tekstury o niskiej rozdzielczości. Zaczynamy/kończymy walkę lub zmieniamy lokację = patrzenie na "loading" przez kilka(dziesiąt) sekund.. O fabule nie wspomnę bo nie chcę robić spoilerów, napisze tylko, że nie jest najwyższych lotów ale również nie jest tragiczna, kwestia gustu. Gra ma oczywiście też kilka plusów, np. wiele kombinacji robienia ekwipunku, dodatkowe questy (po których zaczęciu przenosisz sie odrazu w miejsce "robienia" tego questa), niezłe dialogi, muzyka... No i chyba najbardziej rajcująca rzecz, mianowicie zwalnianie czasu i mobowanie (zbieranie wielu przeciwników do jednej walki) Jakoś więcej mi nie przychodzi do głowy.. No cóż... Muszę z bólem serca stwierdzić, że Last Remnant to najgorsza gra "kwadratowych" w jaką miałem okazje grać. Edytowane 10 grudnia 2008 przez minimog Cytuj
Musiol 188 Opublikowano 18 grudnia 2008 Opublikowano 18 grudnia 2008 Deadline przesunięty - Konkurs The Last Remnant Tak proszę państwa. Z przyczyn nie związanych od nas, a także z powodu chronicznej dolegliwości zwanej "przedświątecznym brakiem czasu", musimy przełożyć rozstrzygnięcie naszego konkursu na następny rok. Mamy też nadzieję, że dzięki temu, osoby, które dotąd nie wzięły udziału w naszym konkursie, będą mogły jeszcze się nań załapać, wykorzystując wolny czas związany ze świątecznymi feriami, na stworzenie i wysłanie nam swojej pracy. Termin zgłaszania prac do konkursu The Last Remnant zostaje zatem przesunięty na odległy 17 stycznia. Odsyłam jeszcze do informacji konkursowych, które znajdują się w jednym z archiwalnych newsów, jak i również w dziale "O serwisie" na stronie głównej. Czytajcie i bierzcie się do pracy ? na zgłoszenia nie będziemy czekać wiecznie. http://squarezone.pl/konkurs,info.html Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.