Skocz do zawartości

Starcraft II


Rekomendowane odpowiedzi

no spoko mowisz ze skoro to esport to multi najwazniejsze a single dodatek o mniejszej wartosci.

patrzac na to ile rzeczy jest unikatowych dla single i jak bogata fabule ma kazda czesc to sie z tym nie zgodze.

gadajace glowy w filmiku tez sie z toba nie zgodza bo glosno przyznali ze wiedza ze dla wielu single jest najwazniejszy i na niego najwieksze naklady teraz ida zeby byli zadowoleni.

 

i to jest wlasnie glowna roznica. nikt nie kupi tekkena dla singla ani nie bedzie go przechodzil x razy dla przyjemnosci. a w starcraft juz tak.

 

a twoje rozumowanie ze fabule wymyslaja sobie na biezaco to juz kompletna bzdura i na to poprosze cytat a jesli nie mozesz go podac to pozdro pocwicz nara.

Odnośnik do komentarza

Poszedłeś w ekstremum Grigori.

 

Nikt przy zdrowych zmysłach nie myśli, że panowie z Blizza w wolnych chwilach dyskutują o genach Kerrigan, czy kolorze ostrza Zeratula. Mimo wszystko fabuła w grze zawsze była, jest i prawdopodobnie będzie. I nie jest to na pewno element robiony na doczepkę.

 

A to czy najpierw wymyślili, że chcą mieć zerglingi-kamikadze i stworzyli Banelingi, czy najpierw rozkminili stronę fabularną do tego to nieistotne. Zresztą tak naprawdę nikt tego nie wie. Nie widzę sensu się o to spierać.

Odnośnik do komentarza

@Grigori

Pojechałeś :)

 

Jeżeli się wsłuchasz w filmik to właśnie tam jest podkreślone, że Blizzard zdaje sobie doskonale sprawę z tego że jest MASA ludzi którzy kupują SC jedynie dla samej fabuły i nigdy nie tykają multi (nie rozumiem kompletnie sensu w tym podejściu ale szanuję, bo każdy ma swoje podejście do Grania). Mając to na uwadze, chcą zrobić kampanię jak najlepszą, mimo że gra jest uznawana za jeden z największych e-sportów świata.

 

Możesz nie lubić uniwersum, możesz uważać, że kampania ma wady (a ma z pewnością) ale nie można jej odmówić serca i pracy włożonej w jej powstawanie. Niewiele serii może się poszczycić tak rozbudowaną historią uniwersum - to też należy wziąć pod uwagę. Większość dzisiejszych gier nie posiada żadnego lore świata poza tym co poznałeś w grach. Za to BLizzowi należą się właśnie wielkie brawa moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza

Ależ ja nie twierdzę że jest robiony na doczepkę. Ale cofnij się stronę wstecz i zobacz jakie interesują zagadnienia kolegów z którymi rozmawiam. Właśnie takie. A nie np. sprawy balansu, nowych jednostek, kwestie scoutingu u zerga której poświęcają więcej czasu na omówienie w przytoczonym filmiku, niż fabule etc. Właśnie dlatego porównuje to do tego jakby tekkenowcy rozmawiali o fabule swojej bijatyki zamiast o opóźnieniach, karach i jugglach. Kumacie? Czy jeszcze nie?

heh tylko ze na zalaczonym filmiku (ktory przypomne zalaczyles bo gdzies tam slyszales cos czego nie potrafisz wskazac na nim) odpowiadaja na pytania z wszystkich dziedzin prawie. jak poczytasz wywiady udzielone na innych stronach to zobaczysz jak wiele osob zadawalo pytania wlasnie dotyczace fabuly w stylu "co sie teraz dzieje z kerrigan?" czy "jak ja spotykamy to co czym jest zajeta?".

fabula jest na tyle bogata ze wielu ludzi chetnie o niej rozmawia bo jest o czym. (w tekkenie sory ale nie ma bo tam naprawde ja pisali na kolanie)

 

moze ciezko Ci zrozumiec ze fani gry czasem lubia pogadac nad lore gry ktory jest bogaty. moze sie nie spotkales z dyskusjami na temat tego kim lub czym jest duran. albo po co wracaja xelnaga i kim moze byc dark voice.

tworcy to rozumieja i np wyjasniaja skad w dna pool zerga sie wziely ultraliski i jak to mozliwe ze z larwy powstaje wszystko czy jak to mozliwe ze zergi sie w ulamek sekundy zakopuja pod ziemie z pozycji stojacej.

 

a o balansie gry czy o patchach to nie martw sie rozmawiam na innych forach temu poswieconych :) (gdzie tez rozmawiaja o fabule i swoich pomyslach na HotS btw)

 

wiec sory ale serio lepiej zamilknij bo nie masz pojecia o czym mowisz :D

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Przeszedłem dziś Stacrafta 2. Tylko single. Online nigdy nie gram w nic. Ale warto. Niedługo na pewno przejdę drugi raz na hard, a później, hmm, jak będę miał czas, to pewnie będę próbował się zmierzyć z brutal (żaden ze mnie pro wymiatacz). Pomysł na kampanię jest ekstra, ale oczywiście ta kończy się zbyt szybko, a czekanie na kolejną kampanię jeszcze takie długie... "Jedynka" była bardziej przełomowa i satysfakcjonująca, ale "dwójka" to nadal najlepsza pecetowa gra od tego czasu... w każdym razie jedyna, która zwróciła moją uwagę. No dobra, od czasu Half-Life'a.

Odnośnik do komentarza

Panowie poradźcie. Kupiłem jakiś czas temu SC2 z zamysłem zmierzenia się w bitwach online (przyznam szczerze, że nie planowałem ale duet MaximusBlack/NovaWar zaraził mnie tą zabawą) i tłuką mnie niemiłosiernie. Wiem, że nie mam skilla w takich grach (sprawdzałem apm w powtórkach i mam ok 30-50 a przy tym nie pamiętam 3/4 skrótów) ale jak na to ile buildów się naoglądałem i naczytałem to i tak obrywam o wiele za często. Moje makro pada po jakichś 5 minutach rozgrywki i nie jestem w stanie opanować tego co się dzieje czego wynikową jest to, że nagle zerkam ze zdziwieniem na zasoby a tam 1500 minerałów i 1000 gazu, bo jedno się załadowało, drugie wybudowało a ja zapomniałem zakolejkować następne zadania. Co robić aby chociaż bardziej to ogarniać?

 

dodatkowo kilka pytań:

- jak robi się ścieżkę po której ma poruszać się jednostka? Wielokrotnie widziałem ten zielony pasek po krótym "jeździ" jednostka. Przydaje się to do początkowego scoutowania a ja nawet nie wiem jak to zrobić.

- j/w tyle, że z zakolejkowaniem budowania. Widziałem wielokrotnie (głównie u TotalHalibuta) jak SCV dostaje coś do budowania po czym zaraz pojawia się ścieżka i zielone kontury kolejnego budynku do którego jednostka przechodzi automatycznie po zbudowaniu wcześniejszej fortyfikacji.

- u niektórych widziałem dodatkowe litery na jednostkach. Czy to jest jakaś inna forma hotkeys czy tylko dodatkowa "ściągawka" i nadal aby zbudować pylon muszę klikać B+E?

- jakieś proste a skuteczne buildy na brązową ligę? Obecnie korzystam tylko z 4gate albo mass voids ale taka taktyka w moim wykonaniu przegrywa z jakimkolwiek rushem.

Odnośnik do komentarza

dodatkowo kilka pytań:

- jak robi się ścieżkę po której ma poruszać się jednostka? Wielokrotnie widziałem ten zielony pasek po krótym "jeździ" jednostka. Przydaje się to do początkowego scoutowania a ja nawet nie wiem jak to zrobić.

- j/w tyle, że z zakolejkowaniem budowania. Widziałem wielokrotnie (głównie u TotalHalibuta) jak SCV dostaje coś do budowania po czym zaraz pojawia się ścieżka i zielone kontury kolejnego budynku do którego jednostka przechodzi automatycznie po zbudowaniu wcześniejszej fortyfikacji.

- u niektórych widziałem dodatkowe litery na jednostkach. Czy to jest jakaś inna forma hotkeys czy tylko dodatkowa "ściągawka" i nadal aby zbudować pylon muszę klikać B+E?

- jakieś proste a skuteczne buildy na brązową ligę? Obecnie korzystam tylko z 4gate albo mass voids ale taka taktyka w moim wykonaniu przegrywa z jakimkolwiek rushem.

Kolejkowanie zadań, czy to ruch, czy budowa, czy cokolwiek - czymiesz lewego SHIFTA i wydajesz komendy.

 

Masz dwa rodzaje hotkeyów (tych default) - normalne i grid.

GRID to nic innego jak ustawienie QWE, ASD i ZXC jako main 9 skrótów klawiszowych. Przydaje się do tego że nie musisz uczyć się skrótów dla każdej z klas. Bo budowanie zawsze masz pod Z i X, potem podswawowe budynki, jak np rafinerie/assimilatory etc tez masz pod tym samym. Styl hotkeyów zmieniasz w menu głównym.

Jak chcesz pograć Rinek to Ci mogę inva rzucić. Ja też ssę niemiłosiernie we wszelakie RTSy to se można popykać for fun, a przy okazji może się czegoś naumiemy - pamiętaj - dziewczyny lubią Bronze xD

 

 

Taka mini porada ode mnie apropo macro: zbinduj sobie główny budynek (wnioskuję że głównie Nexus) pod np 4 i naumiej się pacać go przez całą grę co parę sekund by sprawdzać czy budujesz workerów. Wiem, łątwiej powiedzieć niż zrobić no ale.... teorie znam, ale z praktyka sam jestem na bakier ;p

 

 

 

OFFTOP:

 

4:55 - 5:00 - "wonder if ppl knows those are NOT real" xD

Odnośnik do komentarza

Co robić aby chociaż bardziej to ogarniać?

 

Do Starcafta trzeba mieć talent.

 

 

- jak robi się ścieżkę po której ma poruszać się jednostka? Wielokrotnie widziałem ten zielony pasek po krótym "jeździ" jednostka. Przydaje się to do początkowego scoutowania a ja nawet nie wiem jak to zrobić.

- j/w tyle, że z zakolejkowaniem budowania. Widziałem wielokrotnie (głównie u TotalHalibuta) jak SCV dostaje coś do budowania po czym zaraz pojawia się ścieżka i zielone kontury kolejnego budynku do którego jednostka przechodzi automatycznie po zbudowaniu wcześniejszej fortyfikacji.

 

Klikasz trzymając Shift.

 

- u niektórych widziałem dodatkowe litery na jednostkach. Czy to jest jakaś inna forma hotkeys czy tylko dodatkowa "ściągawka" i nadal aby zbudować pylon muszę klikać B+E?

 

Litery? To nie wiem, chyba, że używają specjalnego programu do tego...

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

przegrał z Moon-em 1:2 i nie wyszedł z grupy.

 

gra ładna, ale dużo lepszy występ na niedawnym HS Cup, szczególnie drugie starcie z Idra i wcześniejsze pokonanie Thorzaina. z tego turnieju polecam mirrory PvP trójki HuK/Naniwa/MC.

 

scena pro-gamingu SC2 się tak rozrosła, że nie da rady wszystkiego oglądać na bieżąco:)

Odnośnik do komentarza

Przegrał, przegrał, ale walczył dzielnie ;)

 

Ja w ogóle nie oglądam prawie nic. Teraz dopiero zacząłem Dreamhacka i cisnę, bo lubię jak jest dwóch różnych komentatorów. W ogóle dowiedziałem się niedawno, ze Mana to też Polak ;) Przegrał z Bomberem, ale też nawet ładnie mu szło. Szczególnie w 2 grze.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Pograłem trochę w starcrafta i... Blizzard nie potrafi robić RTSów. Pewnie multi wymaga myślenia, układania jakichś taktyk, ale single niestety nie. Filozofia singla polega mniej więcej na tym - wydobywaj jak najwięcej surki, produkuj jak najwięcej soldatów i ruszaj na wroga. Żeby nie było - gralem na hard.

 

Totalłore - to sa strategie

Praetorians - to jest strategia

Company of Heroes- to jest strategia

Starcraft - hack'n'slash z elementami RTS ;/

  • Minusik 3
Odnośnik do komentarza

no coz troszke w tym racji. liczba misji na brutalu ktorych rozwiazanie brzmialo: medic+marines a-move jest niestety duza. ale od strategi to masz zywego przeciwnika.<br /><br />single jest jak dla mnie i tak bardzo ciekawy z tymi roznymi mechanikami w misjach jak np zombie palace sie za dnia, fala ognia przed ktora sie wieje, podnoszaca sie lava czy inne dzieki ktorym misje nie wydaja sie tak bolesnie powtarzalne jak to bywa w rts.<br /><br />a jak chcesz wyzwania na single to bierze custom z insane ai i do dziela rob te swoje mass soldaty :D

 

ps. sezon 3 juz jest

Edytowane przez Gattz
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...