ping 9 048 Opublikowano 10 maja 2009 Opublikowano 10 maja 2009 ja tam bym chciał sobie w branży pracować, fajowa sprawa. Cytuj
FARMEROS 2 080 Opublikowano 10 maja 2009 Opublikowano 10 maja 2009 masz jakies doswiadczenie w pracy 'w branzy' ? cokolwiek ? czy tak chciales przypucowac nonkonformizmem ? Ale my mowimy o pracy przy projektach z duzym budzetem na wysoka skale, czy o 'praktycznie hobbystycznej robocie przy jakichś tam popierdółkach' ? Nie no, za bardzo negowalem, ale drzab jest nierowny. Cytuj
Dark Serge 80 Opublikowano 10 maja 2009 Opublikowano 10 maja 2009 "drzab" ? nawet przy grach na komórki mozna zarobc tyle ze dasz rade sie utrzymac, choc specjalnie wielkiej kasy na poczatku nie ma, ale jak sie pokazesz z odbrej strony to idziesz do góry-wiadomo. nalezy pamietac ze generalnie to lekka praca jest. Cytuj
Lucek 4 417 Opublikowano 10 maja 2009 Opublikowano 10 maja 2009 Farmeros nie ma pojecia o pracy 'w branzy', a Dark_Serge ma, co udalo mi sie wywnioskowac z postow, a i poparlem wlasnym doswiadczeniem. Dziekuje za uwage :closedeyes: Cytuj
ping 9 048 Opublikowano 10 maja 2009 Opublikowano 10 maja 2009 Ja myślę że FARMEROS blefuje a DS i Lucjan mają racje. Cytuj
FARMEROS 2 080 Opublikowano 10 maja 2009 Opublikowano 10 maja 2009 Drzab w sensie robota. Nie no, chwali ci sie Dark serdz, ale patrzac na programistow i innych typow z tych wszystkich studiow developerskich odechciewa sie zyc. Zarywanie dziesiatek nocek pod rzad przed monitorem, zeby animacja byla rowna. No way, nic z tego, nu nu. Nie jest latwo, raczej. No jak ty robisz przy telefonach komórkowych, to nie ma az takiej presji chyba, nie? :] Cytuj
Lucek 4 417 Opublikowano 10 maja 2009 Opublikowano 10 maja 2009 Drzab w sensie robota. Nie no, chwali ci sie Dark serdz, ale patrzac na programistow i innych typow z tych wszystkich studiow developerskich odechciewa sie zyc. Zarywanie dziesiatek nocek pod rzad przed monitorem, zeby animacja byla rowna. No way, nic z tego, nu nu. Nie jest latwo, raczej. No jak ty robisz przy telefonach komórkowych, to nie ma az takiej presji chyba, nie? :] Nie ma. Robota jest lekka i przyjemna i dziekuje przypadkowi, ze mnie skierowal w dobre miejsce, w dobrym czasie i dzieki graniu w (pipi)y na komorkach moge teraz utrzymac rodzine - tak wiec marna kase tez mozna wlozyc miedzy bajki - przynajmniej w krakowie. Cytuj
FARMEROS 2 080 Opublikowano 10 maja 2009 Opublikowano 10 maja 2009 No i o tym mowie, c'nie. Marny hajs stawialem w kontekscie takim, ze praca beta-testerow w podrzednych firmach moze byc raczej w charakterze dopisania sobie czegoś w przyszłości do cv. Ale dobrze wiedziec, ze sie rozwija rynek i jest raczej okej w takich sprawach. Cytuj
Pan Pieczarka 167 Opublikowano 10 maja 2009 Opublikowano 10 maja 2009 Możesz podzielić się info gdzie dokładnie tyrasz na chleb i dach nad głową? Cytuj
Lucek 4 417 Opublikowano 11 maja 2009 Opublikowano 11 maja 2009 http://www.connect2media.com/ http://www.handson.com/ Cytuj
Nookie 0 Opublikowano 13 czerwca 2009 Opublikowano 13 czerwca 2009 "[Wstęp możesz ominąć, gdyż dotyczy moich własnych rozterek - drażnią] Zawsze chciałem pracować w branży gier - elektronicznej rozrywki. Myślę, programista - mówię, znam podstawy HTML(...). Myślę, dźwiękowiec - mówię, grałem na cymbałkach w zerówce. Myślę, grafik - mówię czy mówią, że mam dwie lewe ręce do rysowania. Myślę, Game Designer - mówię, tak w tym się spełnię(!). Mam tysiące setek pomysłów w głowie, moja kreatywność i oryginalność a zarazem specyficzność pozwoliłaby mi objąć to stanowisko. " Jednak jest pewien szkopuł(?), czy jako "spełniony" maturzysta w wieku 19 wiosen, bez wykształcenia wyższego mógłbym się ubiegać o stanowisko Game Designer ? Jak ćwiczyć, trenować, polepszać swoje skille ? Słyszałem o szablonie "Game Designera" (gdzieś w listach wyczytałem w Psx stronkę z szablonem ale gdzieś się zapodział w kotłowni(!) - prosiłbym o link. Czy z dobrym projektem dostałbym pracę ? Pozdrawiam ! Cytuj
Yano 3 697 Opublikowano 13 czerwca 2009 Opublikowano 13 czerwca 2009 gdyby projekt byl naprawde dobry to moze byal bys jakies szanse zeby go sprzedac, ale to co tobie wydaje sie dobre nie musi byc naprawde dobre, moze nie spełniac warunkow jakie dyktuje rynek (ma sie sprzedawac!) itp, bez zadnej szkoly pewnie sie nei znasz na rynku ;p a pomysly w stylu "idzie taki robot i ooo walczy! ooo i strzelają sie! i potem wychodzi laska i tez strzela!ooo!" to wiesz zapodaj jakis pomysł Cytuj
Siara_iwj 4 138 Opublikowano 13 czerwca 2009 Opublikowano 13 czerwca 2009 ...a gdzie wielki goryl i szalony naukowiec..? Cytuj
lmz 48 Opublikowano 13 czerwca 2009 Opublikowano 13 czerwca 2009 (edytowane) Nie chcę Ci podcinać skrzydeł, ale ciężko może być. Z samymi pomysłami bez wcześniejszego doświadczenia czy jakiegokolwiek innego kontaktu (robienia lasek szychom) z procesem tworzenia gier nikt nie potraktuje cię poważnie. Wiele osób ma ciekawe pomysły, to samo przychodzi jak się gra już te kilka lat, ale do bycia reżyserem (bo rozumiem że o to Ci chodzi) to nie wystarczy. Kiedyś wiele osób zaczynało od programowania, tworzenia grafiki i to nadal jest chyba najlepsza droga do osiągnięcia celu. Życzę jak najlepiej, chciałbym za kilka lat na Wikipedii pod hasłem Nookie przeczytać "...kariera tego guru elektronicznej rozrywki zaczęła się od wpisu na forum dla konsolomaniaków..." Edytowane 13 czerwca 2009 przez Łu# Cytuj
Scorp1on 8 Opublikowano 13 czerwca 2009 Opublikowano 13 czerwca 2009 Jesli masz fajny pomysl na gre i ja jeszcze zrobisz masz szanse zaistniec - np. Braid czy inne gierki Cytuj
zduniacz 123 Opublikowano 13 czerwca 2009 Opublikowano 13 czerwca 2009 Na chlopski rozum wydaje mi sie, ze najpierw najlepeij wkrecic sie w branze zeby nabrac jakiegokolowiek doswiadczenia jak wyglada proces tworzenia gry od srodka. Poszukaj pracy jakos jakis beta tester, teraz takich ogloszen jest coraz wiecej (jest kilku na forum w tym fachu), pracuj, sprawdzaj swoje pomysly i szlifuj je, po testerze mozesz zostac jakims level designerem a z czasem kto wie, po szczebalach wejdziesz na stanowisko ktore pozwoli ci wcisnac graczom swoje chore pomysly Cytuj
Wiolku 1 592 Opublikowano 13 czerwca 2009 Opublikowano 13 czerwca 2009 Kup PS3 i LBP, zacznij tworzyć Cytuj
Gość Opublikowano 13 czerwca 2009 Opublikowano 13 czerwca 2009 Tez kreci mnie praca w branzy, w zasadzie nie wyobrazam sobie zapier.dalania w czyms co mnie wogole nie kreci, wiec to jest jakas tam roga zawodowa dla mnie. Programowanie, muzyka, grafika odpadaja z braku opowiednich skilli. Ale design jak najbardziej wchodzi w gre. Oczywiscie racjonalnie patrzac na poletku mikro, gdyz ciezko, ba niemozliwym jest zostac lead designerem produkcji za grube miliony zielonych. Tylko motyw jest, jak sie wkrecic w to wszystko. Ogolnie jako wyjscie awaryjne moglbym sie zajac polonizacja, albo przenoszeniem polskich tytulow na jezyk angielski. Najbardziej prawdopodobna opcja. Cytuj
nWo 1 Opublikowano 13 czerwca 2009 Opublikowano 13 czerwca 2009 będziesz tworzyć gry to grac się tobie odechce. tak to działa. no i bez wykształcenia to tylko do filmów porno biorą a nie do tworzenia gier. diamentów w oceanie też mozesz zacząć szukać i bez matury Cytuj
Gość Opublikowano 13 czerwca 2009 Opublikowano 13 czerwca 2009 Wydaje mi sie ze np hobbista programista (lol), ktory nie ma szkoly, a ma naprawde porazajace umiejetnosci, ma wieksze szanse niz typ po dobrej uczelni, ktory ma papier ze swietna ocena, ale w praktyce koledze co w wolnym czasie dlubal przy c++ czy asemblerze moze buty czyscic. Cytuj
zduniacz 123 Opublikowano 13 czerwca 2009 Opublikowano 13 czerwca 2009 game designer - wymagania z kilku wlasnie przejrzanych ogloszen: REQUIREMENTS: • 3+ years game design experience including systems design experience on a shipped product. • Ability to write scripts to manage game events (xml script experience highly desirable) • Ability to both conceptualize and implement game ideas using various tools and technology • Strong communication and technical writing skills, i.e., ability to convey ideas and concepts in a clear, detailed, and organized manner through verbal and written communication • Demonstrable success in creating compelling game-play, scenarios, activities, and encounters • Strong organizational skills, e.g. ability to multitask and keep track of minute details as well as the big picture • Strong computer skills (very comfortable with apps such as MS Word, Excel, Visio, Illustrator, Photoshop, different game editing tools etc.) • Art and programming (e.g. scripting) experience or background a huge plus • An avid gamer with knowledge and understanding of various games and game types, as well as the drive and motivation to push the industry forward creatively • Feel comfortable designing within the design constraints • Creative writing talent a plus • Database knowledge a plus # Must be a hardcore gamer. The only activity that you enjoy more than playing games is creating games for others. # Must be very familiar with shooter games, of all types, especially the genre’s milestone titles. # Must have deep experience with at least 2+ different shooter editors. Experience with non-shooter editors is another plus. # Must have at least 2+ years of level design experience on shooter games. Additional non-shooter experience is a plus. # Must have strong written and verbal communication skills. Can write technical documentation for standards and scales when the time comes. • Must showcase strengths in imagination and creativity. • Excellent analytical, facilitation and organizational skills required. • 4-7 years of game design experience. • Shipped multiple games as lead designer. • Experience managing and mentoring junior designers. • Demonstrated ability to be self-motivated- meeting deadlines is required. Z 5 pierwszych ogloszen jakie przejrzalem w zadnym nie ma mowie o jakichs specjalnych szkolach/edukacjach. Grunt to zdobyc doswiadczenie, a po nie trzeba sie wkrecic zaczynajac od czegos mniejszego (betatester?) Cytuj
Gość Opublikowano 13 czerwca 2009 Opublikowano 13 czerwca 2009 Wlasnie od pazdziernika 2010 zaczynam magisterke w Breslau, moze na testera do Techlandu daloby sie wkrecic... W sumie jedyna droga o srodka branzy, gdy nie jest sie z pionu technicznego. Cytuj
nWo 1 Opublikowano 13 czerwca 2009 Opublikowano 13 czerwca 2009 ktory nie ma szkoly, a ma naprawde porazajace umiejetnosci, a jak miałby zdobyć bez szkoły te porażające umiejętności? <_< Cytuj
Gość Opublikowano 13 czerwca 2009 Opublikowano 13 czerwca 2009 Siedzac w domu i traktujac to jako swoje zyciowe hobby. Wszystkiego przy dopowiednim zaparciu isamodyscyplinie mozna nauczyc sie samemu, a z reszta sformalizowanych wymagan zapoznac na biezaco. Cytuj
atlas 0 Opublikowano 13 czerwca 2009 Opublikowano 13 czerwca 2009 Zacznij od nauki C/C++, do tego jakis 3DsMAX albo MAYA, po C++ bedziesz musial sie nauczyc programowac w opengl i directx. To podstawy, od ktorych trzeba zaczac. Ot cala filozofia dla poczatkujacego, na testera sie nie pchaj lepiej zacznij studiowac - chociaz sie czegos nauczysz. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.