ornit 2 991 Opublikowano 15 stycznia 2008 Opublikowano 15 stycznia 2008 Pojawienie się nowego emulatora FinalBurn* i obsługa tytułów z CPS3 skłoniły mnie do powrotu na łono Abrahama i odpalenie Jojo's Bizzare Adventure, gry Capcomu z 1999 roku. Tytuł bazuje na mandze (i anime) napisanej/rysowanej przez Hirohiko Arakiego. Żeby być dokładniejszym dodam jeszcze, że na trzeciej serii (jakby to kogoś obchodzi. Na początku napiszę o najbardziej dyskusyjnej kwesti przyczyniającej się do sporego odsiewu wśród zaczynających grę osób, mianowicie...Design postaci. Jakby to napisać...Jest on bowiem dosyć...ekstrawagancki?...Główni bohaterowie są obwieszeni jakimiś serduszkami, noszą odpustne ubrania i przybierają dosyć wykręcone pozy (dłonie trzymane w kieszeniach to już w 2D standard). Poza tym grafa kolorowa, dźwięki bardzo przyjemne. Czego chcieć więcej ? *tu akurat doświadczyłem widoku czerwonej krwi w jojo. gdzie indziej była cenzurowana - biała. Ale może wynikało to z tego, że nie pofatygowałem się żeby znaleźć sposób na to aby zmienić wersję gry na japońską Gra jak na Capcom jest dosyć unikalna. Postacie dysponują potężnymi pomocnikami, zwanymi standami, czyli czymś pokroju materializujących się duchów, które przyjmując różne postacie dodają unikalnych właściwości kierowanym przez nas ludzikom. Standy dzielę się na aktywne i nieaktywne. Aktywne to takie, które można w dowolnym momencie przywoływać tak aby walczyły przy naszym boku. Niektórymi standami można do tego oddzielnie sterować, co z kolei przy nieumiejętnym korzystaniu z tej opcji, naraża naszego bohatera (pozostawionego samemu sobie) na szwank. Dodam jeszcze, że gra się w to zupełnie naczej niż we wszystkie inne gry 2D od Capcomu. Tu nie ma czegoś takiego jak SHOTOS!!! Do wciskania pozostawiono nam 4 przyciski, kolejno: (nazwałem umownie) light, medium, heavy i S-stand. Niemniej jednak, po dodaniu ataków standów i wciskania po dashu tworzą całkiem sporą kombinację dającą wiele możliwości (lol, ale odkrywcze ) Krótki opis systemu (mogłem się pomylić, wszystkiego nie pamiętam więc pewnie nie wymienię wszystkiego): -dashe wykonuje się standardowo przód,przód -rolle/dodge wciskając wszystkie 3 x atak -recovery w locie 2 x atak -można blokować w powietrzu wszystkie powietrzne ataki (a jakżeby inaczej) -postacie z aktywnym standem mają double jump -aby odepchnąć atakującego przeciwnika należy podczas bloku wcisnąć 3 x atak -counter - blokując qcf+atak -3 poziomy skoku: low, high, super jump. wykonywane standardowo -aktywując standa przyjmuje on część damage'u na siebie. Jednak kiedy łyknie za dużo wtedy znika stunując (dosłownie na chwilę) kierowaną przez nas postać. Do tego dochodzą też custom combos z czynnym udziałem naszego standa (ale tylko tych aktywnych). Polega to na tym, że wciskamy qcb+S i trzymając S nawalamy konkretną kombinację po czym nasz stand pozostawiony samemu sobie sam atakuje przeciwnika. My natomiast możemy przemieścić się na drugą stronę molestowanej przez naszego "duszka" postaci (korzystając z dodge albo skoku) i kontynuować atak. Co najlepsze te "tandemiki" da się wsadzać linkując po combie lub na counter hita. Ale z tego co pamiętam nie są unblockami. Postaci do wyboru jest 16 co wcale aż tak dużo nie jest do czasu kiedy...Wciśniemy F2, dzięki czemu przeniesiemy się do ustawień systemowych automatu a tam...do 7-mej pozycji (configuration), później 2-giej czyli game i wciskamy: góra, dół, prawo, lewo, light, medium, heavy, stand. Słyszymy dziwny dźwięk, zapisujemy ustawienie i wychodzimy z panelu konfiguracyjnego. Tym sposobem dochodzi 6 nowych postaci, którymi możemy siać palić, gwałcić rabować, siać pożoge i ogólne zniszczenie...BTW Pet Shop jest zbanowany Co jest w tej grze takiego czego nie ma w innych? -wyrastająca z ziemi gęba rozgryzająca spadające do niej postaci -latające walce -panna strzelająca śrubami, nakrętkami i innymi mutrami wydostającymi się z...biustu? -zatrzymywanie czasu -zamienianie w dzieci -wsadzanie palców w nos postaci, która następnie zostaje rozjechana przez ciężarówkę -walczące psy i orły Na Youtube.com nietrudno znaleźć walki i combosy. Należy jedynie uważać na MUGENa ale tam króluje...Omega Tom Hanks :D Cytuj
-= chris -X- =- 0 Opublikowano 15 stycznia 2008 Opublikowano 15 stycznia 2008 Jojo to jedna z najlepszych gier jakie capcom wydal 1 raz zetknalem sie z nia na PSX'ie, i powiem wam ze gra ma mega zykozaczony tryb story mode, czuc klimat, i mimo ze gra jets na podstawie 3 serii anime to naprawde nie trzeba jej znac zeby szybko wkrecic sie w ten swiat Coz tu wiecej dodac.... jak to capcom postacie na PSX mozna odblokowac tak jak w SFA3 ...za sprawa uplywjaacego czasu gry Zachecam do sprawdzenia gry w wersji na konsole DC lub PSX Cytuj
ornit 2 991 Opublikowano 15 stycznia 2008 Autor Opublikowano 15 stycznia 2008 Ale na Psx jest bardzo porżnięta animacja tak, że praktycznie nie da się grać tak komfortowo jak na arcade/DC. Ale co do trybu story to prawda Też polecam. Ah te mini-gry z szympansem, szukaniem skorpiona czy też ta z kotem (ona była nie do przejścia :D:D). Cytuj
-= chris -X- =- 0 Opublikowano 16 stycznia 2008 Opublikowano 16 stycznia 2008 Z kotem raz mi sie udalo w zyciu odgadnac, pamietam ze raczej napewno niebylo to ze story mode tylko misja odtwarzana z 'ksiazki' Pamietam ze znalazlem jakies ustawienie tego miecha ktore kot zawsze wybieral,przy jednoczesnym ustawieniu drugiego, fajnie to wtedy wygladalo, mina tego kolesia jak przegral no i skonczyl jak Bison ze SFA3 jak w koncowym filmiku przegrywal:P Cytuj
mozi 1 986 Opublikowano 31 stycznia 2009 Opublikowano 31 stycznia 2009 Swietna sprawa - i co najważniejsze działa w połączeniu ze stickiem Hori Ex2. Mióóóóód :> Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.