Canaris 304 Opublikowano 20 marca 2009 Opublikowano 20 marca 2009 Wersja PC jest bardziej zabugowana i cholernie niestabilna. Wersje konsolowe nie mają takich akcji jak zawieszki co kilkadzisiąt minut lub wywalania do dashboarda. W związku z tym w du.pie mam fakt, że wybrałeś pecetową wersję i musisz znosić jej humory co to za debilny argument ?? mam Pc i gó.wno mnie obchodzi jaka jest wersja na X360 czy Ps3 . Płace to żądam żeby gra była stabilna tym bardziej że taki np Far Cry 2 mimo wiekszego stopnia skomplikowania świata i lepszej grafiki jest o niebo bardziej stabilny i chodzi o płynniej ( więc sie da ) . Poza tym mówiac bugi miałem przede wszystkim na myśli bugi typu " nagle umierający npc czy Dogmeat atakujący neutralnych npców" których tez jest od groma w wersji kosolowej . żeby nie byc gołosłownym : http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_3_bugs sekcja All platforms jest choooolernie długa . Są za to nowe itemy, bronie (ze schematów i kilkanaście innych) ahem jakie nowe itemy ??? z użytkowych zostało wszystko po staremu ( stimpaki , rad x , drugi i takie tam ) a reszta to śmieci które co najwyżej można spylić i to od razu widac . W F2 nigdy nie wiadomo było co sie przyda a teraz od razu wiadomo , ma ikonke złomu = można spylić ( nawet do customów nie trzeba ich trzymac bo na bank znajdziesz drugie ) . Bronie ze schematów są takie sobie , żaden szał . Jedyne bardziej przydatne to Nuka granat i Dart gun . Reszte można sobie spokojnie darować . Ilośc broni jest niższa w F3 : F3 ma 11 Rifles (10 jesli odliczyć Railway rifle bo ta jest Custom ) a F2 ma ich 13 . Smg w F3 są 2(!!) a w F2 było ich 6 . Poza spora cześc z tych w F3 to unikalne których jest tylko jedna sztuka w grze wiec nie jestem do końca przekonany czy powinny sie liczyć do ogólnej liczby broni . Dla zaciekawionych : http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_2_weapons http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_3_weapons można sobie porównac Pancerzy też jest dużo szkoda tylko że połowa z nich sie do niczego nie nadaje ( np. co z tego że takie Pre war park stroller outfit daje +1 do Agility skoro ma tylko 3 defa ?? do walki nikt o zdrowych zmysłach tego nie założy a poza walką Agility sie nie liczy ) . Jedyny dobry pomysł to wprowadzenie hełmów i gogli ( a że hełmów tez mogło by być o połowe mniej bez żadnej straty dla gry , to inna sprawa ) VATS to jest tryb insta kill i to jest jego jedyna wada. W tym trybie dostajesz 1/10 obrażeń więc to taki swoisty godmode. to po cholere to wrzucac do gry ?? to juz nie lepiej zrobic FPS po całości zamiast czarować że robi sie rpga ?? Gdy mówimy o twojej du.piastej taktyce w stylu (..) . nigdzie nie napisałem że stosuje taką taktyke wiec daruj sobie . Spróbuj strzelac w trybie rzeczywistym i wspomóc się raz na jakiś czas VATSem a być może ujrzysz lepszą stronę walki w F3. szkoda tylko że VATS to jest własnie ta lepsza strona walki w F3 bo walka w real time wyglada gorzej niż Half 1 ;/ Bethesda wyraźnie nie miała do końca konceptu co zrobić : Fps cz Rpg i to widać . Cytuj
severian 0 Opublikowano 20 marca 2009 Opublikowano 20 marca 2009 - jakoś ta nowoczesność z stylistyką lat 50tych troche mi sie kłóci . W poprzedniej części jakoś o wiele mniej było ją widac . LOL -właśnie stylizacja na lata 50te to główny składnik klimatu tej gry.i wszystkich pozostałych części Cytuj
sznurek 10 Opublikowano 20 marca 2009 Opublikowano 20 marca 2009 Prawda, jednak mi też mimo to w pierwszych Falloutach też jakoś lepiej wyglądało. Cytuj
danielskii 155 Opublikowano 20 marca 2009 Opublikowano 20 marca 2009 Zgodze sie do tego co mowicie o stylizacji na lata 50 w F2 jakos to lepiej wygladalo ale na F3 tez nie ma co narzekac. Milo jest zerknac na to wszystko z troche innej perspektywy. Co do F3 ta gra jest dobra gra, ba nawet powiem ze bardzo dobra ale na pewno nie jest dobrym Falloutem do niej podchodze bo F1 i F2 stawiam w kanonie RPG - wtedy nie ma rozczarowan ze tego nie ma to inaczej itp itd. Fakt faktem jest ze w f3 duzo jest smieci ktore kompletnie zbednych. w f2 trzymalo sie lopate, line, zestaw lockpickow w bagazniku:) bo byla faza a noz trafie na jakis grob/dziure gdzie sie przydadza) Brakuje mi tez troche klimatycznych lokacji ala Golghota albo jakiegos porzadnego miasteczka w stylu New Reno. Mimo ze gra lezy u mnie na poleczce najwieksze rozczarowania to i tak dostaje dobre 8/10. Cytuj
BBGodzilla 1 Opublikowano 20 marca 2009 Opublikowano 20 marca 2009 - świat jest stanowczo za mały przez co lokacje sa dosłownie jedna na drugiej . Gdzie te ciągnące sie kilometrami pustynie ?? To ma byc PUSTKOWIE ( Wasteland) a nie market w niedziele No chyba cie grzmi -ja nie ogarniałem tego co jest a poza tym komu by się chciało chodzić godzinami po pustkowiu jak się nic nie dzieje ? Cytuj
Canaris 304 Opublikowano 20 marca 2009 Opublikowano 20 marca 2009 mogli by wtedy wrzucic pojazdy :] samochód , motor może konia jakiegoś to by dopiero był bajerek :] Cytuj
Gooral 9 Opublikowano 20 marca 2009 Opublikowano 20 marca 2009 (edytowane) to po cholere to wrzucac do gry ?? to juz nie lepiej zrobic FPS po całości zamiast czarować że robi sie rpga ?? Aha, czyli jakby w F3 nie było VATS to byłby dla ciebie zwykły FPS, tak? Nie mam pytań do tego kolegi. Nazywanie shooterem gry w której szanse trafienia i ilość obrażeń zadawanych wrogowi zależy od poszczególnych umiejętności to zwykłe przegięcie. Tak jak Mass Effect tak i F3 jest erpegiem. Strzelanie z perpektywy pierwszej lub trzeciej osoby nie kwalifikuje automatycznie gry jako shootera. PS: I jak tu z tobą prowadzić ciekawą dyskusję jak ty takie pierdoły opowiadasz? Ten fragment, w którym opisujesz dokładnie ilość broni w 2 i 3 też świadczy o czymś. O tym, że dla ciebie w Falloucie 2 bardzo ważnym elementem był arsenał. Ja, na przykład, "lałem" na niego ciepłym moczem. Wybierałem bojową profesję/profesje i grałem w rolepleja delektując się niesamowitymi zgonami, rozwiązując zadania oraz kupując/szukając co jakiś czas lepszej broni z grupy, którą wybrałem. Ty, natomiast, stawiasz bronie na piedestale zalet Falloutów. Normalnie robisz z broni ci.persefonę (kto wie z jakiego filmu to jest? Parę słów odnośnie VATSa. Nie jestem jasnowidzem i nie czytam ludziom z Bethesdy w myślach ale mogę się jedynie domyślać dlaczego VATS został przygotowany. Chcieli nawiązania w walce do starych F więc zrobili coś co przypominało system dokładnego celowania z oldschoolowych części. Ja nie widzę w tym nic złego. Wprawdzie trochę się skrzywiłem jak przeczytałem o tej 1/10 przyjmowanych obrażeń w VATS. Można to jednak przeboleć bo tryb ten daje wiele "funu" a ponadto naprawdę pomaga rozprawiać się z wrogiem. I to jest, canaris, moje wyjaśnienie dlaczego VATS istnieje i nawet ma się dobrze. nigdzie nie napisałem że stosuje taką taktyke wiec daruj sobie . No ku.rwa A to co pies? -VATS wygląda ładnie i efektownie ale walka z uzyciem go wyglada lekko głupio ( strzelimy dwa razy i skaczemy wokół przeciwnika az sie ap zregeneruja i tak w kółko ) Weź mnie nie wnerwiaj, bo tracę jakąkolwiek ochotę na normalną dyskusję. Będzisz mi na forum internetowym udowadniał, że czegoś nie powiedziałeś podczas gdy ja mogę wyłuszczyć ten fragment i pokazać, ze jednak to napisałeś? Edytowane 20 marca 2009 przez Gooralesko Cytuj
Canaris 304 Opublikowano 20 marca 2009 Opublikowano 20 marca 2009 sie tak nie spinaj synku bo ci jakas zyłka jeszcze pójdzie i cie bede miał na sumieniu . I jak tu z tobą prowadzić ciekawą dyskusję jak ty takie pierdoły opowiadasz? Ten fragment, w którym opisujesz dokładnie ilość broni w 2 i 3 też świadczy o czymś. O tym, że dla ciebie w Falloucie 2 bardzo ważnym elementem był arsenał. kłania sie czytanie ze zrozumieniem . W F3 jest mniej broni , tyle samo itemów leczacych i wspomagających ( stimpaki , rad away itp ) i porównywalna ilośc zbroi ( użytecznych bo takich bzdur jak Sexy Nightwear nie licze ) . Za to spłycono niemożliwie wręcz system pozostałych itemów . ALE JA TO JUŻ (pipi) pisałem i nie bede sie powtarzał . Weź mnie nie wnerwiaj, bo tracę jakąkolwiek ochotę na normalną dyskusję. Będzisz mi na forum internetowym udowadniał, że czegoś nie powiedziałeś podczas gdy ja mogę wyłuszczyć ten fragment i pokazać, ze jednak to napisałeś? jest tam gdzieś napisane że JA tak robie ?? nadinterpretujesz . Napisałem tylko że jak ktoś nie chce marnowac kul w real time ( bo postac jest strasznie zezowata ) to musi przyjąc taka małpia taktyke która nie jest ani ciekawa ani emocjonująca . Aha, czyli jakby w F3 nie było VATS to byłby dla ciebie zwykły FPS, tak? Bethesda mogła sobie darowac jakieś VATSY i po prostu zrobić tak ze biegamy w real time a jak zaczyna sie walka to przechodzimy w tury w fpp ( czy tym quasi Tpp ) . Nie sadze żeby coś takiego było trudne do zrobienia a nadal mogło by być efektowne ( jak VATS ) . Czy Fallout 3 jest dobrą gra ?? - TAK Czy Fallout 3 jest godnym następca F2 ??? zdecydowanie NIE Cytuj
JacekW 5 Opublikowano 20 marca 2009 Opublikowano 20 marca 2009 Mysle ze Gooral ma racje co do vats jest to fajnie rozwiazane i sprawdza sie przy przeniesieniu naszej gry w 3d , co do splycenia ilosci i cech znajdowanych przedmiotow to Canaris galopujesz bo tu jest ich calkiem sporo roznego rodzaju (miales we wczesniejszych wersjach schematy broni do konstrukcji?). No i co do Twojego porownania 2 roznych gier mysle ze nowa czesc daje rade , gdyby zrobili czesc na wczesniejszych zasadach to pewnie narzekal bys na odtworczosc a tak przynajmniej cieszmy sie ze ktos ma jakas wizje na kontynuacje, a miarą niech bedzie chociazby ocena serwisow prasowych i internetowych. Cytuj
Gooral 9 Opublikowano 20 marca 2009 Opublikowano 20 marca 2009 (edytowane) Za to spłycono niemożliwie wręcz system pozostałych itemów Co to są pozostałe itemy i jak one się nazywają w F2? Masz na myśli kondomy, które sobie możesz nosić w ekwipunku i marzyć o wirtualnym ruchaniu z gwiazdą porno w New Reno? Brak tego "itemu" cię tak zdenerwował w F3? BTW szkoda, ze nikt do F1 nie porównuje Fallouta bethesdy. Dwójka była trzy razy bardziej rozbudoiwana i co z tego skoro nie podobała mi się nawet w połowie tak bardzo jak jedynka. Ale cóż, każdy będzie gadał jaki to Fallout 3 jest spłycony wzglem dwójki, a jedynka jakby nie istniała jako wzór do porównań. A to był tytuł niesamowicie skondensowany, klimatem podobny do F3. Takie jest moje zdanie. Z F3 niedawno spędzałem ostatnie ze 125h a F1 przerabiam właśnie po raz kolejny. I naprawdę klimatem, poziomem rozbudowania, ilością "pierdów" są bardzo zbliżone. Ale najważniejszy jest klimat, który w dwójce się zdeczka ulotnił niestety (Ale za to mamy pierdylion broni różnego gatunku, które i tak są nieprzydatne bo licza się tylko cztery i to z dwóch kategorii). Edytowane 21 marca 2009 przez Gooralesko Cytuj
Canaris 304 Opublikowano 21 marca 2009 Opublikowano 21 marca 2009 Co to są pozostałe itemy i jak one się nazywają w F2? Masz na myśli kondomy, które sobie możesz nosić w ekwipunku i marzyć o wirtualnym ruchaniu z gwiazdą porno w New Reno? Brak tego "itemu" cię tak zdenerwował w F3? chociazby . Te małe popierdólki własnie robiły koloryt i dodawały charakteru grze . To jest własnie cecha gier Rpg że nie kazdy przedmiot jest apteczką czy bronią ( pancerzem ) . to nie Quake czy Half Life . A co do Fallout 1 : fajny był tylko cholernie mnie irytowało to ograniczenie czasowe . Cytuj
danielskii 155 Opublikowano 21 marca 2009 Opublikowano 21 marca 2009 Gooral no niestety wyjales mi to z ust F3 to taki bardzo rozbudowany szuter z elementami RPG:P w stylu Stalkera tylko troszku wiecej questow i wiekszy teren:) PS wlasnie szkoda ze stalkera brak na naszej konsolce:) Cytuj
Canaris 304 Opublikowano 21 marca 2009 Opublikowano 21 marca 2009 co do splycenia ilosci i cech znajdowanych przedmiotow to Canaris galopujesz bo tu jest ich calkiem sporo roznego rodzaju (miales we wczesniejszych wersjach schematy broni do konstrukcji? ty czytasz w ogóle co ja pisze ??? Tu nie chodzi tylko o ilość przemiotów ( nie broni i pancerzy tylko tych z kategorii misc. ) tylko o to że od razu widac co jest wazne a co nie . W Fallout 2 otwierając jakiś pojemnik i widząc 10 przedmiotów od razu uruchamialiśmy szare komórki i zaczynaliśmy myślec co może sie przydac a co nie . A w F3 zgarniamy wszystko jak leci bo od razu widać co jest wazne a co nie . Nigdy nie zapomne jak za pierwszym razem grając w Falloucie 2 sprzedałem za liche pieniądze narzedzia a potem sie okazało ze Vicky potrzebuje ich i da mi za nie cześc do samochodu . Ile ja sie potem naszukałem tego to szok . I na tym polega własnie gra w RPG żeby ruszać szarymi komórkami . Dlatego też strasznie mnie irytuje pomysł z zaznaczaniem pustych pojemników . Nawet to musieli uprościć . gdyby zrobili czesc na wczesniejszych zasadach to pewnie narzekal bys na odtworczosc gdyby zrobili Fallout 3 takie jak F3 tylko że w widoku fpp ( z turową walką itp ) to by sie zesrał chyba z radosci i znów przez 2 miechy nie wyłaził z domu a nie narzekał na odtwórczośc . Zmiana nie zawsze jest dobra . a miarą niech bedzie chociazby ocena serwisow prasowych i internetowych. oceny serwisów nie sa żadna miarą wiarygodne . Mechanizm jest prosty : jakiś serwis jest krytyczny to sie stopniowo odsuwają od niego firmy i umiera . Zostają tylko te co słodza . Cytuj
sznurek 10 Opublikowano 21 marca 2009 Opublikowano 21 marca 2009 I na tym polega własnie gra w RPG żeby ruszać szarymi komórkami . Dlatego też strasznie mnie irytuje pomysł z zaznaczaniem pustych pojemników . Nawet to musieli uprościć . O nie, nie, nie. Z tym się za nic w świecie nie zgodzę. Mi to bardzo ułatwiało życie i chciałbym aby to jakoś przenieść do starych Falloutów. Podobnie gra Jagged Alliance 2 (czy jakos tak). Fajnie sie grało, chętnie bym do tego wrócił, ale jak myślę, że mam przeszukiwać całą wioske, półkę po półce, szafkę po szafce by otrzymać tylko komunikat „nothing” to odechciewa mi się grać. W tym wypadku nie wysilamy szarych komórek tylko tracimy czas. W Falloutach podobnie. Czy też motyw, że musze znaelźć w całej pracowni komputerowej ten jeden jedyny, na którym będę mógł coś zrobić. Takei rzecz mogły istnieć kiedyś nie teraz. Cytuj
Gooral 9 Opublikowano 21 marca 2009 Opublikowano 21 marca 2009 (edytowane) Dlatego też strasznie mnie irytuje pomysł z zaznaczaniem pustych pojemników . Nawet to musieli uprościć . To jest właśnie świetne rozwiązanie. Nie potrzebuję przetrzepywać wszystkich które juz przed chwilą oglądałem tylko patrzę na magiczne pojawienie się słówka [empty]. BTW uruchomiłem dziś wersję PL wczytałem sejwa i nawet tłumaczenie zadania z hamlinem i łowcami niewolników nie zostało poprawione. Nadal naszym celem jest "zrobienie" zdjęcia pomnika lincolna zamiast "zdobycie" zdjęcia pomnika lincolna. I jak tu kochać cenegę skoro po 5 miesiącach od premiery polskiej wersji PC nie poprawili nawet złego tłumaczenia. Edytowane 21 marca 2009 przez Gooralesko Cytuj
Gość krzychu_419 Opublikowano 21 marca 2009 Opublikowano 21 marca 2009 To jak sprawdzał ktoś już czy Fallout 3 w wersji PL ma na pokładzie patcha 1.1? Nie wiem jaką wersje wybrać Cytuj
Jared 0 Opublikowano 21 marca 2009 Opublikowano 21 marca 2009 http://tiny.pl/bnvz Cenega miażdzyć ... Cytuj
Berion 207 Opublikowano 21 marca 2009 Opublikowano 21 marca 2009 [...] Nie potrzebuję przetrzepywać wszystkich które juz przed chwilą oglądałem tylko patrzę na magiczne pojawienie się słówka [empty]. Rozwiązanie byłoby ok, gdyby nie były zaznaczany wszystkie, a nie tylko te przeszukane. ;] To jak sprawdzał ktoś już czy Fallout 3 w wersji PL ma na pokładzie patcha 1.1? Na PS3 nie ma więc obstawiam, że wersja na klocka też nie. Cytuj
Scorp1on 8 Opublikowano 21 marca 2009 Opublikowano 21 marca 2009 To jak sprawdzał ktoś już czy Fallout 3 w wersji PL ma na pokładzie patcha 1.1? Nie wiem jaką wersje wybrać Na sieci widzialem do pobrania sam patch 1.1 w wadze do 3mb wiec moze pojdzie jesli ktos ma otwarty hdd oraz F3 PL czy cos zmieni sie w grze jak pisze w changelogu Cytuj
sznurek 10 Opublikowano 21 marca 2009 Opublikowano 21 marca 2009 [...] Nie potrzebuję przetrzepywać wszystkich które juz przed chwilą oglądałem tylko patrzę na magiczne pojawienie się słówka [empty]. Rozwiązanie byłoby ok, gdyby nie były zaznaczany wszystkie, a nie tylko te przeszukane. ;] To już kwestia gustu. Ja wolę obecne rozwiązanie. Oszczędzamy czas na czymś takim. Cytuj
Canaris 304 Opublikowano 21 marca 2009 Opublikowano 21 marca 2009 a czemu niby mamy oszczędzac czas ?? to jest gra a nie bieg na 100 metrów . tym bardziej że to rpg a nie super szybki shooter fps jak chociażby Quake 3 . Cytuj
sznurek 10 Opublikowano 21 marca 2009 Opublikowano 21 marca 2009 Wiesz ja jak już to wolę nawet sobie postrzelać czy wziąść jakieś zadanie od NPC niż latać i sprawdzać każdą szafeczkę po koleji. Od gry wymagam funu, nie irytacji i straty czasu na pierdoły. O np. jak w nowym SH drugi bos, który wszystkim prawie dał w kość. Gdy postać gineła nie mogła od razu nim walczyc tylko musiała odbyć denną rozmowę z NPC. Za 20 czy 30 razem to już mocno irytowało. Nie mam czasu i chęci na takie sztuczne wydłużanie gry. Co z tego, że gra jest oceniana na dajmy na to 300h grania skoro ze 120 to głupie szukanie igły w stogu siana. To już nie te czasy. Gry są coraz łatwiejsze i coraz bardziej dopracowane pod kątem wygody. Mi to aż tak całkiem nei przeszkadza. Np w nowym Empire choc gra to praktycznie beta to rozwiązanie, że auto save jest przed zakończeniem tury bardzo mi się podoba. Zresztą wiesz, możemy polecieć po całośi i czepiać się opcji "take all" z szafeczki, że to "pójście na łatwizne" itp. A idąc dalej to możemy skrytykować całe 3D, pady, kierownice, i myszki, bo przecież kiedyś gry czy praca na kompie to było wpisywanie komend. Cytuj
Gooral 9 Opublikowano 21 marca 2009 Opublikowano 21 marca 2009 (edytowane) Apropos wspominanego niedawno Fallouta pierwszego mam filmiki z cyklu "Lets play Fallout". Komu się nie chce przejść oldschoolowych części, może zapoznać się z tymi filmikami. PS: Tylko nie zwracajcie uwagi na intonację słów wypowiadanych przez autora. Chłopak się za bardzo wczuwa i czasem pier.doli do mikrofonu suchary w stylu "die rat!". Edytowane 22 marca 2009 przez Gooralesko Cytuj
BBGodzilla 1 Opublikowano 22 marca 2009 Opublikowano 22 marca 2009 Ej panowie a jak się nazywa ta broń którą używa ten gościu na tym video ? thx Cytuj
Scorp1on 8 Opublikowano 22 marca 2009 Opublikowano 22 marca 2009 - czy po skonczeniu fabuly mozna dalej chodzic, zabijac, zbierac bronie,itp? - jak dluga jest gra (sam watek fabularny) - na PC ze gra jest "dosc" skompliowana (multum jakis zdolnosci, itp zazwyczaj w podobych grach tego typu jest z 5 atrybutow do apgrejdow ) - czy sobie noob poradzi w tej grze? - jak z amunicja jest w tej grze? Malo/duzo czy gra zmusza do korzystania z roznego oreza? - da sie wybrac poziom trudnosci przed gra oraz potem go zmienic? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.