Skocz do zawartości

Final Fantasy IV


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Na dniach wyszła nowa gra ze stajni Square-Enix, Final Fantasy IV, i w końcu po angielsku.

 

Znowu w 3d, tym razem dodatkowo wyposażona została w voice-acting.

Jak na mój gust graficzka śliczna, intro jak zwykle piękne, jak całość się będzie prezentować nie wiem, ale mam zamiar niedługo sprawdzić.

Szkoda, że jak to Square-Enix, oprócz nowej oprawy AV nie zmieniło nic, bo nadal postacie atakują na odległość...

 

A wy? Gracie, znacie, moze ktoś już dostępnego od dłuższego czasu japońca sprawdził?

Edytowane przez raven_raven
  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Szkoda, że jak to Square-Enix, oprócz nowej oprawy AV nie zmieniło nic, bo nadal postacie atakują na odległość...

Nie no, troche zmian jednak jest:

 

-The party switching system from the GBA version (along with the two added dungeons, monsters and equipments) is gone, instead replaced by an ability system similar to FFV's job system. Characters now can learn abilities from former party members (as well as bosses and NPCs) that can be arranged to be used in battle.

-Following the aforementioned new ability system, a number of new action and support abilities have been added to the game, including (but not limited to): HP/MP+50%, Counter, Auto-Potion, No-Encounters, Treasure Hunter, Doublecast, and All-Magic.

-There are a number of new spells (seen in previous games like FFXII) accessed via Twin Magic or the Recall ability such as Bravery, Faith and Bubble. One of the forms of Lugae also has access to a Reverse magic.

-Equipment options have been limited in some instances. Rosa is now the only character who can equip bows. Cecil can equip new elemental knives found in Troia. Edge cannot equip Claws.

-There are 5 minigames accessed from the Fat Chocobo. The minigames each correspond to the final 5 party members and scoring higher in them will increase the stats of Whyt, a new summon.

-The Whyt replaces Rydia in battle and acts automatically, based on abilities you set it prior to battle. It has infinite MP and will act for approximately 5 turns before dismissing itself. You can customize it through the Fat Chocobo.

-The Fat Chocobo also lets you listen to the music player, watch the previously seen cutscenes and view the bestiary. It no longer holds items (the item limit in your inventory has been removed).

-Many of the bosses have new attack patterns and much higher stats.

-Namingway changes HIS name throughout the game as you interact with him in various scenes in towns and dungeons.

-There is a minimap on the bottom screen. Fill it 100% (one map per dungeon floor, usually) and you'll get free items.

-You can parti(pipi)ate in versus battles and minigames with your Whyt with a friend (not wi-fi).

Opublikowano (edytowane)

z recenzji na ign wynika że gra jest dosyć hardkorowa.

 

Już się nie mogę doczekać.Mam nadzieję,że fabuła będzie niezła,bo jak dla mnie to najważniejszy element jRPG

Edytowane przez Master JIN
Opublikowano
Już się nie mogę doczekać.Mam nadzieję,że fabuła będzie niezła,bo jak dla mnie to najważniejszy element jRPG

 

Fabuła... niespodzianka... będzie taka sama, jak w Final Fantasy IV. I jeśli nie uświadomisz sobie, że powstała ona w 1991 r. i jak wtedy wyglądał rynek gier video - to pewnie czeka cię zawód.

Opublikowano
Już się nie mogę doczekać.Mam nadzieję,że fabuła będzie niezła,bo jak dla mnie to najważniejszy element jRPG

 

Fabuła... niespodzianka... będzie taka sama, jak w Final Fantasy IV. I jeśli nie uświadomisz sobie, że powstała ona w 1991 r. i jak wtedy wyglądał rynek gier video - to pewnie czeka cię zawód.

 

 

 

Czytałem wypowiedzi twórców na parę miechów przed wydaniem gry w Japonii i mówili oni, że scenariusz będzie bardziej rozbudowany względem pierwowzoru 1991, w którym nie udało im się przedstawić pełnej wizji świata gry.

 

Obecnie widać, że była to zagrywka pod publiczność (albo złe tłumaczenie z Japońskiego), ale wisi mi to, bo gra się nadal przyjemnie, a większość "poważnych" scen najzwyczajniej w świecie rozśmiesza.

 

Opublikowano

W recenzji ign'u napisali, że na początku jest całkiem wyważony poziom trudności ale później się podnosi i już jest trudniej. Mi się to podoba, grałem w finala w wersji na snesa i tylko czasami miałem problemy tak wiec tutaj powinno byc akurat. Teraz tylko czekać az do mnie dojdzie.

Opublikowano

Doszedłem do Fabul i gra jest średnio trudna.Na pewno jest trudniej jak w FFVII czy X(tylko w te grałem).TRochę ułatwia to że czary leczące i dmg można wybrać czy lecą w 1 osobę czy we wszystkie(wtedy są słabsze).Muszę przyznać że w tym finalu random encountery dają nieźle w kość.Potworki mają całkiem niezły wjazd.

Mogło by być trochę więcej voice actingu i jest on jak dla mnie niezbyt dobrze rozłożony.Czasami występuje w niezbyt ważnych scenach a w tych bardziej istotnych go czasami brakuje.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zacząłem grę, mam już jakies dwie godziny.

 

Pierwsze co uderza w moje oczy to naprawdę kozacka grafika, prześliczna jak na DS'a. Postacie, mimo, że w dosyć dziwnym stylu, są wyraźne, dobrze oteksturowane i bogate w polygony. Efekty czarów, summonów, ataków też sa niczego sobie. Szkoda tylko, że postacie nadal walczą stojąc w miejscu...

Muzyka jest też o dziwo dobrze skomponowana (bo niestety jakoś mi poprzednie części nie przypadły do gustu, trójka też). BA! Nawet wydaje mi się, że OST z tej gry będzie jednym z tych, który będe słuchac jeszcze długo po skończeniu. Choć, zazwyczaj Finale mają naprawdę dobry podkład muzyczny, nie inaczej jest tutaj.

 

Fabuła. Uderza od samego początku, mam nadzieję, że impet nie zmaleje w miarę gry. Od zaczęcia gry naszym oczom ukazują się świetnie zmontowane scenki 3d doprawione znakomitym voice-actingiem, mamy tutaj różne kąty kamery, które potęgują sytuację, muzykę, który wszystko subtelnie podkreśla i pasuje do sytuacji na ekranie... Na dodatek aż dziwo mnie bierze, jak Square-Enix potrafi wycisnąć z DS'a takie 3d i tymi kilkoma tysiącami polygonów zbudować czasami tak klimatyczne scenerie.

 

Walka - średnio mi sie podoba. IMO systemy z FFI, FFX czy zupełnie odmienny system z FF XII są świetne, ale tutaj ten taki turowy w czasie rzeczywistym średnio mi pasuje. Oprócz tego wszystkie statusy, czary, bronie, zdolności, przedmioty to standard Fajnalowy, więc pogubić za bardzo się nie da. Wszystko przejrzyste, ułożone, zrozumiałe i co najważniejsze - przyjemne. No i ciekawą opcją jest to, że czary można rzucać w dwóch wariantach - na jednostkę i na całą drużynę (czy to przeciwną czy naszą), tylko że wtedy ta druga opcja zadaje mniej obrażeń konkretnym jednostkom.

 

Po prostu wciągnęło mnie i gram, bardzo mi się spodobało. Mam nadzieję, że nie będzie za trudna.

 

A, i jeszcze jedna sprawa. Troszkę tu namieszałem, bo już istnieje temat o FFIV. Mógłbym prosić jakiegos moda (CoATI, :) ), aby połączył te tematy? Jakby walnąć te posty na koniec tamtego tematu byłoby chyba OK, nawet nie byłoby za bardzo widać, że tematy rozdzielne były.

Opublikowano

Mogę Ci zagwarantować, że fabuła nie wytraci tempa aż do końca, w grze jest mnóstwo zwrotów akcji, ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony, bo spodziewałem się czegoś na kształt części III. Grafika też niczego sobie, fajnie że dodali reżyserowane scenki z voice actingiem względem trójki z DS, która śmigała na tym samym enginie. Muzyka też bardzo dobra, mi w szczególności przypadły motywy występujące

na Księżycu

. Poziom trudności prze większą część gry jest wyrównany (trudno jest tylko na początku niektórych lokacji), pod koniec zaś robi się trudniej

(jaskinia Bahamuta, ostatni dungeon)

. Co jednak mi nie pasuje to wywalenie bonusów z wersji na GBA (Lunar Ruins, dodatkowe bronie,

możliwość zmiany postaci przed ostateczną walką

). Jest za to dodany jeden bardzo czasochłonny motyw :) Jeśli się nie mylę, nowością są też Auguments, czyli skille postaci.

 

Opublikowano (edytowane)

Gdzieś kiedyś czytałem, że w wersji na ds-a mają być zawarte watki, które się w oryginale nie zmieściły. Jako, że przeszedłem ffiv na snesie to wiem co tam jest i teraz się pytam tych co przeszli już wersje na ds-a. Są jakieś nowe wątki? Narazie jestem dopiero przy tej górze

gdzie Cecil staje się Paladinem

Edytowane przez Killabien
Opublikowano
Gdzieś kiedyś czytałem, że w wersji na ds-a mają być zawarte watki, które się w oryginale nie zmieściły. Jako, że przeszedłem ffiv na snesie to wiem co tam jest i teraz się pytam tych co przeszli już wersje na ds-a. Są jakieś nowe wątki? Narazie jestem dopiero przy tej górze

gdzie Cecil staje się Paladinem

 

 

W głównej fabule nie ma żadnych nowych wątków :/ Jak już napisałem, jest kilka rzeczy bonusowych względem oryginału, ale są to tylko drobne bonusy. Swoją drogą, też czytałem wypowiedź chyba producenta gry, że w wersji FFIV na SNESa zostało wykorzystane 40% zawartości całego projektu (bo SNES nie gwarantował stosownych możliwości, czy cuś ). Materiał ten mieli wykorzystać w trakcjie robienia rimejka, czyli mieliśmy otrzymać praktycznie całkowicie zmienioną grę, z czego oczywiście nic nie wyszło... Mogli wrzucić przynajmniej te bonusy z GBA... Chyba że kroi się wersja reżyserska <lol>.

Opublikowano

Skoro s-e robi rimajki to już się nie moge doczekać remaku FFVI. Kurde gdyby zrobili remake tej gry to bym iom chyba ołtarzyk postawił. Co do IV to jak teraz gracie to jest całkiem łatwo ale potem będzie sie zmieniała drużyna i będzie trzeba pakowac ciagle. PAmiętam jak kiedyś grałem gdzieś ył potworek który summonował stwory i można tak było robić w kółko i exp sie zwiększało. Jak tam dojde to na pewno Wam napisze kai to jest.

Opublikowano

W wieży Babel, czy jak to się teraz nazywa, był taki potwór między innymi. Przyzywał lalki. I było jeszcze coś, co wyglądało bodajże jak gałka oczna i przyzywało gigantów, też w jakiejś wieży.

 

Jak to możliwe, że takie rzeczy pamiętam po tylu latach;].

Opublikowano

Jestem teraz przy

górze, gdzie Cecil staje się paladynem.

Jakieś 7 godzin gry i mimo, że kilka razy zmieniała się drużyna, nie jesteś jakoś tak trudno. Wystarczy czasami przysiedzieć w jakimś lasku i podpakować drużynę. Wkurzyłem się, jak

Cecila musiałem od nowa pakować od 1 lvl :P.

No i trzeba wiedzieć co na jakiego stwora.

 

Ach, ta muzyka i grafika... bosko się to prezentuje. I ta fabuła... dorosła, porządna, ze zwrotami akcji. Taka jaka powinna być. Boska gra. I to na DS'a. Kurde, odkąd mam PSP (i wcześniej też) bez przerwy mnie DS czymś zaskakuje tak, że się oderwać nie mogę.

Opublikowano

RAven tlyko, ze to nadal jest praktycznie początek gry. Dopiero później drużyna się będzie jeszcze zmieniać. A tak btw raven widze, że stałeś się fanem ds-a i gier na niego. Phoenix Toba zawładnął, teraz FF. W osu tatakae ouendan grałeś już?

Opublikowano

Killa, fanem DS'a jestem jak cholera. Ta konsola uzależnia, PSP się kurzy, tylko DS po nocach ;). Całą serie Ace Attorney skończyłem, TWEWY, teraz FF. Godna konsolka. EBA jestem na trzech gwiazdkach, na ostatniej piosence się zaciąłem, a teraz nawet nie wracam bo za dawno nie grałem :P.

 

Naprawdę to dopiero początek? Ja już myślałem, że zbliżam się do końca,

cały czas pieprzą, że idą na Golbeza, ale ja wiem, że cos im się nie uda :P

. Bardzo dobrze, niech będzie długa ta gra.

Opublikowano

Theme of Love jest genialny, oglądałem już kilka razy.

 

Nie domyślam się ostatniej lokacji i mam nadzieję, że nikt mi nie pomoże się domyślić, bo gra mnie pochłonęła na dobre.

Wyzwala naprawdę wiele emocji, może to nie poziom takiego Final Fantasy X, gdzie naprawdę byłem razem z bohaterami, ale tutaj też na przykład poczułem smutek i chęć zemsty, gdy

Polom i Parom poświęcili się, zamieniając się w kamień, na dodatek zostało to podkreślone ładnie scenką z voice-actingiem.

Voice-acting, no właśnie! Jest go nadzwyczaj dużo, nie spodziewałem się tego, inne gry często zajmują cały kart i mają jedynie kilka jęknięć nagranych (jak TWEWY, ale tam jest za to cały wielki OST), a tutaj proszę bardzo, ładnie mówią w każdej ważniejszej scence.

 

Powoli robi się coraz trudniej, jak walną dwóch bossów pod rząd to nie łatwo jest, ale na każdego jest jakiś sposób, a gdy walczy 5 osób na raz nie problem jest atakować, uleczać i nadawać różne statusy na raz.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...