Skocz do zawartości

F.E.A.R. 2: Project Origin


TomisH

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

obadalem demko na hard i wiekszych trudnosci nie mialem. Graficznie jest niezle nie ma co sie czepiac do komfortowego grania w zupelnosci starcz. Klimacik jest bardzo fajny, jest mroczno i strasznie czuc S.T.R.A.C.H :)

i wszystko byloby fajnie gdyby nie ci kolorowi przeciwnicy, mech i cholerne gubienie klatek. Jesli poprawia plynnosc to lykne jak cena spadnie.

Jedno z leprzych demek tak na 8+

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Gralem w 1 czesc, po zapowiedzi FEAR 2 zastanawialo mnie co nowego dostaniemy w sequelu ? - Po trailerach bowiem widzialem lekko zmodyfikowany silnik pierwszego FEAR'a , i generalnie podobny gameplay (do nowego hud'a nie bylem tez zbytnio przekonany) juz sie balem ze dostaniemy najzwyklejszy mission pack :/.

Po oczach jednak dostalem kiedy wreszcie odpalilem demo !!! - Cos fenomenalnego !, co chwila jakies zchizy z Alma na czele (w FEAR byly w wyjatkowo szczatkowych ilosciach), AKCJA AKCJA i jeszcze raz AKCJA ! (mozliwosc interakcji z otoczeniem, przewracanie stolow i robienie zen barykad, animacja przeskakiwania zza przeszkode !) nie wiem czy to demko oferowalo taka zabawe, ale jesli pelna wersja bedzie tak najezona smaczkami, to cos mi sie wydaje ze luty 2009 zapamietam jako miesiac prawdziwych kickass shooterow !! (no i rts'ow ... Premiera DOW II XD).

Teraz najwazniejsza kwestia jaka tutaj opisujecie - wykonanie, obadalem wersje PC i co mam powiedziec ..... Chyba skusze sie na wersje komputerowa, nie zauwazylem az tak jak wy jakis przycinek na PS3 (chociaz zdazaly sie takie momenty przyznaje) i grafika bardzo mi sie podoba, niemniej wersja PC mnie oczarowala .... Juz od dema na PS3 wiedzialem ze musze miec ta gre, po wersji PC stwierdzam ze musze miec ta gre TERAZ !!.

Opublikowano (edytowane)

A jak tak trochę sprowadzę niektórych na ziemię ;).

 

Jako stary weteran FPSów, uważam, że dostaliśmy po prostu odgrzany kotlet w śmierdzącej panierce, nic więcej. Demo pokazuje, że gra jest bardzo słabiutka. Omijam sprawy techniczne jak spadający framerate, bo jak komuś się nie podoba, to może zawsze kupić wersję na PC. Wracając jednak do samej gry:

 

Cóż, po pierwsze grafika. Grafika z jedynki okraszona rozmazaną kupą (widział ktoś kiedykolwiek tak rozmazaną grę? :lol: ) plus jakieś tam nowe efekty ognia na poziomie resistance 2, czyli słabizna. Fizyka? No coś tam jest, poziom przeciętny jak na shootera o pecetowym pochodzeniu. Ale jest okej. Animacje? Postacie poruszają się ślamazarnie i w dodatku tak, jakby miały kij w du.pie. Nic ciekawego. Design broni? A kto to projektował? Wyglądają jak klasyczne pukawki w większości shooterów od 2003 roku wzwyż. Zabrakło chęci czy pomysłów? Słabiuutko w każdym razie. Sterowanie jest okej, szkoda, że w demie nie można zmienić na własne. Podobała mi się akcja z tym pojazdem, przynajmniej wreszcie jakaś zadyma przez chwilę była, bo myślałem, że zasnę. Gra jako shooter jest mierna jak na 2009. Rok 2006-2007, może by przeszło. Przy tegorocznej konkurencji mogą pakować walizy.

 

No ale ktoś powie - cały czas narzekasz, a przecież fear to bardziej horror, niż typowy shooter. Ta gra ma przecież klimat. No cóż, czy ma klimat to nie wiem, bo nie grałem w pełną, ale jeżeli przez całą grę mają zamiar serwować coś na podobnie żenującym poziomie ala wyskakujące potworki haha zjem cię, to mogą mnie od razu pocałować w pompkę. Jako starego konesera filmów horrorów i gier horrorów, nie wiem czy mnie mała dziewczynka zwana Almą miała przestraszyć, czy też posłużyć do przytrzymania moich zamykających się powiek z nudów. Sorry, ale powielane schematy, skaczące potworki, duszki, dziewczynki, obrazki z nadmierną ilością sosu pomidorowego, działały na mnie 10 lat temu. Dzisiaj to dobry żart. To ma być horror z klimatem? haha, dla niektórych horror to jak widać dalej odrywane kończyny, posoka i wyskakujące dziewczynki znikąd. Gdzie muzyka do budowania klimatu, gdzie jakieś przemyślane próby wystraszenia? Na razie to widzę, że twórcy wrzucili jedną wielką posokę do wielkiego kotła i myśleli, że zrobią horror - muhaha. Właśnie kluczem, nie jest ilość, a jakość. Po co tyle stworów? Po co ciągle coś wyskakuje? Przecież człowiek się nie wystraszy, bo cały czas trzyma rękę na spuście. Kluczem do strachu jest wyobraźnia. Niech się graczowi wydaje, że coś wyskoczy ten teges, a niech nie wyskakuje. Do tego powinna muzyka budować napięcie, ciągły strach, że coś nas obserwuje itd.

 

I jeszcze twórcy chcą to coś serwować w okolicy premiery Killzone 2? Hehe, dobry żart. Chyba, żeby się ośmieszyć, bo to ani dobry shooter, ani horror jak wyżej wspomniałem.

 

Izon - data premiery tego czegoś, to 13 lutego. Jak ktoś ma zbędną kasę przed premierą KZ2, to polecam, żeby się pośmiać trochę z twórców gry. Chociaż osobiście wolę przeznaczyć kasę na porządny headset do multi w Killzone 2. Przynajmniej trochę dłużej posłuży i nie będzie z nim do śmiechu.

Edytowane przez Jacobss
Opublikowano

Jacobss a już myślałem że ze mną jest źle :P Po za tym jak tam nie widze dużej interakcji,po scence gdy kolo rostrzeliwuje naszego kumpla(da się go uratować?)kolo który jest schowany za książkami obrywa,a przy tym samym książki też,ale już kawałek dalej nie da sie zniszczyć książek :/

Opublikowano

Jacobss - ...... Przepraszam cię ale teraz to ja muszę cię sprowadzić trochę na ziemię.

Po 1 FEAR nie jest takim samym tytułem co KZ - FEAR to AKCJA AKCJA i jeszcze raz AKCJA, w KZ liczy się jakiś zmysł taktyczny, a w FEAR ? - włączasz bullet time rzucasz granata rozpryskujesz wrogów shotgunem i oglądasz zupkę pomidorową !. Co z tego że KZ2 wygyrwa pod niemal każdym względem - czy to technicznym itp itd ? , jak nie grałeś w FEAR na PC tylko na lamerskim padzie to nie mówimy o tej samej grze ;) (wybaczci za moją ostrość w kwestii pada, ale nie ździerżę jak powolno grają ludzie w FEAR na konsolach ... W ogule nie skaczą tylko chowają się za czymkolwiek i statycznie na*** we wroga, nie to co na PC).

Opublikowano

Chyba Cię Jacobss deko poniesło od tego ciśnienia w oczekiwaniu na KZ2. Do dupy to był Haze. Zresztą kto będzie chciał i tak kupi. Poza tym zapomniałeś że na X360 i PC w tym okresie innych FPP nie przewidują więc może się przyjąć.

Co do broni: co mieli wymyślić? Wyrzutnię szczotek? Przynajmniej wyglądają na rzeczywiste a nie jakieś maszynki do ognistych glutów.

Opublikowano (edytowane)
Jacobss - ...... Przepraszam cię ale teraz to ja muszę cię sprowadzić trochę na ziemię.

Po 1 FEAR nie jest takim samym tytułem co KZ - FEAR to AKCJA AKCJA i jeszcze raz AKCJA, w KZ liczy się jakiś zmysł taktyczny, a w FEAR ? - włączasz bullet time rzucasz granata rozpryskujesz wrogów shotgunem i oglądasz zupkę pomidorową !. Co z tego że KZ2 wygyrwa pod niemal każdym względem - czy to technicznym itp itd ? , jak nie grałeś w FEAR na PC tylko na lamerskim padzie to nie mówimy o tej samej grze ;) (wybaczci za moją ostrość w kwestii pada, ale nie ździerżę jak powolno grają ludzie w FEAR na konsolach ... W ogule nie skaczą tylko chowają się za czymkolwiek i statycznie na*** we wroga, nie to co na PC).

Killzone to też akcja, a my tu mówimy poza tym o wersji na PS3 :D.

 

Chyba Cię Jacobss deko poniesło od tego ciśnienia w oczekiwaniu na KZ2. Do dupy to był Haze. Zresztą kto będzie chciał i tak kupi. Poza tym zapomniałeś że na X360 i PC w tym okresie innych FPP nie przewidują więc może się przyjąć.

Co do broni: co mieli wymyślić? Wyrzutnię szczotek? Przynajmniej wyglądają na rzeczywiste a nie jakieś maszynki do ognistych glutów.

O przepraszam, nigdy się nie zgodzę z tym, że HAZE był do pupy :D. To był bardzo solidny shooter. Bardziej mnie wciągnął, niż Half Life 2. Zresztą, do dzisiaj zdarza mi się w niego pograć. Co do X360 i PC - wydawało mi się, że jest tam dość shooterów, żeby taki FEAR 2 był akurat na gwałt potrzebny.

 

Co do broni - bardziej mi chodziło o ich wykonanie, niż pukawki ala różowe igiełki z Halo. Bo znowu wykonanie broni jest wykonane po macoszemu. Żadnych wielkich szczegółów, smaczków - copy/past z wielu innych shooterów. Nie wiem, może faktycznie za dużo się patrzę w KZ2, gdzie bronie mają masę szczegółów i są dopracowane na dziesiątą stronę.

Edytowane przez Jacobss
Opublikowano

Ja po odpaleniu demka mam ochotę na więcej. FEAR część pierwsza na PC zaoferował mi masę zabawy, oraz fajerwerki graficzne. Tego samego spodziewam się po części drugiej. Nie zgadzam się z Jacobss'em, że ta gra to klapa, moim zdaniem przynajmniej na 8+/9. Sam jestem fanem horrorów, zaczynałem od klasyków, aż po dzień dzisiejszy :), stąd też mnie nic nie straszy, ale nie szukam jakiś wyrafinowanych sposobów na strach, to nie Silent Hill. Mimo negatywnych komentarzy wielu z Was zapewne sprawie sobie kopię tej gry, Jakoś mnie hype na KZ2 nie wziął, więc będę miał po prostu porządnego shootera.

PS: Nie jeść mnie.

Opublikowano (edytowane)
O przepraszam, nigdy się nie zgodzę z tym, że HAZE był do pupy :D. To był bardzo solidny shooter. Bardziej mnie wciągnął, niż Half Life 2. Zresztą, do dzisiaj zdarza mi się w niego pograć. Co do X360 i PC - wydawało mi się, że jest tam dość shooterów, żeby taki FEAR 2 był akurat na gwałt potrzebny.

Haze lepszy od HL2? O dżizas. Ty tak na prawdę czy zamęt siejesz? Poza tym na PC i X360 dobre FPP już są na tyle ograne że FEAR się przyda.

Edytowane przez da$io
Opublikowano
Jacobsa juz zaden FPP nie zainteresuje po KZ2 - tylko KILLZONE, KILLZONE, KILLZONE, KILLZONE w dodatku 2 :}. Wszystkie gry maja juz slaba grafike i sa slabe ...

Gdybyś choć raz w życiu przeczytał cokolwiek ze zrozumieniem, byłoby wszystkim lżej na sercu. Krytykuję demo FEAR 2 głównie za słabiutkie podejście do horrorów. To, że gra jako shooter jest średnia, nie znaczy, że się nie może jako horror obronić. Jak podkreśliłem, w demie nie ma ani cienia horroru dla osoby, która gra w takie gry od lat.

 

Z tym Killzone 2 też już byś się mógł zamknąć ;). Jestem na 99,9% pewien, że Killzone 2 nie zagości w mojej osobistej piątce najlepszych shooterów wszech czasów. Wątpię, że dorówna serii Halo, albo kilku moim ulubionym shooterom z peceta. Ale po co się zagłębiać w to co ja piszę, ważne, żeby wyładować swoją frustrację na mnie.

 

 

O przepraszam, nigdy się nie zgodzę z tym, że HAZE był do pupy :D. To był bardzo solidny shooter. Bardziej mnie wciągnął, niż Half Life 2. Zresztą, do dzisiaj zdarza mi się w niego pograć. Co do X360 i PC - wydawało mi się, że jest tam dość shooterów, żeby taki FEAR 2 był akurat na gwałt potrzebny.

Haze lepszy od HL2? O dżizas. Ty tak na prawdę czy zamęt siejesz? Poza tym na PC i X360 dobre FPP już są na tyle ograne że FEAR się przyda.

Tak, mówię to na serio i z pełnym przekonaniem. I bynajmniej mam zamiar siać zamęt ;). Grałeś w HAZE? Przeszedłeś? Osobiście znacznie przyjemniej mi się grało właśnie w HAZE, niż HL2 i uważam, że także akcja w HAZE była poprowadzona znacznie dynamiczniej, niż w HL2. Tyle :).

Opublikowano

Czy jest jakis inny horror FPP poza Jericho ktory mi sie przypomina? Nie ma raczej. Wiec nie bedzie nic straszyc bo trzymasz palec na spuscie prawie caly czas jak to zauwazyles. Mnie tez nie wystraczylo poza 1 razem w F1. Dead Space tez nie byl straszny bo to byl bardziej shooterek gdzei amunicji bylo pelno. FPP/TPP do horrorow sie nie nadaje - taki wniosek. Oprawa graficznie mi sie podobala, bylo kilka dropow ale to moze przez demko ktore moglo byc starsze. Gameplay jest (bardziej mi sie podoba F2 niz F1 pod tym wzgledem).

Gość Mr. Blue
Opublikowano

Na +

-Krew i Gore (Mech, dosłownie rozszarpuje ludzi na kawałki. I to zgodnie z zasadami fizyki... Jeżeli przejedziecie serią na wysokości nóg, to przetniecie gościa na połowę...)

-Klimat (jednak trochę straszy)

-Raz straszy cię ALMA, raz ty straszysz swoich przeciwników...

 

Na -

-Fizyka (W jedynce kiedy była strzelanina w ciasnym pomieszczeniu, to z powodu lecącego tynku, walających się gratów, ledwo co było widać... Tutaj nie da się przewrócić beczki, a jak strzelisz w książkę, to po prosty znika i na jej miejsce pojawia się kilka teksturek zabazgranej strony.)

-Zmniejszana moc normalnych broni. (Laser nie ucina kończyn!)

-Grafika

-Czasami mam wrażenie, że Slow Motion tylko pogarsza dynamikę.

-Nic odkrywczego. Czysta jedynka z dodatkami.

Opublikowano

Po jedynce spodziewalem sie naprawde dobrej kontynuacji. Po zagraniu w demko feara 2 zawiodlem sie kompletnie. Nie wspomne o grafice, w ktorej zastosowano obrzydliwy filtr, ktory mial za zadanie nadac klimatu.

Jedynie poczatek w miare dobry, kiedy wyglada to jakbysmy byli w piekle. Reszta ogolnie srednia na jeza. Przy jedynce naprawde dobrze sie bawilem a przy dwojce prawie zasnelem. Kiedy wyszedlem na ulice i mnie zabili wylaczylem gre i ja odinstalowalem. Dziekuje ze wychodza dema ;]

Opublikowano

No klimat całkiem gęsty, szczególnie jak się gra w nocy ;). Tylko większość akcji wygląda tak samo, włącza się slow motion strzela do przeciwników, później szybko w bezpieczne miejsce poczekać na odnowienie paska i znowu atak na wroga. A wrogowie nawet nie próbuje nas zajść czy też wywabić tylko czekają co my zrobimy.

 

A jak się tyczy znajomość pierwszej części w odniesieniu do tej gry ? Bo z dema za bardzo nie jarzyłem kto z kim walczy i dlaczego.

Opublikowano

ja chwilke. pogralem w demo( na CRTku) i powiem szczerze, ze takiej wizualnej kupy to dawno nie widzialem - do tego jeszcze niestabilny w cholere framerate - wszystko oprocz klimatu odrzucilo mnie totalnie od tej gry.

Opublikowano

He he he, zgadzam sie w zupelnosci.

Granie w jakakolwiek gre na PS3 na CRT mija sie zupelnie z celem.

Gry wygladaja nedznie (nawet Uncharted) i do tego wiekszosc ma problemy z frameratem (w 480i).

Ostatnio mialem nieprzyjemnosc sie o tym przekonac. Gdy potem znow odpalilem na LCD w 720p to zupelnie inne gry :).

A FEAR2 jest po prostu sredni graficznie, jak dla mnie grafa na 8.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

mimo tej wady (grafa srednia na 8 ) i tak dostala znakomite oceny. Prawie w kazdym serwisie od 8.5 w góre a to bardzo dobrze świadczy. Kupil ja juz ktos i podzieli sie wrazeniami?

Edytowane przez QTF
Opublikowano

Ja juz skonczylem :)

Gra spoko. Klimat trzyma, AI jak poprzednio - bardzo dobre. Wieksze zroznicowanie srodowisk. Sa plansze prostsze, a sa i plansze wielopoziomowe, bardzo obszerne, nabite detalami - takie jak ja preferuje (paletac sie zygzakiem a nie prosto A do B. Boje sie o Killzone 2 w tym temacie). Ogolnie fajnie sie to kupy trzyma. Framerate z reguly trzyma rowne 30fps. Bardziej spada tylko w kilku lokacjach gdy jestesmy na duzej otwartej przestrzeni i wlaczymy latarke. Ale nie zabija rozgrywki, moj sposob: zwiekszylem czulosc sterowania do 75 %. Ten duzy ziarnisty filtr jest nalozony tylko w niektorych lokacjach, czyli zamierzenie artystyczne, a nie technikalia.

Demo zostalo sklecone z fragmentow plansz ktore w fullu sa zupelnie oddzielne w innych miejscach rozgrywki.

Moja ocena: solidny shooter 8/10.

Opublikowano

Absolutnie topowa gierka. Jak się komuś spodobało demo na fullu się nie zawiedzie na pewno. Ja żałuję tylko jednego: kupiłem wersję na PC no i komfort granie jest nieporównywanie większy na konsoli. Nie trzeba łamać palców na klawierce ^_^

Dlatego też zamówiłem wersję konsolową i przerwałem chwilowo granie by nie psuć sobie zabawy:)

Opublikowano
Ja juz skonczylem :)

Gra spoko. Klimat trzyma, AI jak poprzednio - bardzo dobre. Wieksze zroznicowanie srodowisk. Sa plansze prostsze, a sa i plansze wielopoziomowe, bardzo obszerne, nabite detalami - takie jak ja preferuje (paletac sie zygzakiem a nie prosto A do B. Boje sie o Killzone 2 w tym temacie). Ogolnie fajnie sie to kupy trzyma. Framerate z reguly trzyma rowne 30fps. Bardziej spada tylko w kilku lokacjach gdy jestesmy na duzej otwartej przestrzeni i wlaczymy latarke. Ale nie zabija rozgrywki, moj sposob: zwiekszylem czulosc sterowania do 75 %. Ten duzy ziarnisty filtr jest nalozony tylko w niektorych lokacjach, czyli zamierzenie artystyczne, a nie technikalia.

Demo zostalo sklecone z fragmentow plansz ktore w fullu sa zupelnie oddzielne w innych miejscach rozgrywki.

Moja ocena: solidny shooter 8/10.

 

 

czy gra posiada New game +?/ i jak wyglada noszenie broni?? mozna miec przy sobie tylko 4 jednocześnie?

po przejsciu gry nie ma żadnego bonusu w postaci naszenia wszystkich broni czy nieskonczonego slow motion?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...