Skocz do zawartości

Street Fighter IV


Action

Rekomendowane odpowiedzi

Gość GaScAn
Opublikowano
Może mi ktoś wyjaśnić kto gra dobrze w tę grę dlaczego Blanka ma niby być silną postacią, ona nie ma pół combosa, nic, czary chu'jowe, turlanie bezużteczne bo trafiają cię bombki, a jak zrobisz z nogą nawet najsilniejszą, to spadasz idealnie pod nogi przeciwnika na podcinkę. WTF? Tylko nie piszcze mi że mam zrobić prąd - prąd nie działa z połowy ekranu.

 

Oto dlaczego Blanka jest na górze tierów to trzeba by zapytać o to japończyka który to układał ;)

 

Jest wsumie dobrą postacią i prostą w obsłudze własnie dlatego, że nie ma comba. Blanką gra się głową, a nie manualem. Czyli czeka na błąd przeciwnika. Blanka może wślizgiem przejechać pod chyba każdym pociskiem w grze. Jest jedyną postacią która może się poruszać bezpiecznie w przód trzymając charga (jakiś taki skok z 3xK)

 

P.S. Czy jestem jedyną osobą w Polsce, która ma wszystkie hardy w challenge? Przecież ja w to grać nie umiem :D

 

Co mają challenge do grania w SF IV? W SF IV manual i za(pipi)iste kombosy jest na drugim miejscu. Mind games to podstawa. To by tłumaczyło dlaczego pomimo zrobienia bez problemu challengy Hard nie potrafisz w to grać.

 

Chociaż i tak do mind games z 3S trochę tej grze brakuje.

 

 

Opublikowano (edytowane)
Oto dlaczego Blanka jest na górze tierów to trzeba by zapytać o to japończyka który to układał ;)

 

Jest wsumie dobrą postacią i prostą w obsłudze własnie dlatego, że nie ma comba. Blanką gra się głową, a nie manualem. Czyli czeka na błąd przeciwnika. Blanka może wślizgiem przejechać pod chyba każdym pociskiem w grze. Jest jedyną postacią która może się poruszać bezpiecznie w przód trzymając charga (jakiś taki skok z 3xK)

 

tył + KKK da ci skok w tył. Hop samo w sobie jest jednak bardzo użyteczne chociażby dlatego iż przeskakuje przez przeciwnika.

W efekcie czego zawsze można zrobić coś pokroju jp HK, cr MK, KKK, throw.

Po za tym można zrobić Hop w ultra <--(charge), --> KKK, <---, ---> PPP( w momencie gdy blanka kończy skok) , z odpowiedniej odległości można w ten sposób zrobić crossup ultra pod warunkiem ze wklepaliśmy wszystkie kierunki zanim przeskoczyliśmy na drugą stronę.

 

Inną mocną stroną Blanki jest to iż on sam jest praktycznie niemożliwy do scrossupowania, głównie dzięki jego anti air ball z LK.

Edytowane przez Kejim
Opublikowano

Mashter - w sumie do dobrego grania np Ryjaczem wystarczy znac 3 komba na krzyz - 1. po focus hicie ff, f+HP i wybieramy (shoryuk czy tam dHP, kolowrotek czy jeszcze inne), 2. jk,dMK,wybieramy (i ogolnie dMK, haduken), 3. sho, ex cancel dash, ultra i mozna grac.

Opublikowano (edytowane)

GKS moze jest inaczej? Mowie o LINKACH, chyba nie trzeba wymieniac podstaw? Zobacz sobie przykladowa gre Daigo:

http://www.youtube.com/watch?v=m78XQcHntSk

 

widzisz cos wiecej niz w/w? liczy sie jak sam napisales - gra, mindy, wykorzystanie bledow, hardy rowniez,ale nie trzeba znac na wylot wszystkich, aby miec narzedzia do wygrania.

Edytowane przez solo/ng
Opublikowano

jest inaczej bo wiekszosc combosow prosi zaczynaja od wpicia sie z c.lk>c.lp>...

 

co do j.HK to jak sie wbijesz z j.hk to sie nie robi , c.mk>hadou tylko j.hk>c.mp>c.hp>hk(lub ex) tatsu

 

imo podstawowym combosem jaki trzeba znac to c.lk>c.lp>c.hp>tatsu, tak samo c.lk>c.lp>mp>hadou(shouryu)

 

 

Opublikowano (edytowane)

GKS ty chyba nie zrozumiales co ja napisalem. Czy ja pisalem o pro graniu? Napisalem tylko i wylacznie o tym, ze znajac te 3 linki i Ryu, mozna cos pograc, bez opanowania nawet linkow c.lk,c.lp,c.hp,kolowrotek itd.

Nie o tym byl post, jakie prosi uzywaja linki.. tak jakby nikt nie widzial, w dobie youtube.

co do j.HK oczywiscie chodzilo mi o medium kicka, wiadome (czestki blad w notacji, wolabym pisac uf+4 z przyzwyczajenia).

Jasne, ze lepiej znac, ale dobry gracz uzywajac w/w 3ch pokona sredniaka ktory wali bardziej wyrafinowane.

 

W tej grze Daigo miales przyklad - dokladnie te 3 typowe rzeczy uzywane (w zasadzie nawet dwie, bo nie bylo focus dash). Na poczatek nauki wystarczy (tym bardziej, ze zasieg c.mk jest zacny). Pozniej mozna dodac z c.lk,c.lp itd. Mowa byla jakie minimum "od biedy" aby zagrac cokolwiek Ryu poza sho spamem.

Edytowane przez solo/ng
Opublikowano (edytowane)

This was the most recent tier list from Tougeki Damashii:

 

S +

 

Sagat, Viper, Gouki, Zangief

 

S

 

Ryu, Bison(Boxer), Rufus, Blanka

 

A

Chun li, Vega(Dic), Ken, Dhalsim, Abel, Honda, Fuerte

 

B

Balrog(Claw), Guile

 

gasc4n 15:56:18

tier listy co wrzuciłeś na forum są 2 miesięczne

 

Dla mnie moze miec i 5 miesiecy ale jest napewno lepsza niz ta terazniejsza ;D

 

Balrog, Vega, and Bison are referring to their Japanese names (i.e. Balrog = Claw).

Edytowane przez NiniBuba
Opublikowano (edytowane)

Czasami mam wrażenie, ze japończycy te tier listy sklejają dla jaj na zasadzie "ej chodźcie wrzucimy w tym tygodniu C.Viper z A do S+ i pośmiejemy się z reakcji reszty świata, która przez kolejny tydzień będzie to rozkminiała i flejmiła o tym ostro na forach, a potem zrzucimy ją o 2 stopnie niżej, a na jej miejsce damy innego".

 

Innymi słowy - dałbym sobie z nimi spokój ; p

Edytowane przez Aramis
Gość GaScAn
Opublikowano (edytowane)

Jest trochę nowych informacji o przyszłych dodatkach do gry. Evil Ryu i Shin Akuma w SFIV? Więcej w niusie na honmaru - www.honmaru.pl

 

 

EDIT: Znalazłem na blogu Versus City Ranking japońskich graczy arcade jak widać wybór postaci jak w Polsce same sagaty i ryu(wsumie ryu są 2 ale sagatów plaga), ale jest jeden Abel czyli postacie z niższych miejsc tier listy również dają radę:

�Power 20�

1. Mago (Sagat) - 188,116

2. Ojisanboi (Sagat) - 184,767 (+1)

3. Umehara (Ryu) - 177,915 (-1)

4. RF (Sagat) - 156,262

5. Tokidokinukinkusu (Chun) - 117,635

6. Nemo (Chun) - 115,953

7. Shiro (Abel) - 111,211

8. Radiowave (Sagat) - 99,853

9. Maakun (Sagat) - 97,886

10. Iyo (Dhalsim) - 93,283

11. Bouya (Zangief) - 92,161

12. Momochi (Ryu) - 87,340

13. Momochi (Akuma) - 86,692 (+2)

14. Uryo (C.Viper) - 84,911 (-1)

15. Aojiru Guile (Balrog) - 83,994 (-1)

16. 74 (Sagat) - 82,674 (+1)

17. AOI (Sagat) - 80,185 (+2)

18. Dragonboy (Ken) - 80,103 (-2)

19. Ponchan (Sagat) - 79,339 (NEW)

20. Bagon (Sagat) - 79,129 (NEW)

Edytowane przez GaScAn
Opublikowano

A czemu nie ma Sakury, przecie to też szoto! Dan też!

 

Pewnie dlatego, ze Sakura ma krótkie spodenki pod spódniczką zamiast majtek, a dan nosi sie na różowo.

 

Teraz poważnie - po Resie 5 planuje acziwmentowanie SF4 i pytanko: zna ktoś jakieś czip tactics jak w ogole dojsc do Goukena na Hardest?

Opublikowano
A czemu nie ma Sakury, przecie to też szoto! Dan też!

 

Pewnie dlatego, ze Sakura ma krótkie spodenki pod spódniczką zamiast majtek, a dan nosi sie na różowo.

 

Teraz poważnie - po Resie 5 planuje acziwmentowanie SF4 i pytanko: zna ktoś jakieś czip tactics jak w ogole dojsc do Goukena na Hardest?

 

Polecam moja taktiks focus+rzut+focus+rzut+focus+rzut good game :lol:

Opublikowano (edytowane)

A w razie jakby Cię cpu trafiło i miałbyś nie mieć perfecta w którejś walce, to wciśnij start na drugim padzie, zbij się szybko na vs i kontynuuj arcade :P

Edytowane przez VHO
Opublikowano
O, o, o coś takiego mi chodziło panowie, zabieram się za testy;]

 

dokladnie to focus->dash przód->rzut... i natychmiast focus do pełna zawsze trafia idealnie na wstającego (raz na 20 walk CPU może skontrować Ultrasem)

 

pamiętaj żeby wybrać postać która ma długi zasięg focusa i rzuca zaraz pod nogi (Ryu pasuje idealnie)

 

przy stunie wbijasz super/ultra i gotowe :)

Opublikowano

Ktoś zna jakiś sposób na odzwyczajenie się graniem gałką? Próbuję cały czas krzyżakiem, ale nie wchodzą mi nim chargowane ultrasy, hadokeny też gorzej... Ale na gałce gorzej robi się shoryukeny i ciężko wykryć gdzie zaczyna się crouch blok a gdzie sam crouch.

Opublikowano

Moim zdaniem na krzyzaku gra sie w zaleznosci w jakim masz stanie(xbox360)

Od premiery gram na krzyzaku i teraz jest cos nie tak . Nie lapie mi wogole niektorych kombinacji w challenge

Byl u mnie znajomy stary wyjadacz bijatyk i tez nici

Albo ide do przodu i nagle sie zatrzymuje

Na drugim Padzie jest lepiej ale tez nie tak jak powinno byc

Teraz zaczalem grac na Analogu ale gram hmm z dwa dni wiec gram jak pussy :D

Nie wiem jak wasze odczucia ale sadze ze poki D-pady sa tylko 8 kierunkowe lepiej grac na Analogu

Chodz napewno latwiej grac postaciami chargowanymi na D-padzie .

 

 

Opublikowano
Nie wiem jak wasze odczucia ale sadze ze poki D-pady sa tylko 8 kierunkowe lepiej grac na Analogu

ostatnio moda jest na wypominanie ze ktos grał w tekkena przed SF4

ale powyzej to chyba zywcem od puckmana oderwany

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...