Skocz do zawartości

Street Fighter IV


Action

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

po focusie kazdym da sie wpakowac ultrasa badz supera tylko timing musi byc odpowiedni.

Mi sie wydaje ze po focusie zawsze najlpiej skonsrtułowac tak combo by zakonczyc je superka badz combem z wybitka dash cancelem i ultra ( tutaj nie kazda postac tak moze :-) )

 

Opublikowano

Sakura ma 2 fajne versusowe comba po focusie. Łatwiejsze :'coś tam' (np c.mk) -> qcb+KKK -> Ultra / dp+K, P,P,P, lub trudniejszy (no i rzadziej jest szansa na posadzenie) hp->dp+hp scancelowane w supera. Pomiedzy hp i szoryu można pewnie coś jeszcze włożyć (c.mk czy coś). Nietrudne, a ładne;].

Opublikowano

Fajnie,że w tych turniejach,które doda update przy wyborze postaci będzie system double-blind znany choćby z hd remixa.Ciekawe czy obejmie to tez normalne pojedynki,a nie tylko turniejówki.Wkurza mnie trochę to,że niektórzy gracze pop prostu czekają na mój wybór i biorą postać kontrującą.

Opublikowano

No, bez kitu, przydałoby się to. I tak najlepsi są kolesie którzy nie mają zielonego pojęcia z jakiego powodu akurat ta postać jest kontrująca dla innej, sprawdzają tylko cyferki na eventhubs szybko po tym jak zatwierdzisz wybór ;p

Opublikowano

Kwestią gustu jest to czy ktoś lubi bardziej lody czekoladowe czy truskawkowe a nie matchupy które są od bardzo dawna w każdej bijatyce i nie tylko:P.

Taka jest prawda, po prostu, są tzw good matchups i bad matchups i nie są one wymysłem ludzi którzy nie umieją grać czy mają za dużo wolnego czasu. Wiadomo że jeżeli umiesz grać dużo lepiej to wygrasz z przeciwnikiem ale nie o to tutaj chodzi. Matchupy są tworzone po to by przybliżyć szansę na wygraną/przegraną gracza z drugim graczem gdy przyjmie się że obaj grają na tym samym poziomie i mają ten sam poziom znajomości postaci przeciwnika. Jeżeli ktoś neguje matchupy to tak jakby negował tier listy których jedną ze składowych przy tworzeniu są właśnie good/bad matchupy. Wiadomo jeżeli np. postać ma 90% good matchupów to nie powinna się znajdować nawet na środku tier listy.

 

Opublikowano (edytowane)

Ghetto ty w koncu grasz w te fightery czy "grasz"? W kazdym fighterze masz dobre/ciezkie MU i wynika to z mechaniki fighterow. (lub: jakbys powiedzial w starcrafcie, ze na danej mapie np. Forbidden Zone PvZ jest "porowno" i "umiesz swoja rasa to wygrasz" to bylby tylko smiech). W zaleznosci od gry sa to wieksze lub mniejsze roznice, ale sa. Ustalane po wielu wielu grach, rozwazaniach i rozpiskach, najczesciej u skosnych. Taka Lili w tekkenie ciezko sie gra na Paula (pushing ciosow pawla), za to swietnie na Marduka. W. Supermegapro wezmie swoja postac i zjedzie wszystkich. Ale jak sie spotka dwoch takich supermegapro, to szczegoly pomagaja. Zreszta spotka sie poprostu dwoch dobrych graczy na podobnym poziomie, to MU moze przewyzyc szale.

 

Czasami tez samemu graczowi gra sie ciezko na dana postac - to juz nie sa rankingowe dobre/ciezkie MU, ale poprostu. Vide final ostatniego turnieju. Postacie byly wybierane pod dany MU. Na Rya - Blanka, na Rose - Guile (i odwrtonie, bo obaj czuli sie w tych MU mocniej niz Blanka vs Rose czy Guile vs Ryu). Ale to sa juz takie "prywatne" stuffy, nie zwiazane z sila match-upow.

Edytowane przez solo/ng
Opublikowano (edytowane)

Zgadzam się. W słabym matchupie oczywiście można skopać komuś zadek (dużo zależy od stylu prowadzenia postaci a przede wszystkim od umiejętności, wiadomo).

 

Z drugiej strony Blanke niszczy Balrog (kontry). Dlatego trzeba uczyć się grać kilkoma zawodnikami. Każda postać ma swoje słabsze i mocniejsze strony.

 

Nadal popieram jednak siebie w 100% :P , bo chodziło mi o przewagę w kontrach i tego typu rzeczach. Wiesz Kejim jak Balrog może karać natrętną Blankę? Może nie grałeś na porządnego boksera jeszcze. Niektórymi fajterami gra się po prostu ciężej przeciwko innym i dlatego, miast ryzykować, dobrze opanować kilka top-tierowych postaci.

 

EDIT: O. Widzę nie jestem sam z tymi oczywistymi wnioskami i pisałem na darmo ^_^

Edytowane przez Velios
Opublikowano

O widzę, że odkryliście gieksie matchupy, no ale od czego ma się kolegów z forum :)

 

To jaką w końcu postacią najłatwiej gra się na blankę? Wydawałoby się że to musi być postać, która najmocniej kara kulki. Wszystko fajnie tylko, że dobry gracz Blanką nie wali kulek na pałe, więc wątpię aby to miało większe znaczenie. Mi się wydaje, że Sagat jest na nią dobry, ale czy jest taka postać, która ewidentnie ma wszystko, z czym wygodnie się gra przeciw hulkowi?

 

 

Opublikowano

Championship mode wylądował

system wydaje się spoko wprawdzie nie miałem jeszcze czasu się nim nacieszyć ale widać że to powiew świeżości dla trybu online :)

 

plusy

-Disconnect ratio (wreszcie)

-Blind screen przy wyborze postaci przez przeciwnika (nie ma MU!)

-Ciekawy system lvlowania, pozwalający przerwać grę w każdym momencie

-Flagi przy nickach :)

-Replaye są nagrywane w finałach, ale jak się do nich dostać to nie mam pojęcia

 

minusy

-Niestety zanim zaakceptujemy walkę mamy świadomość z kim będziemy grali

-Grałem 3 tury a już w jednym gość odpalił torrenty (na szczęscie sam na tym gorzej wyszedł) :)

Opublikowano (edytowane)

czytając MU posta w kąciku Sagata na srk.com, koksiarze narzekają ze najcięższa walka jest z blanką właśnie...

ja sobie myślę, że nie ma jakiegoś wyraźnie korzystnego MU na dobrą blankę, jak już stawiam na boksera..

 

*EDIT* @do mashtera mój reply ^

Edytowane przez albrechtus
Opublikowano

Na SRK w dziale każdej postaci w matchupach każdy narzeka na blanka, nie ma postaci kontrującej blankę, z doświadczenia wiem ,że żeby wygrać z blanką trzeba być poprostu dużo lepszym graczem niż noobek grający blanką. Wiadomo, że Blanka to postać dla ludzi z ułomnym manualem którzy nie są wstanie wygrać żadną inną postacią.

Takiej prze(pipi)anej postaci jak blanka w SF IV nie ma w żadnym innym SF no ale to tylko moja opinia.

Opublikowano

Jak saveuje się tą finałową walkę? Stworzyłem save na replaye, wygrałem 2 finały i nic ni ma :(

Opublikowano
Na SRK w dziale każdej postaci w matchupach każdy narzeka na blanka

 

To znaczy ze w dziale blanki też?

 

Właściwie to mam dziwne wrażenie iż ten SRK który ja czytam a ten o którym ty piszesz to 2 różne rzeczy.

Opublikowano

Nie wiem do działu Blanki nie wchodzę, aż takim kurwa noobem nie jestem.

Opublikowano

Prawdopodobnie z Blanką ma każdy problemy. Skurczybyk jest dość mobilny a przy tym zaskoczyło mnie małe recovery po kulce z góry przy którym często może szybko podcinać. Niezła zmyłka kiedy może sobie przechodzić na drugą stronę. Na skaczących ma prąd co czyni go też dobrą postacią na defence. Prawdopodobnie tak jak powiedział wcześniej Gas chodzi tutaj o skill i to przez duże S. Każda postać ma jakieś smaczki. Np bardzo użyteczne dalekosiężne ciosy które działają jak stoper na szarżujących kulką do przodu. Świetnie sprawdza się tutaj przykładowo zwykłe MP lub LK Abla a to trochę niespodzianka bo dużo ludzi myśli że kulka jest super bezpiecznym ciosem bez kary widać to dokładnie kiedy robi się focusa, przez cholerny crush niestety focus jest kija tam warty. Ale to jest nic bardzo chętnie zapłaciłbym aby zobaczyć minę tych noobków kiedy po zablokowanej kulce prosto mogę zasadzać na gwarancie ultra Ablem. Sposobów jest parę ale wydaje się że trudniejsze zadanie jest wtedy kiedy bierze się postacie którymi trzeba się namęczyć dziobiąc na bliskim dystansie niestety. Ale na każdego znajdzie się sposób.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...