Skocz do zawartości

Resistance 2


dusza24

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wczoraj udało mi się skończyć R2. Podchodziłem do "dwójeczki" jako fan pierwszej części i się nie zawiodłem chociaż idealnie też nie było.

Ludzie kochają Halo nie za uniwersum czy fabułę, ale za to "coś" co odróżnia tą grę od innych. I bez wątpienia to "coś" masz też szpila Insomniac'ow.

Resistance 2 to przede wszystkim kapitalna wymiana ognia, swietne i przemyslane bronie, ciekawi przeciwnicy, prześliczny choć czasami popadający w monotonie(i nierówny) design leveli. Grało się naprawdę za(pipi)iście i z wielką ochotą przejdę R2 ponownie, ale.....

 

zbyt mało różnic w stosunku do jedynki, przeciętna scieżka dźwiękowa(do tej z Halo wieeeeeele brakuje), bestiariusz mogłby być troszkę bardziej obszerniejszy. Szkoda, że developer nie dał nam do dyspozycji pojazdów, o które gra się dosłownie prosi. Bez wątpienia pojazdy dodałyby jeszcze większego POWER'a ograniczając tym samym lekką monotonię , w którą gra czasami popada(głownie pod sam koniec)

Ta seria ma olbrzymi potencjał, ale właśnie przez takie głupie i oczywiste błędy nie został jeszcze do końca wykorzystany. Mimo wszystko - Resistance 2 to kawał bardzo dobrego softu i jeden z najlepszych fps'ow w jakie przyszło mi grać i IMO najlepszy fps 2k8.

 

gdybym miał wypunktować R2 to bez chwili wahania wpakowałym 9.3

 

 

Opublikowano (edytowane)

Gra skończona... Podsumowując intensywna rozgrywka ale szybko się nudzi. Na szczęście w momencie znudzenia gra się kończy ;) Przynajmniej ja tak miałem... IMO w sumie trochę za dużo strzelania a za mało rozwijania fabuły która mogłaby być lepsza. Misje też mogłyby być ciekawsze, bo wszystkie polegają na schemacie: rozpierdziel wszystko w drobny mak i idź do przodu gdzie będziesz musiał rozpierdzielić wszystko w drobny mak... Na szczęście to rozpierdzielanie jest całkiem przyjemne i nuży dopiero pod koniec. Co mnie najbardziej razi to beznadziejne AI. Zwykłe Chimery ze chyba tylko ze względu na swoją chuderlawość jeszcze jako tako kombinują, ale większe bydło jest rozgarnięta jak kupa siana, bo deweloper doszedł do wniosku że zaoszczędzi trochę czasu na programowanie AI i nadrobi wszystko siłą rażenia. Dużą ich ilość rozwaliłem nie w czystej walce tylko po tym jak gdzieś utknęli czy też nie widzieli mnie chociaż stałem obok. Jako tako sprawowali się na statku kosmicznym czy w jakichś bazach gdzie otoczenie jest prostsze niż w miastach.

Edytowane przez CHINDOOS
Opublikowano

Jako że wpadła platyna, to też pokuszę się o parę ocen.

 

Multi - i tu pewnie małe zaskoczenie, ale nie mam większych zastrzeżeń. Owszem, jest mało skillowe i jestem w stanie zrozumieć, że nie podeszło wymiataczom, którzy grali w Fall of Man. Ale dla kogoś, kto nie gra w strzelanki multi 'zawodowo' i ma na granie online mało czasu, jest IMO w sam raz. Na plus można na pewno zaliczyć niezły balans broni(mimo wszystko) i świetną stronę techniczą(lagi są naprawdę sporadyczne, a gra wygląda super), a także przyjemne odblokowywanie nowych wdzianek itp. za expa. Minusy? Jeśli chodzi o gry rankingowe, to jedna dziesięciominutowa runda i mały limit killsów(który nie zmienia się nawet, gdy naraz gra 60 graczy) to lekka kpina. Jak już zdecydowali się na radosną wyrzynkę tylu osób, to powinni postarać się o jakieś rozsądne zasady gry i ustawić w dużych bataliach limit killsów np. na 500 albo 1000.

 

Co-op: Świetny balans postaci, całkiem fajna mechanika. Pierwsze wrażenie było naprawdę świetne. Ale po jakimś czasie zaczął mnie nużyć. Co z tego, że system gry(kupowanie ekwipunku za grey tech, levelovanie, nacisk położony na grę zespołową) jest bardzo dobry, skoro co-op w ogóle nie ma klimatu. O fabule dowiadujemy się z briefingów, a kolejne misje nie różnią się praktycznie niczym. Ile można? Naprawdę wolałbym kampanię co-op z prawdziwego zdarzenia niż zlepek misji.

 

Single: Jak dla mnie najmocniejsza strona tej gry. Rozwałka na ogromną skalę, dobrze zrealizowani bossowie, świetne technikalia i giwery. Przyczepiłbym się do fabuły. Mimo wszystko wolałbym bardziej wyrazistych głównych bohaterów(chociaż

mutujący Hale

przemówił do mnie), ale to kwestia gustu. Inna sprawa, że fabuła jest tylko dobra, a np. ja widzę w Resistance 2 olbrzymi potencjał fabularny, niestety niewykorzystany do końca. Świetny był motyw z

obroną Perimeter, ale tylko w teorii. Jakoś nie czułem tego bronienia Ameryki za wszelką cenę. Dopiero w ostatniej misji dało się poczuć, że los ludzkości faktycznie leży w rękach Hale'a.

Generalnie jest dobrze, ale mogło być lepiej.

 

Trofea: Nędza. Te za tryb single są banalne, a te za multi wymagają wyłącznie poświęcenia grze sporej ilości czasu.

Opublikowano

W res2 aż się prosi o możliwość sterowania pojazdami i strzelanie z wielkich stacjonarnych dział.Jedynka to miała,wszyscy z tegho co wiem to chwalili,a wywalili to z dwójki-dziwna zagrywka.

 

I do tego postacie są bezbarwne ale chyba wie o tym Imsomniac serwując nam taką ,a nie inną końcówkę...

 

Słyszałem wg plotek,że Res3 ma być już w realistycznych klimatach jeśli chodzi o wykonanie,kolorystykę...zobaczymy co z tego będzie

Opublikowano

Wczoraj wróciłem do online po 2 tygodniowej przerwie, głównie przez tragiczne działanie mojego neta, dalej gra sie równie świetnie, spotkałem nawet sporo rodaków. Brakuje mi tylko Killing Machine i calak, więc 5000 killsów pozwoli mi pocieszyć się jeszcze jakiś czas.

 

triboy17@o2.pl

Zapewne to przez prędkość twojego neta, miałem to samo dziesiatki razy :]

Opublikowano

Jestem w Chicago i zaciąłem się przy tej bitwie na moście, mianowicie - po załatwieniu wszystkich Chimer, wchodzę na most naprzeciw dział laserowych i wtedy wylatują te roboty z niebieskimi osłonami - wale z bazooki, całe magazynki idą i nic. Jest na nie jakiś sposób :P? Dodam, że gram na hardzie.

Opublikowano
...

Na plus można na pewno zaliczyć niezły balans broni(mimo wszystko)

...

Trofea: Nędza. Te za tryb single są banalne, a te za multi wymagają wyłącznie poświęcenia grze sporej ilości czasu.

W mnie się wydaje, że 70% ludzi biega z M5A2 Carbine i szuka "czterdziestek" aby łatwo fragować, 25% marksman i fareye, a inne bronie są w ilości śladowej. Czasem w zależności od planszy ktoś weźmie bullseye lub wraith-a

 

Trofea multi faktycznie są beznadziejne - trzeba tylko dużo zabijać. Nieważne, że np. w skirmish-u drużyna punktowo dołuje - najlepiej się zaczaić (kampować) na biegnących frajerów lub zdjąć ich z daleka fareye-em, gdy zajmują beacon.

 

Opublikowano

Mnie Resistance 2 znudził przy szóstym rozdziale i nie mam ochoty do niego wracać. Niby lokacje są ciekawie zaprojektowane i różnią się od siebie ale cały czas ma się wrażenie schematyczności. Za mało rodzai przeciwników. Za dużo strzelania i za duży chaos. Wojna i chaos idą w parze ale w części pierwszej można było jakoś taktycznie rozpracować kolejne lokacje. W tej części nie ma takiej możliwości trzeba pruć ołowiem ile wlezie. Nie liczy się celność tylko ilość posłanych kul. Etap, w którym walczymy z tuzinami biegnących na nas chimer bardzo mnie zawiódł. Trzeba jedynie wyjąć broń i strzelać ile wlezie wirującymi ostrzami. Może i ciekawie to wygląda ale daje zero satysfakcji. A AI jest ewidentnie s(pipi)e. Przeciwnicy cały czas prą do przodu. Zero chowania się. Zero jakiegokolwiek ostrzału. Wszystko sprowadza się do tego, żeby zabić przeciwnika zanim zdąży do ciebie dobiec. W pierwszej części nie było takich akcji.

Opublikowano (edytowane)

Ja powiem tak: po recenzji w PE napaliłem się na drugiego Resistance'a niesamowicie. Ślina mi ciekła gdy czytałem o ogromnych bossach i rzekomo lepszej niż w Gears'ach grafice. Bossowie owszem, przytłaczają swoimi rozmiarami i są obłędnie wykonani, ale czy tylko mi się wydaje, że walki z nimi są strasznie nudne i schematyczne? Ostatni pojedynek z Daedalus'em to już w ogóle śmiech na sali. Wracając jeszcze do walorów wizualnych - oprócz wody, kilku miejscówek (baza Chimer w Islandii) i bossów absolutnie nic nie zachwyca. Tak poza tym to zwykły FPS mający swoje momenty. Jak dla mnie 7+.

Edytowane przez Martinezzz
Opublikowano (edytowane)

Ja grę raz przeszedłem, teraz jestem w połowie kolejnego przejścia i gra mi się dobrze. Dla mnie to ten sam stary Resistance tylko trochę podkręcony a nie oczekiwałem niczego innego. Natomiast multi to na początku lekkie zniesmaczenie, ale na dzień dzisiejszy się wkręciłem i zaczynam grać online również... I tu mam pytanie jak gram online (np. deathmatch) to po skończeniu muszę wychodzić do menu, czy jest jakiś myk, żeby grać kolejny mecz tą samą obsadą :)

Edytowane przez boski_karol
Opublikowano

Dla mnie wszystkie tryby bardzo dobrze,ale single za drugim przejściem grało mi się nawet lepiej niz pierwszym(dokładniej wszystko czytałem i poznawałem fabułe),competive może jak najbardziej być(wielkość map przy takim Halo wprost poraża),zaś co-op najpierw dla mnie fenomenalnie pomyślany ,powoli troche sie przejadł ,jednak mimo wszystko zdobywanie expa i greytechów wciąga,podstawowe pytanie czy N.Hale skończy jak to pokazała końcówka....?Ocena -jak najbardziej 9+

Opublikowano

A jak skończył? Ciiiiiiii!!!

Wstaw spoiler;)

 

 

Po tym co pokazała końcówka gry,

ucieczka ze statku i masakrowanie wrogów siłą umysłu, mniam:)

, a także tekst Hale'a

"This is only beggining''

, mam wrażenie,

że kolo powróci w trzeciej części. Nawet jeśli nie będzie głównym bohaterem, to myślę, że obsadzą go w roli głównego złego. Dlaczego? Po nijakości w Res1, nadaniu Hale'owi cech osobowych w Res2, wątpliwe, moim zdaniem, wydaje się, aby Insomniac pożegnało się z tym kolesiem. No i jeszcze te moce, mam nadzieję, że doczekają się rozwinięcia w kontynuacji.

 

 

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zastanawiam sie nad kupnem tej gry, ale niestety demo 1dynki troche mnie odstrasza. Rozumiem, ze 2ka to krok na przod,ale czy zmienili chocby cos w strzelaniu ? Chodzi mi o to, ze grajac w 1dynke w ogole nie czuje jakbym strzelal za jakiejkolwiek broni. Strasznie to psuje klimat jak dla mnie...

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...