Skocz do zawartości

Mirror's Edge


Jakim

Rekomendowane odpowiedzi

Oh to były casy jak robiło się speed run, 10 sekund w zapasie i gra się zwiesza.... albo ostatnie chapter speed run 3 sekundy i ostatni skok gra nie odczytuje mojego wciśnięcia skoku i lecę z budynku zamiast wiadomo gdzie (swoją drogą to mój czas w ostatnim chapterze jest jakoś 0,3 sekundy przed barierą która zalicza speed runa :) )...

 

ehhh

Edytowane przez sakiu
Odnośnik do komentarza

Bohaterka tez interesujaca, chce sie po prostu w to grac. To jedna z niewielu gier, w ktore warto zagrac bo dzis jednak albo wychodzi za duzo crapow, albo ja stalem sie po prostu zbyt wybrednym graczem, ten wiek ;)

 

pełna zgoda. Ja do gry wrocilem nie dawno dzieki zajawieniu sie postacią Lisbeth Salander :sweat: [ z książek Larssona + ekranizacja ] takie subiektywne skojarzenie, poza tym DICE to szwedzkie studio.. ot taki zbieg okoliczności, a ja sobie cenię i lubuję Skandynawię, przykladem tego jest wlansie ME, mniej komercyjny pomysł który nie koniecznie przypadnie do gustu "masówce". Fajnie ze ten topic sie teraz, pewnie chwilowo, ruszył, bo wlasnie mialem ochote wyrazić moje słowa uznania dla twórców za tą pozycję. Juz. Wyraziłem.

Odnośnik do komentarza

No i muzyka a szczególnie główny kawałek "Still Alive".

 

Te elementy razem dawały ciężki do opisania feeling podczas grania. Nie wiem grając w ME odczuwałem taką "wolność", "złudną euforie". Jakby to głupio nie brzmiało, nie wiem, nie umiem inaczej tego opisać.

Rzadko się zdarza, że muzyka jest integralną częścią gry. W Mirror's Edge nie stanowi tylko tła dla wydarzeń dziejących się na ekranie jak w innych produkcjach. Muzyka Solar Fields buduje 50% klimatu i bez niej ME nie byłby taki sam.

 

Jak ktoś wystawia ocenę za dźwięk powinien sprecyzować czy daje ocenę za efekty specjalne czy za muzykę bo OST zasługuje na najwyższe noty.

 

Mam nadzieję, że Solar Fields będzie brał udział w produkcji drugiej części.

Edytowane przez rkBrain
Odnośnik do komentarza
  • 7 miesięcy temu...

A mnie właśnie ostatnio naszła ponownie ochota na ME. Liczę, że Empik będzie dorzucał właśnie między innymi ME do NFS-a.

 

Ale ja o nie tym choć z tym związane ;]. Biję się w łeb, czemu jakim cudem EA nie zapowiedziało jeszcze dwójki;/. Denerwuje, wkurza, dołuje mnie to okrutnie: jedynka sprzedała się, fanów nie brakuje co dobitnie pokazało E3 i komenty jakie wywołały rzekome newsy o sequelu, siano EA ma ;p. Więc o co chodzi, no ok Dice robi BF-a ale przy wydawaniu jedynki też chyba robili i nie stanowiło to problemu.

 

Nie wierzę a przede wszystkim nie dopuszczam w ogóle takiej myśli, że EA może pogrzebać taką grę - taki pomysł. Na litość boską jeżeli nie mają w planach wydawania dwójki to niech odsprzedadzą prawa do marki komuś. Byleby nie zabić tej innowacyjnej, dobrej gry aha no i tylko jakby co to wraz z nowym trendem niech nie zmieniają wyglądy Faith heh.

 

Ja nawet wiem kto mógłby robić dwójkę... Starbreeze Studios ha to byłby strzał w 10. To oni właśnie stworzyli dwa dobre-bardzo dobre niestandardowe fps-y (Riddick i Darkness), myślę, że idealni pasowaliby do ME2.

 

A może Dice już robi dwójkę tylko czekają na E3 albo na koniec roku (często zapowiadają nowe gry w grudniu/pod koniec roku: TFU2, U2, UFC 2010).

Obyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.

Odnośnik do komentarza

Myślę, że brak oficjalnej zapowiedzi miał związek z tym :

 

http://polygamia.pl/Polygamia/1,107162,8466899,Nosil_wilk_razy_kilka____EA_wygrywa_proces_z_Timem.html

 

Chyba nie mogli oficjalnie zapowiedź sequela, skoro toczyła się sprawa nad tym czy mogą używać słowa 'edge' w tytule gry, na szczęście wygrali.

 

Poza tym, jakiś czas temu jedna z osób pracujących w DICE wpisała w swoje portfolio, że pracuje nad Battlefield 3 i ME2, oczywiście szybko zostało to poprawiono (no ale wiadomo, że w Internecie nic nie ginie). I tak jak B3 jest już oficjalnie zapowiedziany (kod dostępu do bety w MoH), tak zapowiedź ME2 to kwestia kilku miesięcy. Mam nadzieję, że w 2011 już pogramy.

Odnośnik do komentarza

Jeszcze przypomniał mi się wywiad Kotaku (sprzed roku) z szefem EA, John Riccitiello, którym sam mówił, że ME 'zasługuje na sequel', pomimo nie najlepszej sprzedaży. Tylko mam nadzieję, że nie zrobią z ME2 'bardziej tradycyjnego FPS', tylko zostaną przy 'orginalności' jedynki.

Odnośnik do komentarza

 

A mnie właśnie ostatnio naszła ponownie ochota na ME. Liczę, że Empik będzie dorzucał właśnie między innymi ME do NFS-a.

 

 

Hę, a to w związku z czym? Jakaś promocja 2w1? :) Chętnie zaopatrzyłbym się w ME bo kiedyś miałem okazję przez jakiś czas pograć i fajna gierka to była.

Odnośnik do komentarza

A mnie właśnie ostatnio naszła ponownie ochota na ME. Liczę, że Empik będzie dorzucał właśnie między innymi ME do NFS-a.

 

 

Hę, a to w związku z czym? Jakaś promocja 2w1? :) Chętnie zaopatrzyłbym się w ME bo kiedyś miałem okazję przez jakiś czas pograć i fajna gierka to była.

 

W empiku będzie promocja, że jeśli kupisz Need for Speed: Hot Pursuit (na PS3), w przeciągu bodajże tygodnia czy tam dwóch od premiery, to dostajesz za darmo jedną grę z EA PS3 PLATINUM (czyli np. ME który wchodzi w skład tej serii).

Odnośnik do komentarza

Jeszcze przypomniał mi się wywiad Kotaku (sprzed roku) z szefem EA, John Riccitiello, którym sam mówił, że ME 'zasługuje na sequel', pomimo nie najlepszej sprzedaży. Tylko mam nadzieję, że nie zrobią z ME2 'bardziej tradycyjnego FPS', tylko zostaną przy 'orginalności' jedynki.

 

Ohoo tutaj myślimy podobnie, dokładnie mam tą samą obawę. Żeby w dwójce nie poniosła ich fantazja i chęć większego zysku kosztem zrobienia z ME shootera.

Bo tego nie przeżyję.

 

Btw Beniek a tak szczerze czego oczekujesz po sequelu? Jakich zmian, nowości?

 

Ja sobie próbuję odpowiadać na to pytanie już od jakiegoś dłuższego czasu. I szczerze to na dobrą sprawę nic konkretnego nie przychodzi mi do głowy.

 

Doskonale zdaję sobie sprawę, że jedynka idealna nie była, dużo jej do ideału brakowało. Ale tak jak kiedyś wspominałem dla mnie to był/jest tak magiczny tytuł, że nie wiele w nim bym zmienił. No ale coś trzeba to może tak po pierwsze co bym chciał to dłuższy czas singla bo jedynka do długich nie należała. Choć w sumie speedruny skutecznie podbijały długość gry no ale... 8-10 w singlu to piałbym ze szczęścia ;].

 

Po drugie fabuła mogłaby być bardziej ambitniejsza ale żaden priorytet akurat w tym wypadku dla mnie to nie jest.

 

Wiadomo graficznie tytuł mógłby wyglądać lepiej (no to oczywiste). I znowu jedynka nie powalała grafiką ale za to mistrzowskim designem świata który w pełni rekompensował braki graficzne imo.

 

No i oczywiście chciałbym jeszcze więcej trudnych, powykręcanych akcji, terenu do "szalenia".

 

I to w zasadzie tyle co mi przychodzi do głowy. Nie wymieniłem rzeczy które w jedynce błyszczały (muzyka, główna bohaterka Faith, design świata, niesamowity feeling tytułu, kolorystyka) bo to oczywiste, że w dwójce też muszą wypalić lub nawet przebić pierwowzór.

Edytowane przez SłupekPL
Odnośnik do komentarza
Gość _Milan_

posługiwanie sie bronią było kiepsko zrobione, niewazne ze było w sumie niepotrzebne, jak cos robia niech zrobia to porzadnie, jak w pewnym momencie podnioslem pistolet to myslalem ze gram w gre sprzed 20 lat.

Filmiki w formie komiksu były szkaradne, chodzi o kreske, po prostu niech wezma kogoś z talentem.

Edytowane przez caps_LOCK_masta
Odnośnik do komentarza
Gość Mr. Blue

Te animowane komiksy były beznadziejne i totalnie psuły klimat gry. Zamiast przestawiać historię tylko z oczu bohaterki, jak to się dzieje w czasie gry właściwiej, twórcy wprowadzili dysonans tymi beznadziejnymi scenkami...

Odnośnik do komentarza

Dwójka na pewno będzie słabsza bo obniżą poziom trudności, który był akurat dobrze wyważony. Zbyt wiele osób narzekało, że gra nie reaguje na wciskanie przycisków. Nie był to jednak błąd programistów a jedynie jeden z elementów gry. Wszelkie akcje trzeba było wykonywać w określonych momentach. Liczyła się precyzja i dokładność. Na pewno zostanie to zmienione i druga część nie będzie stanowiła żadnego wyzwania.

Odnośnik do komentarza

Ta zgodnie z panującym trendem pewnie obniżą poziom trudności. Choć singiel i tak w jedynce nawet na hardzie był prosty no poza ostatnią sekcją. Ale z tego co ja pamiętam to i tak harda zaliczałem bez strzelania a nie było najmniejszego problemu.

Tylko speedruny dawały popalić i to grubo.

 

A co do tych komiksów to bez przesady. Ok były kijowo wykonane jak po raz kolejny od EA (DS, DI) ale żeby psuły klimat ;O. To chyba lekka przesada można było zamknąć oczy albo skipować je (chyba nie pamiętam).

 

Marudzicie jak diabli z takim nastawieniem wychodzi na to, że jedynka to crap a dwójka lepiej żeby nigdy się nie ukazała.

Edytowane przez SłupekPL
Odnośnik do komentarza

Co powinno znaleźć się w dwójce?

1. Przede wszystkim ta gra musi być sandboxem, dopiero wtedy poczujemy prawdziwą swobode w docieraniu do celu. W jedynce etapy były zbyt liniowe.

2. Akcja gry ukazywana tylko oczami bohaterki, jak w Half lifie.

3. QTE! Ale nie takie QTE jak np. w God of war, chodzi mi raczej o jeden przycisk, który aktywowałby się w danych momentach i którym Faith mogłaby robić jakieś efekciarskie akcje, których gracz nie jest w stanie wykonać. Jak ktoś grał w Kingdom Hearts 2, to chodzi mi o coś podobnego do reaction commands podczas walk.

4. Brak dennych spowalniających łamigówek, w tej grze ma się szukać najkrótszej drogi, a nie tajnego przejścia gdzieś pod sufitem.

Odnośnik do komentarza

@Dahaka

 

Imo podpunkt pierwszy kłóci się trochę z czwartym.

 

Z jednej strony chcesz sandboxa (brak liniowych leveli) a z drugiej brak łamigłówek w drodze do celu. Jeżeli gra miałaby otwarty świat (inna sprawa, że świetny pomysł) to raczej by musiała mieć pełno dróg do celu w tym niekonieczne proste. Właśnie fajnie jakby drogi, trasy były wykręcone na maksa a w locie byśmy musieli myśleć gdzie skoczyć, wdrapać się itd. - sekunda na zastanowienie. Jeden błąd = śmierć to by był dopiero HARDCORE.

 

Ale ogólnie zaje.bisty pomysł z tym sandboxem no może nie dokońca żeby to był sandbox co bardziej pół otwarty świat - freeroamingowy.

Edytowane przez SłupekPL
Odnośnik do komentarza

 

Z jednej strony chcesz sandboxa (brak liniowych leveli) a z drugiej brak łamigłówek w drodze do celu. Jeżeli gra miałaby otwarty świat (inna sprawa, że świetny pomysł) to raczej by musiała mieć pełno dróg do celu w tym niekonieczne proste. Właśnie fajnie jakby drogi, trasy były wykręcone na maksa a w locie byśmy musieli myśleć gdzie skoczyć, wdrapać się itd. - sekunda na zastanowienie. Jeden błąd = śmierć to by był dopiero HARDCORE.

 

Źle mnie zrozumiałeś, to co opisałeś to jak najbardziej POWINNO być w tej grze, trudne drogi do celu, w których musisz wykazać się sporą zręcznością jak najbardziej mi pasują. Mi chodziło o sytuacje w których droga jest tylko JEDNA, gdzieś ukryta, i zamiast biec, to rozglądasz się 2 minuty po pokoju i szukasz przejścia. Takie sytuacje były w jedynce, we wnętrzach budynków najczęściej. Gracz powinien widzieć przed sobą miejsce do którego ma się dostać, a następnie szybko wybrać najlepszą z możliwych dróg, a nie kręcić się w kółko i szukać jedynej możliwej ścieżki.

Odnośnik do komentarza
Gość Mr. Blue

.A co do tych komiksów to bez przesady. Ok były kijowo wykonane jak po raz kolejny od EA (DS, DI) ale żeby psuły klimat ;O. To chyba lekka przesada można było zamknąć oczy albo skipować je (chyba nie pamiętam)

No kurde, Słupek kiedy w komiksie poznajemy tego oficera policji to wydaje się on nam totalnym lamerem, jakimś dziadem z fatalnym designem. Jednak kiedy później spotykamy go w grze, to od razu nabiera do niego respektu i nawet jego suit wydaje się 5xfajniejszy.

Edytowane przez Mr. Blue
Odnośnik do komentarza

@Blue

 

Nie no w sumie masz rację, były ch.ujowe.

 

@Dahaka

 

Rzeczywiście trochę źle zrozumiałem, zwracam honor. W takim bądź układzie klaszczę na stojąco na Twój pomysł bo wydaję się genialny, serio (sandbox, pół otwarty świat). W ogóle no jakie to by było ekstra takie szlifowanie trasy i myślenie w locie. Biegniemy raptem widzimy przed sobą: ścianę, jakąś deskę, przepaść, skrzynkę kawałek z boku z lewej całkowicie inny układ, po prawej jeszcze co innego itd. a czasu na zastanowienie praktycznie nie mamy to znaczy inaczej albo myślimy w sekundę ale działamy instynktownie. To by dopiero pozwoliło wczuć się w odgrywaną rolę.

 

Wtedy kampania mogłaby trwać i 5 godzin bo i tak przejście jej zajęłoby trochę czasu.

 

PS. fakt w jedynce było trochę tych sytuacji wewnątrz budynków, spowalniających.

Edytowane przez SłupekPL
Odnośnik do komentarza

Dokładnie też o tym myślałem. Kilka dróg do celu. Poza tym na pewno mogliby popracować nad fabułą (bardziej prawdziwsza, mroczniejsza, 'brutalniesza', może jakieś wybory moralne) i postaciami. Więcej "skrypto-akcji" przy czym zawsze mielibyśmy pełną kontrolę nad Faith i to my musielibyśmy odpowiednio szybko zareagować. Jak ktoś już wspominał, cutscenki w stylu Half-Life (czyli ciągle pełna kontrola) - żadnych komiksów! Żadnych również QTE, to by zniszczyło cały feeling gry. Miasto również mogłoby się zmienić na bardziej mroczne, brudne i brutalne. I cały czas myślę, czy nie dałoby się wprowadzić jakieś opcji multiplayer (choćby np. taki ganiany, albo kto szybciej u celu albo jakaś opcja kooperacji). Jedyne co nie muszą zmieniać, czy nawet poprawiać to grafika i muzyka, dla mnie były na bardzo dobrym poziomie.

 

Choć tak naprawdę jak bym dostał ME1 tylko nowe misje to i tak bym się cieszył jak małe dziecko.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...