Suavek 4 727 Opublikowano 23 kwietnia 2012 Opublikowano 23 kwietnia 2012 Jestem za Kazuunem w tej kwestii. Wspominałem w tym temacie wielokrotnie, że fanem Diablo nie jestem, aczkolwiek miałem styczność ze wszystkimi odsłonami i ich dodatkami zarówno w singlu, jak i multi. Betę naturalnie ciężko nazwać pełnoprawnym demem, szczególnie jeśli publiczne jej udostępnienie ma na celu przede wszystkim sprawdzenie możliwości serwerów, a nie innych aspektów rozgrywki. Doskonale gracz sobie zdaje także sprawę, że pewne rzeczy mogą być już przestarzałe, albo odbiegające od finalnej wersji produktu. Wiele bugów z bety z pewnością jest już od dawna naprawionych w poprawnym buildzie, a i także przypuszczam, że grafika będzie znacznie lepsza (najwyższe ustawienia to High. Na pewno dodadzą coś w stylu Ultra, ale rozumiem brak potrzeby wrzucania tego do publicznej bety). Ale... nie oszukujmy się, to już jakiś element właściwej rozgrywki, udostępniony dla szerokiej publiki, na podstawie którego wiele osób wyrobi sobie konkretną opinię na temat całej produkcji. Będzie w stanie odpowiedzieć sobie na pytanie "czy jestem skłonny dać za to XYZ złotych/funtów/dolarów?". Można się spierać, że poziom trudności ulegnie zmianie, grafika poprawie, a problemy z połączeniem zostaną naprawione, ale fundamentów rozgrywki nikt już nie zmieni. A niestety, w moich oczach jest to nadal gra typu "press/hold LMB/RMB to win/not to die". Przyznam otwarcie, że momentami gra się przyjemnie, chociażby na zasadzie odmóżdżacza do dwóch piw, ale... to nie te czasy, niestety. Choć z pewnością mając w ręku swoją kopię gry bym jej nie odstawił w kąt, tak nie sądzę abym w ogóle wszedł w jej posiadanie, gdyż Blizzard zdecydowanie zbyt wysoko się ceni, a ja nie wyłożę tak absurdalnej kwoty za prostego hack'n'slasha. Zamiast tego wolę sobie kupić Torchlight, Death Spank, czy też jakiegokolwiek innego klona powstałego na przestrzeni lat - wcale nie dużo gorszego od Diablo. Ba, równie dobrze mogę sobie odpalić Diablo 1 lub Diablo 2 i też wiele nie ulegnie zmianie w moich oczach. A i już nawet nie będę ponownie podejmował kwestii "online only", która też dostatecznie odrzuciła mnie od tej produkcji... Fabuła gry mnie nie interesuje, system uważam za zbyt prosty i mało wymagający, rozwój postaci niepotrzebnie uproszczony i ograniczony, a w dodatku nie jestem fanboy'em Blizzarda, aby ślepo wykładać im zawartość mego portfela za samą markę, prestiż i hype wokół tytułu. StarCraft 2 jeszcze miał coś przynajmniej sobą do zaoferowania, zarówno w singlu jak i multi, nie wspominając o tym, że był to gatunek, który praktycznie całkiem zniknął ostatnio z rynku w takiej postaci (zamiast tego coraz więcej tower defense...). W przypadku Diablo 3 jest odwrotnie i raczej nie trudno jest znaleźć jakąś grę, którą seria zainspirowała, a której twórcy odwalili robotę wcale nie gorszą niż "och ach" Blizzard, a którzy w dodatku udostępniają swój produkt za cząstkę ceny D3. I w tym właśnie tkwi sedno sprawy - beta D3 niezależnie od faktycznych zamiarów pozwoliła graczom z całego świata sprawdzić przyzwoity fragment rozgrywki i wszystkie grywalne postacie. Fani może i kupią grę nawet za te 180zł, ale inni wolą wpierw ocenić to co widzą, a nie to co czytają lub co im jest wmawiane w mediach. I tak oto osobiście na ten przykład tylko utwierdziłem się dzięki tej becie w przekonaniu, że nie jest to pozycja, za którą byłbym skłonny dać pełną cenę. I w sumie nie byłoby z tym większego problemu, gdyby nie znana już wszystkim polityka Acti-Blizz i straszne opory w obniżkach cen. Z inną grą o której mógłbym też powiedzieć "fajne, ale poczekam aż stanieje" nie byłoby problemu, gdyż po nawet niecałym roku cena pewnie byłaby dużo bardziej przystępna, chociażby w jakiejś promocji. Tymczasem Blizz sam sobie w stopę strzela sztywną barierą cenową, gdyż odcina się od niedzielnych graczy, którzy w przeciwnym wypadku by po gierkę sięgnęli. Koniec końców, niezależnie od wizerunku finalnego produktu gierki kupować nie będę, a pieniądze te przeznaczę prędzej na dodatek do SC2 (równie absurdalnie drogi... niestety...). Chętnie zagram i przejdę KIEDYŚ, ale obawiam się, że to KIEDYŚ będzie miało miejsce za 10 lat, gdy może gra stanieje do tych 50zł. Cytuj
Bansai 11 198 Opublikowano 23 kwietnia 2012 Opublikowano 23 kwietnia 2012 (edytowane) Ogralem troche mocniej bete i posprawdzalem postacie dobijajac je na 13 lvl i poki co chyba najwiekszym OP jakiego widzialem jest Witch Doctor, tak, dobrze widzicie. Ten potwor na soul harvescie moze swoja inteligencje zwiekszyc cztero/pieciokrotnie (co powoduje instant OP na 30 sekund) jesli sie go dobrze uzyje, potem tylko spamowac te ulepszone runą rece wystajace spod ziemi wraz z potrojna seria zatrutych strzalek, zabilem 25 jednym uderzeniem oraz combo 77 wrogow grajac samemu. Najwiekszy zawod zas to Mag oraz DH, mag najzwyczajniej w swiecie ssie na tle innych postaci a DH ma kijowo rozstawione skille, rapid fire i chakramy w jednej zakladce sie nie godza po prostu, tą postacia zabijalem zdecydowanie najwolniej i nawet zdarzylo mi sie w katedrze zginac kiedy dalem 4 tomb guardianom rytual ukonczyc i mnie po prostu zzergowaly ich szkielety (nie ma zadnego efektywnego AoE niestety), Edytowane 23 kwietnia 2012 przez Bansai Cytuj
ghost. 60 Opublikowano 23 kwietnia 2012 Opublikowano 23 kwietnia 2012 (edytowane) Ogralem troche mocniej bete i posprawdzalem postacie dobijajac je na 13 lvl i poki co chyba najwiekszym OP jakiego widzialem jest Witch Doctor, tak, dobrze widzicie. Ten potwor na soul harvescie moze swoja inteligencje zwiekszyc cztero/pieciokrotnie (co powoduje instant OP na 30 sekund) jesli sie go dobrze uzyje, potem tylko spamowac te ulepszone runą rece wystajace spod ziemi wraz z potrojna seria zatrutych strzalek, zabilem 25 jednym uderzeniem oraz combo 77 wrogow grajac samemu. Najwiekszy zawod zas to Mag oraz DH, mag najzwyczajniej w swiecie ssie na tle innych postaci a DH ma kijowo rozstawione skille, rapid fire i chakramy w jednej zakladce sie nie godza po prostu, tą postacia zabijalem zdecydowanie najwolniej i nawet zdarzylo mi sie w katedrze zginac kiedy dalem 4 tomb guardianom rytual ukonczyc i mnie po prostu zzergowaly ich szkielety (nie ma zadnego efektywnego AoE niestety), Przeszedłeś betę również monkiem i barbarianem? Czy możesz napisać jak Twoim zdaniem wypada porównanie tych dwóch klas? Przeszedłem monkiem betę (do 11 lvla), ale nie zdąrzyłem zabrać się za barbariana, a te dwie klasy interesują mnie w tej chwili najbardziej. Oczywiście, jeśli jest ktoś jeszcze kto przeszedł betę tymi dwoma postaciami to również proszę o opinię w tej kwestii. Edytowane 23 kwietnia 2012 przez ghost. Cytuj
Gattz 217 Opublikowano 23 kwietnia 2012 Opublikowano 23 kwietnia 2012 (edytowane) jak tak czytam niektorych to nie wiem czy oni nie grali czy nie ogarneli czy co z nimi nie tak wpierw tamten mysli ze dh nie ma aoe, teraz ktos narzeka ze dh ma rapid fire i chakramy w jednej zagladce i nie widzi efektywnego aoe po 1. za dobre aoe juz w becie robi bola shot ktore dodatkowo rozwija rozgrywke bo sie ciagle zmienia cele. strzelasz w 3 rozne moby i juz masz swoje "efektywne aoe". ze nie ogarnoles postaci nie dh wina bo nie on wolniej zabija tylko ty. po 2. mocniej ogarnoles bete jak mowisz wiec powinienes wiedziec ze w opcjach sie ustawia "elective mode" w zakladce gameplay>interface i mozna sobie wtedy ustawic rapid fire pod prawym mychy a chakramy pod lewym albo 1,2,3,4. gdzie kto lubi serio ludzie jak sie nie znacie to co sie madrzycie? Edytowane 23 kwietnia 2012 przez Gattz 1 Cytuj
QstomPL 83 Opublikowano 23 kwietnia 2012 Opublikowano 23 kwietnia 2012 barbarian sieje większy mordor, ale monk bardziej kombinacyjny. Możesz się uleczyć, znikać i jakieś inne dziwactwa robić. Co kto woli Barb dosyć prosty, wchodzi w sam środek i wszystko po prostu niszczy : p Cytuj
Bansai 11 198 Opublikowano 23 kwietnia 2012 Opublikowano 23 kwietnia 2012 (edytowane) @ghost. Monk wszystko robi szybciej od barba, dodatkowo ma heal dla teamu, teleport etc. (grales to powinienes wiedziec ) z damagem to roznie bywa, ogolnie to na podobnym poziomie sa choc ataki barba maja wieksze pole razenia, tylko ze zanim barb dobiegnie lub doskoczy to monk juz dawno zabije bo sie przeteleportuje prosto do epicentrum akcji. Jak kochalbym wziac barba ze wzgledu na jedyna klase nawiazujaca do D2 tak myslac o co-opie biore monka zeby nie zostawac w tyle . jak tak czytam niektorych to nie wiem czy oni nie grali czy nie ogarneli czy co z nimi nie tak wpierw tamten mysli ze dh nie ma aoe, teraz ktos narzeka ze dh ma rapid fire i chakramy w jednej zagladce i nie widzi efektywnego aoe po 1. za dobre aoe juz w becie robi bola shot ktore dodatkowo rozwija rozgrywke bo sie ciagle zmienia cele. strzelasz w 3 rozne moby i juz masz swoje "efektywne aoe". ze nie ogarnoles postaci nie dh wina bo nie on wolniej zabija tylko ty. po 2. mocniej ogarnoles bete jak mowisz wiec powinienes wiedziec ze w opcjach sie ustawia "elective mode" w zakladce gameplay>interface i mozna sobie wtedy ustawic rapid fire pod prawym mychy a chakramy pod lewym albo 1,2,3,4. gdzie kto lubi serio ludzie jak sie nie znacie to co sie madrzycie? Ty chyba dobrego AoE nie widziales w tej becie wiec moze sam skoncz sie madrzyc ? Polecam tez skonczyc z tym naskakujacym i aroganckim tonem postow wzgledem innych, bo nikt tu na prawde na twojego beloved DH sie nie uwzial, on po prostu ssie i to jest fakt. PS. Mowiac ogarnąłem (tak sie poprawnie pisze to slowo) bete mialem na mysli postacie, w opcjach gry spedzilem jakies 15 sekund klikajac w zakladce graphics wszystko na high wiec nie mialem za bardzo jak wykukac tej opcji, ale dzieki, dobrze wiedziec ze jest takie cos :} @down ale nie wiedzialem Edytowane 23 kwietnia 2012 przez Bansai Cytuj
Gattz 217 Opublikowano 23 kwietnia 2012 Opublikowano 23 kwietnia 2012 (edytowane) jak dla mnie glowna i najwazniejsza roznica miecy graniem mokiem i barbem to liczba 3 bo monk co trzeci atak dostaje bonus do tego co robi wiec wybor ktory i na kim zadac ten trzeci cios jest kluczowy i rozwija gameplay do poziomu ktorego barbem nie uswiadczysz bo tam niewazne kogo spotkasz robisz ciagle to samo tak samo i spamujesz te ataki jak leci bez wiekszego pomyslunku ps. bansai "grales to powinienes wiedziec " o elective mode a jednak nie wiesz edit: hehe tak myslalem ze Ci sie spodoba bo zmienia to dosc solidnie gre na lepsze Edytowane 23 kwietnia 2012 przez Gattz Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 23 kwietnia 2012 Opublikowano 23 kwietnia 2012 Ten Elective Mode sprawia, że mogę mieć rzucanie żabami/pająkami/etc nie pod mychą a np pod 3? Coś jak zmienianie bindów? Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 23 kwietnia 2012 Opublikowano 23 kwietnia 2012 http://www.diablofans.com/news/1168-open-beta-leveling-blue-posts-diablo-art-and-curse-roundup/ Trochę infa. Cytuj
Szymon Brando 0 Opublikowano 23 kwietnia 2012 Opublikowano 23 kwietnia 2012 Nie wiem jak możecie oceniać postacie po becie w której jest dostępnych pare skilli na krzyż i jeszcze mniej runek. Cytuj
Gattz 217 Opublikowano 23 kwietnia 2012 Opublikowano 23 kwietnia 2012 traktuj to jako "first impresions" zamiast "full review" postaci ale nawet w tych pierwszych wrazeniach tak sie mylic... Cytuj
hay 17 Opublikowano 23 kwietnia 2012 Opublikowano 23 kwietnia 2012 Szczerze przyznam, że nigdzie nie widziałem takich słów. Jeżeli to prawda.... to chciałbym żebyś rzucił mi linka do tego, bo to byłby stosunkowo ważny argument w tej dyspucie http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4571558539?page=4#65 1 Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 23 kwietnia 2012 Opublikowano 23 kwietnia 2012 (edytowane) No czytałem to, nawet chyba linkowałem dziś. Zastanawia mnie poniższe zdanie. "If you're one of those players you're going to blaze through Normal, hit Nightmare, and things are going to start feeling really good for you." Bo to nie mówi wprost, czy cały Normal jest banalny czy tylko pierwsze 2h (or so). [EDIT] http://eu.battle.net/d3/en/blog/4260708/ xD Edytowane 23 kwietnia 2012 przez Kazuun Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 24 kwietnia 2012 Opublikowano 24 kwietnia 2012 Kolejna dawka Q&A jak by ktoś chciał poczytać coś z rana. http://www.diablofans.com/news/1172-release-launch-times-customization-loot-mooching-graphics-blue-posts/ Cytuj
Gattz 217 Opublikowano 24 kwietnia 2012 Opublikowano 24 kwietnia 2012 "Seriously, why is elective mode hidden? It's causing a lot of unnecessary frustration, confusion and complaints. Well I wouldn't say it's hidden, and we have a loading screen tip that calls it out. We honestly didn't want to continue adding things to the skill UI, and as a more advanced option it felt right for it to be found or learned about through 'tribal knowledge', as it were. We intend for the game to be played at first with the current set up, and if someone wants to try a more advanced option they can turn on Elective." heh widac sporo nie znalazlo tego. Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 24 kwietnia 2012 Opublikowano 24 kwietnia 2012 Pytanie ile osób szukało. Ja nie odpaliłem z opcji nic poza looknięciem w grafikę Cytuj
Shankor 1 624 Opublikowano 24 kwietnia 2012 Opublikowano 24 kwietnia 2012 (edytowane) Ja o tym wiedziałem, bo jestem no-lifem, ale jeśli już jest taka opcja to powinna ona być domyślnie włączona. We wcześniejszych patchach nie było tego ustrojstwa i można było ustawiać skille wg swojego widzimisię. Do dziś się zastanawiam po co oni to wprowadzili. Żeby pomóc niedzielnym graczom? Chyba pomóc im się zirytować, że nie mogą sobie ustawić tak jak chcą. Z tych informacji podoba mnie się to, że zapowiedzieli "efekty specjalne" dla bardziej wypasionych broni. Jestem ciekawy jak będzie wyglądał dopakowany efekt dla Holy Dmg. Bo już ten podstawowy mi się podobał. Za 20 dni wszystko stanie się jasne. Edytowane 24 kwietnia 2012 przez Shankor Cytuj
Gattz 217 Opublikowano 24 kwietnia 2012 Opublikowano 24 kwietnia 2012 ja tam w grach blizz zawsze przegladam wszystkie bo trzeba wylaczyc language filter i zobaczyc czy mozna wylaczyc display helmu i czy nie ma tam jakis niespodziewajek 1 Cytuj
Shankor 1 624 Opublikowano 24 kwietnia 2012 Opublikowano 24 kwietnia 2012 No wyłączenie hełmu by się przydało dla Szamana Cytuj
Kazuun 221 Opublikowano 24 kwietnia 2012 Opublikowano 24 kwietnia 2012 ja tam w grach blizz zawsze przegladam wszystkie bo trzeba wylaczyc language filter i zobaczyc czy mozna wylaczyc display helmu Leci +1 xD Chociaż WD ma fajne te maski z tego co widziałem na screenach etc. Dwa: Was tez irytuje konieczność trzymania CTRL (to był chyba ten button) przy czytaniu tooltipsów? Niby mieli wprowadzić opcje do zmiany tego w menu Options, ale nie wiem czy zrobili to. Gattz, sprawdzałeś? Cytuj
Shankor 1 624 Opublikowano 24 kwietnia 2012 Opublikowano 24 kwietnia 2012 Jest coś takiego jak advanced tooltips. Również ukryte w menu. Cytuj
Gattz 217 Opublikowano 24 kwietnia 2012 Opublikowano 24 kwietnia 2012 w tych helmach bardziej mnie zirytowalo jak zrobilem u kowala helm dla dh ktory normalnie nosi kaptury (co zrobic ze staty sporo lepsze jak wyglad kijowy i psuje klimat) moze w pelnej dodadza? a advanced tooltip byl swietny. odrazu widac co skill z runa robi. Cytuj
Gość Orzeszek87 Opublikowano 24 kwietnia 2012 Opublikowano 24 kwietnia 2012 (edytowane) http://www.youtube.com/watch?v=bI9Ek_yLNEM&feature=player_embedded gargantua mistrzowska, i te skille z zombiakami miażdzą, wielka ropucha też zabawna <3 Edytowane 24 kwietnia 2012 przez Orzeszek87 Cytuj
QstomPL 83 Opublikowano 24 kwietnia 2012 Opublikowano 24 kwietnia 2012 Gdzie kupiliście swoje pre-ordery? Ogólnie gdzie polecacie? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.