Gość donsterydo Opublikowano 30 grudnia 2008 Opublikowano 30 grudnia 2008 Ja mam X360, ale wolałbym, żeby Persona 5 wyszła na PS2 ponieważ z powodu skupienia sił producenta na grafice ucierpiałaby zapewne długość gry, a w takich grach najważniejsza jest fabuła i związana z nią długość gry, a jakość graficzna z Persona 4 na PS2 zapewne większość zadowala, chociaż nie będę oszukiwał, że nie chciałbym zobaczyć Personę na moim X360 :-) Cytuj
Aramis 10 Opublikowano 1 stycznia 2009 Opublikowano 1 stycznia 2009 Jestem w listopadzie i gra dostała ładnego boosta. Teraz idę ratować Nanako i generalnie jest mocno ok . Atlus w tej chwili jest bezapelacyjnie no.1 developerem jrpg - każdy ich tytuł jest co najmniej dobry/bardzo dobry. Jedynie TriAce coś tam jeszcze moze zamieszać, ale oni wydaja gre na kilka lat lol w dodatku oststnio coś są w gorszej formie. Mistwalkery i inne Square mogą się schować ze swoimi gównianymi crossoverami w stylu Dissidia. Co najważniejsze - Atlus WIDZI to, że gracze ich szanują i idzie im na rękę - chciliśmy FESa w euro? Dostaliśmy go za połowę ceny nowej gry. Chcieliśmy P4? Dostaniemy. To sie nazywa właściwe podejście do klienta. Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 1 stycznia 2009 Opublikowano 1 stycznia 2009 Pamiętaj tylko, żeby po jej uratowaniu postępować później zgodnie z moimi wskazówkami sprzed kilku stron, żeby odblokować później prawdziwe zakończenie. Atlus się ostro stara bo Persona 4 ma wiele zmian o których człowiek myślał jak grał w Persona 3. Cytuj
piwlak 0 Opublikowano 2 stycznia 2009 Opublikowano 2 stycznia 2009 Właśnie "odblokowałem" i widziałem złe zakończenie. Końcówka fantastyczna i dramatyczna. Jednak chciałem tą gadkę mieć już za sobą i doszedłem do następnego dnia,a by od rana móc zacząć "walkę" o true ending. Ciekawość mnie zżera, ale trzeba już iść spać Cytuj
diesvindu 0 Opublikowano 2 stycznia 2009 Opublikowano 2 stycznia 2009 Atlus się ostro stara bo Persona 4 ma wiele zmian o których człowiek myślał jak grał w Persona 3. Byłem w szoku grając w P4, że chyba z 90% rozwiązań, które chciałem, aby były w P3:FES pojawiły się dopiero/już w P4 (poprawiające rozgrywkę, muzykę itd.) Grając w tak dobre P4 miałem wrażenie, jakoby Atlus wziął 100 graczy, którzy skończyli P3, oni powiedzieli swoje niezadowolenie na dane rzeczy, a Atlus to wszystko poprawił. Sam fakt nawet, że Atlus poprawił TYLE rzeczy jest dla mnie okazaniem WIELKIEGO szacunku dla graczy. Niewątpliwie Atlus wie jak robić jrpgi i mam nadzieję, że ich tytuły na PS3 będą trzymać taki sam poziom jak te na PS2. Cytuj
Mikes 65 Opublikowano 2 stycznia 2009 Opublikowano 2 stycznia 2009 (edytowane) Ja chce rimejk 3 z dalszym ciągiem wydarzeń ichuj. Edytowane 2 stycznia 2009 przez Mikes Cytuj
Aramis 10 Opublikowano 2 stycznia 2009 Opublikowano 2 stycznia 2009 Adachi mordercą, lol. Nie powiem - rozpatrywałem tą możliwość, ale tylko dlatego spodziewałem się mocnego twista fabularnego:P. W ogóle gra nas rewelacyjnie łapie na wypowiedzi / pojedyncze słowa konkretnych postaci - człowiek nie zwraca uwagi na takie szczegóły podczas scenek, a okazuje się, że często jest to kolejny trop. No, czas skopac dupe Adachi'emu Cytuj
Mikes 65 Opublikowano 2 stycznia 2009 Opublikowano 2 stycznia 2009 No ja właśnie obejrzałem bad ending, ostry jest, nie powiem. Biorę się za te dobre. btw. następne nawiązanie do P3 Jak Kanji daje lalke chłopcu, ten mowi ze jego nauczyciel chce różowego aligatora, Kanji pyta czy jak tego w tej ksiązce. Wiecie o jaką książke chodzi? Przegenialny smaczek. Cytuj
piwlak 0 Opublikowano 3 stycznia 2009 Opublikowano 3 stycznia 2009 Mikes- nie pamiętam tej książki może jakaś podpowiedź;P BTW. Idę już po true ending- i jest trochę ciężko- team mam na 74 lvl, nie mam itemów leczących SP,nie wymaxowałem SL z lisem, a z tego co wyczytałem na necie Izanami jest na 90 lvl'u Cytuj
Mikes 65 Opublikowano 3 stycznia 2009 Opublikowano 3 stycznia 2009 Dying Young Man(zapomniałem jak sie nazywał), ten z Arkany Sun, pisał książkę o różowym aligatorze ktory miał przyjaciela ptaka, którego przypadkiem połknął a z jego łez powstalo jezioro z którego korystały inne zwierzęta, przy 10 poziomie s.linku dawał ją nam, jak widać, stała sie popularna :] Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 3 stycznia 2009 Opublikowano 3 stycznia 2009 piwlak: Ja byłem na 86lv (expert) i fakt łatwo nie było, najlepiej chyba mieć w teamie Yosuke ze względu na czar uniku dla całej drużyny i Yukiko ze względu na dużą manę i ten czar co uzdrawia cały team i kasuje status penalties. MC dobrze żeby miał personę, która zwiększa wszystkim defense jeżeli jesteś poniżej 86lv, a jeżeli od 86 wzwyż to przyda się persona ze skillem zwiększającym atak całej drużynie. Cytuj
Mikes 65 Opublikowano 3 stycznia 2009 Opublikowano 3 stycznia 2009 Mikes- nie pamiętam tej książki może jakaś podpowiedź;P BTW. Idę już po true ending- i jest trochę ciężko- team mam na 74 lvl, nie mam itemów leczących SP,nie wymaxowałem SL z lisem, a z tego co wyczytałem na necie Izanami jest na 90 lvl'u ale izanagi jest chyba w bonusowym dungeonie? ja właśnie dostałem dostęp do dungeonu który otworzył się w tam gdzie spotykamy adachiego i jestem ledwo 61 więc nieciekawie Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 3 stycznia 2009 Opublikowano 3 stycznia 2009 61 - jak to expert to nie masz szans nawet z cieniami z dungeonu o bossie już nie wspominając :-p Cytuj
Aramis 10 Opublikowano 3 stycznia 2009 Opublikowano 3 stycznia 2009 Nie no pewnie normal. Na expercie na 60 by raczej ciezko było utłuc Adachiego i Ameno . Ja też mam 74 lv i dopiero ide do Izanami . Ale poza levelem jestem dobrze przygotowany - złozyłem sobie kilka fajnych person (Sraosha, Ishtar itd - bawiłem się dziedziczeniem skilli) wiec początek bynajmniej nie powinien być tragiczny. Ameno ma gowniany design i wiejska muzyka przygrywa podczas walki z nim:P. Subete no Hito no Tamashi no Tatakai z P3 ( Nyx Avatar battle theme) nadal wymiata wszystko:P. Cytuj
Mikes 65 Opublikowano 3 stycznia 2009 Opublikowano 3 stycznia 2009 (edytowane) (pipi) sie meczyłem walczac z nim, ale poszło. Trochę z(pipi)ałem bo myślałem ze jak zrobie to szybko, to potem bede mógł łązić do 24 ale (pipi), straciłem 14 dni które mogłem przeznaczyc na conajmniej 2 s.linki. Sejwa mam ale nie ma (pipi)a, nie bede tego powtarzał drugi raz, nie chce mi sie. Szkoda. No i nie udało mi się wymaxować Rise, więc z 50%SP nici ;] Nie podoba mi się motyw z Izanagi, tak totalnie z dupy to dali, mam nadzieje ze ending mi to wynagrodzi Edytowane 3 stycznia 2009 przez Mikes Cytuj
diesvindu 0 Opublikowano 3 stycznia 2009 Opublikowano 3 stycznia 2009 Nie miałeś 50% SL? :o I to ja niby biegłem przez grę? A co do końcówki to.. obawiałem się będąc coraz bliżej końca, co twórcy wymyślili za wytłumaczenie na TV-WORLD itd. Moim zdaniem lepiej by było jakby dali tylko jedno zakończenie Cytuj
piwlak 0 Opublikowano 4 stycznia 2009 Opublikowano 4 stycznia 2009 Właśnie przeszedłem grę z true endingiem i od jutra zabieram się za New game +. Teraz czekać tylko na Persone 5:) Cytuj
Mikes 65 Opublikowano 4 stycznia 2009 Opublikowano 4 stycznia 2009 Nie miałeś 50% SL? :o I to ja niby biegłem przez grę? A co do końcówki to.. obawiałem się będąc coraz bliżej końca, co twórcy wymyślili za wytłumaczenie na TV-WORLD itd. Moim zdaniem lepiej by było jakby dali tylko jedno zakończenie Miałem 30%, nigdy nie miałem Chest Keyów(bardzo głupi patent) i duzo dobrego mnie omineło. Próbowałem zdążyć z Rise, nie zdążyłem, zabrakło mi jakichś 3 dni żeby ja wymaskować, ehhh, szkoda. No ale przynajmniej nabiłem level, z 74 pokonam ostatniego bossa w 10 minut :] Cytuj
Gość donsterydo Opublikowano 4 stycznia 2009 Opublikowano 4 stycznia 2009 Ja tam zawsze robię tylko social linki osób, które mam w grupie, ewntualnie jakieś pojedyncze. A ten SL z Rise coś daje, bo ja mialem ją na 9 jeden punkt przed maksem :-p Cytuj
Aramis 10 Opublikowano 4 stycznia 2009 Opublikowano 4 stycznia 2009 (edytowane) Jej persona uczy się jakiejś umiejętności (Rise na początku walki mowi jedną weakness, albo immunity jednego przeciwnika nawet jżeli jeszcze nie mamy dla niego daty). No i fajne przedmioty można zgarnąć od niej na gwiazdke. Ja mam jakieś 80 h chyba - troche tych SL wymaksowałem, statsy nabiłem na max na nastepną ture i generalnie trochę się pokręciłem po tej grze aby znaleźć jak najwiecej infa na anstepna ture:P. Fajnie zrobili ze Strenght i Sun SL - w każdym klubie są inne osoby więc można w NG+ zaliczyć w sumie 2 nowe, swieże SLe:). Motyw z pracownikiem stacji benzynowej jest bardzo fajny i spójny (bo tego właśnie brakowało do pełnej spójności - infa dlaczego Adachi, Namatane i hero mogli wchodzić do TV bez przebudzenia. Co prawda tożsamość goscia/klientki to troche jazda po bandzie (chyba ze to bedzie jeszcze jakoś fajnie wytłumaczone - w końcu Izanami jest taką jakby boginią śmierci), ale podoba mi się ten motyw. No i jednak widzieliśmy w śnie herosa właśnie Izanami;]. EDIT: Łe, Izanami-no-Okami nie jest taka straszna. Pokonałem ją teamem na 77 lv i nie było tak źle - trzeba było tylko trzymać rękę na pulsie. Yosuke rzuca evade/ hit-up na team, Tadek leczy + defense up i attack up na team, Heros u mnie z personą Sraosha wali Rakunde na bossa, ulecza Mediarahanem jak misiek rzuca buffy, a w wolnej chwili Power Charge i atak co Sraosha ma defaultowo na stanie, ale zapomniałem jak się nazywa:P, Chie Power Charge + God's Hand i w sumie tyle - na buffach nawet z takim levelem boss nie powinien nam nikogo zabić majac nawet 2 ataki na ture. W sumie to sie ciesze bo jak zobaczylem ile expa daja shadowy w jej dungeonie i jak pomyslelem ze zalecany level to 86 to myslalem ze sie poplacze i w desperacji ruszyłem na nią 77levelowcami zobaczyć czy faktycznie mnie az tak bardzo skaszani swoimi atakami. No i w sumie ten level spokojnie wystarczył. Aha, gram na Expert jakby ktoś pytał. Edytowane 4 stycznia 2009 przez Aramis Cytuj
Mikes 65 Opublikowano 4 stycznia 2009 Opublikowano 4 stycznia 2009 No ja dałem radę na 74(normal), dobrze ze Some wczesniej znalazłem, bo by była dupa. Dobry ending. Jak zawsze musimy pokonac ostatniego bossa super-duper atakiem, aczkolwiek w P3 to chyba było lepsze. Końcówka bardziej mi sie podobała. Tutaj wszystko to 99% happy end, wiadomo, że jeszcze kiedyś się spotkają itp, tego uczucia z końcówki P3 i początku FESa po prostu tu nie było, no ale moze to dobrze, w koncu happy end to nic złego ;P Teraz czekamy na piatke, licze na dalsze losy tych z 3/zjednoczenie z tymi z 4 i poszukiwanie wiadomogo kogo :] Cytuj
piwlak 0 Opublikowano 4 stycznia 2009 Opublikowano 4 stycznia 2009 Teraz czekamy na piatke, licze na dalsze losy tych z 3/zjednoczenie z tymi z 4 i poszukiwanie wiadomogo kogo Dokładnie- byłoby perfect:) Jestem tak na 5 najarany, że zastanawiam się czy nie napisać do Atlusa, czy są jakieś szanse, żeby Persona 5 wyszła na "czarnulę" ;P Cytuj
diesvindu 0 Opublikowano 5 stycznia 2009 Opublikowano 5 stycznia 2009 Moim zdaniem P5 na 100% nie wyjdzie na PS2. Powód? Za rok już znacznie większa będzie graczy posiadających next-geny. Co najwyżej mogą wydać P4:FES Cytuj
Aramis 10 Opublikowano 5 stycznia 2009 Opublikowano 5 stycznia 2009 Zakończenie 4ki..hmm - zaskoczyło mnie bo spodziewałem sie czegoś na kształt tego z 3ki (w ogole to P4 jest jedynym jRPG po którym nie spodziewałem się happy endingu;p). Czas na fajnal werdykt: Fabularnie jest bardzo dobrze, spójnie i logicznie - troszke lepiej jak w 3 imo. Generalnie stawiam ją na równi z P3 bo tam był lepszy ending. EVEN Postacie - no milo sympatii do ekipy z 4ki (bo momentami gagi są genialne - szczególnie duet Chie x Yosuke) jednak P3 wygrywa - głównie dlatego, że KAŻDA postać przechodzi w 3ce pewną metamorfozę, każda przeżywa podczas gry jakiś dramat/załamanie dzięki któremu bardziej zżywamy się z danym łebkiem. Jest też Aigis, która jest jedną z fajniejszych i ciekawszych postaci w jRPGach moim zdaniem. Szczególnie gdy pod uwagę weźmiemy 'Answer' (w ogóle Atlus dał dupy, ze nie ma Social Linka z Aigis...). W P4 natomiast cała para idzie w fabułę, a jedynym momentem w którym poznajemy daną postać tak naprawdę jest wstawka sprzed/po walki z jej Shadowem i choć są to naprawdę fajne motywy, chciało by się je poznać w nieco innych okolicznościach. P3 WINS. System - no tutaj sprawa jest jasna. P4 naprawia niemalże wszystko, co można było zarzucić poprzednikowi z czego najbardziej cieszy całkowita kontrola nad całym teamem. P4 WINS. Grafika - P4 jest ładniejsza, nic dziwnego jest w końcu na podrasowanym enginie 3ki. Kamera w dungeonach i szkole jest teraz typowo TPP a nie z bardziej góry co na dobrą sprawę...jest utrudnieniem (ileż razy źle wymierzyłem atak w plecy shadowa i spudłowałem po czym to ja dostawałem w plecy) chociaż to może tylko ja (bo w Answerze Aigis waliła z daleka z guna:P). Bardziej podoba mi się oprawa P4. P4 WINS. Muzyka - remis - bo o ile ost z eksploracji jest bardzo dobry w 4ce, tak wszelkie battle themes są lepsze w 3ce. EVEN. Czas gry - no mniej wiecej to samo, z tym, że boli troszkę, że 4ka jest o miesiąc krótsza od 3ki (dali dupy i to ładnie). No i średnio rozwiazali motyw Izanami - z jakimiś wypierdkami mielismy kilka tyg na przygotowanie sie do walki, a na załatwienie boga dostaliśmy cały dzień lool - powinni to jakoś inaczej rozwiazać i po świetach dać dzień na zaczęcie jej watku i jeżeli coś by się wtedy schrzanilo to leci normalny ending, a jak by sie zrobio wsio dobrze to dostajemy kolejny miech tak jak to było w P3. Także, za lenistwo twórców + dodatkowy scenariusz dla Aigis...P3 WINS. Fun z gry - kurde to Persona - kopanie ryjów shadowom, podrywanie lasek i chodzenie do szkoły - tu nie można się nudzić;]. EVEN. Lol wyszedł remis:P. No trudno - obie gry dają rady po maksie i nie faworyzuję zadnej wiec myślę, ze mozna je postawić na tej samej póleczce;]. Cytuj
Mikes 65 Opublikowano 5 stycznia 2009 Opublikowano 5 stycznia 2009 (w ogóle Atlus dał dupy, ze nie ma Social Linka z Aigis...).Jak nie ma, jak jest? Anyway, ja je w sumie stawiam na równi, 3 ma MINIMALNIE lepszy klimat, fabule i muzykę, 4 wygrywa pod kazdym innym wzgledem. Jedyne minusy to zbieranie Chest Keyów, brak dungeona do nabijania leveli w stylu Monada w P3, oraz czesto przeszkadzajacy brak kasy. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.