sakiu 83 Opublikowano 24 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 lutego 2010 Najgorsze jest to, że mimo swojej za(pipi)istości jak wyjdzie nowa persona na ps3 to nie będzie miała takiej sprzedaży jak np ff13, bo niestety większość graczy z zachodu ma klapki na oczach, a na nich wyryte Square Enix T_T Cytuj Odnośnik do komentarza
Paliodor 1 761 Opublikowano 24 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 lutego 2010 Najgorsze jest to, że mimo swojej za(pipi)istości jak wyjdzie nowa persona na ps3 to nie będzie miała takiej sprzedaży jak np ff13, bo niestety większość graczy z zachodu ma klapki na oczach, a na nich wyryte Square Enix T_T Szczerze, to wolałem już nawet o tym nie wspominać ale widzę, że mnie ubiegłeś. Fakt, szanse na to, że taka P5 pobiłaby sprzedażą FFXIII nie są zbyt duże zwłaszcza jak porównamy marketing SE i Atlus. Ci pierwsi robią kasę na wszystkim co związane jest z FF i pewnie wkrótce nawet papier toaletowy będzie z motywami FF. Wystarczy popatrzeć ile się trąbi o FFXIII, wyjdzie jakiś zestaw screenów to niektórzy już w majty robią, a takie Persony to nigdy nie miały jakiejś oszałamiającej reklamy. W sumie to się nie ma co dziwić Atlus nie jest takim molochem jak SE... Ale jedno jest pewne nawet przy obecnych produkcjach większość twórców gier jrpg z SE na czele może co najwyżej uczyć się od panów z Atlus jak robić porządne gry jrpg. Jak dla mnie to już nie wystarczy robić ładnych dupencji i wymuskanych chłoptasiów tak jak w FF by być na szczycie, miałem duże nadzieje, że FFXIII będzie grą trzymającą poziom gier z serii FF. Ale widzę że po FFX SE stacza się coraz bardziej na dno, zapominając co to są dobre gry. No ale póki będzie istnieć przekonanie, że jak jest napis na pudełku SE=genialne gry to nawet średniak z tej stajni sprzeda się lepiej od genialnego ale mniej "medialnego" rpga... Cytuj Odnośnik do komentarza
Kazuo 134 Opublikowano 25 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 lutego 2010 Muzyka irytuje niemal przez cały czas Soundtracki z DS to jedne z najlepszych dzieł jakie stworzył Meguro < < No nie wiem. Mnie te utworki popierdywane na trąbce doprowadzały do szału. Jak dla mnie to już nie wystarczy robić ładnych dupencji i wymuskanych chłoptasiów tak jak w FF by być na szczycie, miałem duże nadzieje, że FFXIII będzie grą trzymającą poziom gier z serii FF. Ale widzę że po FFX SE stacza się coraz bardziej na dno, zapominając co to są dobre gry. Że niby przed FFX poziom serii był tak drastycznie wysoki? Cytuj Odnośnik do komentarza
Paliodor 1 761 Opublikowano 25 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 lutego 2010 Że niby przed FFX poziom serii był tak drastycznie wysoki? Moim zdaniem był zdecydowanie wyższy niż w tytułach po FFX. Choć fakt przedtem również nie było tak, że każda odsłona to ósmy cud świata ale ich poziom był zdecydowanie wyższy niż to co teraz panowie z SE wyprawiają... Cytuj Odnośnik do komentarza
Enkidou 300 Opublikowano 25 lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 lutego 2010 Drogi Paliodorze, nie wiem o czym piszesz. Ja tam przeważnie słyszę narzekania na kolejną część FF od czasu FFVIII kiedy sam zacząłem w 'fajnale' grać. : P Ale może to kwestia perspektywy z której patrzymy. Żeby nie było zupełnego offtopu - to samo czeka Megateny za kilka lat kiedy opadnie neoficka fascynacja. ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza
Kazuo 134 Opublikowano 25 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 lutego 2010 Z odsłon psx'owych nie grałem tylko w FFIX, za to zarówno część ósma, jak i ta cała rozdmuchana siódemka przedstawiają - moim skromnym zdaniem - poziom identyczny co takie FFX. Bo niby w czym miałyby być lepsze? Pod względem scenariusza? Kwestia sporna. Oprawy muzycznej? Raczej nie. Skomplikowanego systemu i wymagających walk? Nie sądzę. Długości rozgrywki oraz pobocznych bonusów w postaci mini-gierek czy dodatkowych bossów do rozwalenia? Też mi się nie wydaje. Osobiście pomiędzy FFVII, FFVIII, a FFX skłonny jestem postawić znak równości. JRPGi z krwi i kości, tak samo epickie, banalne i wciągające. Cytuj Odnośnik do komentarza
Paliodor 1 761 Opublikowano 25 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 lutego 2010 Dla mnie najlepszym Finalem jest FF6, moim zdaniem kwintesencja jrpg i gra, która nawet dzisiaj sprawia masę radości. No ale odbiegamy za bardzo od tematu... Ciekawe, czy na jakichś tegorocznych targach Atlus ogłosi, że robi P5. Jak dla mnie byłaby to jedna z najlepszych wiadomości tego roku, ale pewnie szanse są małe, skoro póki co nawet małych przecieków i czegokolwiek na ten temat nie ma w sieci... Cytuj Odnośnik do komentarza
Kazuo 134 Opublikowano 25 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 lutego 2010 O ile taki news nie dotyczyłby PSP/NDS to też bym był bardzo zadowolony. Jak już będą robić tą piątkę to niech koniecznie ona wyjdzie na jakąś stacjonarkę. Koniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza
django 549 Opublikowano 25 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 lutego 2010 Nie przesadzajmy, jestem fanem kieszonsolek, ale nie widze zadnych przeslanek zeby Atlus przenosilo serie z duzych konsol. DS dostanie w tym roku Strange Journey, PSP dostanie P3P (a moze jeszcze dostac P4 przeciez) wiec nie mialoby to wiekszego sensu. Sprzedaz im nie skoczy na duzych konsolach, ale watpie zeby spadla. ~300tys. egzemplarzy na zachodzie to raczej taka standardowa Atlusowa baza klientów/fanów. Cytuj Odnośnik do komentarza
sakiu 83 Opublikowano 26 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 lutego 2010 Do dzisiaj nie wiem, dlaczego ludzie podniecają się tak ff7, dla mnie jedynym królem z finali jest ff6 i nic nie przebije tej gry z tego uniwersum, aż do części dwunastej...ale to jest tylko moje zdanie, oczywiście każdy ma swoje gusta. Natomiast wracając do persony, to również czekam na jakieś wieści z atlusa, w sumie od wydania p4 było cicho na rynku konsol stacjonarnych w tym temacie, tylko DS i PSP...aż się boję, że może nic na czarnulkę nie wyjdzie =x Cytuj Odnośnik do komentarza
Kazuo 134 Opublikowano 26 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 lutego 2010 Koniec gry. Po finałowej scenie w szpitalu omal nie spadłem z fotela kiedy zobaczyłem napisy końcowe. Pierwsza myśl - co jest do k*rwy nędzy? Na liczniku "zaledwie" 78 h, mnóstwo niedokończonych social linków, questów, sporo skillów do odblokowania, do tego ostatni boss wyglądający w ogóle nie jak ostatni boss, wiele wątków dziwnie uciętych, zakończenie nie wyjaśniające kompletnie nic..."what the fuck" jeszcze raz przemknęło mi przez myśl. Nadpisałem save'a z nowym cyklem, wyłączyłem konsolę, kopnąłem w krzesło, które przeleciało na drugi koniec pokoju i postarałem się uspokoić, uświadamiając sobie przy okazji, że właśnie zostałem wydymany. Nie mieściło mi się w pale, że ta gra mogła się tak szybko i tak głupio skończyć. Wtem przypomniałem sobie, że przecież wzorem P3 gra mogła mieć dwa zakończenia - pełne i niepełne. Szybko więc wszedłem na pierwszą lepszą stronkę z guidem i rzeczywiście okazało się, że trafiłem na te drugie. Save na szczęście się zachował. Cichy syk ulgi. Tylko - co za DEBIL wpadł na pomysł, żeby od zakończenia zależał ostatni dialog? Tym bardziej, że ryzyko skrócenia sobie gry (o dobre kilkanaście godzin, lol) poprzez wybranie złych odpowiedzi jest całkiem spore. Tak więc panowie, uważajcie co wybieracie w rozmowie z Yosuke. Bo może Was ch'uj strzelić. Cytuj Odnośnik do komentarza
Paliodor 1 761 Opublikowano 27 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 lutego 2010 W Personie 4 są trzy zakończenia. Bad ending Normal engind True ending Polecam postarać się o ten ostatni, bo jest bardzo dobry i wyjaśnia parę nieścisłości. A przy okazji można się dość zdziwić, kto stał za całym tym zamieszaniem w P4... Cytuj Odnośnik do komentarza
Hela 1 962 Opublikowano 27 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 lutego 2010 Gra informuje o tym co trzeba zrobić na jakie zakończenie? Bo jakbym po 80 godzinach dostał złe, które by nic nie wyjaśniło, to bym się wkur.wił. Cytuj Odnośnik do komentarza
Suavek 4 654 Opublikowano 27 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 lutego 2010 Jeśli dobrze pamiętam to zakończenie zależne jest od wyboru dialogów podczas jednej istotnej sceny blisko końcówki. Nie wiem tylko czy wcześniej gracz jest o tym informowany jak w Personie 3, że jego decyzje będą miały duże znaczenie. Niemniej jednak wydarzenia te będą (wyjątkowo) dosyć drastyczne, więc gracz powinien się zorientować, iż jest to właśnie ten moment. Sugeruję też od czasu do czasu robić sobie save'a na drugim slocie, aby nie trzeba było przechodzić gry od początku. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo Opublikowano 27 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 lutego 2010 "Najlepsze" jest to, że nie informuje Gdzieś na początku tego tematu opisywaliśmy co trzeba zrobić aby uzyskać konkretne zakończenie. Cytuj Odnośnik do komentarza
Paliodor 1 761 Opublikowano 27 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 lutego 2010 (edytowane) Szczerze to nie pamiętam czy informuje o takim czymś. Ja korzystałem z poradnika na gamefaq by zdobyć najlepszy ending: http://www.gamefaqs.com/console/ps2/file/945498/53550 Wybór endinga(bad/normal) zaczyna się w grze na początku grudnia, w poradniku jest to rozdział 5.9. Uwaga na spoiler pod koniec poradnika w sekcji poświęconej linii fabularnej! Następnie pod koniec części poświęconej fabule jest opis jak osiągnąć true ending. Dla tych co nie lubią szukać tutaj znajduje się jego opis: True Ending Route On March 12, you can either just head home and watch the normal ending. If you want the true ending instead of heading home, find all people you've met on your social link. (The characters that does not have a maxed Social Link Rank does not appear at all.) Chariot : In Shopping District South. Lovers : In Shopping District South. Tower : In Shopping District South. Priestess : Bus stop at Shopping District, South and visit the Amagi hotel. Devil : Bus stop at Shopping District, South and visit the Hospital. Temperance : Bus stop at Shopping District, South and visit the Day Care. Hermit : Visit the Shrine on Shopping District, North. Emperor : In Shopping District, North. Strength : In Shopping District, North, near Aiya. Hanged man : In Shopping District, North(Near the Wine Store at the north end). Justice Hierophant : Outside of Dojima's House. Speak to Ryoutaro to and pick The Second choice to see event. Magician Star : Visit the Food Court in Junes. Death : Riverbed area. Moon : Yasogami High, Learning Building 1F (Lobby) Fortune : Yasogami High, Learning Building 1F Sun (Music) : Yasogami High, Practice Building 1F. In Music Club Sun (Drama) : Yasogami High, Practice Building 1F. In Drama Club When you have finish visiting all the Social Link members , you are then automatically given the option to go home. Select the 2nd choice "No". Next Visit the June's Food Court and examine the elevator. It'll give you the choice to go home again. Select the 2nd choice "No". Then examine the elevator again and pick the first choice "I got some unfinish matters." to visit the food court. After this cutscene. Go to the Riverbed and speak to Ryoutarou and then Nanako. Nanako will give you a summary on what you did on your first day. Next go to Velvet Room, Igor will give you the Orb of Clarity. If this is your second playthrough, Igor will also give you the Inviation Card which allows you to fight the Secret Boss. Now go to Shopping District South, and speak to the gas station worker (Its really close to the entrance). You'll then ask him a series of question. Keep talking to him, until you have made the right choices. he'll reveal his true idenity. You can now access Yomotsu Hirasaka. Anyways head to Midnight Channel and Clear Yomotshu Hirasaka to get the true ending. The weather condition will also turn into raining allowing you to do Fusion Forecast and fight Rare Shadows. Once you headed To Midnight Channel, there's no turning back. You can examine the exit to go to the weapon shop and the pharmacy. But you cannot leave. Edytowane 27 lutego 2010 przez Paliodor Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo Opublikowano 27 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 lutego 2010 W ogóle to jak dobrze pamiętam to True Ending nie można trafić nawet przypadkiem (w przeciwieństwie do bad i normal), trzeba konkretnie wiedzieć co zrobić PS. Tylko mi edycja nie działa ? Cytuj Odnośnik do komentarza
Paliodor 1 761 Opublikowano 27 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 lutego 2010 (edytowane) W ogóle to jak dobrze pamiętam to True Ending nie można trafić nawet przypadkiem (w przeciwieństwie do bad i normal), trzeba konkretnie wiedzieć co zrobić PS. Tylko mi edycja nie działa ? Tak to prawda, przypadkiem tego się nie odkryje. Trzeba się troszkę nachodzić i wiedzieć czego szukać by odkryć true ending, ale warto... Mi tam edycja działa, ale już pełnego edytora nie mogę użyć. Na FF mi nie działa, ale już na IE tak... Edytowane 27 lutego 2010 przez Paliodor Cytuj Odnośnik do komentarza
Suavek 4 654 Opublikowano 27 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 lutego 2010 Bo ja wiem. Opcje do wyboru są takie, że osoba, której wcale nie zależy na jak najszybszym ukończeniu gry powinna się zorientować, że coś jeszcze jest do zrobienia. Wywnioskować to można po części z dotychczasowych wydarzeń, a po części z tego jakie postacie spotykamy pod koniec - bez Nanako jeśli dobrze pamiętam - dość znaczący brak . Owszem, łatwo nie jest, ale nie przesadzałbym, że niemożliwe bez poradnika. Cytuj Odnośnik do komentarza
Kazuo 134 Opublikowano 28 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 lutego 2010 Jak dla mnie motyw z kilkoma zakończeniami, zależnymi od konkretnych wyborów przy dialogach i tak jest lekko zryty. W końcu wystarczy tylko chwila nieuwagi przy czytaniu tekstu albo niezbyt dobra znajomość angielskiego by ominąć całkiem spory kawałek gry, a przy tym prawdziwe zakończenie. Naprawdę współczuje osobom, które omyłkowo nadpisały sobie save'a i musiały powtarzać raz jeszcze całą przygodę. No i jeszcze jedna sprawa, odnośnie odblokowania tego True Ending. Ktoś już zapodał linka do opisu na gamefaqs, ale osobiście wolę się zapytać tutaj niż przez przypadek nadziać się tam na jakiegoś perfidnego spoilera. No więc po tym dialogu z Yosuke, który przekierowuje linię fabularną na tory good ending gra toczy się dalej, dni płyną zwyczajnie, pojawiają się kolejne dungeony, bossowie itp., itd. Tutaj pojawia się moje pytanie - od którego momentu muszę uważać, żeby nie przegapić True Ending? Czy w przedziale miesięcy grudzień-marzec występują jakieś istotne, decydujące dialogi albo okoliczności? W razie czego mam zrobionych kilka save'ów, ale jakoś niespecjalnie widzi mi się powtarzanie ostatnich 20 godzin tylko dlatego, że wybrałem nie tą linijkę tekstu co trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza
Suavek 4 654 Opublikowano 28 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 lutego 2010 W takim razie nie graj w pierwszą Personę (PSX, PSP), gdyż tam aby uzyskać dobre zakończenie (i jednocześnie przedłużyć sobie grę o połowę) musisz wybierać idealnie odpowiednie kwestie podczas całej gry. Sam się na to nadziałem niestety. W przypadku Persona 4 przynajmniej mamy do czynienia z na tyle dobrą grą, że osobiście bym nie marudził wcale musząc przechodzić całość raz jeszcze . Prawdę mówiąc wznowienie dyskusji w temacie, odświeżenie soundtracka oraz nadchodząca wiosna (sentymentalny jestem - rok temu w okolicach Marca właśnie przechodziłem grę) jakoś kuszą mnie do ponownego przejścia. Co do True Ending, zakładając, że masz już Good na pewno: wszelkie decyzje z nim związane podejmujesz na samym "końcu" gry. Kiedy będzie Ci się wydawało, że już koniec to rób wszystko, żeby przygody nie kończyć. Tzn. możesz obejrzeć zakończenie good, ale wczytaj potem save'a i usilnie graj dalej, zwiedzaj lokacje, aż w końcu się dowiesz co trzeba zrobić by dostać True Ending. Mówię tak dziwnie, gdyż chcę uniknąć spoilerów. Niemniej jednak jeśli masz już na pewno Good to możesz spokojnie grać bez obaw. Cytuj Odnośnik do komentarza
Paliodor 1 761 Opublikowano 28 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 lutego 2010 W takim razie nie graj w pierwszą Personę (PSX, PSP), gdyż tam aby uzyskać dobre zakończenie (i jednocześnie przedłużyć sobie grę o połowę) musisz wybierać idealnie odpowiednie kwestie podczas całej gry. Sam się na to nadziałem niestety. To się dopiero nazywa hardkor... Sam też się jakiś czas temu zastanawiałem czy by nie zacząć grać na nowo. Zwłaszcza, że teraz za drugim razem można by przyzwać i używać Izanagi-no-Okami który odblokowuje się za pierwszym przejściem pod sam koniec gry... Cytuj Odnośnik do komentarza
Kazuo 134 Opublikowano 28 lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 lutego 2010 W takim razie nie graj w pierwszą Personę (PSX, PSP), gdyż tam aby uzyskać dobre zakończenie (i jednocześnie przedłużyć sobie grę o połowę) musisz wybierać idealnie odpowiednie kwestie podczas całej gry. Sam się na to nadziałem niestety. W przypadku Persona 4 przynajmniej mamy do czynienia z na tyle dobrą grą, że osobiście bym nie marudził wcale musząc przechodzić całość raz jeszcze . Prawdę mówiąc wznowienie dyskusji w temacie, odświeżenie soundtracka oraz nadchodząca wiosna (sentymentalny jestem - rok temu w okolicach Marca właśnie przechodziłem grę) jakoś kuszą mnie do ponownego przejścia. Wychodzi na to, że w przypadku Person, granie bez odpowiedniego poradnika pod ręką w ogóle mija się z celem. A przynajmniej jest cholernie ryzykowne. Trzeba będzie mieć to na uwadze w przypadku P5. I żeby nie było - do replay-ability Persony 4 absolutnie nic nie mam, tyle tylko, że sam mając do nadrobienia jeszcze sporo dobrych gier z gatunku nie wyobrażam sobie, żeby powtarzać teraz te bite 100 godzin. W końcu ta gra zajmuje tyle, że przez ten czas zdążyłoby się skończyć 3 inne erpegi :] Co do True Ending, zakładając, że masz już Good na pewno: wszelkie decyzje z nim związane podejmujesz na samym "końcu" gry. Kiedy będzie Ci się wydawało, że już koniec to rób wszystko, żeby przygody nie kończyć. Tzn. możesz obejrzeć zakończenie good, ale wczytaj potem save'a i usilnie graj dalej, zwiedzaj lokacje, aż w końcu się dowiesz co trzeba zrobić by dostać True Ending. Mówię tak dziwnie, gdyż chcę uniknąć spoilerów. Niemniej jednak jeśli masz już na pewno Good to możesz spokojnie grać bez obaw. Zakończenie Good teraz musi już być, bo gdyby nie to gra by się skończyła po wizycie w szpitalu, zaraz po powrocie "senpaia" do domu. Ok, czyli mogę grać spokojnie przez jakiś czas, dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza
RoL 561 Opublikowano 22 sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 sierpnia 2010 Dopiero zaczalem grac i nie chce nic przeoczyc. Czy moglby ktos podac jakies konkretne dni w ktorych mozna cos waznego przegapic/zawalic (np. wybierajac zle odpowiedzi)? Wystarcza same daty, bez zbednych spoilerow ;] Cytuj Odnośnik do komentarza
Aramis 10 Opublikowano 22 sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 sierpnia 2010 Z tego co pamiętam można zawalić w 3 momentach - w szpitalu, przed barem i w ostatni dzień gry. Dat nie pamiętam;[. Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.