Skocz do zawartości

Civilization Revolution


goggy

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak usłyszałem, że robią Civilizacje na plejaka to aż zawyłem z radości. Po obejżeniu trailerów (na psstore nawet był) jakoś ta radość mnie opuściła. Obawiam się, że będzie to taka Civilizacja dla ubogich, mocno uproszczona (no bo na konsolach to przecież dzieci grają :angry:  ) i z grafiką a'la Warcraft (kolorowo i bajkowo). A ja pragnę pełnokrwistej, mocno rozbudwanej, realistycznej CIVILIZACJI do której to bylismy przyzwyczajeni na piecach.

 

Na jednym ze screenów (na gt) widnieje popiersie generała, które melduje, że po zajęciu tureckiego Trypolisu pojmano Jana Sebastiana Bacha i Pitagorasa, huh nie ma to jak realizm.  :wsciekly:

Edytowane przez Łebi
Opublikowano

Ja też po obejrzeniu pierwszych filmików straciłem wszelkie nadzieje... Bajkowo i kolorowo :/ A pomyśleć że poprzednie części były takie kozackie. Szkoda się robi.

Opublikowano

ta wersja ma być tylko na konsole,

ja też zamierzam sprawdzić, jeśli strategiczna i ekonomiczna część gry będzie dobrze potraktowana to na wygląd można przymknąć oko,

na psx jakoś się grało w civ2 chociaż oczy bolały ;)

Opublikowano
z całym szacunkiem ale Civka na PS.. to tak jak by chcieć wcisnąć na PC Gran Turismo

 

 

Oj herezje piszesz. Civ2 na PSX to była rakieta nie gra. Nie trawię strategii,ale przy tej grze wsiąkłem. I jestem pewnien,że niejedna osoba ma podobne przeżycia :twisted2:

  • Plusik 1
Opublikowano

Jedna z najlepszych strategi na szaraka ! A sejw to całą memorkę zajmował (ale było warto mieć 1 memorkę na tę jedną grę):)

 

A teraz to pewnie dostaniemy jakiegoś ledwo taktycznego rtsa...

 

Chciał bym się mylić ale materiały nie napawają optymizmem.

Opublikowano
nieprzespane noce i ciągłe czekanie na swoją turę. Toz to trwało wieczność:D

 

ja sobie kanapki chodzilem zrobic w oczekiwaniu na ture,albo na posiedzenie na tron szedlem ;)

 

Co do nowej Civki na PS3 to raczej obedzie sie bez szału,chyba lepiej po raz kolejny pograc na piecu w IV...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Az sie dziwie ze nikt nic nie pisze po wyjsciu demka (jest na ps store usa). Ja sciagnalem myslac ze gra bedzie mega uproszczona i straci klimat civa, ale jednak... jest niezle :)Fakt, sa drobne uproszczenia ( np. leczenie jednostki po prostu przez czekanie tury... gdziekolwiek, kiedykolwiek - nawet po ataku na miasto przeciwnika, o ile atak nie byl z terenu miasta), ale to wciaz stara, dobra cywilizacja - z olbrzymim drzewkiem technologii, jednostek i budynkow, wspanialym poczuciem eksploracji terenu, mozliwoscia zarzadzania gospodarka miasta, dyplomacja... grywalnosc jest jak zawsze w civ niesamowicie wysoka, a sterowanie nawet nie przeszkadza (wkurza tylko brak wszystkich informacji od razu - np zeby sprawdzic co oferuje dany teren dla potencjalnego miasta, trzeba zaznaczyc osadnika). Grafika jest kolorowa i bajkowa, ale do tej gry nawet to pasuje - nie jest to przesadzone. Jesli przymknie sie oko na uproszczenia w stosunku do civ4, to moze byc swietny tytul :) z tym ze na razie gralem tylko na najnizszym poziomie trudnosci (w demku sa 2, a w calej grze chyba 5 - co moze zle swiadczyc biorac pod uwage ile stopni trudnosci bylo w civ4), wiec przeciwnicy rozbudowywali tylko jedno czy 2 miasta - ale pomimo tego przejscie demka zajelo mi pare ladnych godzin :] Demko nie ma save'a, wiec proponuje odpalac tylko gdy ma sie duzo czasu.

Opublikowano

Właśnie skończyłem testować demo (pierwsze podejście), mam mieszane uczucia. Wygląd i interfejs jest ok, to co mi się nie podoba to miasta - np w civ1/civ2 miasta zajmowały i wykorzystywaly chyba ze 20 pól, które mozna bylo nawadniac, budowac na nich dowolnie drogi, koleje... tutaj miasto wykorzystuje tylko sasiadujace z nim pola czyli 8 pól, na ktorych nie mozna budowac dowolnie dróg, bo drogi mozna budowac tylko miedzy miastami (najkrotsza droga), chyba tez nie mozna ich nawadniac lub wycinac lasow, irygacja (jako nauka) pozwala tylko na pozyskanie wiekszej ilosci jedzenia z pola na ktorym rosnie zboże, a tego chyba nie można sadzić. Czy osadnicy mogą robić coś innego niż zakładać miasta? Po zalozeniu 5 miast zrobilo sie strasznie ciasno, pomimo ze uzywaja tylko paru pól. Leczenie jednostek w tak prosty sposób to jakieś udziwnienie które średnio mi sie podoba. Niby można łączyć 3 takie same jednostki w armię która powinna być wtedy skuteczniejsza, jednak w praktyce okazalo sie ze wynik walki byl taki sam, jedynie bylo wiecej strat wlasnych. Zamierzam to jeszcze dokładniej przetestować gdy bede mial wiecej wolnego czasu (brak save).

Opublikowano
Właśnie skończyłem testować demo (pierwsze podejście), mam mieszane uczucia. Wygląd i interfejs jest ok, to co mi się nie podoba to miasta - np w civ1/civ2 miasta zajmowały i wykorzystywaly chyba ze 20 pól, które mozna bylo nawadniac, budowac na nich dowolnie drogi, koleje... tutaj miasto wykorzystuje tylko sasiadujace z nim pola czyli 8 pól, na ktorych nie mozna budowac dowolnie dróg, bo drogi mozna budowac tylko miedzy miastami (najkrotsza droga), chyba tez nie mozna ich nawadniac lub wycinac lasow, irygacja (jako nauka) pozwala tylko na pozyskanie wiekszej ilosci jedzenia z pola na ktorym rosnie zboże, a tego chyba nie można sadzić. Czy osadnicy mogą robić coś innego niż zakładać miasta? Po zalozeniu 5 miast zrobilo sie strasznie ciasno, pomimo ze uzywaja tylko paru pól. Leczenie jednostek w tak prosty sposób to jakieś udziwnienie które średnio mi sie podoba. Niby można łączyć 3 takie same jednostki w armię która powinna być wtedy skuteczniejsza, jednak w praktyce okazalo sie ze wynik walki byl taki sam, jedynie bylo wiecej strat wlasnych. Zamierzam to jeszcze dokładniej przetestować gdy bede mial wiecej wolnego czasu (brak save).

co do miast to jak rozwijajac kulture zwiekszasz granice miast, a dodatki do miast (jesli dotycza) sa instalowane automatycznie - to sa wlasnie te uproszczenia ;/ pomimo tego gralo sie fajnie. obawiam sie tylko o dlugosc - na najprostszym poziomie trudnosci 3/4 umiejetnosci zeszlo w jakies 2-4 godziny, wiec cala gra (zakladajac ze ktos nie zdazy wszystkich rozwalic do tego roku ani wygrac w inny sposob, bo na tym poziomie na pewno zdazy) moze trwac maks 3-6 godzin? to by byla porazka :(

Opublikowano

Ja już 2 dni siedzę na Cywilizacją i podoba mi się.To zdecydowanie najdłuzsze demko dla single player jakie się ukazało bo gra do roku ok 1300(bo wtedy demko się wyłacza) naszej ery to spokojnie 2h grania.Poczekam na recenzję fulla bo tak jak wspominał Deadeye boję się trochę o długość rozgrywki.Do tego mapa świata jest śmiesznie,śmiesznie mała.Starsze Cywilizacje przecież pozwalały na grę dosłownie setki godzin.Na plus należy zaliczyć solidny multi-jak widać po opcjach będzie min zapraszanie kolegów itp.

 

To będzie dobry tytuł,ostatnio kusi mnie na strategię,byłem przekonany do zakupu RA3 ale jak wiadomo go zawiesili.Wobec tego czekam na solidne info o C:R i raczej na pewno się w nią zaopatrzę :)

Opublikowano

demko bardzo dobre, niezauwazylem wiekszych ciec w stosunku do civ 1 poza obsluga produkcyjno drogowa miast . duzy minus to dlugosc gry, pierwsy raz gralem na szybko przed meczem i naprawde wszystko szlo w takim tempie ze pewnie za 5h dalo by sie przejsc calosc leciutko- no oczywiscie niewglebiajac sie zbytnio w gre , tylko na pale do przodu :-) ale i tak pozycja obowiazkowa!

Opublikowano (edytowane)

Cóż, zagrałem drugi raz demo. Poszło sprawniej, demo kończy się w 1200 AD i pozwoliło mi to pograć coś pomiędzy 30 minut - 1 godzinę.

Moim zdaniem cięcia w stosunku do civ1/civ2 są przeogromne, przede wszystkim w tej grze nie można się bawić tak jak w poprzednich częściach z tworzeniem wlasnej cywilizacji i gnębieniem innych, bo najciekawsze cechy tej rozgrywki zniknęły. Tutaj liczy się tylko zwycięstwo militarne, ekonomiczne lub kulturalne i wszystko jest uproszczone do zdobycia tych celów. Przykłady:

lol1. Miasto które powiększyło populację nie może jej utracić.

lol2. Ludzie w mieście nie mogą głodować, żywność służy tylko do zwiększania populacji miasta.

lol3. Utworzone jednostki nie zużywają później żywności/produkcji.

lol4. Miasto wykorzystuje obszar tylko 9 pól.

lol5. Punkty kultury odnoszą się do całej populacji a nie do pojedyńczego miasta. Wybudowanie świątyni nie poprawia sytuacji w danym mieście (bo czegoś takiego nie ma) tylko stan ogólnej kultury cywilizacji.

lol6. Karawany nie nawiązują handlu z innymi miastami, dają tylko jednorazowy zastrzyk złota.

lol7. Osadnicy nie mają innych funkcji poza zakładaniem miast.

lol8. Nie ma możliwości zmiany terenu np. las->łąka i odwrotnie.

lol9. Prawdopodobnie świat gry będzie mały, ponieważ nie ma żadnej ogólnej mapy i gdyby był większy to nie można byłoby się w nim odnaleźć. Teren i miasta nie wyglądają nigdzie jakoś charakterystycznie.

Gdyby demo było dłuższe, na pewno znalazłoby się więcej minusów, a szkoda bo gra wygląda dobrze i robi dobre wrażenie.

Ci którzy spędzili setki godzin przy civ1/civ2 nie mają tu czego szukać, bo gra poza oprawą nie oferuje nic więcej, a nawet mniej.

Edytowane przez xylaz
Opublikowano
Cóż, zagrałem drugi raz demo. Poszło sprawniej, demo kończy się w 1200 AD i pozwoliło mi to pograć coś pomiędzy 30 minut - 1 godzinę.

Moim zdaniem cięcia w stosunku do civ1/civ2 są przeogromne, przede wszystkim w tej grze nie można się bawić tak jak w poprzednich częściach z tworzeniem wlasnej cywilizacji i gnębieniem innych, bo najciekawsze cechy tej rozgrywki zniknęły. Tutaj liczy się tylko zwycięstwo militarne, ekonomiczne lub kulturalne i wszystko jest uproszczone do zdobycia tych celów. Przykłady:

lol1. Miasto które powiększyło populację nie może jej utracić.

lol2. Ludzie w mieście nie mogą głodować, żywność służy tylko do zwiększania populacji miasta.

lol3. Utworzone jednostki nie zużywają później żywności/produkcji.

lol4. Miasto wykorzystuje obszar tylko 9 pól.

lol5. Punkty kultury odnoszą się do całej populacji a nie do pojedyńczego miasta. Wybudowanie świątyni nie poprawia sytuacji w danym mieście (bo czegoś takiego nie ma) tylko stan ogólnej kultury cywilizacji.

lol6. Karawany nie nawiązują handlu z innymi miastami, dają tylko jednorazowy zastrzyk złota.

lol7. Osadnicy nie mają innych funkcji poza zakładaniem miast.

lol8. Nie ma możliwości zmiany terenu np. las->łąka i odwrotnie.

lol9. Prawdopodobnie świat gry będzie mały, ponieważ nie ma żadnej ogólnej mapy i gdyby był większy to nie można byłoby się w nim odnaleźć. Teren i miasta nie wyglądają nigdzie jakoś charakterystycznie.

Gdyby demo było dłuższe, na pewno znalazłoby się więcej minusów, a szkoda bo gra wygląda dobrze i robi dobre wrażenie.

Ci którzy spędzili setki godzin przy civ1/civ2 nie mają tu czego szukać, bo gra poza oprawą nie oferuje nic więcej, a nawet mniej.

 

 

ale zrozum to ze np ja dla ktorego civ 1 to byl i jest jak gwiazda na niebie ,ale tylko i wylacznie civ 1 bo 2 dlamnie to syf. no i 4 wporzo byla.

ale taki ja chcac sobie troche powspominac dawne cywilizacje, siedzac wygodnie przed tiwikiem , to co mam zrobic?, dzisaj gralem dluzej i najbardziej co mnie meczy to brak opcji opodadkowania miast,glodowek , chorob itp . no ale z braku laku civ revo i tak kupie , i znajac zycie bede gral milion razy od poczatku na miliony roznych sposobow.... to lubie!

 

Opublikowano (edytowane)

No to jest zupełnie inna Cywilizacja (dlatego Revolution i bez numerka hehe). Cięcia w gemeplayu są ogromne.

Jednak o dziwo... gra się w nią bardzo przyjemnie.

To taka Cywilizacja Arcade. Krótki czas przejścia będzie plusem dla osób które za dużo czasu nie mają na mega rozbudowane strategie (Rome Total War siedzi u mnie w PeCecie skończone w połowie od 2 lat hehe), zresztą dochodzą stopnie trudności i masa postaci do wyboru.

Gra jest przyjemna i bardzo zabawna, niektóre postaci, doradcy czy wrodzy przywódcy i ich zachowania w trakcie gry po prostu wywołują banana na ryju. To taka lekko strawna, prostsza siostra starych Cywilizacji znanych z PC.

Pomimo KOMPLETNEJ zmiany klimatu gra mi się spodobała. W końcu będę mógł pograć w Civilizację z dziewczyną i nie uśnie mi ona w połowie tury :). Nie kupie jej moze w dniu premiery ale myślę że za jakiś czas nakarmie nią moją czarnule (w tej samej kolejce nowy Everybody's Golf czeka :) )

Edytowane przez Łebi
Opublikowano

ja tam niestety nie trawie tych nowych Civilizacji

wole te stare od 3 i niżej

nie pasuje mi do tej gry pełne 3D

może to kwesta przyzwyczajenia, no tak już zostało, nie da sie 10 lat cofnąć

wole stare i sprawdzone

Opublikowano
nie pasuje mi do tej gry pełne 3D

może to kwesta przyzwyczajenia, no tak już zostało, nie da sie 10 lat cofnąć

wole stare i sprawdzone

Akurat w civ4 ( i revo tez) grafika jest w 3d ale obraz zupelnie jak 2d (tyle ze mozna go skalowac), wiec nie wiem co sprawia ci taka roznice.

Opublikowano
widzicie panowie dla mnie to jest tak konsola do gier, komp do civ.

 

Niestety na naszą konsolkę brakuje prawdziwych, dorosłych strategii. Raz na ruski rok wyskoczy jakiś mniej lub bardziej skomplikowany RTSik ale prawdziwej, turowej strategii jak nie ma tak nie ma.

Marzy mi sie na chlebaka coś z serii Total War z nieokrojonym gameplayem i obsługą klawierki i mychy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...