Skocz do zawartości

Tatsunoko vs. Capcom: Cross Generation of Heroes


raVen20

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Też wczoraj kupiłem normalnie w MM ; ) Nawet dobra cena była 110zł. No sama gra jak się spodziewałem (no bo w sieci masa materiałów) masakra ; ) Dla fanów gatunku ale przede wszystkim KLIMATU to będzie raj. Plansza na stacji kosmicznej mnie rozbiła (muza i ten klimat jak z tyłu ostrzeliwują ; ) ). System póki co opór jak to w VS. Ja na razie ogarniam classic pada.

 

Jedynie jako zbok HD ubolewam nad ząbkami i SD. Ale dla takich gier warto mieć Wii : )

 

Już jest wersja EU? Kurde przez tekkena 6 nie mam czasu nawet tego ściągnąć. Jak chodzi online?

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

już zassałem i grałem online, jest to ten sam kod co w sf4, hd remix i mvc2 więc chodzi bardzo dobrze, można grać z friend codami jak i z randomami. Są standardowo friendly matche i ranked matche ze zdobywaniem BP. ISO gry waży mniej bo wy(pipi)ali animowane zakończenia i zastapili je obrazkami, prawdopodobnie usunęli też całą masę mini gierek z użyciem wiilota bo ich nie widzę nie ma do kupienia. Ale walić to ważne że jest dobry online. Dodali jakieś odkrywanie emblemów widocznych przy nicku online. Gra jest kompatybilna regionalnie EU z US chyba bo wybiera się jak ma wyszukiwać graczy. Niewiem jak odkrywać nowe postacie dwa razy przeszedłem grę i nic tylko jakieś kolory do kupienia. Gra jest naprawdę świetna Capcom to jednak mistrzowie nie licząaci jc gówna jakim jest oczywiście SFIV z (pipi)owym designem postaci i zerowym klimatem

 

btw SF IV już pomału wypada z rankingu top 10 gier automatowych w japonii i nie nie jest to spwodowane tym że wychodzi ssf4 na konsole a tym że gra się szybko nudzi bo nie wymaga żadnych zdolności manualnych tylko turtlowanie i mg no i japończycy mają poryty gust ale wybredny i w byle crapa grać nie będą, a Polacy z racji ubogiego manuala i totalnego braku gustu co widać np po ubiorze na ulicach grają w SF IV który ma za(pipi)isty komiksowy design.

Opublikowano (edytowane)

no dzięki.

Jeszcze jedną zmianę zauważyłem nie licząc dość znaczących w ciosach postaci, chociaż ten nowy Megaman Zero podobno przeje.bny jest bardziej niż karas aha o zmianach no w wersji japońskiej plansza nie miała swojej muzyki tylko leciał motyw jakiejś postaci i motyw zmieniał się na motyw innej jak inna wkraczała do akcji. Nie jeden gracz pewnie wytrysku dostawał jak Raju przy swoim motywie wpadał na pełnej (pipi)ie. Tu niestety wykroili to pewnie przez brak licencji na motywy muzyczne jakichś postaci z Tatsunoko. To że wywalili animacje po przejściu gry to + bo były ohydne, nawet bardziej od grafik udona które są teraz.

 

edit: więcej zmian mimo wszystko na korzyść tej gry - online, dodatkowe postaci, niby jakiś tam balans.

 

edit 2: na razie ludzie spotkani online robią wszyscy kombo cios cios cios wybicie air kombo zmiana partnera (w 99% na raju) i super haduken w locie. Mało ludzi gra, wyczytałem na SRK, że nie można jeszcze dostać wszędzie tej gry w USA, chyba premiery nie było.

Edytowane przez GaScAn
Opublikowano (edytowane)

Już napotkałem w sieci kilku Megamanów Zero którzy mnie zeszmacili i szukam jakiejś fajnej postaci na mejna.

Ten Yatterman-1 ten stary nie ten nowy to ciekawa postać skrzyżowanie Dalshima i El Fuerte obczajam go właśnie na practice i wydaje mi się, że ma możliwości i potencjał.Tekka man Blade jest też spoko słabego dasha ma tylko. Mimo wszystko czekam na nową tier listę bo zmian w postaciach jest sporo:

 

 

--------------------UNIVERSAL/SYSTEM CHANGES-------------------------

+ Throws are more useful (tick throws exist. You can throw someone while they are attacking, can throw after blockstun etc.)

- Characters fall faster now.

- Megacrash pushes up and away. Can still combo after a megacrash.

- Megacrash is punishable now

- Mecacrash combos are scaled harshly

- launch trajectories are different for many characters

- Baroque is not as potent, but smaller slivers of baroque are more powerful

+ Characters gain a bit more meter while being hit

+ Characters do not gain any meter while being hit by supers.

- Cannot force the opponent into a corner after a juggle via the air combo trick

* Stage-specific music

* New character select screen (with gear-like selection reels that leave the number of new characters to be included ambiguous)

- Damage scaling on DHCs is more severe, devaluing hyper combinations somewhat

+ characters now have more proration as their health bars get lower (guts)

+ V.Air-rave now resets damage proration

 

------------------CHARACTER CHANGES-----------------------------

 

RYU

- Hurricane Kick (C version) no longer combos after wall bounce and does less damage. B version still works. May also have juggle limitations.

+ Tatsumaki Super has invulnerable frames.

- Standing C whiffs on crouching opponents

 

Chun Li

- Lightning Legs pushes back

- Infinite has been removed

- There is a limit to how many jump 5C's she can string in a combo.

+ J.5C has more hit stun

+ Can combo her level 3 from Tenshouu kyaku

+ Can still infinite the giant characters

- Headstomp > lightning legs mixups don't work the same way anymore due to the fact that lightning legs pushes back more.

 

JUN THE SWAN

+ Her assist leaves a bomb on hit now

+ Can combo after landing the light illusion swan special

+ Can combo 2C into 6C easily

 

ALEX

+ A version shoulder charge leaves the opponent grounded. B version knocks down and C version causes wallbounce.

+ Fully charged 236C does a lot more damage (around 18000B)

+ New grab mechanics work very much in his favour

+ Does more damage overall

+ 5C elbow causes wallbounce

+ jab is faster

 

KEN THE EAGLE

+ 623 C combos easily into 623 super.

- Birdrang returns slower

+ can combo air specials from his 6B overhead

 

MEGA MAN

- All infinites gone.

+ can baroque cancel his full charged shot

+ can use supers from the charge shot

 

ROLL

+ Faster air dash

+ Can combo 2B/5C into 3C

+ Damage output improved

 

CASSHAN(yes he's called that now)

+ Denkou punch B version causes stagger on hit

* Electricity effect added to his electrical attacks (visual)

- unblockable takes longer to charge

- Hitting OTG with A and B dive kicks no longer creates restand

+ Can combo into level 3 super after denkou punch B

- Cannot use Friender to re-stand a staggered opponent

- Friender will not catch opponents who are jumping or airborn

 

KARAS

- 236A sword spin special is slightly slower. The difference is barely noticable but it's there.

+ Can combo from 63214A/B/C > 236A wall slam attack. He can pick the opponent up off the ground when they bounce after the hit.

- Slide infinite is removed

- 5C has more lag

- 2C has more lag

 

TEKKAMAN

+ Charge 46+A moves across the screen VERY quickly now. As fast, as, if not faster than, Ryu?s 236+C.

- Due to the change in the pursuit speed, 3C /\ J.B - 28+C - 28+C no longer works. Modifying the air combo slightly may fix this.

+ All hits of his chargeback Space Lance throw can now combo into Vol Tekka beam super

+ Vol Tekka beam super deals more damage

- 'Make it rain' super deals less damage

- 3C's hitbox has been made smaller

+ If Vol Tekka beam super is used in the air, Tekkaman's recovery time as he falls has been improved.

 

PTX-40A

+ All versions of Riot Tackle cause wallbounce from full screen

+ 6B4B sends the opponent into a vertical spin and knockdown, having the properties of a launcher. It is also more powerful than before.

+ Riot tackles can combo from 6B4B

+ 5C can be comboed into via 5B

+ [2]8B and C chainsaw special knocks down on hit. A version does not.

+ 623AB chainsaw super is much stronger, though still unsafe on hit or block

+ 3C launches the opponent at a less vertical height and is faster

+ many more options to combo into level 3

+ many more combo options in general

+ can combo AFTER level 3 super while the opponent is on the ground using 2C, since the launch time is now greater. May even be able to combo the opponent on the way down.

+ j.5C will combo all 5 hits if done on an airborn opponent

* Fire effect added to all thruster attacks (visual)

- No more mega crash grabs

+ jumps with the opponent on a break out, making grabs safe to attempt.

- Rocket has been slightly nerfed. It takes longer for them to home in.

+ Attacks that use the shield (such as riot tackle or 5A) have auto-guard properties. If the opponent hits his shield during the startup of these attacks, PTX takes no damage and blocks the attack. Riot tackle has auto-guard through the entire charging duration and during the recovery animation too.

+ Gun reload animation is faster.

 

GOLD LIGHTAN

+ 22+Attack covers the whole floor and is slightly stronger

+ 41236 + B&C knockdown

+ 5C can combo into 3C

- Jabs push opponent away more

+ golden pimp slap causes knockdown on hit

+ golden drop kick sends him very far across the screen, making it useful for punishing keep away!

+ can combo j.5C into gold crash any time

+ gold crash hits OTG

 

VIEWTIFUL JOE

- Voomerangs have more startup time. Therefore no more infinite

- Slide infinite is gone too.

- Can only do 1 red hot kick in the air now

+ Mach Speed now has the same properties as Chun Li's lightning legs super. Joe can follow the opponent up after the launch and continue to combo.

* Bombs have a fire effect added to the hit

+ Air Joe now drags the opponent down, meaning more hits

+ Charged Voomerangs home in more sharply

 

SAKI

+ Level 3 super is much more powerful

+ 5C is now cancellable.

+ J.C is also cancellable allowing her to control space very well with J.C xx 421+A/B/C.

+ The unblockable version of 5C can be cancelled into 3C for some very damaging aerial raves

- The unblockable bullet chain (Unblockable 5C - 5C - 2C) now does around 15,000B damage as opposed to 18,000B damage.

+ 6C causes the opponent to stagger step and combos into her 214+A/B/C grab. Her assist has not been changed to follow this pattern.

- Her lingering sphere shot stays on the feild for a while, but deals less hits than before, meaning no infinite.

+ Her assist now knocks the opponent all the way back across the stage, allowing some characters like Ken to make good use of it.

* grenades have a fire effect added

- Her unblockable bullet super can not knock down on giant characters!

 

IPPATSUMAN

+ Ippatsuman?s 623+Attack has same properties as Ken?s 623+B/C.

+ Ippatsuman?s dash~623+attack has same properties as Ken?s 623+B/C.

- Several resets actually combo now (examples: charge back, forward+C, 623 super; air combo, j.A, j.A, j.B, j.B, 7, j.A, j.B, j.C, 623 super) which means his damage scales more and he won't be doing as much damage.

+ He still has a useful reset combo: launch, j.A, j.A, j.B, j.B, 7, j.A, jA, j.C, 623 Super.

- his level 3 now eats up meter a lot faster.

+ can combo from 6C shoulder tackle

+ has more combo options off 2C sweep

 

 

DORONJO

+ 214+Attack seems a lot faster. The rock comes out very quickly.

+ 623+Attack is faster as well.

- 2B has less hit stun, making her attack strings less safe

- J.B got nerfed. Has lesser range and the mid-screen re-jump (B) combo no longer works.

- Its harder to land 423+B when the opponent is jumping in now. You have to dash towards their position and do the far grab to land the Grab-Tree-Taunt loop.

+ Her moves now do more damage. Probably to accommodate her combo nerfs.

- her tree takes longer to explode

+ jumping rock summon starts lower and therefore hits faster

 

YATTERMAN-1

+ Yatterpellican has been replaced with Yatterwan for 2P colour

- 2C has a smaller hitbox

- 623+A/B/C all have more recovery

+ Combos 2C to 6C with ease.

+ Yatterwan's fire dog breath takes longer to come out, meaning it's better suited to attacking opponents while they're OTG from being hit by the first hit part of the move.

 

POLIMAR (yes, another spelling change)

+ On airborne opponents, 236+Attack hits much like the assist version of the attack, thus allowing for easier comboing into charge 46+A and 623+attack, attack, attack. Has no knock away on airborne enemies.

+ 6C has less knock away and allows easier comboing of 623+attack, attack, attack.

+ Can combo into all charge 46 A/B/C specials and can dash after

+ Can combo into his level 3 super off 5C. Either 5C has more stun time or his level 3 super comes out faster.

 

BATSU

- Fireball no longer causes knockdown on hit

- Ryusei kick no longer bounces back after being blocked, making it less safe

- Ryusei kick has a slower startup and travels at a more downwards angle

- Tardy Counters don't have infinite super armor. The armor will go away after a few hits.

+ Ryusai Punch special acts as a launcher now

 

KAIJIN NO SOKI

+ Counter special now causes the opponent to go into a slow crumple on hit

+ C version shoulder tackle can wallbounce. A version causes stagger and can extend combo. B version knocks down. The A version can combo from 5C and 6C, but has no super armour.

+ 2B cancels into 2C

+ Draws out more souls per hit when in oni mode.

+ Healing orbs in oni mode seem more powerful

* 'slowdown' effect added to his fierce hits (visual)

? Charge sword super now leaves the opponent with a strange blue aura on hit that lasts until the next time they're hit or when they switch out. The properties of this effect are currently unknown.

 

MORRIGAN

+ Normals and level3 super do more damage

- No longer has her j.2B infinite

+ 2B now combos into 5C

+ Valkyrie turn is slightly faster and can be cancelled

+ 6C pops the opponent up above her head rather than pushing them away. Counts as a launcher on airborn opponents

- Shell kick now slams airborn opponents down, preventing infinites.

 

 

 

Zdanie samuela z łodzi z avatarem i sygnaturą z 3S jest np. dla mnie ważniejsze niż "świata".

Edytowane przez GaScAn
Opublikowano

Argumenty są za mocne dlatego nikt ich nie przytacza w dyskusji i zwolennicy SFIV mogą jako tako próbować się bronić.

Opublikowano (edytowane)

Gram na sticku na przejściówce od PS2 ale wydaję mi się, że na Classicu wszystko powinno wychodzić, zresztą jutro sprawdzę bo mam gdzieś classica kupiłem do Monster Huntera 3 i w sumie nie używałem praktycznie nigdy.

 

LOL to już by z 5 osób w to grało w Polsce, nieźle jak na bijatykę pierdółkę do tego na wii ;)

Edytowane przez GaScAn
Opublikowano

Na SRK nie mają litości stosują oznaczenia klawiszy do których nie przywykłem np kombo BnB Cassherna:

2A, 5B, 2B, 5C, 236B, 2A, 5B, 3C, j.5A, j.5A, j.5B, j.5B, j.5C, - land - Jump, 236A, (hits OTG) BBQ, 2A, 5B, 2B, 5C, 236B, 2A, 5B, 3C, j.5A, j.5A, j.5B, j.5B, j.5C -land- Jump 236A, Assist, 63214B, 2A, 5B, 2B, 5C, 236B, 2A, 5B, 3C, j.5A, j.5A, j.5B, j.5B, j.5C, jump j.5A, j.5B, 236C - land - 623AB

 

... no (pipi)

Opublikowano

Jest OTG w tej grze? oO Myślałem że u capcomu zawsze KND = KND. W marvelu też tak było?

 

W marvelu jest OTG, z oznaczeniem KND się nie spotkałem.

 

Mam nadzieję że w wersji UAS tego nie ma :) :

Opublikowano

Jest OTG w tej grze? oO Myślałem że u capcomu zawsze KND = KND. W marvelu też tak było?

 

W marvelu jest OTG, z oznaczeniem KND się nie spotkałem.

Nie chodzi mi o oznaczenia, tylko o "zbieranie" postaci z ziemi. OTG (off the ground) to przecież zupełnie co innego niż Knockdown.

Opublikowano

No to mowie ze sie nie spotkałem z tym oznaczeniem KND w marvelu ani w tatsunoko czyli tego pewnie nie ma. Znaczy knockdown jest po wielu ciosach ale chyba nie ma sensu tego oznaczać.

Opublikowano (edytowane)

a ty grasz? jakie macie friend cody, teraz gra całe USA i lagi są. Kiedy to wychodzi w europie, czy już wyszło ktoś pisał że kupił w MM??>?

 

edit:

Jeszcze nie było na allegro są 2 aukcje i tam mają napisane premiera 29 stycznia wysyłka 4-5 lutego.

Edytowane przez GaScAn

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...