hooki 194 Opublikowano 17 czerwca 2013 Opublikowano 17 czerwca 2013 no i ogólnie FIAT jako grupa próbuje różnych innowacji, innych technologii, więc dla kogoś kto w szopie przy domu "wymienia zepsute części" bo naprawą samochodów nie można tego nazwać może to być problem. btw. Cytat List of Fiat Group models which have won European Car of the Year: 1967: Fiat 124 1970: Fiat 128 1972: Fiat 127 1980: Lancia Delta 1984: Fiat Uno 1989: Fiat Tipo 1995: Fiat Punto 1996: Fiat Bravo/Brava 1998: Alfa Romeo 156 2001: Alfa Romeo 147 2004: Fiat Panda 2008: Fiat 500 Cytuj
SG1-ZIELU 870 Opublikowano 17 czerwca 2013 Opublikowano 17 czerwca 2013 W dniu 17.06.2013 o 12:15, Wampis napisał(a): Opel ma pewną renomę, nie taką jak VAG+BMW+MB, ale to zawsze "niemiec". A co to znaczy tak samo jak głupie gadanie że najlepiej kupić od Niemca samochód bo on nie kombinuję jasssssne Cytuj
Mustang 1 776 Opublikowano 17 czerwca 2013 Opublikowano 17 czerwca 2013 (edytowane) W Grande Punto, które mama ma od nowości od 2006 w zasadzie nic się poważnego nie zepsuło, ostatnio ten wysprzęglik co na forum się pytałem niemal unieruchomił auto, ale to pierdoła. Z drugiej strony przy przebiegu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, opiece ASO i tak prostym silniku jak podstawowe 1.2 bez gazu ciężko żeby spodziewać się awarii. Natomiast auto przyszło już z fabryki tak sobie poskładane (łącznie z krzywo przykręconym tunelem środkowym, kontrola jakości chyba miała przerwę na kawę), we wnętrzu szczeliny są nierówne, dwa razy zepsuł się daszek przeciwsłoneczny, urwały zaczepy od tylej półki, schowek się nie domyka, z przodu nie trzymają zaczepy z jednej strony grilla, tylne klamki drzwi działają fatalnie. Niby ogólnie nie przeszkadza to w użytkowaniu, ale naprawdę, przy takiej konkurencji można oczekiwać czegoś lepszego, a jak nie to po prostu odpowiednio niższej ceny - to chyba główny argument za Fiatem poza stylistyką zewnętrzną. Natomiast przyznaję, aktualne wnętrze Punto po kilku liftach jest znacznie, znacznie lepsze niż na początku. Edytowane 17 czerwca 2013 przez Wampis Cytuj
Łebi 311 Opublikowano 17 czerwca 2013 Opublikowano 17 czerwca 2013 (edytowane) W dniu 14.06.2013 o 05:54, WisnieR napisał(a): Masz go jakoś specjalnie przygotowanego do takiej zabawy czy po prostu "prosto z parkingu" jedziesz? Zawsze marzyłem żeby się pobawić w taki amatorskie rajdy ale strasznie mi szkoda auta. Prędzej bym kupił jakiegoś starego civica i "szkode" i je wybebeszył i jazda. Przeżycia muszą być niesamowite. Lepsze zdjęcie mojej dumy: LEDy już wyciągnięte i została jeszcze lewa lampa do wymiany. Ściągam jedynie dokładkę zderzaka przednią i zmieniam komplet kapci, felgi których nie będzie żal i przyczepniejsze gumy których szkoda na codzienne jeżdżenie. Nie bawię się w wybebeszanie budy przed rajdem. Wóz w porównianiu do rajdowych wydmuszek jest niemal seryjny, największą robotę robi hybrydowa skrzynia z krótszymi przełożeniami i dobrze trzymająca zawiecha z przyczepnymi laczkami. Co do KJS-ów i męczenia auta. Zaczynałem od treningów na lotnisku organizowanych przez nasz Automobilklub. Wcale auta dobijać nie chciałem i takie treningi na płaskiej betonowej nawierzchni są bezpieczne zarówno dla zawiechy jak i całego auta (brak drzew, płasko itp). Potem odwiedziłem SuperOes w Poznaniu (też 100% asfalt) i się zaczęło... hehehe Teraz to faktycznie jeżdżę już tak, że auto wymaga częstszych wymian el eksploatacyjnych. Wierz mi, że aby się pobawić, przetestować własne auto i przedewszystkim, naprawdę dobrze je wyczuć nie trzeba worka kasy i osobnego samochodu. Jest dużo pojeżdżawek i kjs-ów w 100% na nawierzchni asfaltowej, do tego dużo rajdów KJS to typowe zręcznościówki, tzw pachołkolandia, gdzie dużych prędkości się nie osiąga i w kontrolowanych warunkach można zwiększać swojego skilla Na takim Rajdzie Ziemi Wałeckiej, widziałem 13 letnie audi w kombii prowadzone przez ok 45 latnią kobitę z synem jako pilotem Na początek proponuję rozejrzeć się za jakimś automobilklubem w swojej okolicy, składki nie są kosmiczne a treningi klubowicze starają się robić często (oczywiście, w zależności od możliwości ) Zdziwiłbyś się ile amatorskich imprez, gdzie pojechać może każdy, odbywa się w naszym kraju. Wystarczy prawko, OC, NNW, kask i auto z podbitym przeglądem. Na nasze lotniskowe treningi przyjeżdża sporo cywilnych aut, nawet moja żona wpada od czasu do czasu potrenować vectrą w kombii. Plus też jest taki, że odkąd moja Iwcia widzi, że taka zabawa przekłada się na realny wzrost umiejętności, nie marudzi mi gdy znowu coś tam ładuję do auta. Argument iż kolejny mod to dla polepszenia właściwosci jezdnych, zawsze przechodzi 1:33 mój syfik. http://www.youtube.com/watch?v=fgr1JpvBLcQ&list=PLjwojps8A_BD5YnXpVnQC2j75QHmprdll 1:05 i 2:38 najfajniejsze ujęcia http://www.youtube.com/watch?v=R_CH37pd_pM&list=PLjwojps8A_BD5YnXpVnQC2j75QHmprdll Edytowane 17 czerwca 2013 przez Łebi Cytuj
Łebi 311 Opublikowano 17 czerwca 2013 Opublikowano 17 czerwca 2013 Ps. Kumpel zrobił taką o to replikę oryginalnej hondy spoon by targać puchary w wyścigach na 1/4 (w GT2 był taki właśnie spoon ) https://lh5.googleusercontent.com/-CjHljb-K3yw/Ub4lUqAgH5I/AAAAAAAAAC4/hC8Qd5gfXbQ/w780-h585-no/20130616_160219.jpg Cytuj
krupek 15 493 Opublikowano 17 czerwca 2013 Opublikowano 17 czerwca 2013 W Top Gear się śmiali, że do Alfy zamiast gaśnicy powinni dawać śpiwór, żeby nocować w serwisie 2 Cytuj
POSNANIAK 50 Opublikowano 18 czerwca 2013 Opublikowano 18 czerwca 2013 stara honda jak pisałem wylądowała ostatecznie na złomie. kolejny projekt został poskaładany w ostatnich miesiącach. mozna powiedzieć ze jest to co było tylko lepiej: MODEL:BB2 1992 przedlift H23-->H22AJDM-->H22M62ZAWIESZENIE:- amortyzatory Koni Sport (regulowana siła tłumienia)- sprężyny Vogtland przód -60 , tył -45mm- rozpórki Tanabe (przód góra, tył dół , tył góra)- swap na pięć szpilek z V gen- całe tylne zawieszenie (trawersa, wachacze, zwrotnice) przeszczepione z piątkiHAMULCE:- przód BBK Wilwood, zaciski czterotłoczkowe, tarcza 324mm x 30mm,- tył zaciski oem, tarcze JC (gładkie 262 mm x 9 mm), klocki Ferodo premier- przewody w stalowym oplocie- DOT 5.1 FerodoDOLOT:- kolektor po portingu mojego autorstwa- przepustnica ATR- usunięte motyle wraz ze sterowniem- usunięta większośc podciśnień- usunięty EGR- uszczelki termoizolacyjne pod kolektor i przepustnicę- kompresor EATON M62 ze zmienionym kierunkiem przepływu powietrza- orurowanie 2,5" i 3"- zawór upustowy Greddy style- front IC tzw "gruby chińczyk"- filtr stożkowy Fujita 3" umieszczony w prawym nadkoluWYDECH:- kolektor replika Hytech Tri-Y- wyjście przerobione na 2,75"- za kolektorem 2,75" bez katalizatora- tłumiki produkcji Mtech- końcowy 2,5" z wyjsciem 4"- kolektor owinięty termoizolacją- wydech jest w jednym kawałku, nie posiada żadnych flanszELEKTRONIKA:-p28-strojenie Crome autorstwa Niutona-shift lightSILNIK:- blok i głowica H22A5- wał 50mm nominał- panewki główne i korbowe oem nominał- tłoki oem 10:1 nominał- pierścienie NPR nominał- wałki rozrządu ATR- regulowane kółka Crower- śruby głowy A7- wtryski Siemens 650ccm wysokoomowe- wszystkie uszczelki, upg oem Honda- uszczelniacze supertech- prowadnice zaworów oem- planowana głowica, odświezenie gniazd zaworowych- konwersja na rozrząd z napinaczem manualnym z H23- olej Gulf Racing 10W60- kevlarowy pasek rozrządu Greddy- kable Magnecor Competition- świece NGK Platinum- oil catch tank zamknięty- poduszki "home made poliuretan"- torque damperCHŁODZENIE:- chłodnica wody Nissens- siedemnastorzędowa chłodnica oleju- podstawka pod filtr oleju Mocal z termostatem- zakówane teflonowe przewody ciśnienioweUKŁAD KIEROWNICZY:- usunięte wspomaganiePRZENIESIENIE NAPĘDU:- skrzynia hybryda:1. 3,285 2. 1,956 3. 1,344 4. 0,944 5. 0,757 FD 5,15 wsteczny 3,000http://www.teammfactory.com/gearcalculator.php?kmh=1&tirewidth=215&tireprofile=45&wheelsize=17&tirediameter1=24.62&maxrpm1=7600&finaldrive1=5%2C15&gearratio1=3.285&gearratio2=1.956&gearratio3=1.344&gearratio4=0.944&gearratio5=0.757&gearratio6=0&trannytype=&tranny=Calculate+Transmission+1&tirewidth2=195&tireprofile2=55&wheelsize2=15&tirediameter2=23.44&maxrpm2=8400&finaldrive2=4.4&gearratioa=3.23&gearratiob=2.105&gearratioc=1.458&gearratiod=1.107&gearratioe=0.848&gearratiof=0&trannytype=- FD MFactory 5,15- LSD MFactory- sprzegło:sześciopłytkowy spiek ACT z amortyzatorami drgań , docisk ACT, łożysko oporowe Koyo- lekkie stalowe koło zamachowe ACT StreetLite- short shifter- Blitz Technospeed Z1 17X7 ET42- opony Toyo R888 215/45ZR17WNĘTRZE:- fotele:dla kierowcy NRG Carbon Fiber Racing Seat, fotela pasażera oem- zamszowa kierownica z czerwonym obszyciem RRS Equipment 350mm odsadzenie 90mm- naba + klakson MOMO- przycisk Start engine z UFO- gałka biegów Mugen style- nakładka na ręczny Momo- skórzany mieszek ręcznego i dzwigni biegów z czerwonym obszyciem- tunel poliftowy RHD- nakładki na pedały Sparco- podstopnica Sparco- pasy Takata 3" (cztery punkty "zamiennik" plus dwa punkty oryginał)- dodatkowe zegary STRI X line Boost i EGTplus to co w serii: el. lustra, el. szyby, el. szyberBODY:- buda po komletnej blacharce, kolor to czarna perła- czerwone emblematy H ITR- wycięte żeberka z przedniego zderzaka- JDM owiewki- zaspawana antena- wywalona wycieraczka tylna- nerki poliftowe- tow hook Benen przód i tyłOŚWIETLENIE:- lampy JDM przedliftowe- kierunki przednie clear- kierunki boczne czarneAUDIO:- DOHC VTEC COMPRESOR SOUNDINNE:- pokrywa zaworów malowana na czerwono farbą VHT- "skarpetki" Spoon- korki oliwy i chłodnicy Mugen- nakrętki Kics racing oczywiście "zamienniki"- akumulator przeniesiony do bagażnikaELEMENTY USUNIĘTE:- klimatyzacja- wspomaganie- radio wraz całą instalacją- 4WS- cała tapicerka z bagażnika i tyłu kabiny- wszystkie niepotrzebne wiązki- evap- tempomat- wycieraczka tylna- antena 1 Cytuj
Mustang 1 776 Opublikowano 18 czerwca 2013 Opublikowano 18 czerwca 2013 To auto do zabawy rozumiem, nie do jazdy na co dzień? Cytuj
POSNANIAK 50 Opublikowano 18 czerwca 2013 Opublikowano 18 czerwca 2013 w przeciwieństwie do poprzedniej to juz jest tylko auto na wiosnę-lato i wczesną jesień. pozostałe miesiące spędzi w garażu. niemniej da się tym bez problemu jezdzić na codzień. przedewszystkim jest to jednak samochód który ma dostarczać przyjemności z każdego pokonanego kilometra drogi i służy raczej do wieczornej rozrywki po pracy. Cytuj
Mustang 1 776 Opublikowano 18 czerwca 2013 Opublikowano 18 czerwca 2013 No to spoko, nie dziwię się w takim razie, że mogłeś pójść na całość ze zmniejszeniem masy. Cytuj
POSNANIAK 50 Opublikowano 18 czerwca 2013 Opublikowano 18 czerwca 2013 kilka fotek z prac: silnik w budowie od str rozrządu: mała fotorelacja z budowy dość specyficznej skrzyni biegów.główny sprawca zamieszania czyli FD Mfactory 5.15stara hybryda z LSD Mfactorywnętrznościwieniec nowego przełożenia zamontowanydyfer znowu w obudowie. jednak tu pojawił sie problem. mianowicie ze względu na to że zęby fd na wałku głównym są jakby wgłąb poniżej płaszczyzny styku z łożyskiem nie da rady zamontować wałków jeśli dyfer leży w obudowie. należy wszystko włożyć razem: wałki, wodziki oraz dyfer. mając do dyspozycji tylko dwie ręce to niezła gimnastykaudało się w końcu wsunąc wszystko na razteraz potrzeba już tylko dłuższej piątki. znalazł się odpowiedni dawca.zbyt krótka piątka zdemontowanana miejscu nowe przełożenieporównanie nowej i starej skrzyni:http://www.teammfactory.com/gearcalculator.php?kmh=1&tirewidth=215&tireprofile=45&wheelsize=17&tirediameter1=24.62&maxrpm1=7600&finaldrive1=4.266&gearratio1=3.285&gearratio2=1.956&gearratio3=1.344&gearratio4=0.944&gearratio5=0.787&gearratio6=0&trannytype=&tirewidth2=215&tireprofile2=45&wheelsize2=17&tirediameter2=24.62&maxrpm2=7600&finaldrive2=5.15&gearratioa=3.285&gearratiob=1.956&gearratioc=1.344&gearratiod=0.944&gearratioe=0.757&gearratiof=0&trannytype=&tranny=Calculate+Transmission+1+%26+2od str skrzyni:wszystkie klocki poskładane do kupy: do pójścia na całośc jeszcze dużo brakuje. wyleci jeszcze szyber i zamontuję trochę elementów z węgla plus bardzo lekki kubeł dla pasażera. to wszystko jednak juz na następny sezon chyba ze znajde sponsora. W dniu 18.06.2013 o 23:44, Wampis napisał(a): No to spoko, nie dziwię się w takim razie, że mogłeś pójść na całość ze zmniejszeniem masy. 1 Cytuj
Mustang 1 776 Opublikowano 18 czerwca 2013 Opublikowano 18 czerwca 2013 A nie myślałeś jeszcze żeby z tyłu dać nowe lampy do kompletu. Nie wiejskie lexus look tylko coś takiego. Cytuj
POSNANIAK 50 Opublikowano 19 czerwca 2013 Opublikowano 19 czerwca 2013 (edytowane) ta przeróbka lamp co wkleiłeś jest z dópy bo widac zarówki. ktos wywalił tylko pólprzezroczystą przesłone. obecnie właśnie przerabiam tylnie lampy ale będa czerwone na górze i białe na dole ale z ospowiednim półprzezroczystym szkłem. dół taki jak na zdjęciu a góra jak w oryginale http://www.google.pl/search?q=prelude+red-white&client=opera&hs=3N7&channel=suggest&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=9vXAUc_SCoTUtAatsoGgCg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=991&bih=603#facrc=_&imgrc=XJ0wvwadpL3PAM%3A%3BoN68lf3hu25bxM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.stuninguj.pl%252Fcatalog%252FLTHO17.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.stuninguj.pl%252Findex.php%253Fp%253D2%2526prod_id%253D79022%3B450%3B338 Edytowane 19 czerwca 2013 przez POSNANIAK Cytuj
Mustang 1 776 Opublikowano 19 czerwca 2013 Opublikowano 19 czerwca 2013 O, no właśnie coś takiego, spoko. Cytuj
POSNANIAK 50 Opublikowano 19 czerwca 2013 Opublikowano 19 czerwca 2013 jeszcze kilka z roboty: 1 Cytuj
WisnieR 2 774 Opublikowano 19 czerwca 2013 Opublikowano 19 czerwca 2013 O ile podoba mi się styl "hondiarzy" to nie rozumiem dlaczego w każdej hondzie musi być tłumik końcowy wielkości małego wiadra. Przecież jest dużo głośnych i estetycznie wyglądających wydechów co ładnie gadają. Cytuj
Łebi 311 Opublikowano 19 czerwca 2013 Opublikowano 19 czerwca 2013 Trzymasz fason Posnaniak... Albo grubo albo wcale hehe Cytuj
Lucek 4 417 Opublikowano 19 czerwca 2013 Opublikowano 19 czerwca 2013 Szkoda, że Yacka już nie ma Honda Posnaniaka będzie niezwyciężona w wyścigach spod świateł Cytuj
Pajda 2 282 Opublikowano 19 czerwca 2013 Opublikowano 19 czerwca 2013 (edytowane) Propsy za relacje. Mega mi sie podoba ta farba na pokrywie. Uzywasz tej z allegro za okolo 40zl czy cos drozszego? edit: jacek znalazl sobie pewnie innne forum gdzie chwali sie sluzbowa superb z wymieniona dwumasa na zwykle kolo zamachowe Edytowane 19 czerwca 2013 przez Pajda Cytuj
waldusthecyc 4 767 Opublikowano 19 czerwca 2013 Opublikowano 19 czerwca 2013 ODEBRAŁEM!!! Wiem, że dla Was family car to ch,ujnia i takie tam i w ogóle z Hondą Posnaniaka nie mam szans na światłach c'nie ale (pipi)a masturbuję się od wczoraj non stop: nie umiem go jeszcze tylko obsługiwać 2 Cytuj
Lucek 4 417 Opublikowano 19 czerwca 2013 Opublikowano 19 czerwca 2013 (edytowane) W dniu 19.06.2013 o 07:59, waldusthecyc napisał(a): ODEBRAŁEM!!! Wiem, że dla Was family car to ch,ujnia i takie tam i w ogóle z Hondą Posnaniaka nie mam szans na światłach c'nie ale (pipi)a masturbuję się od wczoraj non stop: nie umiem go jeszcze tylko obsługiwać Przyjedziesz się pokazać wracając z pracy? Edytowane 19 czerwca 2013 przez Lucek Cytuj
hooki 194 Opublikowano 19 czerwca 2013 Opublikowano 19 czerwca 2013 W dniu 18.06.2013 o 23:26, POSNANIAK napisał(a): (... )kolejny projekt został poskaładany w ostatnich miesiącach (...) Fajna zabawka, masz może jakiś wykres albo video jak to jedzie? Cytuj
waldusthecyc 4 767 Opublikowano 19 czerwca 2013 Opublikowano 19 czerwca 2013 Lucek tam u ciebie nie ma gdzie parkować Cytuj
Mustang 1 776 Opublikowano 19 czerwca 2013 Opublikowano 19 czerwca 2013 (edytowane) Masz plusa za odpowiedni kolor wnętrza, lakier też ok. Kombinacje brąz/brąz albo brąz/beż są bardzo dobre. No to teraz pewnie podjarka za kierownicą i inhalacje zapachem nowości, obawy po zostawieniu na parkingu i lektura instrukcji wieczorami. Daj jeszcze jakieś fotki lepsze. Edytowane 19 czerwca 2013 przez Wampis Cytuj
Gość yaczes Opublikowano 19 czerwca 2013 Opublikowano 19 czerwca 2013 W dniu 3.06.2013 o 15:49, Hela napisał(a): W dniu 3.06.2013 o 13:19, waldusthecyc napisał(a): W dniu 3.06.2013 o 12:50, Hela napisał(a): Nigdy nie zrozumiem polaczkowego zakrywania tablic na zdjęciach samochodów. a co w tym polaczkowego? w sensie bez podpjerdolki pytam, zawsze myślałem że to takie dbanie o prywatność bo nie pokazujesz wszystkim skąd auto a po blachach to do wielu rzeczy można dojść. tak pytam serio c'nie Polaczkowe, bo myślisz, że każdy czyha na twoją furę i jedyne co mu tą napaść uniemożliwia to twój numer rejestracyjny. Zresztą każdy ma w profilu swoje miasto wpisane, ale zakryć musi, bo będzie wiadomo skąd jest. Ok. Na zachodzie, np. w Irlandii wpisujesz sobie nr. rejestracyjny i możesz zweryfikować to co pisze sprzedający, a to co jest prawdą; wpisujesz na stronie ubezpieczyciela i nie musisz wypełniać żadnej rubryki o samochodzie, bo samo się to zrobi; itd. itp. Nikt się z tym nie kryje, bo to nie jest tajemnica żadna, codziennie setki ludzi mają do niej dostęp. Ty sie o polaczkach nie wypowiadaj. Zalosny typie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.