Skocz do zawartości

Zdjęcia naszych aut


Lain

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po pierwsze to nie wiem co panicz chce, ale fakty są takie że 7 lat gwarancji to mit. Gwarancja 2 czy 3 letnia od zakupu to trochę inna bajka, ale też często trzeba użerać się o swoje.

Po drugie jeśli na gwarancji wymieniają masę części to takie auto najlepiej sprzedać.

Po trzecie większość usług i części w ASO jest droższa niż poza.

Opublikowano
3 minuty temu, adasiulko napisał:

Po pierwsze to nie wiem co panicz chce, ale fakty są takie że 7 lat gwarancji to mit. Gwarancja 2 czy 3 letnia od zakupu to trochę inna bajka, ale też często trzeba użerać się o swoje.

Po drugie jeśli na gwarancji wymieniają masę części to takie auto najlepiej sprzedać.

Po trzecie większość usług i części w ASO jest droższa niż poza.

Po pierwsze wszystko u autoryzowanego sprzedawcy jest zazwyczaj droższe, w zamian (w większości masz bezproblemową obsługę itd). Gwarancja na 7 lat to nie mit wystarczy przeczytać najpierw czego się tyczy a nie płakać po fakcie. W autach ogólnie trzeba wymieniac masę części, najlepiej nie kupować w ogóle .

Opublikowano

Nie chcę wchodzi w długie i bezsensowne dyskusje, ale na koniec zgadzam się że ASO jest droższe i pozwolę sobie nie zgodzić się ze stwierdzeniem bezproblemowa obsługa.

 

Tak jak piszesz jest tylko wtedy jeśli producent auta przyznał się do błędu i organizuje akcje serwisową albo zarządził np. wymianę wadliwych silników, w innych przypadkach jeśli nie jesteś przyjacielem właściciela lub osobą wpływową w waszej wiosce będziesz musiał swoje wywalczyć, czasem dłużej i nerwowo.

Opublikowano

Z tym serwisem to nie do końca tak - po pierwsze, części eksploatacyjne można wymieniać gdzie się chce i jak się chce, nie ma to wpływu na gwarancję. Jeśli chodzi o same serwisy w Kia to nie wiem jak jest teraz, ale ja w swoim Sportage mam przegląd co 30kkm albo 2 lata - od zakupu samochodu byłem na takim serwisie 2 razy, pierwszy kosztował coś w granicach 1000zł, drugi 1300zł z wszystkimi częściami. Tylko olej przywoziłem swój na wymianę. Z samej gwarancji nie zdarzyło mi się na szczęście korzystać.

Opublikowano

Miałem (teraz też zresztą mam) Hyundaia i ta gwarancja na 5 lat w moim przypadku działała - w 4 roku użytkowania światła mijania sobie zaczęły mrugać więc wymienili cały moduł sterowania - okazało się że to był walnięty przekaźnik za 20 zł. W ostatnim roku wymieniali mi jeszcze głośnik (trzeszczał) - również na gwarancji (jakoś miesiąc przed jej upływem). "Niestety" nic więcej się nie popsuło, tydzień przed końcem gwarancji sprzedałem autko i wziąłem inne :) Był jeszcze epizod z wentylatorem od chłodnicy który się nie chciał wyłączyć ale to też był (a jakże) przekaźnik za 25 zł. Ani złotówki im nie zapłaciłem za jakąkolwiek naprawę czy sprawdzenie jak coś się działo. Przeglądy - droższe o jakieś ~200 zł niż w innym zaprzyjaźnionym warsztacie. Wymiana klocków czy świec to różnice były wręcz "groszowe" na poziomi 20-30 zł. 

Mieli też kupony na darmowe sprawdzenie samochodu - z reguły jechałem przed wakacjami sprawdzić auto po zimie. Kumpel kupił teraz Kia Sportage 3 telnią i własnie sam się zdziwił jak mu powiedzieli że na skrzynię biegów gwarancji już nie ma... 

Opublikowano
11 godzin temu, Wooyek napisał:

Tak swoją, co do tej Fiesty, bo sprawa wiadomo ciągle jest w toku i pewnie będzie jeszcze z rok. To Ford, (zanim jeszcze kumpel poszedł do prawników, rzeczoznawcy i całego tego cyrku) zaproponował pokrycie 50% kwoty wymiany silnika czyli jakieś 15tyś zł. 

Znajomi się nie zgodzili, rzeczoznawca w ogóle zarzucił serwisowi, że tym autem mieli nie jeździć, skoro był taki problem, poza tym w misce olejowej oprócz różnych opiłków znalazł coś, co złaziło z miski olejowej, ch.uj wie czy to jakaś farba czy coś, w każdym razie napisał, że mogło to zatkać kanały olejowe. 

Tak czy inaczej biegły sądowy ewidentnie stwierdził, że nie ma tu winy klienta, tylko była jakaś wada fabryczna która wyszła po 60tyś i serwisu, bo jeździli tym autem, a nie powinni, skoro auto przyjechało na brak ciśnienia oleju. 

W ogóle śmieszne jest to, bo jak rzeczoznawca zapytał dlaczego tym autem jeździli, to chcieli się z tego wyłgać :yao:  szkoda tylko, że znajomi mieli zapisane km przed oddaniem auta, i trochę się nie zgadzał stan licznika. 

No to w końcu jak to było naprawdę? Skoro przebieg się nie zgadzał to znajomi coś kręcą? Świeciła się kontrolka ciśnienia oleju a oni jeździli?

Opublikowano

Przy oddaniu auta, zapisują przebieg, a dałny tłumaczyły się, że autem nie jeździli. To kumpel, pokazał papiery, jak nie jeździli skoro w dokumentach jest wpisany przebieg przy oddaniu auta i nie zgadza się o 50km. Wtedy zaczęli się tłumaczyć, że klient pozwolił jeździć :yao:

 

Generalnie kombinują. A kontrolka zapalała się, nie paliła się cały czas, ale to nic nie zmienia. Bo oni mieli powiedziane co się dzieje, wystarczyło zmierzyć jakie jest to ciśnienie, a oni po tygodniu trzymania auta i urządzaniu sobie przejażdżek, dopiero postanowili ściągnąć "fachowca" z innego serwisu, bo oni nie mieli sprzętu do zmierzenia tego ciśnienia. :yao:

Opublikowano

Brat ma Peugeota 208 2015 i jakiś czas temu olej mu ciekł, podjechał do ASO, a oni, że paaanie uszczelka, naparawa 4-6k, trzeba ściągać sprzęt do tego. Pojeździł po mechanikach, zajechał do jednego obok chaty, a ten zrobił za kilka stówek, wymienił jakiś tam płyn, powiedział, że to pierdoła i w żadnym wypadku uszczelka. Potem dzownili z ASO kiedy chce umówić termin, bo chcą sprzęt ściągać to się zdziwili, że już zrobione i mówili, żeby przejechać to sprawdzą DOKŁADNIEJ co to.:yao:

Gość yaczes
Opublikowano
Godzinę temu, Wooyek napisał:

Niestety w większości przypadków serwisy autoryzowane są daremne i nie gwarantują niczego oprócz wysokiego rachunku. 

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Piękny lakier. Kocham czerwony na autkach. :wub: Ja mam białą perłę. Woskuje ale słabo się świeci. Metalic to jest to. Miałem w Astrze i zwykła bezdotykowa nablyszczała super. Czym to szybko można ogarnąć żeby się pięknie błyszczało? Czym konserwować skórę? Jest niesamowita. Wciąż nie mogę się nacieszyć. :)

Opublikowano
11 godzin temu, Jotrazydwa napisał:

Piękny lakier. Kocham czerwony na autkach. :wub: Ja mam białą perłę. Woskuje ale słabo się świeci. Metalic to jest to. Miałem w Astrze i zwykła bezdotykowa nablyszczała super. Czym to szybko można ogarnąć żeby się pięknie błyszczało? Czym konserwować skórę? Jest niesamowita. Wciąż nie mogę się nacieszyć. :)

 

A jaki wosk stosujesz? Poszukaj jakiegoś twardego wosku do jasnych lakierów, np od Swissvax lub SOFT99, a przy prawidłowej aplikacji naprawdę zrobi robotę. Np taki:

https://mrcleaner.pl/woski-syntetyczne-i-sealanty/soft99-fusso-coat-12-syntetyczny-wytrzymaly-wosk-na-jesien-zime-jasne-lakiery-200g?from=related 

 

Co do skóry, to jakiś to mogę polecić takie combo: 

https://mrcleaner.pl/skora-alkantara/chemical-guys-leather-cleaner-bezpieczny-cleaner-do-skor-473ml?gclid=EAIaIQobChMIsqnCtJyM5AIVg5SyCh3hfA_oEAQYASABEgI9bPD_BwE 

https://mrcleaner.pl/skora-alkantara/gtechniq-l1-ab-leather-guard-chroni-skore-przed-promieniami-uv-transferem-brudu-itp-100ml 

 

Czyścisz tym pierwszym, później nakładasz drugi preparat zgodnie z instrukcją. I powtarzasz co pół roku.

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.08.2019 o 23:21, second napisał:

Ostatnie kilka stron to tylko dyskusja, a ani jednego zdjęcia. Czas odświeżyć temat w sposób w jaki tytuł by sugerował ;) 

 

Fotki świeżo po polerce lakieru i ceramice. Efekt niezły, 4-letni lakier odzyskał sporo blasku. 

 

45184896_611108579286974_766630180198075

 

45143367_611108475953651_867513722121014

 

45102785_611108545953644_450792856785780

No to teraz musisz zmienic emblemat

 

ferrari-logo_0.jpg

 

 

Edytowane przez kanabis
  • Plusik 1
Opublikowano
6 godzin temu, kanabis napisał:

No to teraz musisz zmienic emblemat

  Pokaż ukrytą zawartość

ferrari-logo_0.jpg

 

 

 

Taa i pewnie za ten emblemat bym zapłacił dużo więcej niż za wszystkie te zabiegi w spa dla aut ;)

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

@FanekSama powłoka o trwałości 12 m-cy jakoś koło 400 zł, ale do tego była jeszcze jednoetapowa korekta lakieru, czyszczenie i detailing wnętrza z impregnacją tapicerki, powłoka na felgi, niewidzialna wycieraczka na szyby, renowacja końcówek wydechu i jeszcze jakieś pierdoły. Największy koszt to była polerka. W każdym razie całość usługi zamknęła się w 1600 zł.

Edytowane przez second
  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...