Skocz do zawartości

Zdjęcia naszych aut


Lain

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli chodzi o kulturę pracy tych małych silników to ja złego słowa nie powiem. Swego czasu przejeździłem sporo kilometrów Clio V 1.0 turbo (bodaj 100 koni) i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony tym, jak to auto zachowuje się w trasie. Przy prędkościach autostradowych w granicach 140 km/h wyciszenie robiło bardzo dobre wrażenie, spokojnie mozna było rozmawiać, a hałas nie męczył. Na takich zwykłych podmiejskich trasach też super, a do tego spalanie w takich warunkach spadało przy spokojnej jeździe poniżej 5 litrów. No i dynamika w zupełności wystarczająca do normalnej jazdy, nie czułem nigdy braku mocy. Jak z żywotnością po 500k km to nie wiem, ale ten argument też mnie trochę śmieszy, bo zwykle jest przywoływany przez ludzi, robiących rocznie 10k km, a jeśli ktoś tłucze jakieś gigantyczne przebiegi to chyba raczej wciąż patrzy bardziej w stronę diesla niż benzyny. 

Opublikowano
Godzinę temu, krupek napisał:

Przecież ten silnik jest produkowany od ponad 10 lat i używany w Focusie III, teraz jest już jego kolejna generacja. Na Otomoto masz kilkanaście stron ofert z tymi autami, w tym dużo z przebiegami 200-300k km, gdzie Focusy tej generacji to były raczej auta z targetem dla rodzin i handlowców.

 

A dziękuje za info, nie śledziłem więc szukałem odpowiedzi. :) 

 

Jak wprowadzali te silniki to użytkownicy z ciężkim kopytem (klub 1.9 TDI) się zalili, że mała moc silnika nie zapewni im bezawaryjności przy mocnej eksploatacji. Ja lubie zapierdalać póki co ale jak mi się znudzi i właczy się tryb "dziadek" to wiem, że nie ma się czego bać w 1.0 silnikach. :lapka:

Opublikowano

No te mocarne 1.9 TDI, gdzie od 10 lat ciężko znaleźć egzemplarz bez zajechanej turbiny, pękniętego bloku, uszkodzonej uszczelki pod głowicą, albo niekopcącego jak Ursus przy zimowym rozruchu.

  • Plusik 2
  • Haha 2
Opublikowano

Sam zrobiłeś z siebie debila jak w każdym temacie obrzydzając jakąkolwiek dyskusję, pisząc o jakiejś jeździe na dziadka. Chociaż pochwalić trzeba za postęp, bo chociaż zrozumiałeś posty, które czytałeś.

  • Haha 1
Opublikowano
W dniu 29.06.2023 o 10:20, mcp napisał:

Znalazłem fajną Scalę z tą kosiarką, 115km, z A do B mnie dowiezie i nie będzie przy tym rzęzić jak wolnossące mpi z 5-biegową skrzynią

no i kupiłem tę scalę :lapka: bardzo fajne auto, dużo przestrzeni w środku, bagażnik lux, prawie jak w octavii, do tego android auto, na którym bardzo mi zależało i inne duperele, o których nie wiem. Niestety po wczorajszej euforii dzisiaj nastąpił pierwszy zgrzyt, bo miał być tempomat, a jest tylko ogranicznik prędkości. Sam jestem dupa, bo mogłem to sprawdzić na jeździe próbnej, ale było w ogłoszeniu, że jest, gość też mi pokazywał na manetce, że jest więc zaufałem. Niby można ustawić sobie limit i trzymać nogę w jednej pozycji, ale to nie to samo co zdjęcie w ogóle nogi z gazu więc dzwonię do salonu i niech się tłumaczą.

  • Plusik 1
Opublikowano

@Dud.ek no i fajnie! widzę, że model po lifcie (lampy). Auto zawsze mi się podobało i jest takie hm jakby "dostojne"? lubię to! 

w środku jak? I pewnie manual, bo volvo i automaty to niedobre połaczenie, chyba, że od któregoś roku już odrzucili technologie forda bodajże i poprawili skrzynie automatyczne? 

Opublikowano
43 minutes ago, D.B. Cooper said:

Niech Ci go dopragromują na swój koszt. 

W passacie b5 dało radę to i tu da radę.  4 lata temu kosztowało mnie to 150 zł + nowa manetka. Działa tak jak powinno.

Nie wiem czy da się tak łatwo, w nowych modelach VAG tempomat jest od razu adaptacyjny i tego nie da się już dołożyć samą manetką. 
 

Niestety sprzedawcy są często totalnie niekompetentni i gubią się w funkcjonalnościach nowych aut. Tak samo czasem materiały na stronach producentów, do Golfa zamówiłem sobie opcję, której nie było w krajowym papierowym cenniku, ale znalazłem jej kod w niemieckim i sam diler miał ją w swoim systemie (wybór trybu jazdy dla wersji Life).

Opublikowano
12 minutes ago, Mustang said:

Nie wiem czy da się tak łatwo, w nowych modelach VAG tempomat jest od razu adaptacyjny i tego nie da się już dołożyć samą manetką. 

Dokładnie. Już w mojej Skodzie z 2015 roku to nie było takie łatwe, bo nie wszystkie modele miały sterownik zamontowany w aucie. Wtedy prócz wymiany manetki trzeba też moduł za ponad 1000 zł wrzucić.

 

A co do sprzedawców w salonach. To jak ja pracowałem chwilę w Renault to znajomość o samochodzie miałem z siedzenia w nim w salonie, bo sprzedawałem samochody, którymi nawet nigdy nie jeździłem, więc ... :)

 

Opublikowano

Sam jestem sobie winien, bo się podjarałem jak dziecko i nie sprawdziłem dokładnie, nie jest to jakiś deal breaker, bo pewnie i tak bym wziął to auto, ale trochę sobie humor popsułem, bo na tej funkcji też mi zależało. Dobrze chociaż, że AA jest odblokowane i nie muszę płacić za to xd dzwoniłem do salonu i mają sprawdzić, ciekawe co wymyślą :dunno:

Opublikowano (edytowane)

Faktycznie ciekawa sprawa, bo jeśli mieli to nawet w opisie w ogłoszeniu, to być może dałoby się spróbować podciągnąć to pod niezgodność towaru z opisem i ewentualnie pomyśleć o rękojmi, jeśli by Ci to przeszkadzało? Wiadomo, że (nie)obecność tempomatu nie wpływa na pracę silnika, ale jest to jednak dość kluczowy element wyposażenia, jeśli ktoś faktycznie tego szuka pod kątem komfortu w trasie na przykład. Ja jak przez parę lat używałem pierwszego auta z tempomatem, to bym już auta bez tego nie chciał. :D

 

Inna sprawa, że tempomat to jest technologia, która upowszechniała się już od dobrych kilkudziesięciu lat, a nie żadne super rewolucyjne rozwiązanie sprzed chwili, więc moim zdaniem nie ogarnąć tego będąc sprzedawcą to tak trochę :facepalm:

Edytowane przez LeifErikson
Opublikowano
Godzinę temu, Banny napisał:

@Dud.ek no i fajnie! widzę, że model po lifcie (lampy). Auto zawsze mi się podobało i jest takie hm jakby "dostojne"? lubię to! 

w środku jak? I pewnie manual, bo volvo i automaty to niedobre połaczenie, chyba, że od któregoś roku już odrzucili technologie forda bodajże i poprawili skrzynie automatyczne? 

Podbijam to pytanie, akurat ojciec chce kupić xc60 w automacie, więc jestem zaniepokojony doniesieniami Bannyego.

Opublikowano
Godzinę temu, Banny napisał:

@Dud.ek no i fajnie! widzę, że model po lifcie (lampy). Auto zawsze mi się podobało i jest takie hm jakby "dostojne"? lubię to! 

w środku jak? I pewnie manual, bo volvo i automaty to niedobre połaczenie, chyba, że od któregoś roku już odrzucili technologie forda bodajże i poprawili skrzynie automatyczne? 

 

Import USA wiec automat 8 biegowy , środek w czarnej skórze, virtual kokpit itp. Większość tych Amerykańców  jest z napędem na przód co w połączeniu z 245km nie jest najlepszym rozwiązaniem. Był na miejscu to wziąłem, bardzo przyjemnie się jeździ.

  • Plusik 1
Opublikowano
10 minut temu, Blaise napisał:

Podbijam to pytanie, akurat ojciec chce kupić xc60 w automacie, więc jestem zaniepokojony doniesieniami Bannyego.

Analiza roczniki - skrzynie to tak na pierwszą myśl. Ale ja to tylko gdzieś czytałem, pewnie się mylę. 

Jak chciałem Volvo z lat 2012 (s60) to raczej tam te automaty na nie.

Opublikowano

nie da się dodać tempomatu do tego modelu, ale w ramach rekompensaty dostanę nowe opony całoroczne, które i tak planowałem kupić więc bez tragedii. Kolejny przykład, że gdybym nie otworzył gęby to bym został z niczym :cebula:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...