Shago 3 477 Opublikowano Niedziela o 15:47 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 15:47 1 godzinę temu, Artur_K napisał(a): Bardzo ascetycznie, trzeba się przyzwyczaić. Mnie bardziej zastanawia ergonomia, bo na tej kierownicy to też za dużo przycisków nie ma. Nigdy się specjalnie teslami nie interesowałem i pierwsza raz widzę tą deskę na zdjęciach. Jak tu się struje światłami, tempomatem, telefonem? Nawet nie widzę czy jest panel na drzwiach od sterowania szybami i lusterkami. Jak się włącza awaryjne czy steruje hamulcem postojowym, czy jak się włącza wsteczny? na pewno to wszystko jest ogarniete i w praktyce jakoś to wszystko działa, po prostu takie pytania mnie naszły jak to zobaczyłem. Muszę obejrzeć na spokojnie jakiś test, bo mnie to ciekawi. Ja kupując auto odrzuciłem wszystkie modele które nie miały fizycznego sterowania klimatyzacją, dużo czasu bym potrzebował żeby zdecydować się na takie rozwiązania. - Do sterowania szybami są fizyczne przyciski na drzwiach, dosłownie jak w każdym współczesnym aucie, tutaj brak różnic. - Od tempomatu jest prawe pokrętło po prawej stronie kierownicy, które działa też w prawo i lewo + można je naciskać. - Lewe pokrętło na kierownicy jest od sterowania radiem, ale jak chcesz to możesz je przeprogramować na co chcesz, w tym na klimatyzację. Klimatyzacją możesz też sterować głosowo, nie musisz szukać po tablecie jak nie chcesz. - Światła są matrycowe, adaptacyjne, ale jak chcesz włączyć długie, to jest przycisk na kierownicy. - Wycieraczki są automatyczne, ale na kierownicy jest też przycisk do nich. - Kierunek jazdy przód/tył wybierasz na tablecie. Nie masz w aucie rozrusznika/włącznika silnika, więc wsiadasz i od razu możesz jechać. Włącznik świateł awaryjnych jest przy lusterku nad głową. - Postojowy w zasadzie załącza się zawsze jak się zatrzymasz. Auto ma rekuperację, więc w zasadzie tutaj nie korzysta się z pedału hamulca, bo jak puszczasz gaz to auto samo zwalnia odzyskując energię. Pedał hamulca to głównie po to, że jak jakiś debil wyjedzie to trzeba gwałtownie zahamować. Ogólnie na 200km użyłem zwykłego hamulca ze 4 razy, z czego 3 z przyzwyczajenia i raz, bo sytuacja wymagała szybszego zatrzymania. Ogólnie poza kierunkowskazami na rondzie wszystko inne działa naprawdę dobrze. Jak ktoś będzie chciał jakieś zdjęcia tego wszystkiego to mogę porobić 3 Cytuj Odnośnik do komentarza
Smiti 313 Opublikowano Niedziela o 17:27 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 17:27 Mam pytanie o te nieszczęsne kierunkowskazy. Jak wciśniesz przycisk np. W lewo to działają stale i odbijają jak po skręcie wyprostujesz kierownicę? Czy da się np. Na autostradzie jak w każdym nowożytnym aucie „pyknąć” tak żeby zamrugał 3x i si wyłączył? Cytuj Odnośnik do komentarza
Shago 3 477 Opublikowano Niedziela o 18:18 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 18:18 To pierwsze. Włączasz i migają aż nie zmienisz kierunku jazdy. Ogólnie działa naprawdę dobrze: bez problemu wykrywa kiedy na skrzyżowaniach skręcasz, zmieniasz pas ruchu, zjeżdżasz z ronda itp. Jedyny problem jaki zanotowałem, to gdy zjeżdżasz na pas do skrętu i robisz to na samym początku tego pasa. Tak jakby nie wykrył gdzie te pasy przebiegają, wówczas trzeba raz jeszcze nacisnąć by się wyłączył. Cytuj Odnośnik do komentarza
Figaro 8 153 Opublikowano Niedziela o 19:52 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 19:52 Kiedy wróci moda na fizyczne przyciski? Musi wrócić, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza
Grabek 2 764 Opublikowano Niedziela o 20:51 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 20:51 Nie wroci, tabletoza pierdolona przejela stery niestety i wszystko bedzie na dotyk teraz 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
gtfan 3 130 Opublikowano Niedziela o 21:57 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 21:57 Godzinę temu, Grabek napisał(a): Nie wroci, tabletoza pierdolona przejela stery niestety i wszystko bedzie na dotyk teraz No nie do końca, są marki które nie ulegają pełnej ekranozie, głównie japońskie i koreańskie. VW też trochę przeprosił się z przyciskami i w golfie przywrócił fizyczne przyciski na kierownicę, także jest nadzieja że wizja Tesli to nie jest to ostateczne rozwiązanie do którego wszyscy zmierzamy. Cytuj Odnośnik do komentarza
Artur_K 167 Opublikowano Poniedziałek o 07:44 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 07:44 W nowej Superb i Kodiaqu wróciły pokrętła, wprawdzie nie do końca dedykowane tylko wielofunkcyjne i programowalne ale zawsze to jakiś odwrót od ekranów. Ja lubię klasyczne rozwiązania i prawda jest taka, że producenci ładują wszystko w tablety ze względu na koszty a nie wygodę użytkownika. No a Tesla to już skrajność, bo nie wiem czy jest jeszcze jakiś model który nie ma przełączników za kierownicą? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Shago 3 477 Opublikowano Poniedziałek o 08:06 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 08:06 Nie ma, ten Model 3 to rodzynek. I nie sądzę, żeby inni producenci szli w tym kierunku. Natomiast ten minimalizm i jeden duży tablet zrobił na mnie olbrzymie wrażenie, stąd bardzo się z tym polubiłem. Ale nie mam zamiaru przekonywać, że to będzie super dla każdego. Ot polubisz albo nie. Cytuj Odnośnik do komentarza
gtfan 3 130 Opublikowano Poniedziałek o 08:08 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 08:08 a tu przykładowo nowy Hyundai Santa Fe. Niech się VW uczy. jeszcze to co trzeba zrobić jako ogólny kierunek to wywalić niepotrzebny ekran od wskaźników którzy już nie musi pokazywać masy rzeczy i zastąpić go minimalistycznym HUDem Cytuj Odnośnik do komentarza
Shankor 1 564 Opublikowano Poniedziałek o 08:19 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 08:19 Jechałem ostatnio na jeździe testowej tym Santa Fe. No mega fajny samochód, praktycznie wszystko tak jak należy, oprócz pokrętła od zmiany biegów. Chyba sobie wezmę w jakiś najem długoterminowy. Z zewnątrz bardzo mi się podoba, kanciasty, trochę "amerykański". Cytuj Odnośnik do komentarza
Bartg 5 367 Opublikowano Poniedziałek o 08:26 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 08:26 Mi najbardziej brakuje w autach klasycznych zegarów, ja wiem, że nowoczesność, masa informacji do przekazania, łatwiej wjebać ekran i milion wersji zegarów do wyboru, ale czasy dzieł sztuki, na które patrzy się z przyjemnością już nie wrócą. Tzn wrócą, ale nie w autach dla ludzi, tylko w zabawkach dla najbogatszych jak Tourbillion Moje ulubione to chyba te z Delty Integrale Pamiętam jak ziomek w liceum w 2003 roku zajechał Fiatem Cromą, w czasach polonezów i maluchów powszechnie SZEŚĆ zegarów robiło wodę z mózgu (nikt nie pytał wtedy, dlaczego prędkościomierz na postoju pokazuje 21, a obrotomierz 500 xD ) 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
dominalien 221 Opublikowano Poniedziałek o 08:34 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 08:34 Te programowalne przyciski/ pokrętła to fajna rzecz. Ja jestem za fizycznymi przyciskami do jednej rzeczy (programowalnymi czy nie). Jak się człowiek nauczy samochodu to obsługuje bez odwracania wzroku z drogi. Kilka lat temu czytałem, że system wycieraczek w Tesli jest full auto, ale nie jest doskonały i żeby coś samemu zrobić trzeba grzebać w opcjach po ekranie. Z tego co pisze @Shago poprawili i jest przycisk. To dobrze, bo to dość podstawowa rzecz i włączające się w złym momencie wycieraczki potrafią mocno rozproszyć. Np u mnie z jakiegoś powodu często się włączają jak wjeżdżam do garażu (wilgotność? kapiąca z drzwi woda? nie wiem). A wjazd mam wąski i trudny, wymaga uwagi. I jak nagle mi zaczynają przed nosem machać wycieraczki łatwo by mi było źle wymierzyć i przytrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza
Czoperrr 4 897 Opublikowano Poniedziałek o 14:00 Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 14:00 Z tym sterowaniem wszystkim z tableta to częsty problem, u mnie w Formentorze też klima i inne ustawienia tylko z tabletu. Temperaturę można zmieniać na panelu dotykowym pod ekranem, który nie jest podświetlany i w nocy nie widać gdzie się przyciska Cytuj Odnośnik do komentarza
Jontek80 214 Opublikowano Wtorek o 13:23 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 13:23 Moja nowa piękna azjatka. 3 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
Patricko 1 379 Opublikowano Wtorek o 15:53 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 15:53 Witam w klubie Który rok i jaki silnik? Moja z 2016 z 1.6 dieselkiem i jestem mega zadowolony. No, ale ja też zawsze Honda, jeszcze nigdy mnie nie zawiodła. Cytuj Odnośnik do komentarza
kaktusr 29 Opublikowano Wtorek o 17:55 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 17:55 1 godzinę temu, Patricko napisał(a): Witam w klubie Który rok i jaki silnik? Moja z 2016 z 1.6 dieselkiem i jestem mega zadowolony. No, ale ja też zawsze Honda, jeszcze nigdy mnie nie zawiodła. Obrotek do 6k czyli dyszel. Cytuj Odnośnik do komentarza
Jontek80 214 Opublikowano Wtorek o 19:44 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 19:44 Tez 1.6 diesel. Przerzucilem sie z megane 1.9 z 2008r. Tez bylem bardzo zadowolony. Cichy i szybko sie zbieral. Lepiej niz ten. Jedynie troche wiecej palil. Tamten byl tak do 52 mpg a ten mam srednio powyzej 60 mpg. Kupilem najpierw w nowej budzie 2018 ale wyjechalem na miasto i wszystkie kontrolki wyskoczyly. Podjechalem do serwisu i po ponad tygodniu jak nie umieli naprawić zwrocilem ja i zamienilem na ta czerwona. 2017 rok. szczerze to ta starsza leiej mi sie widzi. Zona wolala ta nowsza. Dla mnie za duzo tu chaosu. Cytuj Odnośnik do komentarza
Dud.ek 2 033 Opublikowano Środa o 05:58 Udostępnij Opublikowano Środa o 05:58 Odnośnie off topu o licznikach, przypomniał mi sie Lexus IS pierwszej generacji którego zegary można było nosić na ręce 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.