Skocz do zawartości

Zdjęcia naszych aut


Lain

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, Artur_K napisał(a):


Bardzo ascetycznie, trzeba się przyzwyczaić. Mnie bardziej zastanawia ergonomia, bo na tej kierownicy to też za dużo przycisków nie ma. Nigdy się specjalnie teslami nie interesowałem i pierwsza raz widzę tą deskę na zdjęciach. 
Jak tu się struje światłami, tempomatem, telefonem? Nawet nie widzę czy jest panel na drzwiach od sterowania szybami i lusterkami. Jak się włącza awaryjne czy steruje hamulcem postojowym, czy jak się włącza wsteczny? na pewno to wszystko jest ogarniete i w praktyce jakoś to wszystko działa, po prostu takie pytania mnie naszły jak to zobaczyłem. Muszę obejrzeć na spokojnie jakiś test, bo mnie to ciekawi.

Ja kupując auto odrzuciłem wszystkie modele które nie miały fizycznego sterowania klimatyzacją, dużo czasu bym potrzebował żeby zdecydować się na takie rozwiązania.

 

- Do sterowania szybami są fizyczne przyciski na drzwiach, dosłownie jak w każdym współczesnym aucie, tutaj brak różnic.

- Od tempomatu jest prawe pokrętło po prawej stronie kierownicy, które działa też w prawo i lewo + można je naciskać.

- Lewe pokrętło na kierownicy jest od sterowania radiem, ale jak chcesz to możesz je przeprogramować na co chcesz, w tym na klimatyzację. Klimatyzacją możesz też sterować głosowo, nie musisz szukać po tablecie jak nie chcesz.

- Światła są matrycowe, adaptacyjne, ale jak chcesz włączyć długie, to jest przycisk na kierownicy.

- Wycieraczki są automatyczne, ale na kierownicy jest też przycisk do nich.

- Kierunek jazdy przód/tył wybierasz na tablecie. Nie masz w aucie rozrusznika/włącznika silnika, więc wsiadasz i od razu możesz jechać. Włącznik świateł awaryjnych jest przy lusterku nad głową.

- Postojowy w zasadzie załącza się zawsze jak się zatrzymasz. Auto ma rekuperację, więc w zasadzie tutaj nie korzysta się z pedału hamulca, bo jak puszczasz gaz to auto samo zwalnia odzyskując energię. Pedał hamulca to głównie po to, że jak jakiś debil wyjedzie to trzeba gwałtownie zahamować. Ogólnie na 200km użyłem zwykłego hamulca ze 4 razy, z czego 3 z przyzwyczajenia i raz, bo sytuacja wymagała szybszego zatrzymania.

 

Ogólnie poza kierunkowskazami na rondzie wszystko inne działa naprawdę dobrze.

 

Jak ktoś będzie chciał jakieś zdjęcia tego wszystkiego to mogę porobić ;)

 

  • Plusik 3
Opublikowano

Mam pytanie o te nieszczęsne kierunkowskazy. Jak wciśniesz przycisk np. W lewo to działają stale i odbijają jak po skręcie wyprostujesz kierownicę? Czy da się np. Na autostradzie jak w każdym nowożytnym aucie „pyknąć” tak żeby zamrugał 3x i si wyłączył?

Opublikowano

To pierwsze. Włączasz i migają aż nie zmienisz kierunku jazdy. Ogólnie działa naprawdę dobrze: bez problemu wykrywa kiedy na skrzyżowaniach skręcasz, zmieniasz pas ruchu, zjeżdżasz z ronda itp. Jedyny problem jaki zanotowałem, to gdy zjeżdżasz na pas do skrętu i robisz to na samym początku tego pasa. Tak jakby nie wykrył gdzie te pasy przebiegają, wówczas trzeba raz jeszcze nacisnąć by się wyłączył.

Opublikowano
Godzinę temu, Grabek napisał(a):

Nie wroci, tabletoza pierdolona przejela stery niestety i wszystko bedzie na dotyk teraz

No nie do końca, są marki które nie ulegają pełnej ekranozie, głównie japońskie i koreańskie. VW też trochę przeprosił się z przyciskami i w golfie przywrócił fizyczne przyciski na kierownicę, także jest nadzieja że wizja Tesli to nie jest to ostateczne rozwiązanie do którego wszyscy zmierzamy.

Opublikowano

W nowej Superb i Kodiaqu wróciły pokrętła, wprawdzie nie do końca dedykowane tylko wielofunkcyjne i programowalne ale zawsze to jakiś odwrót od ekranów. 

 

750b45a6cb235d8a681a7d14277cd79e.jpg

 

Ja lubię klasyczne rozwiązania i prawda jest taka, że producenci ładują wszystko w tablety ze względu na koszty a nie wygodę użytkownika. No a Tesla to już skrajność, bo nie wiem czy jest jeszcze jakiś model który nie ma przełączników za kierownicą?

  • Plusik 1
Opublikowano

Nie ma, ten Model 3 to rodzynek. I nie sądzę, żeby inni producenci szli w tym kierunku.

Natomiast ten minimalizm i jeden duży tablet zrobił na mnie olbrzymie wrażenie, stąd bardzo się z tym polubiłem. Ale nie mam zamiaru przekonywać, że to będzie super dla każdego. Ot polubisz albo nie.

Opublikowano

a tu przykładowo nowy Hyundai Santa Fe. Niech się VW uczy.

Zrzutekranu2024-09-30o10_03_42.thumb.png.3d99179febc2de4519c955e307e8e537.png

 

jeszcze to co trzeba zrobić jako ogólny kierunek to wywalić niepotrzebny ekran od wskaźników którzy już nie musi pokazywać masy rzeczy i zastąpić go minimalistycznym HUDem

 

 

Opublikowano

Jechałem ostatnio na jeździe testowej tym Santa Fe. No mega fajny samochód, praktycznie wszystko tak jak należy, oprócz pokrętła od zmiany biegów. Chyba sobie wezmę w jakiś najem długoterminowy. Z zewnątrz bardzo mi się podoba, kanciasty, trochę "amerykański".

Opublikowano

Mi najbardziej brakuje w autach klasycznych zegarów, ja wiem, że nowoczesność, masa informacji do przekazania, łatwiej wjebać ekran i milion wersji zegarów do wyboru, ale czasy dzieł sztuki, na które patrzy się z przyjemnością już nie wrócą. Tzn wrócą, ale nie w autach dla ludzi, tylko w zabawkach dla najbogatszych jak Tourbillion

 

Bugatti Used Swiss Watchmakers for the Tourbillon's Instrument Cluster

 

Moje ulubione to chyba te z Delty Integrale 

 

Which car has the best Analog Gauge Cluster? | Toyota GR Corolla Forum -  Ownership Discussion

 

Pamiętam jak ziomek w liceum w 2003 roku zajechał Fiatem Cromą, w czasach polonezów i maluchów powszechnie SZEŚĆ zegarów robiło wodę z mózgu (nikt nie pytał wtedy, dlaczego prędkościomierz na postoju pokazuje 21, a obrotomierz 500 xD )

 

Fiat Croma 2.0 Turbo i.e. 1992 (dashboard) | Utrecht, the Ne… | Flickr

  • Plusik 1
  • Lubię! 1
Opublikowano

Te programowalne przyciski/ pokrętła to fajna rzecz. Ja jestem za fizycznymi przyciskami do jednej rzeczy (programowalnymi czy nie). Jak się człowiek nauczy samochodu to obsługuje bez odwracania wzroku z drogi.

 

Kilka lat temu czytałem, że system wycieraczek w Tesli jest full auto, ale nie jest doskonały i żeby coś samemu zrobić trzeba grzebać w opcjach po ekranie.

 

Z tego co pisze @Shago poprawili i jest przycisk. To dobrze, bo to dość podstawowa rzecz i włączające się w złym momencie wycieraczki potrafią mocno rozproszyć.

 

Np u mnie z jakiegoś powodu często się włączają jak wjeżdżam do garażu (wilgotność? kapiąca z drzwi woda? nie wiem). A wjazd mam wąski i trudny, wymaga uwagi. I jak nagle mi zaczynają przed nosem machać wycieraczki łatwo by mi było źle wymierzyć i przytrzeć.

Opublikowano

Z tym sterowaniem wszystkim z tableta to częsty problem, u mnie w Formentorze też klima i inne ustawienia tylko z tabletu. Temperaturę można zmieniać na panelu dotykowym pod ekranem, który nie jest podświetlany i w nocy nie widać gdzie się przyciska :)

Opublikowano
1 godzinę temu, Patricko napisał(a):

Witam w klubie Który rok i jaki silnik? Moja z 2016 z 1.6 dieselkiem i jestem mega zadowolony. No, ale ja też zawsze Honda, jeszcze nigdy mnie nie zawiodła. 

 

Obrotek do 6k czyli dyszel.

Opublikowano

Tez 1.6 diesel. Przerzucilem sie z megane 1.9 z 2008r. Tez bylem bardzo zadowolony. Cichy i szybko sie zbieral. Lepiej niz ten. Jedynie troche wiecej palil. Tamten byl tak do 52 mpg a ten mam srednio powyzej 60 mpg.

Kupilem najpierw w nowej budzie 2018 ale wyjechalem na miasto i wszystkie kontrolki wyskoczyly. Podjechalem do serwisu i po ponad tygodniu jak nie umieli naprawić zwrocilem ja i zamienilem na ta czerwona. 2017 rok.

20241001_201953.thumb.jpg.4bdb5861f367dd24e7058173d70722ab.jpg

szczerze to ta starsza leiej mi sie widzi. Zona wolala ta nowsza. Dla mnie za duzo tu chaosu.

  • Plusik 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
On 9/27/2024 at 10:21 PM, LiŚciu said:

Odkopuje żeby podpytać. Jak się piątka sprawuje?

Dopiero co minął trzeci rok jak go mam, jest  to mój pierwszy chevy więc ciężko do czegoś odnieść, nie wiem jak z awaryjnością u innych, u mnie jest dobrze, nie trzeba było do tej pory żadnych wielkich rzeczy wymieniać, raz tylko trochę zabawy było z wymianą jakichś uszczelek wokół silnika, po za tym części które zwyczajnie się zużywają/ trza wymieniać.

W skali awaryjności czy sprawiania kłopotów oceniłbym na jakieś -8/10, problemem jest jedynie to że nie ma (prawie) możliwości kupić na mieście części, te które  są, dostępne do zamówienia nie z Ameryki to te ‚najpopularniejsze’ jakieś klocki/tarcze hamulcowe, (o cenach i wolnych terminach w warsztacie/salonie Chevroleta nie chce mi się gadać)

Jest kilka warsztatów gdzie goście robią amerykańskie wózki, ale zawaleni robotą tak, że jakbyś się chciał umówić to na miesiąc naprzód, odpada tak długie czekanie bez samochodu. Mam od lat zaprzyjaźnionego mechanika, w zwykłym warsztacie nikt by się nie zabrał za szukanie i ściąganie części z za wielkiej wody, ale przywykłem - jak coś trzeba naprawić/wymienić to szukamy wspólnie z mechanikiem i po tygodniu zwykle jest na miejscu.

Tak czy siak komplikacje z dostępem do części na mieście to mała niedogodność w porównaniu z zabawą i przyjemności jaką daje jazda.

Odpowiadając więc na pytanie Camaro jest do chwili pisania tych słów mało problematycznym dającym masę frajdy wózkiem, którego nie wymienił bym na nic innego.  

Opublikowano
On 10/1/2024 at 3:44 PM, Jontek80 said:

Tez 1.6 diesel. Przerzucilem sie z megane 1.9 z 2008r. Tez bylem bardzo zadowolony. Cichy i szybko sie zbieral. Lepiej niz ten. Jedynie troche wiecej palil. Tamten byl tak do 52 mpg a ten mam srednio powyzej 60 mpg.

Kupilem najpierw w nowej budzie 2018 ale wyjechalem na miasto i wszystkie kontrolki wyskoczyly. Podjechalem do serwisu i po ponad tygodniu jak nie umieli naprawić zwrocilem ja i zamienilem na ta czerwona. 2017 rok.

20241001_201953.thumb.jpg.4bdb5861f367dd24e7058173d70722ab.jpg

szczerze to ta starsza leiej mi sie widzi. Zona wolala ta nowsza. Dla mnie za duzo tu chaosu.

 

Moją 2019 2.0 benzyna przez 2.5 roku zrobiłem 100.000 mil i jedyne co się zepsuło to alternator :)

Opublikowano
W dniu 1.10.2024 o 21:44, Jontek80 napisał(a):

Tez 1.6 diesel. Przerzucilem sie z megane 1.9 z 2008r. Tez bylem bardzo zadowolony. Cichy i szybko sie zbieral. Lepiej niz ten. Jedynie troche wiecej palil. Tamten byl tak do 52 mpg a ten mam srednio powyzej 60 mpg.

Kupilem najpierw w nowej budzie 2018 ale wyjechalem na miasto i wszystkie kontrolki wyskoczyly. Podjechalem do serwisu i po ponad tygodniu jak nie umieli naprawić zwrocilem ja i zamienilem na ta czerwona. 2017 rok.

20241001_201953.thumb.jpg.4bdb5861f367dd24e7058173d70722ab.jpg

szczerze to ta starsza leiej mi sie widzi. Zona wolala ta nowsza. Dla mnie za duzo tu chaosu.


 

IX mi się nie podoba totalnie. Ale finansowo lepiej siedzi. Za to X to :tokar:

Opublikowano
3 godziny temu, Yankiee napisał(a):

Dopiero co minął trzeci rok jak go mam, jest  to mój pierwszy chevy więc ciężko do czegoś odnieść, nie wiem jak z awaryjnością u innych, u mnie jest dobrze, nie trzeba było do tej pory żadnych wielkich rzeczy wymieniać, raz tylko trochę zabawy było z wymianą jakichś uszczelek wokół silnika, po za tym części które zwyczajnie się zużywają/ trza wymieniać.

W skali awaryjności czy sprawiania kłopotów oceniłbym na jakieś -8/10, problemem jest jedynie to że nie ma (prawie) możliwości kupić na mieście części, te które  są, dostępne do zamówienia nie z Ameryki to te ‚najpopularniejsze’ jakieś klocki/tarcze hamulcowe, (o cenach i wolnych terminach w warsztacie/salonie Chevroleta nie chce mi się gadać)

Jest kilka warsztatów gdzie goście robią amerykańskie wózki, ale zawaleni robotą tak, że jakbyś się chciał umówić to na miesiąc naprzód, odpada tak długie czekanie bez samochodu. Mam od lat zaprzyjaźnionego mechanika, w zwykłym warsztacie nikt by się nie zabrał za szukanie i ściąganie części z za wielkiej wody, ale przywykłem - jak coś trzeba naprawić/wymienić to szukamy wspólnie z mechanikiem i po tygodniu zwykle jest na miejscu.

Tak czy siak komplikacje z dostępem do części na mieście to mała niedogodność w porównaniu z zabawą i przyjemności jaką daje jazda.

Odpowiadając więc na pytanie Camaro jest do chwili pisania tych słów mało problematycznym dającym masę frajdy wózkiem, którego nie wymienił bym na nic innego.  

 

O to dobrze że jaranko nadal jest. Co do części to patrz na Oplowskie, bardzo wiele rzeczy jest właśnie od GM w Camaro.

 

Pisałeś że będziesz zmieniał wydech, zrobiłeś już? Jakaś Borla? 

Opublikowano

Jaranko jest każdego dnia kiedy  schodząc do garażu widzę tę żółto czarną bestie jak się do mnie szczerzy ^^

 

O częściach oplowskich wiem i niby nie które pasują, ale jak już kilka razy się okazało ostatecznie się różnią, tak czy inaczej nie ma źle, i tak do tej pory wiele ich nie trzeba było szukać - oby tak zostało 

 

za wydech się jeszcze nie zabrałem, pewno jakoś tak na wiosnę temat otwarty 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...