Skocz do zawartości

Zdjęcia naszych aut


Lain

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Takie czasy, tabletoza. Ale mimo wszystko mi się środek podoba. Najważniejsze, że zostawili pokrętło i mogę sobie latać po systemie nim w bardzo wygodny sposób, co dla mnie jest dużo wygodniejsze niż klikanie palcami po ekranie. Na plus też, delikatne oświetlenie ambientowe w środku. Jak zobaczyłem to pierwszy raz w mercedesach myślałem, że wiocha i dyskoteka, ale jednak robi to fajny klimat. Wolę stary kokpit, bo to chyba moje ulubione wnętrze z pośród wszystkich aut, ale to też mi się podoba mimo wszystko. 
Tutaj lepsze zdjęcie środka.

 

IMG_4320.jpeg

Opublikowano

jakie masz poli? pamiętam jak poprawiło się prowadzenie jak do e46 wrzuciłem prawie wszędzie najtwardszego strongflexa i rozpórki kielichów przód i tył. 

Opublikowano
12 hours ago, qvstra said:

jakie masz poli? pamiętam jak poprawiło się prowadzenie jak do e46 wrzuciłem prawie wszędzie najtwardszego strongflexa i rozpórki kielichów przód i tył. 

 

https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Komplet-tulei-zawieszenia-MAZDA-MX-5-III-NC-26szt./23111159

 

Jeszcze koniecznie grubszy stabilizator tylny z RX8 i nic więcej w zawieszeniu nie potrzeba. Na razie na cito do wymiany opony, poprzedni właściciel wspaniałomyślnie założył całoroczne znanej marki na G. Niestety nie Goodyear tylko Goodride :kekw: Na różnych oponach miałem okazję w życiu jeździć, lepszych i gorszych, ale to jest jakaś prowokacja. W niedzielę na suchym asfalcie przy +12 stopniach ciężko było ruszyć z więcej jak 2000 obrotów bo już piszczą, dziś przy +2 rano to samo. Świetny przykład opony, która co prawda nie radzi sobie jak jest ciepło, ale też nie radzi sobie jak jest zimno :notbad: Pewnie pójdę w to co mam w Volvo, czyli Hankooki Evo3, bo szkoda marnować potencjał zawieszenia przez gówniane opony od majfrendów. To jest dla mnie niepojęte, mam fakturę od poprzedniego właściciela na 9900zł z warsztatu za zawieszenie, tuleje, nowe oryginalne WSZYSTKIE śruby zawieszenia (35 szt) i robociznę, a oszczędził 400zł na oponach :dunno:

Opublikowano

Z drugiej strony czasem sprawa jest nieco bardziej zawiła i w testach opon, marki ze średniej półki potrafią zaskoczyć.
Np. ADAC w teście letnich lepiej ocenił Kumho oraz Dębicę niż Bridgestone i Hankooka, zaś zimówka Pirelli przegrała z takimi producentami jak Zeetex czy Falken. A mało do niedawna mało znane marki jak Nexen lub Maxxis idą na pierwszy montaż do VW lub BMW.

Opublikowano

No właśnie testy opon, tylko jak się w nie wgryźć dokładnie to tanie opony bardzo często zyskują dobre miejsca dzięki cenie (oczywistość), niskim oporom toczenia i większej żywotności czy niższemu hałasowi. Ale w testach hamowanie na suchym/mokrym, aquaplaningu nie mają nadal szans nawet z oponami typu Kumho czy Hankook, nie mówiąc o Michelin czy Continental. I to nadal są różnice rzędu metrów przy hamowaniu ze 100 km/h, a nie trzeba mówić jaka to różnica wyhamować na 35 metrach, a nie 39. Ja jednak wolę przejechać 5000km mniej na komplecie opon, albo spalić 0.1 litra paliwa więcej, ale jednak wyhamować.

Opublikowano

Też różnie bywa, ogólnie tak, w praktyce jest masa wyjątków. 

 

Np. zobacz jak tańszy o 40 euro Semperit wypada porównywalnie w detalach samego prowadzenia do Continentala.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/reifentest/winterreifen/215-55-r17/
 

Generalnie każdy z tych ostatnich testów ma jakąś droższą oponę topowego / renomowanego producenta, która wypada zaskakująco słabo, a z drugiej strony jakąś oponę niby średniej klasy, która wypada zaskakująco dobrze. 

 

Opublikowano

Ale wiesz Semperit to jednak europejska marka z tradycją, zresztą od dawna w grupie Continental. Jednak do przeciętnego chińczyka daleko. Imho każdy powinien się przejechać raz w życiu na topowej oponie, żeby zobaczyć jaka jest gigantyczna różnica do klasy średniej w sytuacji awaryjnej. Wiadomo, cena, ale realnie to jest różnica ile - 1000zł na komplecie? Rozłożone na przeciętnie kilka lat eksploatacji opony? Imho nie warto oszczędzać jeśli ma się możliwość dopłacić. 

Opublikowano

Oczywiście, że nie warto oszczędzać i że najtańsze opony nie przebijają się do czołówki. 
 

Ale nie jest też tak, że zawsze wystarczy kierować się marką i że w każdej konfiguracji Continental czy Michelin będzie lepszą / bezpieczniejszą oponą niż produkt teoretycznie mniej znanego producenta ze średniej półki. 

  • This 1
Opublikowano
W dniu 16.03.2025 o 15:28, Bartg napisał(a):

marzenie spełnione


Gratulacje! Świetny samochód, dający masę frajdy z jazdy. Zmierzasz użytkować na codzień czy to jako zabawka na suche i słoneczne dni? 
Pokaż jeszcze jakieś fotki, gwint mocno opuszczony? Koła fabryka czy coś innego? 
A co do opon, to może takie gówniane, żeby lepiej bokiem latał ;) 

 

ps. Też za mną chodzi ostatnio Japończyk dający sporo frajdy z jazdy, Civic Type R FN2. Takie auta, jak ten civic czy Twoja mazda pomimo że nie są jakimiś klasykami, to zadbane egzemplarze raczej już na wartości tracić nie będą. Więc można mieć ciekawą zabawkę i przy okazji lokatę kapitału :) .

Opublikowano

Właśnie muszę coś porobić fotek, jeszcze nie miałem czasu umyć porządnie, a auto stało zamknięte od października w garażu zanim je kupiłem, więc lekko przykurzone. Teraz pogoda się poprawia, to coś do weekendu podziałam.

 

Plan jest jeździć na codzień jeśli będzie pogoda, w sensie odwieźć dziecko do szkoły, do pracy, w weekend jakiś track day albo pojechać na jakieś zakręty, stąd dobra opona musowa. Bokiem średnio na razie, bo nie ma szpery, ale to się z czasem dołoży. Na brzydką pogodę będzie Volvo ;) Z planów długofalowych zimą auto jeździć nie będzie to na pewno wyjąć tylny wózek i wszelkie rozpórki dolne, wyczyścić, zabezpieczyć, pomalować, żeby był spokój na lata. Zobaczymy jak z niezawodnością poliftowego 1.8, bo w jakiejś perspektywie na pewno będzie zmiana na 2.5, ale to pewnie nie wcześniej jak następna zima 26/27.

 

Gwintu jeszcze połowa regulacji jest w dół, aczkolwiek teraz na styk jest, żeby bezpiecznie przejechać przez progi, więc więcej jak jeszcze z centymetr w dół nie pójdzie. Poza tym w wieku 40 lat wystarczająco ciężko się wysiada :kekw: Koła fabryczne 17 z NC2 polakierowane na czarno, jak nie lubię czarnych kół tak te całkiem spoko siedzą do tego koloru. 

 

Ceny tych aut są chore, wiadomo, że Covid i inflacja wywróciła rynek aut używanych do góry nogami, ale takie auto 5 lat temu można było kupić ok 5-8k taniej niż teraz :reggie: A ładne dwulitrowe, jeszcze z twardym dachem PRHT to już 50+ k zł za 15 letnie auto :sadkek:

 

 

Opublikowano

To jeszcze pytanie która generacja, tzw NC2 ma niżej fotel od NC1, tak samo różnica jest skóra vs material, skórzane są ciut wyższe. Każdy kilometr nawet w mieście daje frajdę, całe auto jest zestrojone tak hmm agresywnie, bardzo czuły gaz, minimalne skoki lewarka, bardzo precyzyjny układ kierowniczy, aż chce się jeździć. 

  • Plusik 1
Opublikowano
On 3/21/2025 at 5:50 PM, MaZZeo said:

Kurcze tez u mnie po głowie chodzi kupno MX5tki za jakiś czas. Siedziałem u znajomego co ma jeszcze starszą generację, ale inwestuje w nią bo startuje w pucharze Mazdy. Elegancki gokarcik.

 

Ostatni moment kupić w sensownych pieniądzach, bo te auta już powoli drożeją, bo z racji korozji i amatorskiego ścigania ubywa ich co roku. 

 

Pierwszy bak paliwa przepalony, banan na mordzie niezmienny :banderas:dzisiaj pojezdzone z synem, już nie chce Volvem jeździć :kekw:

Opublikowano (edytowane)
W dniu 18.03.2025 o 13:08, Bartg napisał(a):

Z planów długofalowych zimą auto jeździć nie będzie to na pewno wyjąć tylny wózek i wszelkie rozpórki dolne, wyczyścić, zabezpieczyć, pomalować, żeby był spokój na lata. Zobaczymy jak z niezawodnością poliftowego 1.8, bo w jakiejś perspektywie na pewno będzie zmiana na 2.5


Żeby nie skończyło się jak u chłopaków z Nightride ;) 

Znasz ten kanał? Też mają m.in. Mx-5 tylko trochę bardziej hardcorową.

 


 

Edytowane przez Artur_K

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...