Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. KamilM 155 Opublikowano 11 marca Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 11 marca To i ja się pochwalę swoim autem. BMW 330i xDrive. Ponad pół roku już mam auto, póki co jestem mega zadowolony 18 Cytuj
Homelander 2 642 Opublikowano 12 marca Opublikowano 12 marca Z zewnątrz mega, ale to co zrobili z kokpitem to po prostu tragedia Cytuj
KamilM 155 Opublikowano 12 marca Opublikowano 12 marca Takie czasy, tabletoza. Ale mimo wszystko mi się środek podoba. Najważniejsze, że zostawili pokrętło i mogę sobie latać po systemie nim w bardzo wygodny sposób, co dla mnie jest dużo wygodniejsze niż klikanie palcami po ekranie. Na plus też, delikatne oświetlenie ambientowe w środku. Jak zobaczyłem to pierwszy raz w mercedesach myślałem, że wiocha i dyskoteka, ale jednak robi to fajny klimat. Wolę stary kokpit, bo to chyba moje ulubione wnętrze z pośród wszystkich aut, ale to też mi się podoba mimo wszystko. Tutaj lepsze zdjęcie środka. Cytuj
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Bartg 5 640 Opublikowano 16 marca Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 16 marca Trochę wyrzeczeń, trochę oszczędzania, trochę dodatkowych dochodów i marzenie spełnione Absolutnie zjawiskowo jeździ, do tego na pokładzie fenomenalne zawieszenie gwintowane Teina i całe zawieszenie złożone na nowo na poliuretanowych tulejach. Do tego być może najlepsza ręczna skrzynia w historii. Lepsze zdjęcia pewnie niedługo 12 10 Cytuj
qvstra 3 215 Opublikowano 17 marca Opublikowano 17 marca jakie masz poli? pamiętam jak poprawiło się prowadzenie jak do e46 wrzuciłem prawie wszędzie najtwardszego strongflexa i rozpórki kielichów przód i tył. Cytuj
Bartg 5 640 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca 12 hours ago, qvstra said: jakie masz poli? pamiętam jak poprawiło się prowadzenie jak do e46 wrzuciłem prawie wszędzie najtwardszego strongflexa i rozpórki kielichów przód i tył. https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Komplet-tulei-zawieszenia-MAZDA-MX-5-III-NC-26szt./23111159 Jeszcze koniecznie grubszy stabilizator tylny z RX8 i nic więcej w zawieszeniu nie potrzeba. Na razie na cito do wymiany opony, poprzedni właściciel wspaniałomyślnie założył całoroczne znanej marki na G. Niestety nie Goodyear tylko Goodride Na różnych oponach miałem okazję w życiu jeździć, lepszych i gorszych, ale to jest jakaś prowokacja. W niedzielę na suchym asfalcie przy +12 stopniach ciężko było ruszyć z więcej jak 2000 obrotów bo już piszczą, dziś przy +2 rano to samo. Świetny przykład opony, która co prawda nie radzi sobie jak jest ciepło, ale też nie radzi sobie jak jest zimno Pewnie pójdę w to co mam w Volvo, czyli Hankooki Evo3, bo szkoda marnować potencjał zawieszenia przez gówniane opony od majfrendów. To jest dla mnie niepojęte, mam fakturę od poprzedniego właściciela na 9900zł z warsztatu za zawieszenie, tuleje, nowe oryginalne WSZYSTKIE śruby zawieszenia (35 szt) i robociznę, a oszczędził 400zł na oponach Cytuj
Mustang 1 805 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca Prawda, również nie rozumiem oszczędzania na oponach, no chyba, że ktoś naprawdę nie ma kasy i w aucie tylko do miasta zmienia jakieś mega stare / kompletnie zużyte na najtańsze nowe. 1 Cytuj
Bartg 5 640 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca Jeszcze założyć najtańsze całoroczne do auta bez dachu to jakiś masochizm, są absurdalnie głośne powyżej 50 km/h Cytuj
Mustang 1 805 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca Z drugiej strony czasem sprawa jest nieco bardziej zawiła i w testach opon, marki ze średniej półki potrafią zaskoczyć. Np. ADAC w teście letnich lepiej ocenił Kumho oraz Dębicę niż Bridgestone i Hankooka, zaś zimówka Pirelli przegrała z takimi producentami jak Zeetex czy Falken. A mało do niedawna mało znane marki jak Nexen lub Maxxis idą na pierwszy montaż do VW lub BMW. Cytuj
Bartg 5 640 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca No właśnie testy opon, tylko jak się w nie wgryźć dokładnie to tanie opony bardzo często zyskują dobre miejsca dzięki cenie (oczywistość), niskim oporom toczenia i większej żywotności czy niższemu hałasowi. Ale w testach hamowanie na suchym/mokrym, aquaplaningu nie mają nadal szans nawet z oponami typu Kumho czy Hankook, nie mówiąc o Michelin czy Continental. I to nadal są różnice rzędu metrów przy hamowaniu ze 100 km/h, a nie trzeba mówić jaka to różnica wyhamować na 35 metrach, a nie 39. Ja jednak wolę przejechać 5000km mniej na komplecie opon, albo spalić 0.1 litra paliwa więcej, ale jednak wyhamować. Cytuj
Mustang 1 805 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca Też różnie bywa, ogólnie tak, w praktyce jest masa wyjątków. Np. zobacz jak tańszy o 40 euro Semperit wypada porównywalnie w detalach samego prowadzenia do Continentala. https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/reifentest/winterreifen/215-55-r17/ Generalnie każdy z tych ostatnich testów ma jakąś droższą oponę topowego / renomowanego producenta, która wypada zaskakująco słabo, a z drugiej strony jakąś oponę niby średniej klasy, która wypada zaskakująco dobrze. Cytuj
Bartg 5 640 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca Ale wiesz Semperit to jednak europejska marka z tradycją, zresztą od dawna w grupie Continental. Jednak do przeciętnego chińczyka daleko. Imho każdy powinien się przejechać raz w życiu na topowej oponie, żeby zobaczyć jaka jest gigantyczna różnica do klasy średniej w sytuacji awaryjnej. Wiadomo, cena, ale realnie to jest różnica ile - 1000zł na komplecie? Rozłożone na przeciętnie kilka lat eksploatacji opony? Imho nie warto oszczędzać jeśli ma się możliwość dopłacić. Cytuj
Mustang 1 805 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca Oczywiście, że nie warto oszczędzać i że najtańsze opony nie przebijają się do czołówki. Ale nie jest też tak, że zawsze wystarczy kierować się marką i że w każdej konfiguracji Continental czy Michelin będzie lepszą / bezpieczniejszą oponą niż produkt teoretycznie mniej znanego producenta ze średniej półki. 1 Cytuj
Bartg 5 640 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca Oczywiście, średnia europejska półka i do normalnej jazdy git, byle nie chińczyk, bo tańszy 50zł na sztuce. Cytuj
Artur_K 246 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca W dniu 16.03.2025 o 15:28, Bartg napisał(a): marzenie spełnione Gratulacje! Świetny samochód, dający masę frajdy z jazdy. Zmierzasz użytkować na codzień czy to jako zabawka na suche i słoneczne dni? Pokaż jeszcze jakieś fotki, gwint mocno opuszczony? Koła fabryka czy coś innego? A co do opon, to może takie gówniane, żeby lepiej bokiem latał ps. Też za mną chodzi ostatnio Japończyk dający sporo frajdy z jazdy, Civic Type R FN2. Takie auta, jak ten civic czy Twoja mazda pomimo że nie są jakimiś klasykami, to zadbane egzemplarze raczej już na wartości tracić nie będą. Więc można mieć ciekawą zabawkę i przy okazji lokatę kapitału . Cytuj
Bartg 5 640 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca Właśnie muszę coś porobić fotek, jeszcze nie miałem czasu umyć porządnie, a auto stało zamknięte od października w garażu zanim je kupiłem, więc lekko przykurzone. Teraz pogoda się poprawia, to coś do weekendu podziałam. Plan jest jeździć na codzień jeśli będzie pogoda, w sensie odwieźć dziecko do szkoły, do pracy, w weekend jakiś track day albo pojechać na jakieś zakręty, stąd dobra opona musowa. Bokiem średnio na razie, bo nie ma szpery, ale to się z czasem dołoży. Na brzydką pogodę będzie Volvo Z planów długofalowych zimą auto jeździć nie będzie to na pewno wyjąć tylny wózek i wszelkie rozpórki dolne, wyczyścić, zabezpieczyć, pomalować, żeby był spokój na lata. Zobaczymy jak z niezawodnością poliftowego 1.8, bo w jakiejś perspektywie na pewno będzie zmiana na 2.5, ale to pewnie nie wcześniej jak następna zima 26/27. Gwintu jeszcze połowa regulacji jest w dół, aczkolwiek teraz na styk jest, żeby bezpiecznie przejechać przez progi, więc więcej jak jeszcze z centymetr w dół nie pójdzie. Poza tym w wieku 40 lat wystarczająco ciężko się wysiada Koła fabryczne 17 z NC2 polakierowane na czarno, jak nie lubię czarnych kół tak te całkiem spoko siedzą do tego koloru. Ceny tych aut są chore, wiadomo, że Covid i inflacja wywróciła rynek aut używanych do góry nogami, ale takie auto 5 lat temu można było kupić ok 5-8k taniej niż teraz A ładne dwulitrowe, jeszcze z twardym dachem PRHT to już 50+ k zł za 15 letnie auto Cytuj
dominalien 327 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca Ah, to cudo jest. Niestety nie dla mnie, jak kiedyś siedziałem, to się okazało, że nie jestem w stanie tak ustawić fotela żeby nie dotykać głową sufitu. 1 Cytuj
Bartg 5 640 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca A ile masz wzrostu? Ja przy 184 jeszcze mam zapas na glowe, tak samo na nogi. Cytuj
dominalien 327 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca Mam 1 cm więcej, może kwestia proporcji i miejsca na nogi. W każdym razie pamiętam, że byłem bardzo rozczarowany. Cytuj
Bartg 5 640 Opublikowano 18 marca Opublikowano 18 marca To jeszcze pytanie która generacja, tzw NC2 ma niżej fotel od NC1, tak samo różnica jest skóra vs material, skórzane są ciut wyższe. Każdy kilometr nawet w mieście daje frajdę, całe auto jest zestrojone tak hmm agresywnie, bardzo czuły gaz, minimalne skoki lewarka, bardzo precyzyjny układ kierowniczy, aż chce się jeździć. 1 Cytuj
MaZZeo 14 516 Opublikowano piątek o 16:50 Opublikowano piątek o 16:50 Kurcze tez u mnie po głowie chodzi kupno MX5tki za jakiś czas. Siedziałem u znajomego co ma jeszcze starszą generację, ale inwestuje w nią bo startuje w pucharze Mazdy. Elegancki gokarcik. 1 Cytuj
Bartg 5 640 Opublikowano sobota o 19:43 Opublikowano sobota o 19:43 On 3/21/2025 at 5:50 PM, MaZZeo said: Kurcze tez u mnie po głowie chodzi kupno MX5tki za jakiś czas. Siedziałem u znajomego co ma jeszcze starszą generację, ale inwestuje w nią bo startuje w pucharze Mazdy. Elegancki gokarcik. Ostatni moment kupić w sensownych pieniądzach, bo te auta już powoli drożeją, bo z racji korozji i amatorskiego ścigania ubywa ich co roku. Pierwszy bak paliwa przepalony, banan na mordzie niezmienny dzisiaj pojezdzone z synem, już nie chce Volvem jeździć Cytuj
Artur_K 246 Opublikowano niedziela o 09:39 Opublikowano niedziela o 09:39 (edytowane) W dniu 18.03.2025 o 13:08, Bartg napisał(a): Z planów długofalowych zimą auto jeździć nie będzie to na pewno wyjąć tylny wózek i wszelkie rozpórki dolne, wyczyścić, zabezpieczyć, pomalować, żeby był spokój na lata. Zobaczymy jak z niezawodnością poliftowego 1.8, bo w jakiejś perspektywie na pewno będzie zmiana na 2.5 Żeby nie skończyło się jak u chłopaków z Nightride Znasz ten kanał? Też mają m.in. Mx-5 tylko trochę bardziej hardcorową. Edytowane niedziela o 09:39 przez Artur_K Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.