Opublikowano 7 kwietnia7 kwi 1 godzinę temu, Jakim napisał(a):Ciężko to okreslić z czego to wynika ale czujesz że ten feeling jest inny.Wynika to wprost techniki produkcji i materiałów. Dacia dość dobrze opanowała technikę taniej produkcji komponentów - wiele rzeczy to niestety jedna duża forma z plastiku, najczęściej taniego. Nie da się tego wrażenia taniości niestety przeskoczyć robiąc jeden twardy element, do tego dorzucając fotele z plastikowego materiału. Nie wiem jak jest w przypadku Bigstera bo jego jeszcze nie miałem okazji macać, ale podejrzewam że będzie podobnie.I to nie jest tak że to zła technika bo podobną robi Tesla, ale jej dzięki lepszym materiałom udaje się unikać tego taniego feelingu.1 godzinę temu, Jakim napisał(a):Nie chce mi się bronić wyboru, bo na ten moment jest bardzo zadowolony.Nie musisz nikomu nic tłumaczyć, najważniejsze że jesteś zadowolony :)
Opublikowano 7 kwietnia7 kwi 35 minutes ago, KrYcHu_89 said:Ja za swoją absolutnie maksymalną nową Sorento Prestige dałem 190k w 2021, teraz jest dalej tyle warta, a nowe teraz takie koreańce to koszt niemalże 300k xD, kogoś tutaj popierdoliło w motoryzacji, więc nie dziwię się, że Chinole tak weszli. Za parę lat wszyscy się przyzwyczają i nie będzie wytykania palcami na Jajca i Komody.Z Koreańców też się śmiali, dzisiaj już nikt się nie śmieje :D.Tylko Koreańcom zbudowanie obecnej pozycji zajęło koło 30 lat, Chinole by chcieli to samo zrobić w pewnie 3 do 5.
Opublikowano 7 kwietnia7 kwi 2 godziny temu, balon napisał(a):To jest prawie 15 cm, bo 14jest dokładnie 11.4cm :) 4500mm vs 4386mm. I to jest dokładnie ten sam segment - kompaktowe suvy
Opublikowano 7 kwietnia7 kwi A propos koreańczyków to pamiętam dziadek kupił nowego Accenta w salonie w 1994 roku i w porównaniu do Poloneza to faktycznie była półka wyżej, ale jednak do europejskich aut to nadal była przepaść jakościowa i technologiczna.
Opublikowano 7 kwietnia7 kwi Z tymi chińskimi autami to teraz największe pytanie jak będzie wyglądać ich awaryjność, dostępność części oraz wartość przy odsprzedaży. Ale nie ma wątpliwości, że idą śladami aut japońskich, a później koreańskich. Toyota i Kia też zaczynały jako nieznane marki, kupowane ze względu na atrakcyjną cenę. Osobiście doceniam Chińczyków za skończenie z oszczędzaniem na bezpieczeństwie. O ile ich pierwsze propozycje na Europę dostały niezłe baty w testach zderzeniowych, o tyle ostatnio chińskie auta regularnie zgarniają po 5 gwiazdek i biją nie tylko Dacię, ale też tańsze modele Stellantisa.
Opublikowano 7 kwietnia7 kwi Godzinę temu, gtfan napisał(a): 3 godziny temu, balon napisał(a): To jest prawie 15 cm, bo 14jest dokładnie 11.4cm :) 4500mm vs 4386mm. I to jest dokładnie ten sam segment - kompaktowe suvyWalka o cm round two! No bardziej 14
Opublikowano 7 kwietnia7 kwi Toyota to zupełnie inna historia, w USA przebiła się podobnie jak Honda w trakcie kryzysu paliwowego, z malutkimi silnikami, a przy okazji wyszło, że w porównaniu do aut amerykańskich to w ogóle sie nie psują. W Europie też nie zaczynała od tanich aut, pierwsze 400 Toyot w Europie to były modele Crown, czyli wtedy najwyższa półka technologiczna i jakościowa.
Opublikowano 7 kwietnia7 kwi 27 minut temu, balon napisał(a):Walka o cm round two! No bardziej 14tylko na zdjęciu to Seta a nie Cupra ;) co tylko potwierdza to co pisałem - same zderzaki mogą dokładać centymetry i takie porównywanie samej długości trochę mija się z celem :)tu masz Cuprę Edytowane 7 kwietnia7 kwi przez gtfan
Opublikowano 7 kwietnia7 kwi Czyli to tu mamy te mityczne zderzaki ;) Kurde w Cuprze jest krótszy rozstaw osi?Btw ta Cupra ze 190km 4x4 (robi robotę) w dsg to fajne auto.
Opublikowano 7 kwietnia7 kwi 6 godzin temu, Mustang napisał(a):ostatnio chińskie auta regularnie zgarniają po 5 gwiazdek i biją nie tylko DacięMocna konkurencja ;)
Opublikowano 7 kwietnia7 kwi W ogóle VAGi z 2.0 tsi 4x4 wydają się naprawdę fajnym miksem wytrzymałego układu napędowego, dobrych osiągów / dużego momentu obrotowego, nadal rozsądnego spalania i do tego przyczepności przy starcie. Jeśli 1.5 ma przy starcie problemy z trakcją, to przednionapędowe 2.0 trzeba dławić jeszcze bardziej. Just now, balon said:Mocna konkurencja ;)Cenowa konkurencja jak najbardziej
Opublikowano 7 kwietnia7 kwi Dlatego tylko 4x4, trakcja to jest inny lvl5 minut temu, Mustang napisał(a):Cenowa konkurencja jak najbardziejBardziej mi chodziło o bezpieczeństwo :)
Opublikowano 7 kwietnia7 kwi Wg danych producenta 1.6 147km, 275NmWg hamowni na YouTube około 160km i 290 Nm.To jest ten sam silnik co na rynek azjatycki ale zdławiony aby normy się zgadzały. Tam ma 197Km.Kosztuje to 157900 ale można wyrwać taniej z rabatami. Ja świeżą demowkę co miała 1500 km przejechane dostałem za 142kBardzo fajny design I kolor, sprawdziłem na szybko dane techniczne: 0-100 w 11, 4 sek, nie jest mulowaty z tym napędem?
Opublikowano 8 kwietnia8 kwi Pewnie turbo nieco maskuje mułowatość, ale na te czasu setka w ponad 11s to już lekko dramat jakby nie patrzeć.
Opublikowano 8 kwietnia8 kwi 17 minut temu, Jakim napisał(a):Robi to szybciej. Poniżej 11 s. Jakieś 10 z kawałkiem.Pokazesz ze srodka?
Opublikowano 8 kwietnia8 kwi 2 hours ago, Bartg said:Pewnie turbo nieco maskuje mułowatość, ale na te czasu setka w ponad 11s to już lekko dramat jakby nie patrzeć.Czy ja wiem, imo akceptowalny czas do normalnej jazdy, jak kiedyś manualny kompakt z 1.6.
Opublikowano 8 kwietnia8 kwi 10 minut temu, Chad Davski napisał(a):Nie, jak w środku wygląda xdNiechcący zacytowałem :DPolecam zobaczyć jakąś reckę gdzie jest to pokazane bo nie mam aktualnie fotek ze środka:)A co do przyspieszenia to sprawdzałem na necie i w trybie sport setkę robi w 10.1 s. Więc dane "lekko przekłamane" ale na korzyść kupującego. Nie wiem skąd taka praktyka u chińczyków. Zarówno jeśli chodzi o moc jak i osiągi to sa one różne względem tego , co podaje producent na rynek EU. Tak samo bylo z Subaru Foresterem, którego brałem pod uwagę. Wg producenta miało robić setkę w prawie 12 s a realnie każdy schodził do poziomu 10,5.Wersja "odblokowana" czyli z mocą 197 robi ta setkę w nieco ponad 8 sekund. Może będzie kiedyś możliwość odblokowania do oryginalnych wartości to może skorzystam. Aczkolwiek to nie jest auto, którym się chce jakoś wybitnie i dynamicznie jeździć.
Opublikowano 8 kwietnia8 kwi W 99% przypadków realny czas jest lepszy niż katalog, głównie dlatego, że katalog najczęściej podaje przyspieszenie w 2 osoby + cały bak paliwa przy delikatnym starcie. Każdym autem jakie testowałem da radę urwać minimum pół sekundy przyspieszenia. Moje MX5 katalog podaje 9.9, realnie jest 8.2-8.4
Opublikowano 11 godzin temu11 godz. On 4/4/2025 at 3:07 PM, AdiCarrion said:Mamy odważnego :)Podziel się wrażenami jak to jakościowo wyszło i jak jezdzi.A auto z wygladu-kosa!Właśnie wpadło 5 gwiazdek Euro NCAP. To jest właśnie fajne obecnie z tymi chińskimi markami, nie ma cebuli na bezpieczeństwie (w przeciwieństwie do Dacii…).
Opublikowano 9 godzin temu9 godz. Tu akurat klasyczny dla aut Xiaomi problem z hamulcami, czego się nie testuje przecież w EURO NCAP, bo tam się auto rozbija, a nie hamuje. Mieli to poprawić w modelu produkcyjnym, bo hamulce rodem z Hondy Civic w aucie o mocy 700 i więcej koni co szokujące nie działają, ale patrząc po ilości wypadków tych aut ostatnio w Chinach to nie wiem czy poprawili. Do tego fotel ze stopu chinum i biedum, bo złamał się jak plastikowe krzesło ogrodowe z Castoramy.
Opublikowano 8 godzin temu8 godz. Godzinę temu, Bartg napisał(a):Tu akurat klasyczny dla aut Xiaomi problem z hamulcami, czego się nie testuje przecież w EURO NCAP, bo tam się auto rozbija, a nie hamuje. Mieli to poprawić w modelu produkcyjnym, bo hamulce rodem z Hondy Civic w aucie o mocy 700 i więcej koni co szokujące nie działają, ale patrząc po ilości wypadków tych aut ostatnio w Chinach to nie wiem czy poprawili. Do tego fotel ze stopu chinum i biedum, bo złamał się jak plastikowe krzesło ogrodowe z Castoramy.W sumie dopiero w FK2 zaczęli dawać 4-tłok brembo który coś tam hamuje i to samo jest tutaj, bo to China Brembo który ma klocek jak czintoczento i China Sparco xD Edytowane 8 godzin temu8 godz. przez kaktusr
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.