WisnieR 2 736 Opublikowano 13 listopada 2017 Opublikowano 13 listopada 2017 No ja właśnie stoję nad dylematem czy brać auto w kredyt. Z jednej strony to 1200zl raty co miesiąc, a z drugiej utrzymanie 20 letniego E36 wychodzi też tyle xD najgorsze, że potrzebuje auta do którego wstawię wózek do bagażnika, a w wersji tourer nie ma silnika 182 konnego. Może być z tym problem w hatchbacku ale te nadwozie mega mi się podoba. Konkurencja w postaci rapida spaceback czy fabii kombi ma silniki do 120 koni co po przesiadce ze 193 może mnie załamać. Wyższe moce to już octavia czy superb a one cenowo kosztują też około 100k ale wyposażenia takiego jak w civiku sport czy sport plus nie ma co szukać. Cytuj
balon 5 342 Opublikowano 13 listopada 2017 Opublikowano 13 listopada 2017 No fabia czy rapid to znacznie niższa klasa aut jak civic. Myślę że octavia 1,4 tsi 150 koni dobrze wyposażona to ok 105 tys na luzie, a już trochę to pojedzie, przy rozsądnym spalaniu. Cytuj
Mustang 1 741 Opublikowano 13 listopada 2017 Opublikowano 13 listopada 2017 W Focusie i Astrze są dostępne normalnie mocne benzyny, do tego w przyzwoitych cenach, bo wcale nie w ramach sportowych wersji. Cytuj
balon 5 342 Opublikowano 13 listopada 2017 Opublikowano 13 listopada 2017 Tylko Astra Tourer to je bany karawan, najbrzydsze kombi od lat jak dla mnie. Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano 13 listopada 2017 Opublikowano 13 listopada 2017 No już mówiłem, ta zabudowa bagażnika przypomina mi ambulans Polonez. A propos kombi, to Tipo i Hyundai i30 całkiem ładne z budżetowych opcji. Cytuj
WisnieR 2 736 Opublikowano 13 listopada 2017 Opublikowano 13 listopada 2017 Astre kombi dostałem ostatnio na lotnisku i nigdy nie kupię opla. Tam wszystko jest tak źle rozmieszczone i niefunkcjonalne, że cała podróż się męczyłem. Cytuj
balon 5 342 Opublikowano 13 listopada 2017 Opublikowano 13 listopada 2017 No jeżeli chodzi o rozmieszczenie/funkcjonalność to niemiecki z grupy dalej top (Opla nie traktuję już jako Niemca). Cytuj
Mustang 1 741 Opublikowano 13 listopada 2017 Opublikowano 13 listopada 2017 To co zostaje w kombi z kompaktów o większej mocy w rozsądnej cenie? Leon i Megane? BTW to doładowane 150 nie wystarczy? Moment pewnie lepszy niż w tym E36, do tego w nowym i 100% sprawnym samochodzie można korzystać z mocy do woli. Nie mówiąc o tym, ze czasem te auta mają gifty, a z tego E36 sporo już pewnie koni wyparowało. Cytuj
balon 5 342 Opublikowano 13 listopada 2017 Opublikowano 13 listopada 2017 No na bank te 150 w nowym tsi będzie dawało spoko wrażenia z jazdy no i jak portfel oszczędzi względem tego E36. Octavia, Leon, Megan. Brałbym coś z tego jeżeli bagażnik (choć nie mały jak na hatcha po ok 420l) nie styknie. Jest jeszcze Golf Variant ale on będzie jednak te ok 10-15 tys droższy od wymienienie j trójki w analogicznych konfiguracjach. Cytuj
WisnieR 2 736 Opublikowano 14 listopada 2017 Opublikowano 14 listopada 2017 Ehh widać że całe życie jeździcie służbowymi Volkswagenami ;) porównujecie turbo benzynę o pojemności 1.5 litra do wolnossących 6 cylindrów. To jest kompletnie inne odczucie z jazdy i inna kultura pracy silnika. Owszem ten 150-konny Leon ma 7.9s do 100 co w porównaniu do 7.3s w 328 jest bardzo dobrym wynikiem. Musi być nieźle wyżyłowany. Ciekawe jak sobie radzi przy prędkościach od 150 w górę i ile pali przy takiej jeździe na autostradzie. Głównie takimi prędkościami podróżuje, a w dużej benzynie nie ma z tym problemu bo spali "niedużo", a przy 160 nadal potrafi wcisnąć w fotel. Ciężko teraz w tym segmencie znaleźć wolnossącą benzynę. Cytuj
balon 5 342 Opublikowano 14 listopada 2017 Opublikowano 14 listopada 2017 (edytowane) No akurat jeździłem ostatnie lata wyżyłowaną 2.0 225KM, a obecnie 2.0 220KM;) i dla mnie są to mega silniki (i nawet fajnie brzmią jak się buta w podłogę da) ale fakt nie jestem koneserem starych V6. Co do tych motorów turbo benzyn 150KM to jestem na 100% pewien że przy prędkościach 150+km/h nadal będzie mniej palił niż twoja "bestia". Dodatkwo te silniki są naprawdę elastyczne, szczególnie najnowsze generacje. Umów sobie jazdę Leonem (albo weź na weekend), wjedż na jakąś ekspresówkę i zobaczysz że mocy styknie nawet przy większych prędkościach. Edytowane 14 listopada 2017 przez balon Cytuj
mozi 1 978 Opublikowano 14 listopada 2017 Opublikowano 14 listopada 2017 Balon trochę inna bajka takie 1.5 150km a R6 ~200 kucy. Serio. Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 14 listopada 2017 Opublikowano 14 listopada 2017 Ajj, kolega pozbywa się fajnej Imprezki GT, ehh, nie mam kasy obecnie a bardzo fajne i zadbane autko :/ https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-impreza-subaru-impreza-gt-wagon-ID6zj5Ha.html Cytuj
balon 5 342 Opublikowano 14 listopada 2017 Opublikowano 14 listopada 2017 Mozi No ale takie stare r6 i w cięższej budzie? Wg mnie Wiśnia powinien bezapelacyjnie pośmigać takim autem i sprawdzić samemu nowe tsi 150. Moim zdaniem nie będzie załamki i zamułki, a eksploatacyjnie (komfort, koszty, pewność dojechania do celu) to będzie przepaść względem jego obecnego auta. Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 14 listopada 2017 Opublikowano 14 listopada 2017 Ehh widać że całe życie jeździcie służbowymi Volkswagenami ;) porównujecie turbo benzynę o pojemności 1.5 litra do wolnossących 6 cylindrów. To jest kompletnie inne odczucie z jazdy i inna kultura pracy silnika. Owszem ten 150-konny Leon ma 7.9s do 100 co w porównaniu do 7.3s w 328 jest bardzo dobrym wynikiem. Musi być nieźle wyżyłowany. Ciekawe jak sobie radzi przy prędkościach od 150 w górę i ile pali przy takiej jeździe na autostradzie. Głównie takimi prędkościami podróżuje, a w dużej benzynie nie ma z tym problemu bo spali "niedużo", a przy 160 nadal potrafi wcisnąć w fotel. Ciężko teraz w tym segmencie znaleźć wolnossącą benzynę. Na pewno 1.5tsi przy 150kmh pali mniej niż 328 a mając 150 koni poleci bez zadyszki 200km/h. To po pierwsze. Po drugie charakterystyka jazdy pomiędzy 328 a 1.5TSI jest zupełnie inna. W wolnossącej benzynie moment obrotowy zaczyna się powyżej 4000obr/min gdzie przy silniku TSI masz maksymalny moment od samego dołu. Oczywiście nie mówię, że 1.5tsi to lepszy silnik, ale na pewno nowocześniejszy, z mniejszym spalaniem i bardziej elastyczny, ale za to z gorszym brzmieniem i nie taki oldschool jak R6. Najlepiej mieć obydwa samochody. Cytuj
WisnieR 2 736 Opublikowano 14 listopada 2017 Opublikowano 14 listopada 2017 (edytowane) Mozi No ale takie stare r6 i w cięższej budzie? Wg mnie Wiśnia powinien bezapelacyjnie pośmigać takim autem i sprawdzić samemu nowe tsi 150. Moim zdaniem nie będzie załamki i zamułki, a eksploatacyjnie (komfort, koszty, pewność dojechania do celu) to będzie przepaść względem jego obecnego auta.Cięższej? E36 waży jakieś 1400kg. Przy 150 pali 9-10 litrów. Nie wiem jak takie 1.5 bo nie che mi się szukać danych ale ktoś tu ma Leona z tym silnikiem to niech się wypowie. Kupiłem dla ojca i30 z 2011 roku. Samochód o 14 lat młodszy niż E36 i wcale ani się lepiej nie prowadzi ani bardziej komfortowo się nie nie jeździ. Na dodatek wyposażony jest gorzej niż moje auto. Więc są samochody i są "samochody'. Ty masz przed oczami rozpadające się stare E36. A w moim samochodzie działa każdy przełącznik i każda lampka. Aktualnie tylko zaczyna rdzewieć więc to jest jedyny powód dla którego zastanawiam się nad czymś innym. Gdyby nie to, te zamieniłbym go tylko na V8 ale nie mogę sobie pozwolić na takie fanaberię :/ No nie wiem czy bez zadyszki 200 zrobi bo Vmax Leona to 215 więc te "lekko" to zgoła przesada. Widać że mozi jako jedyny wie o co chodzi z porównaniem 1.5 TSI do R6. Edytowane 14 listopada 2017 przez WisnieR Cytuj
MaZZeo 14 182 Opublikowano 14 listopada 2017 Opublikowano 14 listopada 2017 insane, z ciekawości spytam - kupiłeś auto za gotówkę czy skorzystałeś z jakiegoś finansowania? Cytuj
WisnieR 2 736 Opublikowano 14 listopada 2017 Opublikowano 14 listopada 2017 O właśnie powiedz coś więcej na ten temat. Jak wygląda kwestia finansowania takiego auta. Na osobę prywatną brałeś? Cytuj
balon 5 342 Opublikowano 14 listopada 2017 Opublikowano 14 listopada 2017 (edytowane) Wiśnia zgadzam, nie znam się ma 6+ cylindrach. Ostatnie i jedyne moje V6 to golf III VR6 jakieś odległe lata temu i pamietąm z tego okresu dobre osiągi ale też studnie bez dna do napraw. Co do i30 z 2011 to z całym szacunkiem mimo że fajne autko nie ma startu pod kątem komfortu i osiągów do takiego Leona czy Octavi z 2017r. z motorem tsi 150km. Co do spalania to mogę cię powiedzieć jak to wygląda w moim tsi 2.0 220KM (i poprzednim 2.0 tfsi 225KM), a wszystkie źródła podają że 150 pali mnieeeeej. Miasto krótkie odcinki na zimnym silniku do 3km około 10l, potem około 8,5-9. Trasa na tempomacie do 110 to 5-5,5, a na autostradzie jak już daję ostro po garach (to 9-10). Osiągi dla mnie totalnie wystarczające (ok 6,9-7,0s do 100). Na komputerze po 8 tys km mam 8,3 średnie spalanie, a głównie miasto i autostrady . Przy 150 km moim zdaniem na luzie 1-2l mniej w zależności od cyklu. Motor ten przy 150km/h będzie ci maks 8l brał na letnich oponach. Insane brał leasing na działkę gosp. Edytowane 14 listopada 2017 przez balon Cytuj
WisnieR 2 736 Opublikowano 14 listopada 2017 Opublikowano 14 listopada 2017 No to 8l to jeszcze ok ale wolałby jednak duża benzynę spalającą te 10l. Niestety takie silniki tylko w dużych sedanach. Szkoda. No nic będę jeździł E36 aż je całkiem schrupie rdza, a wtedy kupię jakieś 335d 10 letnie. Tylko jakiś wózek porządnie składany trzeba poszukać :) Cytuj
adi 189 Opublikowano 14 listopada 2017 Opublikowano 14 listopada 2017 Co do wcześniejszych postów: Mam przyjemność jeżdzić od jakiegoś czasu(i raczej jeszcze długo ze mną zostanie) V6 i to nie byle jaką bo Busso i powiem tak-mniejszy, nowocześniejszy silnik z turbo daje większego kopa, mniej obciąża przód a więc auto lepiej się prowadzi,, mniej pali i obiektywnie rzecz biorąc jest lepszy i każdemu bym polecał jakąś turbobenzynę.... .....ale ten moment odpalenia V6, ten dzwięk na wolnych obrotach,ten przejmujący ryk przy wkręceniu na wyższe, ta rasowość, ta kultura pracy,ten widok po otwarciu maski to uczucie kiedy wdepniesz przy 150 a auto zauważalnie idzie do przodu, te chwile kiedy przed wyjściem z samochodu, chcesz jeszcze chwilę posiedzieć i lekko przygazować na pożegnanie.... Warto chociażby na chwilę pojeżdzić sobie starą , dużą V6 aby mieć co wspominać ;) Zresztą czy to nie jest piękne? Cytuj
WisnieR 2 736 Opublikowano 14 listopada 2017 Opublikowano 14 listopada 2017 (edytowane) Busso jest piękna aczkolwiek serce zawsze przy BMW V8 4.4 Napisałeś też coś ważnego. Kultura pracy. R6 i B12 chodzą jak marzenie ze względu na swoją budowę. Coś czego w R4 nigdy nie będzie. Edytowane 14 listopada 2017 przez WisnieR Cytuj
mozi 1 978 Opublikowano 14 listopada 2017 Opublikowano 14 listopada 2017 S(pipi)ix ale z tym momentem w R6 vs 1.5 tsi to nie przesadzaj bo jest bardzo podobnie. Nawet fajniej wali w ryj w R6 imo bo w 1.4 tsi to tego moementu to jest ile? 250nm? E46 3.0i ma już 300nm. Na prawde to inaczej jedzie. Dopiero 2.0 turbo może coś pogadać z R6. Cytuj
balon 5 342 Opublikowano 14 listopada 2017 Opublikowano 14 listopada 2017 (edytowane) Adi no to napewno co piszesz. Tsi 150 dużo nie jeździłem jedynie jakieś pojedyncze dni na zastępstwa to aż tak nie pamietam zapasu mocy ale wydaje mi się że od 150km/h to jeszcze ładnie szedł na skrzyni dsg na trybie sport. Co do tych 2.0 tsi to tam przy 150 jak dociskam to się mega zbiera. Teraz popatrzyłem to katalogowo 6,7s do 100. Z drugiej strony Vmax podają 220, a zdarzało mi się już 230 jechać ale po GPS pewno mnie będzie. Wisnia umów się na jazdę takim Leonem a najlepiej weź na weekend. Jestem mega ciekaw twojej opinii po takim teście. Edytowane 14 listopada 2017 przez balon Cytuj
MaZZeo 14 182 Opublikowano 14 listopada 2017 Opublikowano 14 listopada 2017 balon jakim VAGiem jeździsz? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.