Skocz do zawartości

Zdjęcia naszych aut


Lain

Rekomendowane odpowiedzi

No pisałem gdzieś ostatnio.

 

Miał być SUV (jakiś crossower), bo rodzinnie, ale jak wsiadłem do CHR to jakoś i tak mało miejsca było. Więc wróciłem do wcześniejszego pomysłu - ta audi A5 ma wielki bagażnik i sporo miejsca z tyłu. Inna sprawa, że w wyższym standardzie ta Tojotka to minimalnie 165 koła. A chciałem auto z full bajerami i automatem. Nie dam 165 koła za  auto inne niż niemieckie

 

A tak serio to żona czepiała się CHR, że wygląda jak statek kosmiczny ze smutną mordką, więc wpadło audi

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza

1.5 TSI 150km i skrzynia manualna, automat ma tylko taki mały przełącznik po środku. Jeździłem też automatem ale jak dla mnie dopłata 11tys w stosunku do ręcznej skrzyni (za tą cenę mam beats audio, lepsza tapicerkę z mikrofibry z rączkami obszytymi eko skórą, czarną podsufitkę i 18 calowe felgi)  to było za dużo a po drugie miękka hybryda która cały czas żeglowała i pro ekonomiczne nastawienie DSG do trzymania obrotów w okolicach 1200 mnie bardzo drażniło. Co do obsługi wiadomo że pokrętło zawsze będzie lepsze ale lubię minimalizm i się do tego przyzwyczaiłem. Świateł nie ruszam bo są zawsze na "auto" muzyką steruję z kierownicy, czasami muszę poklikać żeby ogrzewanie zmienić na nogi i to ciągłe wyłączanie start/stop.

Edytowane przez Nightmare90
  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Gratki, na szczęście kangury się podobno już skończyły, więc ten 1.5 TSI wydaje się bezpieczną opcją z manualem. Sam czekam teraz dostawę bardzo zbliżonego auta, Golfa z tą miękką hybrydą i ciekaw jestem czy ostatecznie przejdę już do obozu automatów. Na szczęście będą paletki, więc będzie można się i tak pobawić biegami, na G920 taka zmiana biegów mi bardzo pasowała :notbad:

I zgadzam się, że o ile pokrętła do temperatury są wygodniejsze, to czepianie się przez recenzentów tego panelu świateł nie ma za bardzo sensu. W aktualnym samochodzie mam pokrętło, ustawione raz w pozycji auto i tyle.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 29.01.2021 o 19:12, Emet napisał:

Tak patrząc na to czym się tu chwalicie... z czym do ludu :turned:

Ale mimo, że staruszka to... moja ;)

(est jeszcze kilka innych filmików)

 

Z racji na.. różne okoliczności planowana zmiana na nowszy i mocniejszy model została póki co odłożona na później...

Nie wiem czemu ale zawsze mi się audice a4 podobały ,najlepiej czarna z przyciemnionymi szybami i z silnikiem TDI 2.0

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Mustang napisał:

Gratki, na szczęście kangury się podobno już skończyły, więc ten 1.5 TSI wydaje się bezpieczną opcją z manualem. Sam czekam teraz dostawę bardzo zbliżonego auta, Golfa z tą miękką hybrydą i ciekaw jestem czy ostatecznie przejdę już do obozu automatów. Na szczęście będą paletki, więc będzie można się i tak pobawić biegami, na G920 taka zmiana biegów mi bardzo pasowała :notbad:

I zgadzam się, że o ile pokrętła do temperatury są wygodniejsze, to czepianie się przez recenzentów tego panelu świateł nie ma za bardzo sensu. W aktualnym samochodzie mam pokrętło, ustawione raz w pozycji auto i tyle.

Golfika też brałem pod uwagę bo jest lepiej wyciszony przy wyższych prędkościach i w 150km ma już chyba wielowahacz z tyłu, ale jak dla mnie jest nudniejszy z zewnątrz, oraz ma mało ciekawy Infotainment, i seat daje 5 lat gwarancji. Niech golfina się spisuje, ciekawi mnie porównanie z a3 8v.

Odnośnik do komentarza
48 minutes ago, Nightmare90 said:

ciekawi mnie porównanie z a3 8v.

Jak dostanę wyrobię sobie konkretniejszą opinię. Na razie Golfa znam tylko z jazdy próbnej - jakieś 40 minut - i trochę trudno mi je porównać, bo aktualne A3 jest manualnym dieslem 116 z niezbyt bogatym wyposażeniem, a Golfa testowałem właśnie w wersji benzynowej 150 z automatem oraz opcją wyboru trybu jazdy, wpływającą jak wiadomo na działanie m.in. układu kierowniczego. Ale pomijając sam silnik, który był zauważalnie mocniejszy przy prędkościach autostradowych, wrażenia z samej jazdy były moim zdaniem bardzo zbliżone, co nie jest szczególnie nieoczekiwane zważywszy na pokrewieństwo techniczne. 

 

Jeśli zaś chodzi o wnętrze, to Golf 8 może nie tyle sprawia wrażenie lepszego samochodu niż 8V, co raczej widać po nim, że jest po prostu nowszym projektem, szczególnie z racji tych dużych i wygodnie umieszczonych ekranów. Malkontenci marudzą na zmiany w stosunku do Golfa 7, ale dla mnie np. wnętrze 7 było już mocno przestarzałe, z nisko położonym, niedużym ekranem i tym samym schematem stosowanym od czasów Golfa 5. Ostatnio wolałem już deskę Polo od tej z Golfa 7. Więc tak, Golf 8 podoba mi się bardziej niż Golf 7, ale czy wypada lepiej niż poprzednie A3 po lifcie, trudno mi na razie powiedzieć. Ma większy ekran z nowocześniejszą grafiką, ale można mieć wątpliwości, czy typowe dla poprzedniej generacji Audi sterowanie systemem infotainment pokrętłem było gorsze niż dotyk. Ma bardziej rozbudowany ambient light, ale nawiewy posiadają mniej interesujący design. Ma nowoczesny i minimalistyczny lewarek automatu, zwalniający nieco miejsca, natomiast nie ma rewelacyjnie wykonanego panelu klimatyzacji. Itp., itd.

 

Ogólnie to A3 8V ma naprawdę ciekawą, a równocześnie funkcjonalną deskę rozdzielczą. To właśnie potwierdza się teraz, kiedy sporo osób nie jest przekonanych o wyższości wnętrza jako takiego nowego A3 nad tym z poprzedniej generacji. Ja zaś czekam nie tyle na przesiadkę z A3 8V do Golfa 8, co na przesiadkę do samochodu z mocniejszym silnikiem i lepszym wyposażeniem, którego nie zamówiłem wybierając w swoim czasie Audi, bo i tak skok w porównaniu do  jeszcze wcześniejszego Punto był ogromny :reggie:

BTW jeśli ktoś rozważa używanego Golfa 7, naprawdę polecam sprawdzić A3 8V, wnętrze jest zdecydowanie ciekawsze. Tylko upewnijcie się, że ekran sprawnie się wysuwa i nie trzeszczy, bo ten mechanizm chowania, teoretycznie pozwalający na uniknięcie tzw. "przyklejonego tabletu", wydaje się być przerostem formy nad treścią i piętą achillesową skądinąd doskonale znoszącego kolejne kilometry wnętrza. 

Odnośnik do komentarza
3 hours ago, Mustang said:

Szkoda, że Octavia takiej nie ma.

Obstawiam, że MC ma nawiązywać do rajdowej Fabii i rajdu Monte Carlo.

 

3 hours ago, szejdj said:

Szkoda, że nie ma mocniejszych silników. W Fabii 2 jeszcze dali te 1.4 180KM a potem nic
 


Może nie chcieli konkurencji robić w swojej własnej grupie. Jest Ibiza i Polo mocniejsze. A szczerze jak jeździłem Ibiza 1.0 110 koni i teraz mam Fabię 1.2 125km to różnica w prowadzeniu jest ogromna na plus Ibizy.

Odnośnik do komentarza
Just now, Sedrak said:

Obstawiam, że MC ma nawiązywać do rajdowej Fabii i rajdu Monte Carlo.

Actually,

The MONTE CARLO* name is used to identify the sporty lifestyle versions of ŠKODA’s compact models. It evokes the splendour and glamour of the Principality of Monaco as well as the storied motor racing history of the Monte Carlo Rally, an event that dates back to 1911 and has seen many ŠKODA successes over the years. The manufacturer’s first model to bear the MONTE CARLO* name was a 1936 limited edition of the ŠKODA POPULAR.

 

Monte Carlo jest w mniejszych modelach, w większych jest moim zdaniem mniej fajne Sportline. Octavia na razie ma tylko "normalne" wersje i modele RS, chociaż na logikę powinni coś dodać, w Golfie 8 po jakimś roku obecności na rynku pojawiło się R-line.

 

BTW w tym roku powinna wyjść nowa Fabia:

skoda-fabia-monte-carlo-prototype-spysho

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...