Skocz do zawartości

Zdjęcia naszych aut


Lain

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Niebieska tez ladniusia, swiezo malowana ???  Moja chciala wyzywajacy kolor to ma. Z drugiej strony 1.6 w sportowce to troszke slabo, ale w koncu to kobieta wiec jej wiecej do szczescia nie potrzeba. Ot do pracy i porowzwozic dzieci do szkoly.  Niby te same silniki, ale czasem sie przejade przepalic panewki to wydaje sie duzo zwawsza :reggie: Niech nam sluza.
Oryginalny lakier, ale świeżo po myciu. Do mojej jazdy 1.6 również mi w zupełności wystarcza. Jak się depnie to na autostradzie fajnie leci. Wiadomo, że to nie 3.0 z turbiną, ale mi tam radochę sprawia i to wystarcza W ogóle to ten pasek ledowy w światłach Honda ma naprawdę ładny. Nocą razem ze światłami dobrze się komponuje.
Opublikowano

To zupelnie tak jak ja - nie trzeba mi wiecej skoro to mi wystarcza. Scigac sie nie zamierzam a jedynie podrozowac jak czlowiek :lapka:

 

Zdejmujesz blachy do mycia :woot: ???

Opublikowano

To ja tez wrzucę swoją Hankę ;) kiedyś ja już tutaj wrzucałem ale na zimowym setupie. Z racji przekroczonego 300tys km na liczniku Hanka dostała nowe letnie opony Bridgestony Turanzy. Myślałem ze ponad 20 letnie auto juz nie będzie chciało skręcać, a się okazuje ze na tych oponach całkiem niezle się klei :) 

6398FD23-5154-4C9C-8D7C-D8FCAB9760EA.jpeg

0A7D0DAD-A98E-4AD5-B802-4B7936A20CA2.jpeg

  • Plusik 6
  • Lubię! 3
Opublikowano (edytowane)

To jest prawilne EP3?

 

W mym sercu na zawsze Honda, to było moje pierwsze auto i ta marka zostanie ze mną raczej zawsze, jako drugie auto w garażu :)

Edytowane przez smoo
Opublikowano
27 minut temu, smoo napisał:

To jest prawilne EP3?

 

W mym sercu na zawsze Honda, to było moje pierwsze auto i ta marka zostanie ze mną raczej zawsze, jako drugie auto w garażu :)


prawile prawilnie, wcześniej ej9 teraz już od ponad 6 lat jeżdżę ta epką. Czasem mam ochotę ja już zamienić na coś nowszego, ale jak nią vteca załączę to miłość wraca :) jedynie co musiałbym zrobić w niej to skrzynie, bo przy 8k rpm biegi nie chcą wskakiwać już (mowie tutaj o 2 i 3 biegu), taka przypadłość tej serii. Pewnie synchro albo coś podobnego 

  • Plusik 1
Opublikowano

No nie za bardzo jest na co zamieniać, niestety Honda jak dla mnie skończyła się na s2000, a EP3 to ostatni spoko stylistycznie Civic. Ufo i ten najnowszy to już niezłe brzydactwa. Accorda też już w Europie nie ma, ogólnie kiepskie czasy dla fana tej marki :(.

Ja miałem EJ2, obecnie mam Jazza GD3 na daily no i 350z. W przyszłości pewnie przesiądę się z Jazza na jakiegoś CRV albo ewentualnie Accorda jeśli powróci (choć 7gen wciąż robi robotę wizualnie po lekkich modach i bardzo spoko auto). Ale na razie nie widzę potrzeby upgradować, Jazz bardzo ekonomiczny, mały ale pojemny i niezawodny.

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

True, chociaż ix civic w pakiecie mugen bądź po prostu r jest do zaakceptowania :) moim przyziemnym marzeniem jest ściągnięcie z USA jakiegoś accorda w coupe (9gen jest piękny) albo civica si (8gen i wyżej) w sedanie albo coupe <3

Edytowane przez Redmitsu
Opublikowano
15 hours ago, smoo said:

No nie za bardzo jest na co zamieniać, niestety Honda jak dla mnie skończyła się na s2000, a EP3 to ostatni spoko stylistycznie Civic. Ufo i ten najnowszy to już niezłe brzydactwa. Accorda też już w Europie nie ma, ogólnie kiepskie czasy dla fana tej marki :(.

Ale najnowszy, najnowszy? Bo ten z 2015 rzeczywiście dość kontrowersyjny, ale 2021 wygląda fajnie, plus amerykańskie testy całkiem pozytywnie o nim nadają. 

Opublikowano

Ten 2021 czyli XI ciut lepszy, ale generalnie to już nie to. Nie przemawia do mnie ta stylistyka. Obecnie większość aut na drogach wygląda bardzo podobnie, wszyscy poszli w ten sam "nowoczesny" design. Z "nowych" japońców tylko Toyota gt86 w potrafi przyciągnąć oko z daleka, Supra to padaka wizualna, nowa zetka też meh. Dla mnie wychowanego na motoryzacji lat 90 to jest dramat.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Z okazji 25 tysięcy kilometrów przejechanych Golfem (0 problemów btw), pomyślałem, że dopiszę parę spostrzeżeń uzupełniających wcześniejszą sierpniową opinię, ale tym razem skupiając się tylko na tym co uważam ostatecznie w kwestii działania popularnych ostatnio w nowych autach nowinek, które odkrywam w tym samochodzie po raz pierwszy.  

 

Kategoria mogłoby być lepiej

 

ACC: W kwestii tempomatu marzy mi się jednak switch między wersją adaptacyjną, a wersją klasyczną. Adaptacyjny jest oczywiście super w korku czy jadąc w sznurze pojazdów, ale jednak kiedy ustawiam sobie prędkość na autostradzie, nieco wyższą niż większość innych aut, to wolałbym żeby system po prostu ją trzymał (ewentualnie zachowując tylko opcję hamowania awaryjnego w ostatniej chwili), zamiast zwalniać dość daleko od poprzedzającego auta. Ostatecznie na dwupasmówkach albo używam tempomatu rzadziej niż w poprzednim aucie, albo muszę bardzo wcześnie jak na mój gust zmieniać pas.

 

Światła matrycowe: Bez porównania lepsze niż ksenony w poprzednim aucie i w tym modelu wyglądają moim zdaniem super. Natomiast o ile system rzeczywiście działa rewelacyjnie na szosach, to bardzo liczyłem również na jeżdżenie na długich na autostradach. Niestety, przez barierki kamera nie zawsze wykrywa samochody jadące w drugą stronę (bo nie widzi ich świateł) i system może potencjalnie oślepiać, szczególnie kierowców ciężarówek z racji ich wysoko położonych szoferek. Musiałem więc odpuścić tryb auto w takich warunkach. Lektura forów potwierdziła, że systemy innych producentów również mają podobne problemy, chociaż oczywiście spostrzeżenia kierowców zależą od modelu auta, dróg, natężania ruchu, itp. Fajny, przyszłościowy system, ale jeszcze trochę brakuje, żeby w każdych warunkach jeździć w trybie auto. 

 

Kategoria miłe zaskoczenia

 

Bezprzewodowe CarPlay: Myślałem, co kabel, to jednak kabel, ale to po prostu działa. Wsiadam, łączy się automatycznie w mgnieniu oka, telefon mogę zostawić w kieszeni albo odłożyć na miejsce ładowania indukcyjnego, połączania nie przerywa, jakość dźwięku bardzo dobra. Tylko telefon trochę się grzeje przy takim ładowaniu (co ciekawe BMW zaczyna stosować w związku z tym chłodzenie ładowarki specjalnymi nawiewami), więc w długiej trasie można pomyśleć o kablu, ale i tak, dla mnie ostatecznie rewelacja. 

 

Tryby jazdy: Tania opcja w niesportowych wersjach. Jeśli zamawiacie coś od VAG - gorąco polecam. Ustawiłem sobie tryb indywidualny z miksem opcji komfortowych i sportowych, ale najważniejsza jest utwardzona wersja układu kierowniczego. Gdybym miał tylko podstawowe ustawienie komfortowe, na pewno jazda sprawiałby mi mniejszą przyjemność.

 

Side assist: Asystent martwego pola powinien być obowiązkowy. Śladowa ilość fałszywych alarmów, za to może pomóc uniknąć głupich błędów znanych ze stop chama, szczególnie przy wyprzedzaniu, kiedy czasem można za bardzo skupić się na sytuacji z przodu, a zapomnieć o zerknięciu w lusterko i w bok. Bardzo fajny system, polecam.

 

Travel assist: Prosty autopilot. Zacząłem korzystać okazjonalnie na pustych autostradach dla komfortu (robi wtedy za takie ultra wspomaganie, skoro kierownica kręci się sama), oraz przydatny jest żeby np. zdjąć kurtkę albo odkręcić zakrętkę butelki. Taki gadżet, na razie okazjonalnie przydatny, ale preludium do czegoś znacznie większego w przyszłości.

 

Lane assist: Już wspominałem, jest ok. Można szybko wyłączyć, jeśli w jakimś miejscu coś mu się pomyli z linią, interwencje nie są brutalne i nigdy nie trzeba walczyć z kierownicą, ale też pomagają skorygować kurs, jeśli rzeczywiście zaczęło się zjeżdżać z pasa. Nie uważam go za must have (chociaż stał się obowiązkowy w nowych samochodach), ale przydatność systemu jest na pewno większa niż upierdliwość.

  • Plusik 2
Opublikowano
W dniu 20.05.2022 o 11:35, Mustang napisał:

 

Kategoria mogłoby być lepiej

 

ACC: W kwestii tempomatu marzy mi się jednak switch między wersją adaptacyjną, a wersją klasyczną. Adaptacyjny jest oczywiście super w korku czy jadąc w sznurze pojazdów, ale jednak kiedy ustawiam sobie prędkość na autostradzie, nieco wyższą niż większość innych aut, to wolałbym żeby system po prostu ją trzymał (ewentualnie zachowując tylko opcję hamowania awaryjnego w ostatniej chwili), zamiast zwalniać dość daleko od poprzedzającego auta. Ostatecznie na dwupasmówkach albo używam tempomatu rzadziej niż w poprzednim aucie, albo muszę bardzo wcześnie jak na mój gust zmieniać pas

Ja używam Vagowskie ACC od ponad 7 lat. Dla mnie jest naprawdę spoko.

Ustaw sobie najmniejszy odstęp od auta poprzedzającego i już tak szybko nie zwalnia.

Z drugiej strony ACC jest tak skalibrowany, jak mówią przepisy, aby trzymać bezpieczną odległość i w razie nagłego hamowania z dużej prędkości zdążyć zareagować.  
 

W ogóle po tych latach użytkowania tego systemu, nie wyobrażam sobie już długo tras na autostradzie lub ekspresówce bez ACC. 

Opublikowano

Mam ustawioną najmniejszą, ale jak dla mnie i tak zwalnia za wcześnie. Jeśli dojeżdżam na przykład do ciężarówki, jadąc sporo szybciej od niej, muszę zjechać naprawdę wcześnie na lewy pas, żeby system nie zaczął niepotrzebnie wytracać prędkości. Na klasycznym zwykle zmieniałem tylko pasy i czasem wyłączałem, teraz muszę patrzeć czy już mi nie zaczął zwalniać. Ogólnie ACC jest bardzo idealistyczny, nastawiony na bardzo bezpieczne odstępy (niearealistyczne w praktyce), zbliżoną prędkość pojazdów (coś jak w Ameryce), spokojne rozpędzanie się (bez redukcji). Dlatego wolę klasyczny tempomat na dwupasmówkach i ACC na jednopasmówkach. Mieć wybór trybu byłoby najlepszą opcją.

Opublikowano
20 minut temu, Mustang napisał:

spokojne rozpędzanie się (bez redukcji).

Ustaw profil ACC na sport, będzie wtedy szybko przyspieszał. U mnie wtedy przyspiesza jakby był laczek w podłodze. 
Może w tych najnowszych wynalazkach (np Golf 8) trochę go zmodyfikowali na minus? Jakieś nowe wymogi, normy itp? 

Opublikowano

Tak. Tylko z kolei w sporcie jest beznadziejny w korku, bo zachowuje się zbyt agresywnie, przyspiesza jak głupi i daje po hamulcach.

 

Ogólnie pewnie się przyzwyczaję, ale na pewno kosztem dużo częstszego siedzenia na lewym pasie, bo przerwy na prawym zrobiły się za krótkie.

Do tego czasem denerwuje mnie taki brak drogowej inteligencji, w sensie pojazd na pasie, to pojazd na pasie, bez znaczenia czy dopiero zaczyna wyprzedzać, czy już włączył prawy kierunkowskaz i jest w trakcji zjazdu na inny pas. Już parę razy miałem, ze ACC włącza hamulce, bo ktoś tam z przodu jeszcze do końca nie zjechał, na co ja muszę dawać gazu, żeby niepotrzebnie nie spowalniać samochodów z tyłu, no i bez sensu nie tracić prędkości.

 

Z drugiej strony pamiętam jak kiedyś na wakacjach jechałem za samochodem znajomych jadących bez ustawionego tempomatu, marzyłem wtedy o ACC. Ogólnie, jeśli komuś nie przeszkadza, że czasem będzie jechał kilka kilometrów wolniej niż założył, bo pojazd z przodu nie trzyma stałej prędkości, wtedy może się zrelaksować i będzie zadowolony. Ja mam takie podejście właśnie na jednopasmówkach albo w gęstym ruchu, jest jak jest i tyle, ale na dwupasmówkach z mniejszym ruchem zaraz zmieniam pas i zaczynam wyprzedzać.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...