Opublikowano 19 czerwca 20231 r A obniżanie poprzez wymianę sprężyn generalnie nie płynie negatywnie na prowadzenie samochodu przy seryjnych amortyzatorach? Środek ciężkości będzie niżej, lepszy opływ powietrza niby na plus, ale auto było projektowanie pod fabryczne sprężyny, więc? Nie znam się więc nie bijcie.
Opublikowano 19 czerwca 20231 r Jeśli masz sprawne amortyzatory gazowe dobrej klasy to wpłynie pozytywnie na prowadzenie, jeśli masz słabe amortyzatory albo co gorsza wylane to będzie tragedia w prowadzeniu i w komforcie.
Opublikowano 19 czerwca 20231 r W sumie zalezy co kto dokładnie rozumie przez komfort. Na krótszych sprężynach będzie mniej bujać autem, więc jesli dla kogoś komfort = łódka, no to komfort spadnie. Natomiast właściwości jezdne zyskają, chociaż tak jak Bartg pisze duży wpływ mają tutaj jeszcze amorki. Sprezyna sprezynie tez nierowna. Najlepiej wymienić komplet, a jak nie ma budzetu to poszukac na forach konkretnego auta, co jest sprawdzone i zalecane.
Opublikowano 19 czerwca 20231 r 2 godziny temu, Sedrak napisał: A obniżanie poprzez wymianę sprężyn generalnie nie płynie negatywnie na prowadzenie samochodu przy seryjnych amortyzatorach? Środek ciężkości będzie niżej, lepszy opływ powietrza niby na plus, ale auto było projektowanie pod fabryczne sprężyny, więc? Nie znam się więc nie bijcie. jak wlozysz za krotka sprezyne, to amortyzator nie bedzie pracowal w pelnym zakresie i bedzie pingpong na nierownosciach.
Opublikowano 19 czerwca 20231 r Najprościej Eibacha czy H&R założyć i przy w miarę sprawnym amorku będzie spoko.
Opublikowano 19 czerwca 20231 r Dzięki za info. Ja to z czystej ciekawości. Inwestować nie mam zamiaru. Chociaż jakby trochę niżejsiadł to dużo by na wykładzie zyskał, ale jednak wolę komfort spokoju podczas przejeżdżania pdzez policjantów i tak dalej niż wygląd w daily.
Opublikowano 19 czerwca 20231 r Cóż, plan spręzynkowy póki co musi zaczekać, w tym tygodniu jadę na stacje diagnostyczną bo coś "puka i stuka" panie. Sprawdzimy najpierw co tam sie dzieje i wtedy można myśleć o dalszych krokach.
Opublikowano 20 czerwca 20231 r Co do sprężyn to ja polecam KW, nigdy się nie zawiodłem Można też ogarnąć sprężyny (nie mylić z pełnym gwintem) z możliwością regulacji - wrzuciłem takie do RS6 i jest dobrze.
Opublikowano 20 czerwca 20231 r Wahacze 2x po obydwu stronach do wymiany i powinno być ciuchutko. Reszta okej.
Opublikowano 20 czerwca 20231 r 2 hours ago, Faranell said: Co do sprężyn to ja polecam KW, nigdy się nie zawiodłem Można też ogarnąć sprężyny (nie mylić z pełnym gwintem) z możliwością regulacji - wrzuciłem takie do RS6 i jest dobrze. Tylko spręzyny regulowane KW kosztuja niewiele mniej niz już jakiś w miare sensowny gwint
Opublikowano 20 czerwca 20231 r 1 godzinę temu, Bartg napisał: Tylko spręzyny regulowane KW kosztuja niewiele mniej niz już jakiś w miare sensowny gwint Kwestia do jakiej fury, gwint u mnie to już był spory wydatek, a amory DRC jeszcze dobrze trzymają więc same sprężyny ładnie siadły;P Ale jest tak jak mówisz;)
Opublikowano 28 czerwca 20231 r I cyk, kolejny już wypad w długą trasę, tym razem zrobione 2k km i dobijam do 60k km. Trasa przez całą Polskę na Słowację - spalanie 6,0-6,5l głównie autostrada 140 km/h z klimą i pełnym bagażnikiem. Górskie drogi i serpentyny średnio 5,5l, silnik uznawany, przez polskich entuzjastów motoryzacji, za kosiarkowy, dowozi w różne miejsca, tutaj na wysokości prawie 800 m.n.p.m. Ogólnie, przez komfort podróżowania i niezawodność wybaczam te fabryczne usterki piasty w kole i kolumny kierownicy
Opublikowano 28 czerwca 20231 r Active, większy prześwit, adaptacyjne zawieszenie, ale bez 4x4. Od zwykłej wersji różni się też zderzakami, nadkolami i progami.
Opublikowano 28 czerwca 20231 r Jak się ta 'kosiarka' sprawuje przy prędkościach autostradowych? Da się rozmawiać bez krzyczenia?
Opublikowano 28 czerwca 20231 r Moim zdaniem, jest nadzwyczaj dobrze wyciszony jak na tę klasę, nawet przy prędkościach autostradowych.
Opublikowano 29 czerwca 20231 r 14 hours ago, mcp said: Jak się ta 'kosiarka' sprawuje przy prędkościach autostradowych? Da się rozmawiać bez krzyczenia? Ja wiem jak się sprawuje mniejsza nowa Fiesta z tym silnikiem nawet w słabszym wariancie 100 koni, ale na szczęście też ze skrzynią 6. A sprawuje się bardzo dobrze, o klasę lepiej niż poprzedni Yaris i generalnie przy 130-140 jest komfortowo, całkiem podobnie jak w poprzedniej Astrze 1.4 i tylko ciut gorzej niż w moim Golfie. 160 również da się normalnie jechać na dłuższym odcinku. Zasługa niezłego wyciszenia i 6 biegów.
Opublikowano 29 czerwca 20231 r Czekamy tylko teraz około 10 lat by zobaczyć jak żywotność tych mega silników 1.0.
Opublikowano 29 czerwca 20231 r Przecież ten silnik jest produkowany od ponad 10 lat i używany w Focusie III, teraz jest już jego kolejna generacja. Na Otomoto masz kilkanaście stron ofert z tymi autami, w tym dużo z przebiegami 200-300k km, gdzie Focusy tej generacji to były raczej auta z targetem dla rodzin i handlowców.
Opublikowano 29 czerwca 20231 r im dłużej czytam, tym bardziej się skłaniam ku temu silnikowi, jeżdżę głownie po mieście, trasy +\-60km dwa razy w miesiącu, rocznie około 8-10k km. Spalanie za tym przemawia, szybko nie jeżdżę, do miasta to jest chyba idealna opcja. Znalazłem fajną Scalę z tą kosiarką, 115km, z A do B mnie dowiezie i nie będzie przy tym rzęzić jak wolnossące mpi z 5-biegową skrzynią
Opublikowano 29 czerwca 20231 r Scala ma ofc inny silnik, tylko bardzo podobny. Ale 1.0 tsi też jest w porządku. Zaś Scala ciekawe auto, imo wygląda nieźle, a największa zaleta to wielki jak na hatchbacka bagażnik.
Opublikowano 29 czerwca 20231 r Moim zdaniem, dobra opcja do normalnej, spokojnej jazdy w limitach prędkości, a i w mieście można zachować dynamikę. Na pewno nie są to silniki do pałowania i jazdy po 180-200 autostradą, bo wtedy faktycznie może być to zbyt duże obciążenie dla silnika.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.