Skocz do zawartości

Zdjęcia naszych aut

Featured Replies

Opublikowano

Jeśli chodzi o kulturę pracy tych małych silników to ja złego słowa nie powiem. Swego czasu przejeździłem sporo kilometrów Clio V 1.0 turbo (bodaj 100 koni) i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony tym, jak to auto zachowuje się w trasie. Przy prędkościach autostradowych w granicach 140 km/h wyciszenie robiło bardzo dobre wrażenie, spokojnie mozna było rozmawiać, a hałas nie męczył. Na takich zwykłych podmiejskich trasach też super, a do tego spalanie w takich warunkach spadało przy spokojnej jeździe poniżej 5 litrów. No i dynamika w zupełności wystarczająca do normalnej jazdy, nie czułem nigdy braku mocy. Jak z żywotnością po 500k km to nie wiem, ale ten argument też mnie trochę śmieszy, bo zwykle jest przywoływany przez ludzi, robiących rocznie 10k km, a jeśli ktoś tłucze jakieś gigantyczne przebiegi to chyba raczej wciąż patrzy bardziej w stronę diesla niż benzyny. 

  • Odpowiedzi 6,2 tys.
  • Wyświetleń 643,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Ululululu Paaanowie! Co to była za wycieczka! Trip życia, naprawdę polecam każdemu! Tyrol, Bawaria, przełęcz  Grossglockner hochalpenstrasse jest niesamowita, i przez 4 dni 30 stopni, słońce i an

  • Sure   Mam ja co prawda dopiero kilka miesiecy, ale wrazen bylo przez ten czas pod dostatkiem   Dla mnie - jako chlopaka wychowanego na Gran Turismo, Initial D, F&F itd - mot

  • okej, czas się pochwalić nowym nabytkiem. Dopiero teraz pogoda dopisała żeby auto umyć i ogarnąć.   Pozbyłem się swojej białej alfy i nabyłem tym razem hot hatcha   to znowu alfa x

Opublikowano
Godzinę temu, krupek napisał:

Przecież ten silnik jest produkowany od ponad 10 lat i używany w Focusie III, teraz jest już jego kolejna generacja. Na Otomoto masz kilkanaście stron ofert z tymi autami, w tym dużo z przebiegami 200-300k km, gdzie Focusy tej generacji to były raczej auta z targetem dla rodzin i handlowców.

 

A dziękuje za info, nie śledziłem więc szukałem odpowiedzi. :) 

 

Jak wprowadzali te silniki to użytkownicy z ciężkim kopytem (klub 1.9 TDI) się zalili, że mała moc silnika nie zapewni im bezawaryjności przy mocnej eksploatacji. Ja lubie zapierdalać póki co ale jak mi się znudzi i właczy się tryb "dziadek" to wiem, że nie ma się czego bać w 1.0 silnikach. :lapka:

Opublikowano

No te mocarne 1.9 TDI, gdzie od 10 lat ciężko znaleźć egzemplarz bez zajechanej turbiny, pękniętego bloku, uszkodzonej uszczelki pod głowicą, albo niekopcącego jak Ursus przy zimowym rozruchu.

Opublikowano

Ale że mają po 700-900 k najechane i 2 razy cofany licznik to nie wspominasz. xddddd

 

Z tobą to jak z głupim gadka. Bez kitu. Nie da się normalnie. Strata czasu. :lapka:

Opublikowano

Sam zrobiłeś z siebie debila jak w każdym temacie obrzydzając jakąkolwiek dyskusję, pisząc o jakiejś jeździe na dziadka. Chociaż pochwalić trzeba za postęp, bo chociaż zrozumiałeś posty, które czytałeś.

Opublikowano

Głupek skończ, jesteś zakopany po uszy w swojej śmiesznej nienawiści do mnie a ja cie kopie po ryju jak piłkę do nogi. 

Opublikowano

Chujaszek, ale to ty jesteś tą piłką na forum...

Opublikowano
6 minut temu, krupek napisał:

Chujaszek, ale to ty jesteś tą piłką na forum...

 

Tak sobie wmawiaj. xd

Opublikowano

biedny jj, chciał tylko kolegę poszukać :(

Opublikowano
W dniu 29.06.2023 o 10:20, mcp napisał:

Znalazłem fajną Scalę z tą kosiarką, 115km, z A do B mnie dowiezie i nie będzie przy tym rzęzić jak wolnossące mpi z 5-biegową skrzynią

no i kupiłem tę scalę :lapka: bardzo fajne auto, dużo przestrzeni w środku, bagażnik lux, prawie jak w octavii, do tego android auto, na którym bardzo mi zależało i inne duperele, o których nie wiem. Niestety po wczorajszej euforii dzisiaj nastąpił pierwszy zgrzyt, bo miał być tempomat, a jest tylko ogranicznik prędkości. Sam jestem dupa, bo mogłem to sprawdzić na jeździe próbnej, ale było w ogłoszeniu, że jest, gość też mi pokazywał na manetce, że jest więc zaufałem. Niby można ustawić sobie limit i trzymać nogę w jednej pozycji, ale to nie to samo co zdjęcie w ogóle nogi z gazu więc dzwonię do salonu i niech się tłumaczą.

Opublikowano

Niech Ci go dopragromują na swój koszt. 

W passacie b5 dało radę to i tu da radę.  4 lata temu kosztowało mnie to 150 zł + nowa manetka. Działa tak jak powinno.

Opublikowano

@Dud.ek no i fajnie! widzę, że model po lifcie (lampy). Auto zawsze mi się podobało i jest takie hm jakby "dostojne"? lubię to! 

w środku jak? I pewnie manual, bo volvo i automaty to niedobre połaczenie, chyba, że od któregoś roku już odrzucili technologie forda bodajże i poprawili skrzynie automatyczne? 

Opublikowano

Sprzedawca samochodów pomylił ogranicznik prędkości z tempomatem i jeszcze go "demonstrował" klientowi na manetce? :kekw:

Opublikowano
43 minutes ago, D.B. Cooper said:

Niech Ci go dopragromują na swój koszt. 

W passacie b5 dało radę to i tu da radę.  4 lata temu kosztowało mnie to 150 zł + nowa manetka. Działa tak jak powinno.

Nie wiem czy da się tak łatwo, w nowych modelach VAG tempomat jest od razu adaptacyjny i tego nie da się już dołożyć samą manetką. 
 

Niestety sprzedawcy są często totalnie niekompetentni i gubią się w funkcjonalnościach nowych aut. Tak samo czasem materiały na stronach producentów, do Golfa zamówiłem sobie opcję, której nie było w krajowym papierowym cenniku, ale znalazłem jej kod w niemieckim i sam diler miał ją w swoim systemie (wybór trybu jazdy dla wersji Life).

Opublikowano
12 minutes ago, Mustang said:

Nie wiem czy da się tak łatwo, w nowych modelach VAG tempomat jest od razu adaptacyjny i tego nie da się już dołożyć samą manetką. 

Dokładnie. Już w mojej Skodzie z 2015 roku to nie było takie łatwe, bo nie wszystkie modele miały sterownik zamontowany w aucie. Wtedy prócz wymiany manetki trzeba też moduł za ponad 1000 zł wrzucić.

 

A co do sprzedawców w salonach. To jak ja pracowałem chwilę w Renault to znajomość o samochodzie miałem z siedzenia w nim w salonie, bo sprzedawałem samochody, którymi nawet nigdy nie jeździłem, więc ... :)

 

Opublikowano

Sam jestem sobie winien, bo się podjarałem jak dziecko i nie sprawdziłem dokładnie, nie jest to jakiś deal breaker, bo pewnie i tak bym wziął to auto, ale trochę sobie humor popsułem, bo na tej funkcji też mi zależało. Dobrze chociaż, że AA jest odblokowane i nie muszę płacić za to xd dzwoniłem do salonu i mają sprawdzić, ciekawe co wymyślą :dunno:

Opublikowano

Faktycznie ciekawa sprawa, bo jeśli mieli to nawet w opisie w ogłoszeniu, to być może dałoby się spróbować podciągnąć to pod niezgodność towaru z opisem i ewentualnie pomyśleć o rękojmi, jeśli by Ci to przeszkadzało? Wiadomo, że (nie)obecność tempomatu nie wpływa na pracę silnika, ale jest to jednak dość kluczowy element wyposażenia, jeśli ktoś faktycznie tego szuka pod kątem komfortu w trasie na przykład. Ja jak przez parę lat używałem pierwszego auta z tempomatem, to bym już auta bez tego nie chciał. :D

 

Inna sprawa, że tempomat to jest technologia, która upowszechniała się już od dobrych kilkudziesięciu lat, a nie żadne super rewolucyjne rozwiązanie sprzed chwili, więc moim zdaniem nie ogarnąć tego będąc sprzedawcą to tak trochę :facepalm:

Edytowane przez LeifErikson

Opublikowano
Godzinę temu, Banny napisał:

@Dud.ek no i fajnie! widzę, że model po lifcie (lampy). Auto zawsze mi się podobało i jest takie hm jakby "dostojne"? lubię to! 

w środku jak? I pewnie manual, bo volvo i automaty to niedobre połaczenie, chyba, że od któregoś roku już odrzucili technologie forda bodajże i poprawili skrzynie automatyczne? 

Podbijam to pytanie, akurat ojciec chce kupić xc60 w automacie, więc jestem zaniepokojony doniesieniami Bannyego.

Opublikowano
Godzinę temu, Banny napisał:

@Dud.ek no i fajnie! widzę, że model po lifcie (lampy). Auto zawsze mi się podobało i jest takie hm jakby "dostojne"? lubię to! 

w środku jak? I pewnie manual, bo volvo i automaty to niedobre połaczenie, chyba, że od któregoś roku już odrzucili technologie forda bodajże i poprawili skrzynie automatyczne? 

 

Import USA wiec automat 8 biegowy , środek w czarnej skórze, virtual kokpit itp. Większość tych Amerykańców  jest z napędem na przód co w połączeniu z 245km nie jest najlepszym rozwiązaniem. Był na miejscu to wziąłem, bardzo przyjemnie się jeździ.

Opublikowano
10 minut temu, Blaise napisał:

Podbijam to pytanie, akurat ojciec chce kupić xc60 w automacie, więc jestem zaniepokojony doniesieniami Bannyego.

Analiza roczniki - skrzynie to tak na pierwszą myśl. Ale ja to tylko gdzieś czytałem, pewnie się mylę. 

Jak chciałem Volvo z lat 2012 (s60) to raczej tam te automaty na nie.

Opublikowano

Rozmawiałem z bratem on miał Volvo XC90 z właśnie ta najgorszą skrzynia, ale to był rocznik 2004 i tam były chyba w ogóle 4biegi, więc to są prehistoryczne tematy. 

Opublikowano

nie da się dodać tempomatu do tego modelu, ale w ramach rekompensaty dostanę nowe opony całoroczne, które i tak planowałem kupić więc bez tragedii. Kolejny przykład, że gdybym nie otworzył gęby to bym został z niczym :cebula:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.