Opublikowano 25 sierpnia 20159 l Czyli morał z tego taki ze auto kupowac opłaca sie w polsce jedynie ode mnie i jaczesa.
Opublikowano 25 sierpnia 20159 l Czyli morał z tego taki ze auto kupowac opłaca sie w polsce jedynie ode mnie i jaczesa. polecam również moją Skodę, której nikt nie chce kupić
Opublikowano 25 sierpnia 20159 l A to ta Fabia, co ma rdzę na dachu, bo mchu w relingi nawchodziło po dachowaniu z trzy metrowej skarpy?
Opublikowano 25 sierpnia 20159 l Jaka cena? Panie, 12k za białe (biała jest? nie pamiętam) kombi z 1.4 TDI to nikt nie da. Pewno na księżyc i z powrotem zajechała, licznik skręcony, silnik wyplakowany, oferuję 5k i już robię przelew.
Opublikowano 25 sierpnia 20159 l http://allegro.pl/skoda-fabia-i-1-4-tdi-bardzo-dobry-stan-i5625271978.html
Opublikowano 26 sierpnia 20159 l wczoraj byli ludzie oglądać Skode, powiedzieli, że zbyt ładnie wygląda i coś musi być nie tak i nie kupili. Myślałem że ich zapierdole na miejscu. Edytowane 26 sierpnia 20159 l przez Szejdj
Opublikowano 26 sierpnia 20159 l To jest w(pipi)iające w tym kraju, że jak coś na sprzedaż jest zadbane i atrakcyjne to coś musi być nie tak. Wszystko przez tych (pipi).anych mirasów handlarzy.
Opublikowano 26 sierpnia 20159 l W przyszłym miesiącu strzeli mu 4 lata na karku, przebieg 29 tys. km. Brałem nówkę z salonu w Będzinie. Przez 4 lata musiałem tylko 2 lata temu wymienić olej (wymienia się co 2 lata/30 tys. km). Śmiało polecam jako bezawaryjny pojazd do miasta. Od biedy można wyskoczyć gdzieś dalej ale z silnikiem 1149cm3 nie jest to komfortowy pojazd na trasę. Użytkuję głównie w zimie i jak pada deszcz, w przeciwnym razie do pracy poruszam się rowerem. W ostatnim miesiącu 2 letniej gwarancji kuna/łasica zeżarła mi uszczelkę klapy silnika na podszybiu ale Renault wymieniło gratisowo (koszt katalogowy tej uszczelki 170zł) No utarło sie u polaczków ze jak nie ma duzego przebiegu to licznik kręcony na bank. Tak jakby kazdy na ziemii trasy robił . Z kolei, miałem Peugeta 206, 114k km przebiegu, a doyebany był, jakby robił za taksówkę w Meksyku. Przebieg na bank legitny, bo z książką serwisową i sprawdzany w salonie. Po 110k km poszła uszczelka pod głowicą, ciekł olej, skakały obroty i belka z tyłu była do regeneracji. Wnętrze też się rozlatywało. Znajomy kupił kiedyś w salonie nówkę 206 i po około 100k musiał wymieniać jeden wtryskiwacz oraz przegniła mu tylna belka. Generalnie ten model tak ma :] Edytowane 26 sierpnia 20159 l przez Wieslaw
Opublikowano 26 sierpnia 20159 l Ciezko mowic o bezawaryjnosci jak auto ma przejechane 29 tys. km. I do tego wymiana oleju co 2lata/30 tys.
Opublikowano 26 sierpnia 20159 l W sumie racja :-) ale ogólnie ta generacja clio ma bardzo pozytywne opinie
Opublikowano 26 sierpnia 20159 l Nie rob tego swojemu autu i wymien jutro olej. I zmieniaj pozniej co rok/15.000 km
Opublikowano 27 sierpnia 20159 l Nie rob tego swojemu autu i wymien jutro olej. I zmieniaj pozniej co rok/15.000 km Dzięki za radę ale jednak będę wymieniał co 2 lata, ostatnio przejeżdżam rocznie około 5-8 tys. km. Nie potrzebuję być mądrzejszy niż producent samochodu. Ostatnio olej wymieniałem po 2 latach i nic mu nie dolegało, lepkość i konsystencja były jak najbardziej prawidłowe. Olej syntetyczny jest dużo wytrzymalszy na czas niż mineralny / półsyntetyk. Oczywiście nie bronię nikomu żeby dawał zarobić mechanikom na niepotrzebnej robocie i miał poczucie, że jego auto dłużej pociągnie.
Opublikowano 27 sierpnia 20159 l No ja jednak wymieniam co rok - od ostatniej wymiany nastukałem 19kkm, a to na pewno nie zaszkodzi. Olej Millers 180 + wymiana z filtrem w ASO za stówkę.
Opublikowano 27 sierpnia 20159 l Nie rob tego swojemu autu i wymien jutro olej. I zmieniaj pozniej co rok/15.000 km Dzięki za radę ale jednak będę wymieniał co 2 lata, ostatnio przejeżdżam rocznie około 5-8 tys. km. Nie potrzebuję być mądrzejszy niż producent samochodu. Ostatnio olej wymieniałem po 2 latach i nic mu nie dolegało, lepkość i konsystencja były jak najbardziej prawidłowe. Olej syntetyczny jest dużo wytrzymalszy na czas niż mineralny / półsyntetyk. Oczywiście nie bronię nikomu żeby dawał zarobić mechanikom na niepotrzebnej robocie i miał poczucie, że jego auto dłużej pociągnie. Dla Twojego dobra to mowilem przeciez . Olej traci swoje wlasciwosci po roku od pierwszego 'zagotowania'. Przeraza mnie jak producenci robia w jajo swoich klientow,ale to im sie oplaca, jak po 160k silnik jest szrotem.
Opublikowano 27 sierpnia 20159 l Spoko, dzięki za hint :-) Wymiana oleju za 1zł opiera się na bardzo wysokiej marży na sam olej w danym zakładzie - przecież nikt za darmo nie robi. Za full syntentyk ELF do mojego autka płaciłem około 100zł + 20 za filterek + 1zł za miedzianą uszczelkę korka w misce olejowej. W moim clio filtr oleju jest umieszczony nad półosią z dostępem wyłącznie z kanału, żeby zlać stary olej trzeba też odkręcić plastikową osłonę silnika. To powoduje, że chu.j.owy mechanik ma okazję wyłamania różnych zaczepów / nie dokręcenia wszystkich śrub / przekręcenia gwintów - a uwierzcie, że mechanicy są dokładnym odwzorowaniem całego społeczeństwa - i często mają w nosie jakieś tam zaczepy. Wystarczy obejrzeć starsze samochody jak wyglądają. Niektóre serwisy - w tym nawet ASO - potrafią również wymienić olej bez odkręcania korka wylotowego pod miską przez wprowadzenie węża i wyssanie. Nawet kanału wtedy nie trzeba (w aucie gdzie jest dostęp do filtra od góry). Metoda ta pozostawia więcej syfu niż prawidłowe zlanie oleju przez korek wylotowy. Sam czas zlewania oleju też jest nie bez znaczenia - w serwisie czas to pieniądz - nie zostawią czyjegoś auta na kanale na pół godziny, żeby olej dobrze wyleciał jeśli mają kolejkę kolejnych klientów. Dlatego zgodnie z wytycznymi producenta - i ani minuty szybciej - pojadę we wrześniu do kolegi z kanałem, odkręcę korek z miski, poczekamy pół godzinki albo godzinkę, aż nie spadnie już żadna kropla przez minutę - i wtedy dopiero skręcimy i zalejemy. W międzyczasie może zmienimy płyn hamulcowy gdyż po 4 latach mógł już nabrać wilgoci. W moim obecnym tempie użytkowania samochodu w roku 2030 będzie miał przebieg około 150 tys. km.. Coś mi mówi, że silinik będzie jego najmniejszym problemem. No ale to już raczej nie będzie mój problem, autko kupiłem na 10 lat i później kupię następne.
Opublikowano 27 sierpnia 20159 l w dzisiejszych czasach płyn jest odsysany, żaden mechanik już nie odkręca korka i nie spuszcza oleju są różne szkoły co do wymian oleju, ja ufam Adamowi Klimkowi, który mówi, że powinno się to robić raz w roku Edytowane 27 sierpnia 20159 l przez Szejdj
Opublikowano 27 sierpnia 20159 l No to w takich serwisach rzeczywiście lepiej wymienić co rok skoro częściowo w silniku został stary olej. Zgadzam się, że i tak co roku na pewno jest lepiej, ale raczej nie wierzę, że wymienianie według wytycznych producenta silnika skróci jego żywotność poniżej deklarowanej. Edytowane 27 sierpnia 20159 l przez Wieslaw
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.