Skocz do zawartości

Motory i motóry


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W końcu się zdecydowałem i zapisałem się dziś na kurs na kat. A.

Czas więc przymierzać się do kupna motocykla. Myślę,że na start dobrym wyborem będzie 750cc. Wiem,że mogą być takie za szybkie dla początkującego,ale jestem zdania,że to kierowca otwiera gaz, nie sam motocykl. Problemem na pewno będzie rozmiar motocykli, mam 196cm wzrostu i ważę ponad 100kg,więc nie może być to mała maszyna. Nie interesują mnie choppery ani turystyki, chcę kupić ścigacza. Możecie polecić jakieś konkretne modele? W grę wchodzi kupno nowego motocykla.

Moim zdaniem jakiś GSXR750

 

A tu dłuższy wywód

750 jest moim zdaniem nieco chybionym wyborem. Na start w zupełności wystarcza 600, a potem gdy komuś zaczyna brakować mocy to przesiadka na literka i już. Jak chcesz sporta na start to ja brałbym CBR 600RR, Yamahe R6, GSXR 600 albo Kawasaki zx6r (w takiej kolejności)

 

e: aha i nie polecałbym nowego moto jako pierwsze. Na pewno będziesz szlifował wielokrotnie, więc po co wydawać dodatkowe pieniądze? Nadmiar gotówki lepiej zainwestować w ciuchy, crashpady itp

Edytowane przez teddy
Opublikowano

Jeśli to nie jest w ogóle jakaś ściema to pierwsze pytanie jest raczej czy jeździłeś na czymś wcześniej (zwykły kurs na A to Cie może nauczyć najwyżej kręcenia 8..)

 

Wiem,że mogą być takie za szybkie dla początkującego,ale jestem zdania,że to kierowca otwiera gaz, nie sam motocykl.

Uwierz mi.. Ale po dosyć krótkim czasie i z każdym przejechanym kilometrem, zaczynamy czuć się pewniej (tj zbyt pewnie) na motocyklu, wtedy nasza "blokada" w głowie na odkręcania gazu" szybko znika. A niestety doświadczenia (i techniki) brak.

 

A w przypadku takiego sprzętu (Suzuki GSX750R K12) nie ma już przelewek, kręcenie manetką gazu powoduje, że wskazówka obroto- i predkościomierza poruszają się podobnie po liczniku :wub:.

(jedyne co faktycznie może pomóc początkującemu to wybór różnych map zapłonu w suzuki - co trochę studzi temperament motocykla).

 

Ale jak wspomniał już Teddy, również nie polecam nowego bajka na 1 moto.

Opublikowano

Ło kurde, to na motocyklu się człowiek wywraca regularnie?

 

No ja nie znam motocyklisty, który jeździ więcej niż 3 sezony i nie zaliczył szlifa. Jasne, że można to ograniczyć i sporo zależy od kierowcy, ale o błąd na dwóch kółkach nietrudno. Ja zostałem rozdziewiczony w swoim drugim sezonie :]

Opublikowano

Ło kurde, to na motocyklu się człowiek wywraca regularnie?

 

No ja nie znam motocyklisty, który jeździ więcej niż 3 sezony i nie zaliczył szlifa. Jasne, że można to ograniczyć i sporo zależy od kierowcy, ale o błąd na dwóch kółkach nietrudno. Ja zostałem rozdziewiczony w swoim drugim sezonie :]

 

Jeżdżę 10 lat i nie miałem szlifa :D wypadek się nie liczy :)

 

kolego teddy już Ci współczuję. Jesteś duży i ciężki. Kupno motocykla nowego i do tego 750 jest jednym z głupszych pomysłów jakie słyszałem. 150 spowoduje, że będzie się bał tego motocykla. 600 wystarczyło by Ci w zupełności. Ja ostatnio posadziłem 2ch kumpli na ich pierwsze moto w życiu. Jeden na F3 drugi na F4i. F3 dopiero zaczął ale za dzieciaka jeździł więc podstawy ma. Ale uczy się i to się liczy. Gościu z F4i przelatał za mną cały poprzedni sezon. Zero motocykli w przeszłości. Nawet skuter. Na dzień dzisiejszy daję sobie radę ale dalej nie wykorzystuję maxa możliwości. I zejdą mu jeszcze 2 sezony zanim się nauczy ogarniać "nudną" 600-tkę. Ja na swojej F4i objeżdżałem niektórych kolegów na litrach. Nie mówię o lataniu po autostradach ale jak się zaczynały winkle to zaczynała się zabawa.

 

Nie jestem do końca zdania "jak się nie wywalisz to się nie nauczysz". Bo da się pominąć glebę. Ale kupując wściękłą 750 zwiększasz szanse latania w polach. F3 i F4i to motocykle łatwe w prowadzeniu oddające liniowo moc. Bez narwań. Złośliwi tak mówią o Hondzie, że to nudne motocykle. Mój Blady ma podobnie ciągnie cały czas równomiernie bez nagłych wyrwań.

 

Jeżeli masz jakieś doświadczenie i latałeś na czymś - Twój wybór. Stać Cię na nową 750 to bierz od razu AC bo szkoda na niej stracić.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Chcę kupić w wakacje jakiś "motorek", Nigdy nie miałem motocykla, chcę abyscie cos polecili, chcę kupić tanio, coś starszego aby cena była dobra. Myślę na Hondą CBR600, dobry na początek?

 

Na dużym motocyklu jezdziłem raz, + to co na jazdach na kat A (honda 125 i suzuki 250) i od gówniarza na rometach , jawach, simsonach. teraz na skuterze;)

 

 

E: Przeglądam ogłoszenia, i sporo jest suzuki GS 500,550,600 w niezłych cenach, są to dobre motocykle? zaznaczam że chcę kupić coś z rocznika 95r-2000

Edytowane przez PRQc
Opublikowano (edytowane)

do 4000 tys. (w polsce)

 

E: Możliwe że będę miał okazję sprowadzić motocykl z Niemiec, Wujo jedzie po samochód ze znajomym i zamierzam się z nimi zabrać i kupić jakiś motocykl. Więc jak będziecie polecali może byc cos powyzej tych 4tys, bo sporo taniej jest w Niemczech

Edytowane przez PRQc
Opublikowano

do 4000 tys. (w polsce)

 

E: Możliwe że będę miał okazję sprowadzić motocykl z Niemiec, Wujo jedzie po samochód ze znajomym i zamierzam się z nimi zabrać i kupić jakiś motocykl. Więc jak będziecie polecali może byc cos powyzej tych 4tys, bo sporo taniej jest w Niemczech

 

do 4000 zł będzie ciżko z CBR600. Jakąś F2 może się uda.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam pytanie do tych bardziej w temacie (Silver, Mel, Cerb, Pajda) może ktoś z was kojarzy motorek z aukcji którą podam poniżej. Bardzo mi się podoba ale jako tako nie jestem znawcą, czy coś poważnego (szlif, dzwon) rzuca się w oczy, ewentualnie na co patrzeć przy zakupie motocykla żeby nie wpaść na minę??

 

http://otomoto.pl/suzuki-gsx-600f-przygotowany-do-sezonu-M3215949.html

 

Ubezpieczenie i przegląd dość długo ważne, ciekawe czy prawda z tą oponą i aku może to tylko przkrywka a układ napędowy i lagi będą fatalne, bo tego chyba po zdjęciach nie wywnioskujemy?

Opublikowano

No raczej nikt calego moto nie pomaloiwal nowym lakierem bo ten szrot z 92' roku wyglada jakby wyjechal z fabryki. Nie wiem kto by sie zdecydowal na malowanie starego kapcia, pewnie tylko pasjonat, a jesli pasjonat to by dal rozbudowany opis. Aku i opony nowe sa tanie jak barszcz wiec zawsze jakis shit mozna wrzucic do moto aby podwyzszyc wartosc oferty.

Opublikowano

Witam pytanie do tych bardziej w temacie (Silver, Mel, Cerb, Pajda) może ktoś z was kojarzy motorek z aukcji którą podam poniżej. Bardzo mi się podoba ale jako tako nie jestem znawcą, czy coś poważnego (szlif, dzwon) rzuca się w oczy, ewentualnie na co patrzeć przy zakupie motocykla żeby nie wpaść na minę??

 

http://otomoto.pl/su...u-M3215949.html

 

Ubezpieczenie i przegląd dość długo ważne, ciekawe czy prawda z tą oponą i aku może to tylko przkrywka a układ napędowy i lagi będą fatalne, bo tego chyba po zdjęciach nie wywnioskujemy?

nie zauwazyłem postu, a ogłoszenie jest już nieaktywne.

 

http://www.motogen.pl/faq/na-co-zwrocic-uwage-kupujac-uzywany-motocykl,art29.html

Opublikowano

Dzięki za link, aukcja już poszła a szkoda bo wyglądała na całkiem zdrową sztukę. Wiadomo że to nie nowe moto bo i leżało pewnie na jednej czy to drugiej stronie, ale wiadomo bez tego się nie obejdzie w tak starych maszynkach.

 

Dobra szukam dalej :D

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Kardan i boxer to musi byc bmw, nawet jesli by nie bylo znaczka. Niestety posiadajac tak wysuniete cylindry trzeba sie liczyc z ich ochrona co skutkuje paskudnymi gmolami. W GS-ach to bez roznicy,ale w nakedzie slabo to wyglada. Jak wydumka na streeta.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

 

Yamaha_virago_535_profil.jpg

 

 

 

coś pięknego, jak tylko zacznę zarabiać pieniądze to będę na to zbierał

Edytowane przez mate5
Opublikowano (edytowane)

:(

 

Marzysz o takim,czy jeszcze z frędzelkami przy kierownicy i skórzanymi sakwami? Zawsze myślałem,że o takim czymś marzą 30-40letni ojcowie

Edytowane przez Pajda
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Z tego co mi poleciliście będę szukał Kawasaki ER-5, cena, moc, spalanie, wygląd wszystko ok. Mam pytanie jaka jest pozycja na tym motocyklu? bo to jest sportowo/turystyczny, można jechać w miarę wyprostowanym? czy trzeba być cały czas zgarbiony/pochylony jak na ścigaczach? jest to dla mnie ważne zależy mi aby nie za bardzo musiał być pochylony. proszę o odpowiedź

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...