Skocz do zawartości

Motory i motóry


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja w środe odbieram tłumik z przeróbki

 

U Edzia przerabiałeś?

 

Macie jakiś patent na regulację klamki od sprzęgła? U mnie chodzi dosyć ciężko i sprawia to problemy mojej dziewczynie, kręciłem trochę przy klamce, ale nic to nie dało, zastanawiam się czy linka nie jest za sztywna.

Luz na klamce musi byc 2-5 mm:

 

http://fagamaga.w.interia.pl/heroway/reg_luzu_klamki_sprzegla2.jpg

 

Po drugie przesmaruj linke. Nalej w jakieś naczynko kilka mililitrów oleju do tego kropla lub dwie benzyny zeby mieszanina byla rzadsza i splynela po calej lince (benzyna odparuje i w lince zrobi sie geste jak normalny olej). Linke wyciagasz z klamki, obwiązujesz koniec jakaś folia z ktorej tworzysz taki lejek, obklejasz tasma i wlewasz niewielka ilosc tego mazidla. Jak splynie to w miejscu gdzie linka wchodzi do sprzegla powinien pokazac sie olej. Oczysc to dobrze bo pozniej moze byc niespodzianka jak bedziesz jezdzil i reszta poleci na spodnie (przetestowane:D) Takie smarowanie spokojnie na sezon wystarczy.

 

Nawiazuja do rozmowy o akumulatorach,ktora kiedys tutaj miala miejsce. Moj akumulator VARTA (po ktorym jacus jezdzil) wytrzymal 3 lata, wlasnie mi padl. Na allegro nadal kosztuje okolo 120zl z wysylka. Czyli wedlug mnie nie oplaca sie placic 250zlotych za YUASE, bo watpie zeby wytrzymala 6 lat,zakladajac ze kosztuje dwa razy wiecej.

Yuasa która miałem zamontowana seryjnie w Z1000 wytrzymała sześc lat:) To sa akumulatory na pierwszy montaż do większości motocykli.

 

Odpalilem moja Suke, aku przez zime padl ale po dwugodzinnym ladowaniu zagadala od pierwszego strzalu. Smiga sie za(pipi)iscie:) az zal sprzedawac bo nie mam na co sie przesiasc:/ Moto wystawilem na allegro, dwie osoby dzwonily, dwoch chcialo wymienic sie na samochody. Na razie jezdze, a co bedzie dalej to sie zobaczy.

Opublikowano

Przerabialem u znajomego. Jest specem od wydechow, robi cale uklady razem z kolektorami. Efekt koncowy mnie zniszczyl. Widac, ze zna sie na rzeczy :)Kiedys gadalem z edziem, ale on podchodzil juz maszynowo do przerobek, a Pan Jurek u ktorego robilem, potrafi przez godzine opowiadac o wydechach. Jak uporam sie z aku to zrobie material z tym jak tlumik gada i strzela.

Opublikowano (edytowane)

 

 

Niestety poki co tylko tak nagralem, musze podlaczyc jakis dobry mikrofon bo w tych w komorkach to slychac tylko 1/10 dzwieku. 

 

 

 

edit:

a i pierwszy filmik jest nagrywany akordeonem,wiec jakosc w ogole jest podla,ale na drugim to lepiej sobie wlaczyc hd (chociaz nie wiem czy to cos da)

Edytowane przez Pajda
Opublikowano (edytowane)

Za zrobienie przelotu, skrócenie, usunięcie kata nie wziął 300 zlotych. Z tym, że to była promocja, normalnie bierze 400 za takie coś. Edzio z tego co wiem liczy chyba 300-350 teraz, wiec porównywalnie. Jutro zrobie zdjęcie wypolerowanych spawów, bo naprawde zaskoczył mnie jakością.

 

Spawa tez aluminium, ale przy ramach tylko drobne roboty robi, nie chce miec kogos na sumieniu. Prostuje półki, lagi o ile rury nie maja ostrych zagięć. Ogolnie robi wszystko co dotyczy aluminium i stali szlachetnej.

 

Jako ciekawostke powiem, ze oddalem mu do sprawdzenia kąty w ramie chinskiego skutera. Rama byla od nowosci zwichrowana tak, ze po prostowaniu na wlasciwe wymiary, otwory w owiewkach nie pasowaly :) chincole dopiero na skuterach wywiercali i lapali na sruby plastiki.

 

Jakby co to ten pan jurek ma kawasaki zx10r z chyba 2007roku z orginalnym przebiegiem 1200km na sprzedaż ;)

Edytowane przez Pajda
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Szaro za oknem, nie mam czym jezdzic to troche popisze;) Pogonilem swojego GSXRa jakis tydzien temu, mialem kupcow z Bialorusi ale dawali troche mniej niz chcialem i dobrze, ze im nie sprzedalem bo na drugi dzien wzialem kilka stowek wiecej.

 

Aktualnie mam dylemat co kupic. Moto ma byc generalnie przeznaczone do miasta, smiganie w trase to bedzie jakies 10% calego jego uzytkowania. Z tego wzgledu odpadaja wszelkiej masci sporty chociaz jest kilka fajnych sztuk ktore mi sie podobaja:

 

http://allegro.pl/suzuki-gsxr-1000-limited-k3-k4-i3264829589.html - za(pipi)iscie wyglada:)

 

Myslalem tez nad Ducati 748/749 ale jednak sporty odpadaja, sa za(pipi)iste ale bez sensu byo sprzedac GSXRa po to zeby praktycznie do niego wrocic:).

 

Pozozostaja mi wiec nakedy i tylko z silnikami V2, wprawdzie po glowie chodzi mi tez powrot do Z1000 ale cos czuje, ze nie mialbym juz do niego tyle serca. Poniewaz fałek jest mało to swoj wybor zawężam do SV1000N, Aprilia Tuono Fighter, KTM Super Duke. Trzy zupelnie rozne motocykle, roznych producentow, z roznych krajow i o roznej charakterystyce. We łbie mam już metlik:)

 

Aukcje pogladowe:

 

 

SV1000N - http://otomoto.pl/suzuki-sv-suzuki-sv-1000-n-M3649286.html - najrozsadniejszy wybor, japonczyk, bardzo mi sie podoba, duze mozliwosci modyfikacji wygladu ale brak mu troche ikry w porownaniu z pozostalymi. Charakterystyka silnika raczej nastawiona na uniwersalnosc, co jest zarowno zaleta jak i wada.

 

Aprilia Tuono - http://otomoto.pl/aprilia-tuono-rsv1000-tuono-rsv-1000-M3570681.html - te bylem nawet ogladac, piekne moto, od razu sie podjaralem jak ja zobaczylem, stan super, sporo dodatkow i widac, ze ktos dbal o motocykl. Opinie sa bardzo dobre, praktycznie bezawaryjny, swietne podwozie, genialny silnik z mocnym srednim zakresem obrotow czyli poza miastem tez da rade poszalec, genialne hamulce, duze mozliwosci tuningu optycznego jak i silnikowego bardzo latwo mozna uzyskac dodatkowe 10KM.

 

KTM Super Duke - http://allegro.pl/ktm-duke-supermoto-monster-bandit-fazer-hornet-sv-i3262534940.html - cena bardzo dobra, az za bardzo - wyglad kozak, motocykl z jajami ale majacy swoje wady do ktorych rzeba przywyknac czyli wibracje, troche wysoki, nie da sie nim wolno jezdzic bo ponizej 3 tys obrotow szarpie lancuchem. Ale reszta to same plusy czyli ktortko mowiac ogien z dupy, podoba mi sie chociazby za to, ze jest nietuzinkowy.

 

Nie potrafie wybrac z tej trojki. Motocykl chcialbym kupic tanio i sam go doposażyć, kasy na mody nie bede żałował bo to sprawia mi frajde i po GSXR troche mi tego brakuje:) Tanie jest SV i z tego co patrzylem to wymagalby duzo inwestycji zeby doprowadzic go do takiego wygladu jaki bym chcial uzyskac. Z drugiej strony ten brak ikry w porownaniu z Tuono i Dukem troche mnie odrzuca. Czy po tylu motocyklach japonskich nie bede czul sie znudzony, moze wlasnie warto sporobowac czegos innego? Przeciez z moto sie nie chajtam i po sezonie moge je sprzedac:)

 

Bede wdzieczny za wszelkie opinie.

Opublikowano

No wreszcie jakis dluzszy post niz dwa zdania i to w najlepszym temacie :D

 

Widze,ze jak zwykle niezle kocury bierzesz pod uwage. Z calej trojki najbardziej Aprilia powoduje szybsze bicie serca. Jak dla mnie RSV Factory to wzor idealnego sporta. Niestety z nakedami mam niewiele wspolnego, chociaz przed F4i i malo co nie kupilem Hondy x11 czyli kawal nakeda - ale rzedowa czworka to mul pociagowy,a nie dziki mustang.

 

Z KTMami mialem tylko kontakt na jakos nigdy nie czulem pociagu do tej firmy. Chcialem Ci przypomniec o Vmaxach, ale jak zobaczylem ceny egzemplarzy z 1999roku to sie zalamalem. Nie dosc,ze nie tanieja to jeszcze wydaja sie drozec.

 

Niezlym kocurem jest Yamaha MT-01 1700ccm i V-ka http://allegro.pl/yamaha-mt-01-1700ccm-nie-b-king-v-max-diavel-i3247243319.html

 

Nigdy nie jezdzilem,ale moment obrotowy taki,ze mozna pomyslec o przyczepie kempingowej do tego stwora. Ja o malo co nie pogonilem swojej CBRy bo znalazlem dla siebie idealnego kandydata. Jest niewygodny, wyglada kijowo, dopiero wizualne poprawki sprawiaja,ze wyglada w miare ok, pali jak smok. Jest to jednak ginacy rarytas rynku wtornego i co raz ciezej znalezc ladna sztuke

Honda VTR SP 2

http://www.mcnews.com.au/newbikecatalogue/2002/honda/sp2/RHS_700p.JPG

 

Jak mnie wyprzedzil na pelnej ku.rwie jakis motonita, to myslalem, ze sie zesram ze strachu :) Ryk jakby jakby prom columbia startowal.

 

TO jest moj cel na nastepny przecinak, chociaz mysle tez o tym,zeby zostawic sobie F4i do wypadow turystycznych z dziewczyna.

 

 

Wracajac do Twoich propozycji to napisze jeszcze raz,ze bralbym wlocha, wiadomo osprzet lepszy niz w japoniach, ale dodatkowo maja w sobie to cos, co ciezko opisac:)

Opublikowano

Aprilka kusi bo blisko mnie stoi, niecale 40 km. No i jak pisalem zbiera dobre recenzje, wygrala nawet kilka porownan w tamtych latach. Z dostepem do czesci nie jest zle bo sporo czesci jest wspolnych z innymi modelami aprili ale ogolnie opinie w necie kraza, ze jest bezawaryjna. Ale mysle jeszcze nad tym KTM. Moze w weekend przejade sie i go obadam, nigdy nie widzialem go na zywca wiec musialby zrobic dobre wrazenie zebym go lyknal. Co do polecanych motocykli to Vmax odpada bo tak jak napisales, drogi i co raz drozszy, na miasto calkowita pomylka:) A MT01 jest mega i tez takiej szukalem ale nie wyrobie finansowo bo musze jeszcze ciuchy kupic dlatego szukam fajnego i nietuzinkowego motocykla w dobrych pieniadzach. Tak zeby pobawic sie sezon lub dwa i po prostu sprobowac czegos innego bez niepotrzebnego topienia kasy.

 

A co do VTR SP to jest to jedno z moich marzen i bylby to jeden z kandydatow na kolejnego sporta - mialem jechac ogladac te sztuke http://allegro.pl/honda-vtr-sp2-2004-i3230018932.html - wizualnie super a i cena na akceptowalnym poziomie. Ale jak mowie, chwilowo sporty odpadaja;)

Opublikowano

Speed triple to tez niezly kozak, ale szczerze mowiac nigdy sie nie interesowalem jak wyglada ich eksploatacja. Generalnie jakos ostatnio mam awers do japonskich motocykli, z roku na rok wygladaja gorzej, ciagly wyscig mocy. Przynajmniej wsrod sportow. Wlosi na dzien dobry, daja fajny osprzet i v-ke pod tylek. Juz nie moge sluchac rzedowego wycia.

 

 

Cerb, ta VTR z linku chcialem jechac obejrzec, ale akurat zawachalem sie ze sprzedaza CBR, potencjalny klient podziekowal i zostalem bez kasy. Ogolnie wszystko przez dziewczyne, bo czasami jezdzimy razem i juz na F4i jest malo wygodnie (mimo,ze to chyba nieliczny plastik z cala kanapa powyzej 2000roku). Na VTR nawet kierowcy nie jest wygodnie, a miejsce pasazera to ponury zart. W sumie tez malo jezdze w trasie, ale jak juz wyskocze, to musze miec owiewke i pozycje embrionalna, a po miescie,az tak zle sie nie jezdzi. 

 

A szczerze mowiac to Z1000 jest boskie, jakbym mial brac nakeda to napewno mocno bym o nim myslal mimo,ze to DOHC. Do dzisiaj mam zdjecie grupowe Twojego motocykla i przecietej sarny :D Moj znajomy,ktory klepie motocykle powypadkowe,popatrzyl na Twojego Z-ta i powiedzial, ze spokojnie idzie go zrobic na fabryke, nawet przy skreconej glowce ramy.  Niestety spora czesc motocykli na allegro jest spod reki takich "klepaczy".

Opublikowano

Na Trypla mnie nie stac ale ogolnie moto piekne, moze kiedys:) W ogole to chyba wolbym byc aktualnie zaślepiony na punkcie jakiegos konkretnego motocykla wtedy mialby latwieszy wybor:D Ale ogolnie mam podobne podjecie do japonskich marek jak Pajda, owszem jest sporo fajnych sprzetow ale brak im czegos co by je wyroznialo. W sumie takie odstepstwa od "normalnosci" to mozna policzyc na placach jednej reki, chciazby MT01. Tak w ogole to wybierajac sobie sprzet ktorym chcialbym teraz pojezdzic to autentycznie nie mialem jakiegos faworyta wsrod wielkiej czworki, dlatego zwrocilem oczy w strone wloszczyzny. Myslalem tez nad Ducati Monsterem ale za taka kase jaka moge na niego wylozyc to dostalbym motocykl o mocy 70-80KM. Troche malo, znaczy żeby obleciec miasto by styknelo ale pewnie czulbym niedosyt.

 

Poprzegladam jeszcze zdjecia jakis streetow na allegro, moze sie cos ciekawego trafi. Od kilku lat chodzi za mna zrobienie streeta z Bandita 1200 pierwszej generacji ale blokuje mnie brak wlasnego warsztatu.

 

Tu sa aktualne zdjecia mojego Zeta - http://tiny.pl/h8zh8 - na ten sezon dojdzie jeszcze kilka modyfikacji, gdyby kumpel go sprzedawal to nie wiem czy bym sie nie skusil;)

Opublikowano

Buell bardzo fajny ale podobnie jak Ducati dostaje się za mało za dużą kasę. Gdyby kosztował okolo 10 tys to wart byłby rozważenia. Szukam dalej, ale widać, ze zaczął się sezon bo sporo motocykli które obserwowałem zostały już sprzedanych. Niedługo moto-bazar w wawie to postaram się pojawić i może tam coś złowię.

Opublikowano

Panowie ze tak zbocze z tematu..sluchacie w trakcie jazdy mp3 playera?Wiadomo..chodzi tu o bezpieczenstwo,niby lepiej jak slyszysz co sie dzieje wkolo ale czasami jest i tak taki halas ze ch**a do mnie dociera :sweat:

Opublikowano

Nie,ale ja uzywam stoperów, a przynajmniej używałem dopóki ich nie zgubiłem. Szkoda słuchu, a przy jezdzie powyzej 200 idą takie decybele, że głowa mi huczy jeszcze po godzinie.

Opublikowano

Zawsze i wszedzie slucham dzwieku moto, zawsze tez staram sie miec przelotowy wydech w motocyklu bo to mnie po prostu kreci:). Jezdzilem kiedys z mp3 ale troche niebezpiecznie bo slabo sie orientowalem jaka jade predkoscia. Pewnie gdybym jezdzil samochodem to tez bez muzy, muza wkurza mnie tez w filmikach motocyklowych (gdy kompletnie zaglusza dzwiek motocykla). Ale ogolnie jestem wielkim fanem sprzetu audio i szeroko pojetej muzyki, jednak jak widac nie wszedzie;).

 

W srode lub czwartek jade cos kupic, jak sie uda to lece po SV1000 pod Kielce, stoi ladna sztuka w bardzo dobrej kasie, ma jeden wypatrzony feler ale do ogarniecia. Ale najprawdopodobniej skocze po KTM Super Duke, przez ostatnie kilka dni ostro sie na ten motocykl napalilem. Jedyne co mnie moze powstrzymac od kupna oprocz stanu technicznego to...wysokosc siedzenia. Motocykl ma siedzenie na wysokosci 85cm, dotychczasowe moje motocykle mialy od 80 do 82, jak widac roznica spora ale jest to V2 wiec powinno byc waskie tam gdzie jaja spotykaja sie z siedzeniem. Dzwonilem do goscia i powiedzial, ze ma 170cm i bez problemu ogarnia to moto. Jak nie kupie KTM to pewnie bedzie Aprilia Tuono.

 

Przy okazji grzebania za streetfighterami trafilem na takie cos:

 

http://www.ducati.org/forums/999-749/2770-999-streetfighter.html

 

Miażdży jądra! Ducata 747-999 mozna wyrwac juz za 13-15 tys, ewentualnie taniej jakiegos rozbitka. Dodatkowe 2-3 tys na przerobke (tutaj tylko zadupek, mocowanie kiery i lampa) i wychodzi piekny mtocykl.

Opublikowano

Ja na jeżdżę w słuchawkach. Na początku było trochę ciężko bo jak by jeden zmysł mniej, to jeździłem w jednej słuchawce, potem jak już się przyzwyczaiłem to zacząłem jeździć w obu, fajna sprawa, ale jednak jazda w dokanałówkach w mieście nie jest zbytnio bezpieczna, w trasie OK bo i tak zbytnio nic się nie dzieje, ale do miasta albo ciszej muzykę albo na jedno ucho. Ale wykopałem ostatnio swoje stare słuchawki(otwarte pmx100) i mam zamiar trochę je przerobić i zamontować w kasku. Jestem ciekaw efektu w trasie, bo xr1100 jakoś super cichy nie jest, zwłaszcza jak się jeździ na nakedzie. BTW macie może pomysł gdzie zamocować mp3 tak żeby mieć do niej wygodny dostęp, ale żeby też nie mokła(mieszkam w Anglii więc deszcz to normalka)???

Opublikowano

MP3 wrzuc moze w jakis pokrowiec i przypinaj do paska czy kurtki, plecaka?

 

Kupiłem moto:D Jest nim KTM Super Duke;) Po prostu nie moglem mu sie oprzec. Pojechalem ogladac 2x SV1000 i tego KTM. Jedna SV byla ok, druga srednia, ale jak zobaczylem i uslyszalem  tego KTM'a to doslownie mialem wzwod, a kumpel co byl ze mna, stracil przytomnosc na parkingu przy Biedronce:). Moto w stanie nienagannym, nowki opony (komplet), nowka zestaw napedowy, olej, plyny wymienione i to widac po jego stanie. Ma tylko ryse na przedniej owiewce, malutka na zbiorniku i delikatnie podgieta nozke od biegow, ale na pewno nie po szlifie. Wszystko do ogarniecia. No i panowie jak to sie prowadzi! A jak GRZMI! Wydechy pełen przlot i 60 mm wylot, jak posialem troche terroru to ludzie doslownie skakali przez pasy:D.

 

Pare fotek, reszta wrazen pozniej, jak ochlone:

 

img20130530132734.th.jpg img20130530132712.th.jpg img20130530132721.th.jpg img20130530132701.th.jpg

Opublikowano (edytowane)

Gratulacje sprzeta!!;] juz widac ze musi halasowac konkretnie :pinch: nakrec jakis filmik jak to wszystko gra i buczy :thumbsup:

Mówisz, masz:)

 

 

W pewnym momencie słychać pisk tylnej opony, to efekt zablokowania tylnego koła przy zbyt ostrej redukcji biegów. Kumpel jechał nim pierwszy raz i w dodatku sporo czasu już nie śmigał, wiec można mu wybaczyć.

Edytowane przez Cerb
  • Plusik 2
Opublikowano

Ten motor jest taki mały?

Na żywca wydaje się większy i "napakowany", kumpel ma 185 wiec może dlatego wydaje sie mały, ja jestem 170cm karłem i jest ok;).

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...