Skocz do zawartości

Motory i motóry


Rekomendowane odpowiedzi

Jak lubisz muscle cary to może porozglądaj się za muscle bikem? Taki Vmaxik na przykład :)

 

Yamaha_VMax_2009_01.jpg

 

Przyspieszenie wyrywa ręce z barków a silinik posiada chyba własne pole grawitacyjne. Najbardziej przerażający i budzący szacunek sprzęt jaki widziałem na żywo

 

e: a chociaż Ty chyba o pierwszym motocyklu myślisz to raczej odpada, roztrzaskałbyś bramy niebios w kuli ognia sunącej 300km/h :]

Edytowane przez teddy
Odnośnik do komentarza

Choppery i cruisery maja swój klimat, ale tak jak napisał Teddy, nie skręcają, nie hamują i zawieszenia sa zwyczajnie do dupy. Przy powolnym pyrkaniu po równych drogach da sie tym jeszcze jechać ale na naszych wertepach to tylny zawias kończy sie na byle dziurze i moto siedzeniem wali po (pipi)e i wszystko idzie na kregoslup. Ogolnie fajny sprzet dla 50-60 latka. Tylko czy w takim wieku da sie jeszcze pewnie utrzymać te 250-300kg? Aha i nie sa to motocykle na miasto, sa wielkie i powolne, w wolnych zakrętach wala sie strasznie, w korku sie nie przeciśniesz. No i na pewno nie sa mocne, norma to 50-100KM co przy takiej wadze przekłada sie na osiągi.

 

Ale jak pisałem, maja swój klimat, miałem Kawasaki EN500 i jeździło sie fajnie w wolniejszych grupach, pełen relaks. Ale wystarczyło, ze zrobiłem kilka kolek na Yamaha XJ600N z 1992 roku i zobaczyłem jak to hamuje i jedzie to moja Kawa momentalnie poszła do żyda. A yamaha z tego rocznika ma jedna tarcze hamulcowa, w dodatku o bardzo niskiej skuteczności.

 

Ale na emeryturze na pewno sprawie sobie jakiegoś Harleya, jak w ofercie będą jeszcze jakieś Sportstery lub Dyna Glide to któregoś z nich będę ujeżdżał ;).

 

Yamaha Vmax zdecydowanie ciekawszy wybor, ewentualnie Yamaha MT-01 Kodo, silnik z cruisera Yamaha Warrior, pojemnosc 1700cm, okolo 100KM, zawieszenia i hamulce sportowe, rama alu i mamy zloty srodek, a jak to GRZMI:]

 

http://www.metacafe.com/watch/220665/yamaha_kodo_mt_01/ - na Akrapach robi naprawde konkretna robote. Pamietam jak pojawila sie na rynku i malo kto ja widzial, a obrosla legenda zanim sie pojawila bo miala niby byc nastepca Vmaxa. Jakis malolat przyjechal taka na motobazar w wawie, w poblizu motocykla nie bylo chyba osoby która by nie czekala na odpalenie sprzeta. A gdy to w koncu nastapilo to rozrzedl sie tylko pomruk podziwu, ziemia trzesla sie w promieniu 20 metrow:)

Edytowane przez Cerb
Odnośnik do komentarza

Cerb, CBR to moj pierwszy plastik, jedynie dosyc czesto mialem okazje latac innymi przecinakami znajomych. Czemu pytasz? Obawiasz sie,ze vka moze mnie przerosnac? :)

A w zadnym wypadku, tak tylko z ciekawosci pytalem, dasz rade;). Wiadomo, ze na falce kazdy powinien uwazac bo to wymagajace motocykle i trzeba przestrzegac kilku zasad i nie ma znaczenia czy poczatkujacy rider czy stary wymiatacz, ten typ tak po prostu ma. Chociaz jezeli bedziesz bral RSV po lifcie to powinna miec juz sprzeglo antyhoppingowe a to duzo upraszcza sprawe, Honda SP2 tez je ma lub jakis podobny uklad.

Edytowane przez Cerb
Odnośnik do komentarza

Zdaje sobie sprawe, ze trzeba bardzo ostroznie operowac manetka gazu, zarowno przy odkrecaniu jak i odpuszczaniu. Niestety RSV nawet w wersji Factory z 2004 roku nie ma antihoppingu :/ Dziwna sprawa, bo przeciez w tym czasie ta Aprillia dostala chyba najlepsze wyposazenie z wszystkich plastikow - karbonowe elementy, kute felgi OZ, anodowane aluminiowe elementy, zawieha ohlinsa, hamulce brembo. Takie wyposazenie nawet dzisiaj to fajna sprawa.

 

Motyla noga, chodzi mi po glowie ta RSV z raciborza. Wiem, ze miala szlif i jest do poprawek lakierniczych, co  nawet mi na reke bo widzi mi sie wlasny kolor lakieru. Najprawdopodobniej miala tez wizyte na plecach bo czacha przy szybce oberwala, chociaz moze to wina wysunietych lusterek...Ehhh nie lubie sprzedawac i kupywac. Honda wiem,ze mechanicznie i wizualnie jest tip top, a teraz kupuj kota w worku.... 

 

 

Nie moge sie doczekac v-ki i momentu jak odbiore kominu od mojego znajomego po przerobce :> Rozmawialem tez z kolega,ktory handlowal motocyklami i oblatal wszystkie plastiki z okresu 2000 do dzisiaj. Twierdzi,ze VTR SP-2 to kozak, ale z power commanderem smok na paliwo i mimo wszystko plaska ch-ka co moze byc akurat atutem. RSV natomiast tez pochwalil, w porownaniu z Ducati silnik nie chodzi jak sieczkarnia i nie trzeba co 10tys wymieniac paskow rozrzadu za 500zl plus robocizna.

Odnośnik do komentarza

Mi akurat ta sieczkarnia w dukatach sie podoba, ma taki jakis surowy dzwiek, niby brzmi jakby cos mialo sie rozleciec a jednak lata jak glupie:) No i wymiana paskow to podobno nie jest wielka filozofia, poradnikow na YT jest full, kumpel robil to pierwszy raz i dal rade bez problemu, fakt, ze to mechanik. Zaraz zerkne za te RSV na allegro.

 

Pajda a jakas fałka w ogole smigales? A jak tak to jakie wrazenia? Ja jutro prawdopodobnie bede prowadzil kumplowi motocykl po zakupie, Kawasaki ER6N az sie ciesze bo wiele dobrego o tym motocyklu czytalem i akurat bedzie okazja przetestowac go na ponad 120 km. Zeby tylko kupil bo zabiera sie do tego jak rak do (pipi)..nia:D

 

Jezeli to ta http://allegro.pl/sportowe-aprilia-18475?order=p&p=2 to wyglada ok, ja bym kupil przesmigal do konca sezonu i jakby ci sie spodobala to bys przez zime doprowadzil ja do ladu. Kominy z tego co widze ma juz wyprute.

Edytowane przez Cerb
Odnośnik do komentarza

Z V-ek w motocyklach to  najdluzej mialem kontakt z SV-ka 650, tylko,ze ten pierwszy model z okraglymi profilami ramy. Wrazenia jak dla mnie super, tylko nie gustuje w nakedach. Jesli chodzi o jazde to charakterystyka silnika podobna do jednocylindrowek o duzej pojemnosci. Czyli gaz - strzykanie stawow w nadgarstkach, puszczony gaz - jaja wbijaja sie w zbiornik :) No moze troche przesadzam, ale wiadomo o co chodzi. Musialbys jeszcze raz pokazac link do allegro bo kilkajac w niego przenosi na druga strone kategorii Aprilia.  

 

 

A tak przy okazji to podziwiam Ducati jesli chodzi o technologie bo tyle mocy ile oni krzesaja z 2 cylindrow w ukladzie L jest dla mnie niepojete :)

Odnośnik do komentarza

No to wlasnie ta, z tego czego nie ma w opisie to tylna opona do wymiany i u poprzedniego wlasciciela motong stal rok. Jak obecny wlasciciel ja kupil to na serwis wydal 2tys jednorazowo. Dostalem zdjecia gdzie widac mankamenty. Bije sie z myslami bo wolalbym najpierw sprzedac cbr bo jak kupie rsv to szkoda mi bedzie rozstac sie z hondzina.

Odnośnik do komentarza

No to wlasnie ta, z tego czego nie ma w opisie to tylna opona do wymiany i u poprzedniego wlasciciela motong stal rok. Jak obecny wlasciciel ja kupil to na serwis wydal 2tys jednorazowo. Dostalem zdjecia gdzie widac mankamenty. Bije sie z myslami bo wolalbym najpierw sprzedac cbr bo jak kupie rsv to szkoda mi bedzie rozstac sie z hondzina.

Nie ma takiej opcji zebys po przesiadce na RSV chcial jeszcze jezdzic na Hondzie:), chyba zeby tylko z sentymentu bo niestety Honda bedzie znaczaco odstawala od RSV oczywiscie na minus. Honda to moto stojace ze dwie klasy nizej a jedyny jego plus przy porownaniu z RSV to wygodna pozycja no i bezawaryjnosc Hondy. Ja tam bym sie nie zastanawial gdbym mial kase i wiedzial co chce kupic:).

 

Czyli w sumie za duzo w nia bys na pocztek nie wlozyl, opone wymienic na nowa ewentualnie dobra uzywke coby dolatac do konca sezonu i po za tym smigac.

 

Przed chwila pod moim oknem smignal KTM Super Duke pomaranczowo czarny, jezeli jest z Mławy (nie widzialem tablic) to prawdopodobienstwo, ze ktos kupil u nas takie moto jest rowne szansie trafienia przeze mnie szostki w totka:D Ale fajnie by bylo. bede sie na niego czail bo nie mam z kim za bardzo wymienic doswiadczen.

Edytowane przez Cerb
Odnośnik do komentarza

Jestem pi.zdą, że czekam od tylu lat, ale na przyszły sezon muszę już zrobić prawko i kupić jakiś motór. 

 

Myślę o tym od lat, więc jakiś czas temu wstępnie upatrzyłem sobie Yamahę XJ500 na początek, ale po drodze mi się odwidziało i polubiłem crossy. Przez zimę dam spokojnie radę odłożyć z 5K (fajnie jakbym się zmieścił w tej cenie z kaskiem i ciuchami). Najlepszy wybór w tej cenie na pierwsze moto? Yamaha DT125 będzie spoko?

 

Inna sprawa. Nie mam żadnych ogarniętych w tych tematach znajomych. Jak nie dać się zrobić w chu.ja przy zakupie? Może najlepiej zapłacić/postawić flaszkę jakiemuś mechanikowi czy specowi ze sklepu, żeby przejechał się ze mną? 

Odnośnik do komentarza

Jestem pi.zdą, że czekam od tylu lat, ale na przyszły sezon muszę już zrobić prawko i kupić jakiś motór. 

 

Myślę o tym od lat, więc jakiś czas temu wstępnie upatrzyłem sobie Yamahę XJ500 na początek, ale po drodze mi się odwidziało i polubiłem crossy. Przez zimę dam spokojnie radę odłożyć z 5K (fajnie jakbym się zmieścił w tej cenie z kaskiem i ciuchami). Najlepszy wybór w tej cenie na pierwsze moto? Yamaha DT125 będzie spoko?

 

Inna sprawa. Nie mam żadnych ogarniętych w tych tematach znajomych. Jak nie dać się zrobić w chu.ja przy zakupie? Może najlepiej zapłacić/postawić flaszkę jakiemuś mechanikowi czy specowi ze sklepu, żeby przejechał się ze mną? 

 

Prawko dobrze jest zaczac jak najwczesniej bo motocyklowe i tak zdjaesz tylko w sezonie czyli od kwietnia do listopada (jak pogoda pozwoli).

 

Na crosach/enduro sie nie znam ale uwazam, ze 125 na pierwsze moto w teren to bedzie idealny wybor tym bardziej w dwusuwie.

 

A na trzecie pytanie odpowiedziales sobie sam, gdybym nie znal sie na motocyklach a mial mozliwosc i kase to zdecydowanie wzialbym sobie jakiegos mechanika do pomocy. Nie jednemu taki niewielki wydatek ratowal ostatnie pieniadze a moze i zdrowie.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...