Skocz do zawartości

Motory i motóry


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

bikepics-2817500-full.jpg

 

Wczoraj była zayebista pogoda, więc pośmigałem po lokalnych drogach z tubylcami. Jak przyjechałem z powrotem na jednostkę, to morda mi się cieszyła cały czas. Świetny zastrzyk dopaminy.

 

 

 

 

  • Plusik 2
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Trochę chcę posmakować innej jazdy, więc kolejna włoszczyzna wjechała pod strzechy:

 

e42e4elnnn05.jpg

 

Siedzi nisko, bo ścisnąłem ją pasami. Po powrocie nim zrobiłem choćby metr, pozwolilem sobie zrobić mały przeglądzik

 

Spoiler

d50xxakubwp4.jpg

 

  • Plusik 2
  • Lubię! 1
Opublikowano
W dniu 25.03.2020 o 20:39, PRQc napisał:

Ciekawy sprzęt ta Aprilla, nadaje się do lekkiego terenu? daj znać jak wrażenia po zrobieniu pierwszych kilometrów.

 

Kupiłem go  właśnie z przeznaczeniem turystycznym + zjazd z asfaltu. Kolega namawiał mnie na asfaltowego turystyka  Yamahe FJR, ale szczerze mówiąc o ile to nie stara amerykanska autostrada, nie widzę sensu jazdy po europie wyłącznie po ekspresówkach. To już chyba wolę jechać autem i wziąć moto na przeczepę, żeby na miejscu się pokręcić. 

 

Co do właściwości offroadowych, to jest dosyć ciężki ( chyba 235kg), więc raczej nie ma mowy o skakaniu. Spokojnie radzi sobie z przejazdami przez pola, szutrem, piachem, ale to oczywiscie definiuje już opona. Musiałem iśc na kompromis, więc założyłem opony raczej słabe na błoto

ruhswatwttzp.jpg

 

 

W dniu 25.03.2020 o 22:18, kultywator napisał:

Środki zapobiegawcze przeciwko chińskiej grypie, czy typowy przegląd makaroniarskiego sprzętu, który wymaga poprawiania po fabryce?

 

Jedno i drugie. Słabe elementy tego modelu to regulator ładowania, złączki paliwowe, które pękają i leja paliwo na kolektor wydechowy, przewody paliwowe. Przy okazji wymieniam świece i cewki, bo orginalne lubia złapać faila niespodziewanie. No i odszczurzam po poprzednim maniaku tasmy izolacyjnej. Dzisiaj też wymieniam olej w lagach z 5W na 15W - strasznie nurkuje motocykl na takim rzadkim oleju. 

 

Na koniec jeszcze chcę go pomalować, bo widać na nim ząb czasu.

  • Plusik 2
Opublikowano
14 godzin temu, Pajda napisał:

Dzisiaj też wymieniam olej w lagach z 5W na 15W - strasznie nurkuje motocykl na takim rzadkim oleju. 

 

W zeszłym roku wymieniałem simmeringi w R1 i przy okazji olej, który oczywiście od kupna moto z salonu nie był ruszany (7 lat). Taki syf, jaki był w lagach, to rzadko się widzi przy wymianie oleju silnikowego. Na dodatek tak poyebałem coś przy skręcaniu, że lagi dobijały mi do końca, a ustawianie preload, compression, rebound nic nie dawało.Trochę czasu mi zajęło zanim udało mi się złożyć zawias jak należy. Nawet wykupiłem dostęp do strony https://davemosstuning.com/ ,gdzie typ serwisował zawieszenie właśnie od RN22, bo nie miałem pomysłu co robię źle. Przy okazji nauczyłem się jak ustawiać zawieszenie w moto, bo jest o tym masa materiałów na tej stronie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Same story :lapka:

Swojego czasu robiłem serwis przedniego Ohlinsa w RSV i przy składaniu została mi jedna tulejka z teflonu. W serwisówce Ohlinsa za ch.uj jej nie mogłem namierzyć, wtedy poznałem cudowną manię Włochów żeby robić  foto instrukcję do wszystkich serwisów i napraw z kolorowymi zdjęciami ( 500stron)

.

 

Pierwsze kilometry za mną na ETV - kozak jazda, zupełnie inaczej niż na sporcie, czasami łapałem się, że za szybko łapię zakręty. Hamulce słabizna w porównaniu do 4 tłoczkowych z RSV mimo, że to też brembo. Co do dzielności w terenie to za(pipi)iście idzie po polach, szutrach, ale luźny i głęboki piach niestety pokonuje masę i wąską oponę

whpmots6sq7j.jpg

  • Plusik 2
  • Lubię! 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

W sobotę w końcu wybrałem się pierwszy raz na tor.
Zabawa naprawdę przednia, dużo lepsza niż jazda po ulicy, odkryłem też że huska nie jest najlepszym motocyklem na szybkie tory, na prostych i wyjściach z zakrętów wszystkie sporty mnie wyprzedały. b6c8e3ef07315ee85b884bcca359fdc0.jpg06af6db0b510c756922cce783649c2f7.jpg2cf77706164f7be0512c57cee8a6fabd.jpga5693d79d718b9cd6f3b4964a1600193.jpg

Sent from my G8441 using Tapatalk

  • Plusik 2
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Ten tego, finalnie ETV1000 po dopieszczeniu i malowaniu wyglądała tak:

spacer.png

 

Ale tak mi się spodobała jazda turystykiem, że postanowiłem poszukać kompromisu pomiędzy sportem i wojażami i wpadł nowszy Caponord 1200

 

spacer.png

 

A tutaj w wersji gran turismo ;) czyli po zalozeniu kufrów i wyższej szyby ( ta z otomoto to moja sztuka, wyzej zdjęcie poglądowe bez kufrów)

spacer.png

 

 

 

Trochę tam włosi wrzucili gadzetów - aktywne zawieszenie, regulowana kontrola trakcji i ABS, mapy zapłonowe. No i dzwiek nawet na fabryczym kominie nawet daje radę

 

Edytowane przez Pajda
  • Lubię! 1
  • Dzięki 1
  • 6 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...