Skocz do zawartości

Zielony Dizzy ;]


Berion

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Od niedawna wziąłem się za przemodelowanie jednej z moich ulubionych gier, na jedną z moich ulubionych platform. Tak, to nieśmiertelne, jajo z łapami. :>

 

00.png

 

Niniejszy hack przygotowałem z myślą o jednej z najciekawszych i najbardziej mi bliskich gier na NES/Famicom - The Fantasctic Adventures of Dizzy.

 

Lokacje

Zdecydowana większość z nich została zaprojektowana zupełnie od nowa - głównie pod kątem rozmieszczenia gwiazdek i key itemów z oryginalnej wersji. Pierwotnie bowiem, wcale nie miałem zamiaru aż tak radykalnie modyfikować gry. Dzięki znalezieniu większości tablic (w czym niewątpliwie bardzo pomógł Dizzy9) mogłem w końcu rozwinąć skrzydła na polu Level Designing. Starałem się odrobinę podnieść poziom trudności, toteż sporo przeciwników została zakamuflowana, w niektóre miejsca trudniej się dostać i trudniej je znaleźć. Znajomość oryginalnej wersji jest jak najbardziej pożądana. Co tu dużo mówić: jest hardcore'owo. :>

 

Gwiazdki

Wszystkie zmieniły swoje położenie. Niektóre zostały chytrze poukrywane lub stały się trudno dostępne.

 

Key Itemy

Większość z nich zmieniła swoje położenie nie tylko w obrębie danej mapy, ale i całej gry (kilka postaci oferuje nawet inne przedmioty). W konsekwencji tego, zmiany pociągnęły za sobą nieco inną kolejność wykonywania zadań i sposób dostania się w określone miejsce. Należy też uważać, aby nie zostawić w głupim miejscu liny lub np. nie wykopać dołu na cmentarzu przed ułożeniem mostu - można sobie w ten sposób uniemożliwić ukończenie gry.

 

Kolory

Wiele palet uległo modyfikacjom jak np. smok w kopalni, kolor morza (lazurowe :)), kolory łap Yolkfolków, płomieni, lawy, świniaka przed lasem etc.

 

pozostałe zmiany i fix'y

- Zwiększona do maksimum

.

- Start gry niekoniecznie w domu Dizzy'ego

- (...) i niekoniecznie z dwoma życiami. ;P

- Wstawiony nieużywany moduł muzyczny do jednej z lokacji.

- Lekko zmodyfikowana lista dialogowa dwóch postaci co niestety czyni tłumaczenia tej gry niekompatybilnymi z niniejszym hackiem. Po szczegóły zapraszam zainteresowanych na PM/e-mail.

- Poogie nie biega w powietrzu co wyjątkowo raziło w poprzednich wersjach GD.

- Kilka fix'ów w grafice, których i tak nikt nie zauważy. :P

 

 

Archiwum zawiera dwie łatki:

Pierwsza przygotowana jest w formacie NINJA2 (*.rup) z myślą o wersji NTSC/U z '91 roku. bety, overdumpy i pozostałe wersje z kolejnych lat nie dadzą się spatchować (MD5). Druga w formacie *.ips dla osób upoś... dla osób leniwych, które nie potrafią wpisać w google trzech liter. ;P Zrezygnowałem z patcha eksperymentalnego jakim był evening.ips, zmieniający kolory wieczoru/świtu z ciemnoniebieskiego na mocny-pomarańczowy. Patch był opcjonalny i niedopracowany.

 

Patcher:

http://www.romhacking.net/utils/329/

 

Łata:

http://www.romhacking.net/hacks/413/

 

 

BUG-i:

  • Staraj się nie układać koło siebie trzech kamieni. Może się zdarzyć, że po wrzuceniu

    do wody nie podniosą jej poziomu. Owocuje to całym szeregiem dziwnych zdarzeń i błędów

    w późniejszej fazie gry. Najlepiej albo od razu wrzucać zebrany kamień do stawu, albo

    wcale ich nie ruszać.

  • W mini-grze w kopalni, na ostatniej prostej tuż przed dziurą prowadzącą do miasta

    nieco zwolnij. W przeciwnym razie zawsze gra będzie liczyć wypadek spowodowany przez

    "kreta".

  • Błędy, takie jak dziwne przenikanie przez siebie bitmap czy też znikanie owoców

    i diamentów w kopalni nie wynikają z mojej nieudolności, a programistów.

 

Specjalne podziękowania:

  • >> Chronix

    Za program i objaśnienie zastosowanego w grze algorytmu kompresji bitmap jak również

    za program do dekompresji grafiki na ekranie z logiem Codemasters.

  • >> dla Grimm

    Za napisanie świetnego edytora map (bez tego programu nie byłoby Green Dizzy),

    rozpracowanie systemu poruszania się Poogie i kilka ASM modów.

  • >> dla FFGriever

    Za przepisanie i usprawnienie programu Chronix'a. Czasem potrafi się wysypać

    (np. na diamentach), ale generalnie to świetny program. :)

  • >> Dr00id88

    Za unieruchomienie futrzaka i fix na kuszę. Niech ASM6502 będzie z Tobą!

01.png02.png

03.png04.png

 

- Berion / Dizzy9

Edytowane przez Berion
  • Odpowiedzi 0
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...