Berion 207 Opublikowano 12 czerwca 2008 Opublikowano 12 czerwca 2008 (edytowane) Witam, Od niedawna wziąłem się za przemodelowanie jednej z moich ulubionych gier, na jedną z moich ulubionych platform. Tak, to nieśmiertelne, jajo z łapami. :> Niniejszy hack przygotowałem z myślą o jednej z najciekawszych i najbardziej mi bliskich gier na NES/Famicom - The Fantasctic Adventures of Dizzy. Lokacje Zdecydowana większość z nich została zaprojektowana zupełnie od nowa - głównie pod kątem rozmieszczenia gwiazdek i key itemów z oryginalnej wersji. Pierwotnie bowiem, wcale nie miałem zamiaru aż tak radykalnie modyfikować gry. Dzięki znalezieniu większości tablic (w czym niewątpliwie bardzo pomógł Dizzy9) mogłem w końcu rozwinąć skrzydła na polu Level Designing. Starałem się odrobinę podnieść poziom trudności, toteż sporo przeciwników została zakamuflowana, w niektóre miejsca trudniej się dostać i trudniej je znaleźć. Znajomość oryginalnej wersji jest jak najbardziej pożądana. Co tu dużo mówić: jest hardcore'owo. :> Gwiazdki Wszystkie zmieniły swoje położenie. Niektóre zostały chytrze poukrywane lub stały się trudno dostępne. Key Itemy Większość z nich zmieniła swoje położenie nie tylko w obrębie danej mapy, ale i całej gry (kilka postaci oferuje nawet inne przedmioty). W konsekwencji tego, zmiany pociągnęły za sobą nieco inną kolejność wykonywania zadań i sposób dostania się w określone miejsce. Należy też uważać, aby nie zostawić w głupim miejscu liny lub np. nie wykopać dołu na cmentarzu przed ułożeniem mostu - można sobie w ten sposób uniemożliwić ukończenie gry. Kolory Wiele palet uległo modyfikacjom jak np. smok w kopalni, kolor morza (lazurowe ), kolory łap Yolkfolków, płomieni, lawy, świniaka przed lasem etc. pozostałe zmiany i fix'y - Zwiększona do maksimum . - Start gry niekoniecznie w domu Dizzy'ego - (...) i niekoniecznie z dwoma życiami. ;P - Wstawiony nieużywany moduł muzyczny do jednej z lokacji. - Lekko zmodyfikowana lista dialogowa dwóch postaci co niestety czyni tłumaczenia tej gry niekompatybilnymi z niniejszym hackiem. Po szczegóły zapraszam zainteresowanych na PM/e-mail. - Poogie nie biega w powietrzu co wyjątkowo raziło w poprzednich wersjach GD. - Kilka fix'ów w grafice, których i tak nikt nie zauważy. Archiwum zawiera dwie łatki: Pierwsza przygotowana jest w formacie NINJA2 (*.rup) z myślą o wersji NTSC/U z '91 roku. bety, overdumpy i pozostałe wersje z kolejnych lat nie dadzą się spatchować (MD5). Druga w formacie *.ips dla osób upoś... dla osób leniwych, które nie potrafią wpisać w google trzech liter. ;P Zrezygnowałem z patcha eksperymentalnego jakim był evening.ips, zmieniający kolory wieczoru/świtu z ciemnoniebieskiego na mocny-pomarańczowy. Patch był opcjonalny i niedopracowany. Patcher: http://www.romhacking.net/utils/329/ Łata: http://www.romhacking.net/hacks/413/ BUG-i: Staraj się nie układać koło siebie trzech kamieni. Może się zdarzyć, że po wrzuceniu do wody nie podniosą jej poziomu. Owocuje to całym szeregiem dziwnych zdarzeń i błędów w późniejszej fazie gry. Najlepiej albo od razu wrzucać zebrany kamień do stawu, albo wcale ich nie ruszać. W mini-grze w kopalni, na ostatniej prostej tuż przed dziurą prowadzącą do miasta nieco zwolnij. W przeciwnym razie zawsze gra będzie liczyć wypadek spowodowany przez "kreta". Błędy, takie jak dziwne przenikanie przez siebie bitmap czy też znikanie owoców i diamentów w kopalni nie wynikają z mojej nieudolności, a programistów. Specjalne podziękowania: >> Chronix Za program i objaśnienie zastosowanego w grze algorytmu kompresji bitmap jak również za program do dekompresji grafiki na ekranie z logiem Codemasters. >> dla Grimm Za napisanie świetnego edytora map (bez tego programu nie byłoby Green Dizzy), rozpracowanie systemu poruszania się Poogie i kilka ASM modów. >> dla FFGriever Za przepisanie i usprawnienie programu Chronix'a. Czasem potrafi się wysypać (np. na diamentach), ale generalnie to świetny program. >> Dr00id88 Za unieruchomienie futrzaka i fix na kuszę. Niech ASM6502 będzie z Tobą! - Berion / Dizzy9 Edytowane 21 kwietnia 2009 przez Berion Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.