Skocz do zawartości

Forza Motorsport 3


Gość Albert Wesker

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No dobra, zagrałem w końcu. Na wstępie dodam że na kierownicy MS.

 

Interfejs jest o niebo lepszy niż w dwójce, wszystko jest przejrzyste i bardzo ładne.

 

Grafika jest genialna, przede wszystkim ostra, wrażenie te podbija fakt, że praktycznie nie ma żadnych ząbków (przynajmniej z widoku z kokpitu), więc AA działa jak należy, no i 60fps, płynność jak marzenie. Także Shift, Dirt, PGR4 i GRID mogą się schować. . Dźwięk aut to też kosmos.

 

Od razu jednak przejdę do gameplaya. Tutaj mam ambiwalentne odczucia. Przejdę do tego co mnie niemile zaskoczyło.

 

Zacznę od tego, że Forza 2 momentami ze swoją trudnością jest przesadzona. Jeździłem w niej z AI na poziomie średnim + ABS no i + kontrola trakcji, bo miałem dość irytowania się, że byle jakie auto z tylnym napędem i dużą mocą rzuca dupą na każdym zakręcie jak zarazą w Indiach. A szczególnie mnie irytowało coś takiego, że auto WYŚCIGOWE, z klasy R4 lub R3 (z R2 i R1 juz tak nie było) na jakims szybkim, długim zakręcie potrafiło potrafiało wpaść w poślizg. Ja rozumiem jakby to było auto z resorami piórowymi, ale coś, co jest stworzone do toru nie powinno tak się zachowywać, i to z kontrolą trakcji włączoną! A AI na poziomie trudnym w Forza 2 to były cyborgi, z którymi wygrać mogli tylko tzw alieny, jak to mówią w simracingu. 1 błąd na zakręcie i gościu cię odstawia.

 

No ale mniejsza z tym. Ustawiłem wszystko tak jak w Forza 2. Wziąłem R8mkę... dlaczego jest tak łatwo? Przecież to prawie jak PGR! Co prawda model jazdy jest po prostu genialny, ale wydawał mi się za łatwy. Niestety nie mam jak to bezpośrednio porównać z Forzą 2, bo żaden z aut w demie nie występuje w poprzedniej części (tzn są w DLC, ale nie w samej grze).

 

Podejrzewam że specjalnie dali 1 auto przednionapędowe (Mini, które jest podsterowne momentami), i dwie fury z 4x4, żeby łatwo było. Jedynie California i Porsche RSR to tylnonapędówki.

 

Naprawdę się zdziwiłem i sprawdziłem jakie mam asysty włączone. I wszystko było ok.

 

Potem ustawiłem AI na trudny + wyłączyłem kontrolę trakcji ale zostawiłem ABS. No i tutaj duża różnica, szczególnie jak się wzięło RSR albo Californię. Jest trudno, ale gra nie irytuje jak Forza 2. RSR GT3 jeździ się genialne ale jest mocno wymagający.

 

Co nie zmienia faktu, że jeśli chodzi o to to nadal mam lekki niedosyt, mam nadzieje ze jednak bedzie troche trudniej.

 

To co zaskoczyło in-plus:

 

Wczesniej narzekałem na widok z kokpitu, ale stwierdzam że jest dobrze, bardzo dobrze.

 

Takie detale jak np. to, ze w lusterkach widzimy to co jest naprawdę, a nie uproszczone modele samochodów i brzydką trasę, tak jak to jest w grach, które wyżej wymieniłem.

 

Inna rzecz to AI samochodów, tu się naprawdę zdziwiłem, bo w Forza 2 ci jeżdżą po sznurku, szczególnie głupio to wygląda w klasach wyścigowych, gdzie nie ma różnic między autami. A w Forza 3 jest dużo lepiej. Po pierwsze popełniają błędy, wypadają z zakrętów, za szeroko je biorą ale i wpadają na trawnik, są wypadki (na kilkanascie wyścigów które zrobiłem zdarzyło się to dwa razy, jedno auto wpadło w poślizg a potem stworzyło wypadek z 2 innymi autami, zacnie!), nie jeżdżą jak po sznurku, często próbują wyprzedzać albo przynajmniej straszyć, są agresywni i pozwalają na bardzo mało (a nie jak w Forza 2, kiedy próbujesz ich wyprzedzać to oni oddadzą ci pół toru do dyspozycji), na takim wąskim torze naprawdę trudno wyprzedzać.

 

No i to co zrobiło na mnie największe wrażenie - poczucie prędkości. Jest o wiele, wiele lepsze niż w poprzedniej części, najlepiej to czuć z kokpitu, ale z innych kamer również. Nawet wyścig tymi gówn.ami pokroju Mini dzięki temu daje frajdę. Bo w Forza 2 jak np. trzeba było zaliczyć event jakimś Golfem, Civicem lub czymkolwiek z mocą <200km to tylko ręce można było załamać, taka nuda.

 

I to tyle. Pre-order już jest i czekam na pełniaka bo gra będzie wielka.

Opublikowano

MaZZeo, dobre spostrzeżenie z tym poczuciem prędkości, zdziwiłem się jak na początku wybrałem Mini Cooper'a i co to tak zapiernicza :P a to co pisałeś o samochodach klasy R1/R2 to miałem to samo, dla mnie to był istny hardcore i pomyśleć, że są maniaki co jeżdżą na manualnej + wszystkie asysty wyłączone.

Opublikowano

Z tego co udalo mi sie wczoraj zauwazyc podczas 15minutowej sesji:

 

- nie da sie rozgladac po kokpicie, w tamtej wersji dalo sie

- w buildzie z e3 moglem cofac czas w dowolnym momencie

 

Mi to wyglada na troche starszy build z dodanymi kilkoma opcjami. Wydaje mi sie, ze bedzie jak z FM2, kiedy demo bylo zdecydowanie gorsze od pelnej wersji.

 

Przeciez mozna sie rozgladac po kokpicie - wystarczy wychylic prawy analog na ukos w gore, a nie calkiem w prawo lub lewo.

 

Ja nie nazwałbym tego rozglądaniem :P Rozglądanie się po kokpicie rozumiem jako coś takiego jak jest np. w Dirt2

Opublikowano

Ciekawe, czy w pełnej wersji wersji zrobią coś z "cofaniem" czasu przy biciu najlepszych okrążeń/driftu. Na razie wygląda to tak, że każdy zakręt powtarza się kilkukrotnie, aż wyjdzie nam idealnie.

Opublikowano

Ja jestem pewien, że na kamerzę z kokpitu jest 30FPS. Zrobię potem porównanie na kamerze z maski i kokpit.

 

moje fotki. wygląda to świetnie. słaba jakoś fot

 

dsc00639p.th.jpg

dsc00645t.th.jpg

dsc00642s.th.jpg

dsc00643q.th.jpg

dsc00644k.th.jpg

 

Orion50, nie wiem co Ty masz z tymi oczami ale 60 fpsów jest na każdej kamerze bez wyjątku;).Czy naprawdę tak ciężko zauważyć różnicę pomędzy 60, a 30 fps??Przecież to jest kolosalna różnica.

Opublikowano

Bartg widziałem Twoje czasy - stałeś dosyć wysoko kiedy oglądałem stawkę około 14stej - mój czas w R8 to padaka - 1:07. Jutro przysiąde to postaram się przyspieszyć(dawno nie ciorałem w Forze). Dlaczego R8 można palić lacie jak tylnionapędówką(przecież jest 4x4)chyba, że czegoś nie wiem ?

Opublikowano

Co do ikonek:

half-circle ABS = anti-lock

full-circle ABS = anti-lock + auto-brake

 

half-circle TCS = traction control

full-circle TCS = traction control + stability control

 

half-circle AUTO = manual shifting

full-circle AUTO = automatic shifting

(no-circle AUTO = manual w/clutch)

 

O spinaczu nadal nic nie wiem.

Opublikowano

Nie jest to czasem przewijanie wyścigu ? Czy może wyjazd poza tor ? Sam nie wiem....

 

Jeżdze tylko z automatyczną skrzynią i nie jest ciężko - tylko na najwyższym poziomie jadąc Porsche mam problemy. Trzeba w końcu przerzucić się na manual.

Opublikowano

Jedyne co mi przychodzi do glowy to spinacz=przewijanie. Manual musi byc, dla mnie to byla nawet sekunda lepszy czas niz na automacie.

Dlaczego R8 można palić lacie jak tylnionapędówką(przecież jest 4x4)chyba, że czegoś nie wiem ?

W R8 na przod idzie bodajze 30% mocy, reszta z 517HP na tył ;)

Opublikowano (edytowane)

 

 

Grafika jest genialna, przede wszystkim ostra, wrażenie te podbija fakt, że praktycznie nie ma żadnych ząbków (przynajmniej z widoku z kokpitu), więc AA działa jak należy, no i 60fps, płynność jak marzenie. Także Shift, Dirt, PGR4 i GRID mogą się schować. . Dźwięk aut to też kosmos.

 

 

 

Nie wiem co Ty masz za TV chyba CRT ze nie widzisz wielkich schodków na kamerze w kokpicie, zobacz na wycieraczki normalnie mozna wchodzić po tych schodkach hahaha, u mnie w 1080p na 46calach to normalnie masakra takie schody w całej grze, wogóle kokpit prezentuyje sie bardzo słabo.

 

Ja oceniłbym to demo to tak w skali od 1 do 10:

 

Grafika otoczenia: 9/10

Grafika pojazdów: 7+/10

Widok z kokpitu: 5/10

Model jazdy: 9+/10

Grawyalność: 9+/10

Zniszczenia: 6/10

Dźwięk: 9+/10

Edytowane przez peter
Gość donsterydo
Opublikowano

Może co niektórzy powinni zacząć grać zamiast siedzieć i robić screeny, zdjęcia.

Opublikowano (edytowane)

Ja wczoraj odpaliłem FM2 dla porównania i tam to dopiero były ZĘBY, postęp jest widoczny...

Tutaj też jest Aliasing, ale przecież każda gra to ma, nie wiem o co całe halo.

Najpierw naoglądaliście się screenów z photo mode (wygładzonych), a teraz płacz bo "nie tak to miało wyglądać"

Edytowane przez Jordan23Carolina
Opublikowano

Coraz bardziej mi sie ta gra podoba, przedchwila odpalilem HARD i wylaczylem 2 opcje i odziwo wygralem z 3s przewaga choc takie simy to nie moj gatunek racerow. Ciesze sie ze dali opcje Back, w takie gry nie umiem za bardzo grac i nie musze restartowac wyscigu bo zle wjechalem w ostry zakret i wyladowalem na bandzie. Jesli ktos sie czuje na silach to przeciez nie musi tego uzywac lub nawet opcje wylaczyc za co pewnie bedzie wiecej CR, z biegiem czasu czlowiek nauczy sie i nie bedzie uzywal tej funkcji. Potestuje gre kilka innymi pojazdami z roznymi ustawieniami i zobacze czy nadal bedzie mnie ciagnelo po pelnej wersji czy to tylko wina plynnej jazdy Mitsubishi :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...