Skocz do zawartości

Forza Motorsport 3


Gość Albert Wesker

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jadę 25 godzin na zmienionym FOV i ani jednej zwiechy. Fail bercik :)

Bo masz konsole podpieta do netu. U mnie rowniez zmiana FOV=zwiecha...o dziwo tylko w jezdzie normalnej..w trybie kariery jest juz OK. Ale nic tam...i tak preferuje standardowy FOV.

Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem grafice nic nie brakuje. Powtórki piękne. Brakuje natomiast świeżości tej grze. Grałem w Forzę 2 prawie do upadłego i gdy włączam "trójkę" to jak bym cofnął się w czasie tym bardziej, że stare tory pozostały praktycznie nie zmienione. Brakuje mi też kamery znad asfaltu z pięknymi zegarami na środku... i gdzie się podział wskaźnik ciśnienia w turbinie! Ponadto wyścigi jak na razie są mało urozmaicone. Szkoda, że nie ma konkurencji w drifcie lub na 1/4 mili.

Co do modelu jazdy to jest ułatwiony o czym już wszyscy wiedzą ale denerwuje mnie możliwość ścinania zakrętów po trawie i piasku bez najmniejszego uślizgu. Auto z serii LeMans po takich manewrach uniosło by się w powietrze a tu sunie 250 km/h po trawie <_< Do tego zamiast kar za przestrzelenie niektórych zakrętów mamy sztuczne spowalniacze... no komicznie to wygląda gdy auto z 200 wyhamuje do 5km/h w sekundę. I kto do licha wymienia mi w Pit Stopie opony... Michael Jackson?

 

Co do dżwięków silników to są poprawione lecz nadal brak tu porządnych odgłosów układu wydechowego, nerwowego bulgotania, widoku niespalonej beny i porządnych strzałów. Dla potwierdzenia tego faktu wystarczy pojeżdzić Fordem Focusem RS, miałem okazję słyszeć takiego w realu i już na postoju brzmi grożnie a w Forza 3 brzmi jak by go wykastrowano.

Ok, cała reszta nie jest zła, w końcu to Forza 3 a nie symulator. Gra się przyjemnie. Jednak spodziewałem się czegoś więcej. Dla mnie to Forza 2.5.

Edytowane przez Lucky77
Opublikowano

Jadę 25 godzin na zmienionym FOV i ani jednej zwiechy. Fail bercik :)

Ja zmienilem ze mialem niby zoom podczas wyscigu z kamery z tylu, chcialem zrobic 200mil na Wolna Jazda czy cos takiego to po chwili od wczytania trasy gra sie wieszala

Opublikowano

Razi mnie troche nierowny poziom graficzny tras....widac ze gra zostala wydana w pospiechu bowiem momentami gra wyglada kiepsko w miejscach w ktorych tak na prawde nie ma innego logicznego uzasadnienia. Jakim cudem na trasie Motegi ktora jest totalnie pusta i nie ma wielu obiektow T10 wrzucilo prawie same bitmapowe drzewa...i to takiej koszmarnej rodem z PSX. I wcale nie tylko te w oddali lecz rownie te blisko nas...to nie trzyma standardow FM1. Z kolei na takim Camino Viejo na ktorej jest znacznie wiecej polygonow, o niebo lepsze tekstury i oswietlenie zdolali wkomponowac szczegolowe trojwymiarowe drzewa. Z kolei takie Amalfi wyglada jak marzenie. Jak na motegi nie zdazyli przygotowac modeli to mogli juz wrzucic drzewa z takiego Nurburgringu.

Przeskok z innych tras na Motegi czy le Mans po prostu razi..

 

no już tydz temu pisałem o nie równej grafice :angry2: Widać że nie mieli czasu i MS stał z batem by gra wyszła w październiku. Najlepszym przykładem jest filmik z sierpnia w którym pokazali kilka sekund z N-ringu i pisało że trasa w fazie produkcji zaś w połowie września gra dostała status gold....czyli skończyli trasy dopiero i po 0,5-1 miesiącu gra do tłoczni trafia ehhh ja rozumiem że kończy się wszystkie elementy gry (trasy/samochody/fizyka/itd) i daje się pół roku na szlify/poprawki/dodatki. Brak tych 2tras w finalnym kodzie to też wina czasu...

Opublikowano
Szkoda, że nie ma konkurencji w drifcie lub na 1/4 mili.

1/4 mili jest przecież.

Poza tym zauważ, że przy zachowaniu starych torów dodano zupełnie nowe trasy górskie, coś czego wcześniej nie było, widok z kabiny, poprawiono grafikę...

Opublikowano

Moim zdaniem grafice nic nie brakuje. Powtórki piękne. Brakuje natomiast świeżości tej grze. Grałem w Forzę 2 prawie do upadłego i gdy włączam "trójkę" to jak bym cofnął się w czasie tym bardziej, że stare tory pozostały praktycznie nie zmienione. Brakuje mi też kamery znad asfaltu z pięknymi zegarami na środku... i gdzie się podział wskaźnik ciśnienia w turbinie! Ponadto wyścigi jak na razie są mało urozmaicone. Szkoda, że nie ma konkurencji w drifcie lub na 1/4 mili.

Co do modelu jazdy to jest ułatwiony o czym już wszyscy wiedzą ale denerwuje mnie możliwość ścinania zakrętów po trawie i piasku bez najmniejszego uślizgu. Auto z serii LeMans po takich manewrach uniosło by się w powietrze a tu sunie 250 km/h po trawie <_< Do tego zamiast kar za przestrzelenie niektórych zakrętów mamy sztuczne spowalniacze... no komicznie to wygląda gdy auto z 200 wyhamuje do 5km/h w sekundę. I kto do licha wymienia mi w Pit Stopie opony... Michael Jackson?

 

Co do dżwięków silników to są poprawione lecz nadal brak tu porządnych odgłosów układu wydechowego, nerwowego bulgotania, widoku niespalonej beny i porządnych strzałów. Dla potwierdzenia tego faktu wystarczy pojeżdzić Fordem Focusem RS, miałem okazję słyszeć takiego w realu i już na postoju brzmi grożnie a w Forza 3 brzmi jak by go wykastrowano.

Ok, cała reszta nie jest zła, w końcu to Forza 3 a nie symulator. Gra się przyjemnie. Jednak spodziewałem się czegoś więcej. Dla mnie to Forza 2.5.

 

Obiecałem, że Ci odpowiem, więc to robię. Ja się po raz kolejny pytam. Co musi mieć gra, aby była świerza i była dobrym sequelem? W wyścigówce już nic więcej się nie wymyśli. W stosunku do II giej części progres jest ogromny i dla mnie powiew świerzości jest bardzo wyraźny. W tą grę, aż miło się gra. Śliczne samochody, kozacki photo mode, ładna grafika (momentami śliczna), GENIALNA fizyka i GENIALNY model jazdy. A teraz co do modelu jazdy. Ułatwiony nie znaczy, gorszy. Spróbuj pojechać furą klasy R2, R1 z wyłączoną kontrolą trakcji. Jestem pewien, że będzie bączek przy wyjściu z co drugiego zakrętu. Właśnie w Forzie kontakt opon z asfaltem jest oddany DOSNKONALE. O wiele lepiej czuć furę i może się wydawać, że jest łatwiej. Jednak uwierz mi, że te fury, które muszą być wymagające, takie są. W FM2 latałem furami R1 bez wspomagaczy i nie czułem ich braku. Tutaj na razie muszę jeździć z trakcją, bo po prostu nie jestem w stanie jeździć bez. Szanuje Twoje zdanie i z paroma rzeczami się zgadzam, chociaż mi tak bardzo nie wadzą. Chęnie podyskutuję na temat modelu jazdy :) co do pit-stopów zgadzam się, co do magicznego spowalniania tak samo. Oczywiście ten post to tylko i wyłącznie moje zdanie i zaproszenie do konstruktywnej dyskusji

Opublikowano (edytowane)

Gra nie jest jednak taka łatwa jak się na początku wydaje, szczególnie na padzie.

Opanowanie i wyciśnięcie 100% np. z takiego Ferrari #62 Risi Competizione F430GT bez wspomagaczy graniczy z cudem, a to dopiero fura klasy R3 (GT2).

Ale to może dlatego, że ja po prostu na padzie grać w wyścigi nie potrafię (ach te speedway'e, szlag mnie trafia kiedy fura mi wężykuje), a wspomagaczy za żadne skarby nie włączę :D wolę czekać na kółko.

 

Kur.va, a DFP leży obok i nic poradzić nie może :angry2:

Edytowane przez Michał102
Opublikowano (edytowane)

Dobra, w końcu i ja coś skrobnę.Pobawiłem się forzą już 2 dni więc widzę jak to wszystko wygląda.Model jazdy, mimo, że uproszczony względem dwójki (orion porównaj sobie cobre z dwójki do tej samej cobry z trójki), jest naprawdę świetny.gram na wszystkich wspomagaczach wyłączonych z ręczną skrzynią biegów, oczywiście na kierownicy.Samochody czuć świetnie, każdy samochód to inne wrażenia z jazdy.Najbardziej lubię klasy C/B/A/S i samochody dodane w tych klasach są naprawdę fajne.Klasy R1 itp mnie zupełnie nie kręcą, dla mnie podstawa to seryjne auta.

Jednak na pewnych elementach się zawiodłem, szczególn ie jeśli chodzi o grafę.Trasy z FM2 oprócz tekstur i kolorystyki nie róznia się praktycznie nic, twórcy nie pokusili się nawet o dodanie jakiejś trawy (niby jest ale jedno zdziebełko trawy na 5 metów nie wygląda zbyt realistycznie, poza tym trawa się dorysowuje co nie wygląda zbyt fajnie.JAk zobaczyłem takie np. Mugello to po prostu zacząłem się śmiać i pierwsze co przyszło mi do głowy to szumne zapowiedzi pan Greenwalta, że grafa zmiażdży.Niektóre trasy wyglądają bardzo ładnie, ale ogólnie trasy z dwójeczki to praktycznie to samo i niech mi lepiej nikt nie pisze, żę to są prawdziwe tory i co oni niby mogliby na nich jeszcze zrobić, nie martwicie się, jak to się mówi 'dla chcącego nic trudnego' lub tu badzej trafne by było 'dla nie naciskanego przez terminy MS nic trudnego'.Patrząc na wspomniane wyżej Mugello po wyścigu na Fujimi Kaido widać różnicę i to bardzo.

Druga sprawa to (kolejne nie spełnione obietnice Turn 10) to samochody, które podczas replayów (również podczas samego wyścigu) wyglądają jedynie dobrze.

Kolejna rzecz to gdzie się podziało to szumnie zapowiadane 1080p??Chyba w marzeniach twórców.

Jeszcze takie małe zastrzenie do znikających pod pewnymi kątami cieniami przeciwników, najbardziej to widać w photomode ale i podczas replayów można to zaobserwować.Aha no i te nieszczesne kokpity bez szyb, w sumie po co szyby jak kierowca ma kask na głowie ;)

Na koniec chciałbym zaznaczyć, że nie grafa gra tu głowne skrzycpe, ale przyczepiłem się do niej tylko i wyłącznie z tego względu, że twórcy nas po prostu oszukali, karmiąc nas bullshotami i wmawiając, że fury podczas wyścigu wyglądają jak w menu, że bedzie full hd itp itd.Nie zmeinia to faktu, że FM3 jest najlepszą samochodówką na Xa, a dla wielu pewnie najlepszą w ogóle.

 

P.S. patent z ustawianiem odległości kamery od kierownicy na kamerze z kokpitu jest mistrzostwem świata, to powinno być standardem w każdej ścigałce, bo każdy może ustawić sobie kamerę według swoich preferencji.

Edytowane przez 44bronx
Opublikowano (edytowane)

heh a mi sie wydaje ze zrobili co mogli na tą platformę,po prostu X360 jest juz za słaby technologicznie i cudów nie mozna było sie spodziewać, ja juz czekam na nastepną generacje konsol :) i wtedy kazda gra bedzie w 1080p z porządnym AA bez żadnych cieć i ograniczeń.

Edytowane przez peter
Opublikowano

heh a mi sie wydaje ze zrobili co mogli na tą platformę,po prostu X360 jest juz za słaby technologicznie i cudów nie mozna było sie spodziewać, ja juz czekam na nastepną generacje konsol :) i wtedy kazda gra bedzie w 1080p z porządnym AA bez żadnych cieć i ograniczeń.

 

Nie byłbym tego taki pewien.

Już na obecnej generacji każda gra miała hulać w 1080p i w 60 fps. Co z tych obietnic wyszło każdy widzi.

 

Sorry za offtopa.

Opublikowano

T10 nigdzie nie zapowiadało szumnie 1080p tylko jakiś magazyn puścił plotę po e3 i tak zostało.

 

@peter - wiesz gdyby mieli 5lat na zrobienie fm3 to byłby kosmos, ja na taki kosmos liczę w 2010 od EA czyli nowego NFS nad którym pracuje Criterion od czasów Burnout Paradise :thumbsup: . A cuda graficzne to właśnie w 2010 zobaczymy Rage, Crysis 2 może Halo Reach itd.

 

@miachał102 - dobrze pamiętam jak Sony obiecywało każdą grę w full hd i nie 60klatkach ale 120 :P

  • Minusik 2
Opublikowano

te zwiechy pewnie przez FOV :>? mieszales cos z odlegloscia ?

 

orion50 fail U 2 ;]

 

 

Przed pierwszym uruchomieniem zainstalowałem na dysku 1 i druga płytę i dopiero włączyłem.Po wejsciu do pierwszego menu zwiecha,nie da sie iksa wyłączyć więc muszę odciąć zasilanie.Włączam 2 raz Forza chce zainstalowac 2 płytę choć jest zainstalowana-daję do napędu CD 2 i... zwiecha.Odinstalowałem te druga płytę i zainstalowałem poprzez Forze a nie dashboard i śmiga dobrze ale strachu się najadłem po wspomnieniach z dwójką.Zapomniałem dodać z wad na offline tragiczną inteligencję czy wręcz czasem chamską jazdę botów na poziomie innym niż hard,natomiast na hardzie jadą tak dobrze że trudno na padzie z nimi wygrać bez przewagi samochodu.Gra jest ewidentnie robiona pod Live-tam zresztą też było parę błędów ale już update to naprawił ;-)

 

Zdobył ktoś S204 albo RX-7 2002 na aukcji ?Trudne to do zdobycia a szkoda

Opublikowano (edytowane)

T

@peter - wiesz gdyby mieli 5lat na zrobienie fm3 to byłby kosmos, ja na taki kosmos liczę w 2010 od EA czyli nowego NFS nad którym pracuje Criterion od czasów Burnout Paradise :thumbsup: . A cuda graficzne to właśnie w 2010 zobaczymy Rage, Crysis 2 może Halo Reach itd.

no na pewno dopracowaliby jeszcze troche grafike i szczegóły np kokpity ta nieszczęsna kierwonica w Citroenie C4 :) itd, ale o pełnym 1080p, 60fps, z powiedzmy AAx4 mozna i tak byłoby zapomnieć ograniczeń X360 nie dałoby sie przeskoczyć niestety, ale i tak jest bardzo fajnie graficznie wystarczy zobaczyć np. tekstury asfaltu dla mnie bomba.

 

Mówisz o NFS World ?

 

Troche dzwinie jest ze niektóre samochody mają jakies dziwne liczniki z widoku z kokpitu np. Mazda RX7 ma na nim tylko max 180km/h :) a gablota seryjna rozpedza sie do ponad ~270km/h jak dobrze pamiętam, no chyba ze ten licznik jest w milach a pokazuje w km/h.

 

 

Nie byłbym tego taki pewien.

Już na obecnej generacji każda gra miała hulać w 1080p i w 60 fps. Co z tych obietnic wyszło każdy widzi.

 

Sorry za offtopa.

nom masz troche racje, jednak nikt nie gwarantował 1080p w 60fps w kazdej grze bo takie parametry to nawet dzisiejsze najmocniejsze karty grafiki do blaszaków mają problemy w niektórych tytułach, w sumie pod koniec 2005 kiedy X360 miał premiere to standard HD nie był tak powszechny jak dzisiaj taki trochę to był przełom, mysle ze nastepca X360 to bedze juz na luzach kazdą gre w 1080p odpalał z porządnym AA i AF :)

Edytowane przez peter
Opublikowano

heh a mi sie wydaje ze zrobili co mogli na tą platformę,po prostu X360 jest juz za słaby technologicznie i cudów nie mozna było sie spodziewać...

Nie sądze...tak sie sklada ze najslabszymi technicznie trasami sa te wzglednie puste (Motegi +tekturowe drzewka).

Skoro konsola radzi sobie z Amalfi czy Camino (gdzie jest o wiele wiecej obiektow itp) to zdecydowanie poradzilaby sobie z Motegi czy Le mans w lepszej jakosci. Kiedy konsola nie wyrabia to zwykle sa upraszczane elementy wlasnie w tych bardziej skomplikowanych lokacjach by konsola mogla wszystko przeliczyc...widac zabraklo czasu by dopracowac co niektore miejscowki. Ale nie ma co narzekac na 2-3 slabe trasy...ogolnie gra prezentuje sie zacnie.

Mam nadzieje ze doczekamy sie FM4 jeszcze na 360-tce..

Opublikowano
Troche dzwinie jest ze niektóre samochody mają jakies dziwne liczniki z widoku z kokpitu np. Mazda RX7 ma na nim tylko max 180km/h a gablota seryjna rozpedza sie do ponad ~270km/h jak dobrze pamiętam, no chyba ze ten licznik jest w milach a pokazuje w km/h.

To jak najbardziej normalne, w Japonii obowiazuje km/h, a kazde auto w Japonii ma wg przepisow limitowana predkosc maksymalna do 180 km/h, stad liczniki wyskalowane tylko do tej wartosci.

Opublikowano
Troche dzwinie jest ze niektóre samochody mają jakies dziwne liczniki z widoku z kokpitu np. Mazda RX7 ma na nim tylko max 180km/h a gablota seryjna rozpedza sie do ponad ~270km/h jak dobrze pamiętam, no chyba ze ten licznik jest w milach a pokazuje w km/h.

To jak najbardziej normalne, w Japonii obowiazuje km/h, a kazde auto w Japonii ma wg przepisow limitowana predkosc maksymalna do 180 km/h, stad liczniki wyskalowane tylko do tej wartosci.

takie buty :) a to przepraszam

Opublikowano

Ja to mam takie pytanie....bo może to należy zdiagnozować wcześniej i pójść do lekarza...

powiedzmy że jedziecie samochodem po drodze przy której nie ma drzew,wjeżdżacie w obszar zalesiony,to zatrzymujecie się i oglądacie drzewa?patrzycie na trawe?bo widzę że co nie którzy tak robią...

ludzie dajcie sobie spokój....

przede wszystkim,nie posadzą wam drzew w miejscu gdzie ich nie ma,również nie posadzą trawy tam gdzie ona nie rośnie.

Kto kolwiek z was jeździł samochodem z klasy A czy S,żeby mówić o realistyce?

zacznijcie logicznie myśleć.

 

należy czerpać fun z gry,ja z niej wyciągam ile mogę,uważam że samochody zachowują sie realistycznie i tyle,ale nigdy to nie będzie to co poczuje osoba siedząca w samochodzie za kierownicą,więc nie oczekujcie nie wiadomo czego.

 

osobiście bardziej przyczepił bym się do brak ruchu rąk ku zmianie biegów,czy łopatek,brak szyby,(kierownica w C4 jest także przegięciem)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...