Opublikowano 25 września 200915 l No dobra, zagrałem w końcu. Na wstępie dodam że na kierownicy MS. Interfejs jest o niebo lepszy niż w dwójce, wszystko jest przejrzyste i bardzo ładne. Grafika jest genialna, przede wszystkim ostra, wrażenie te podbija fakt, że praktycznie nie ma żadnych ząbków (przynajmniej z widoku z kokpitu), więc AA działa jak należy, no i 60fps, płynność jak marzenie. Także Shift, Dirt, PGR4 i GRID mogą się schować. . Dźwięk aut to też kosmos. Od razu jednak przejdę do gameplaya. Tutaj mam ambiwalentne odczucia. Przejdę do tego co mnie niemile zaskoczyło. Zacznę od tego, że Forza 2 momentami ze swoją trudnością jest przesadzona. Jeździłem w niej z AI na poziomie średnim + ABS no i + kontrola trakcji, bo miałem dość irytowania się, że byle jakie auto z tylnym napędem i dużą mocą rzuca dupą na każdym zakręcie jak zarazą w Indiach. A szczególnie mnie irytowało coś takiego, że auto WYŚCIGOWE, z klasy R4 lub R3 (z R2 i R1 juz tak nie było) na jakims szybkim, długim zakręcie potrafiło potrafiało wpaść w poślizg. Ja rozumiem jakby to było auto z resorami piórowymi, ale coś, co jest stworzone do toru nie powinno tak się zachowywać, i to z kontrolą trakcji włączoną! A AI na poziomie trudnym w Forza 2 to były cyborgi, z którymi wygrać mogli tylko tzw alieny, jak to mówią w simracingu. 1 błąd na zakręcie i gościu cię odstawia. No ale mniejsza z tym. Ustawiłem wszystko tak jak w Forza 2. Wziąłem R8mkę... dlaczego jest tak łatwo? Przecież to prawie jak PGR! Co prawda model jazdy jest po prostu genialny, ale wydawał mi się za łatwy. Niestety nie mam jak to bezpośrednio porównać z Forzą 2, bo żaden z aut w demie nie występuje w poprzedniej części (tzn są w DLC, ale nie w samej grze). Podejrzewam że specjalnie dali 1 auto przednionapędowe (Mini, które jest podsterowne momentami), i dwie fury z 4x4, żeby łatwo było. Jedynie California i Porsche RSR to tylnonapędówki. Naprawdę się zdziwiłem i sprawdziłem jakie mam asysty włączone. I wszystko było ok. Potem ustawiłem AI na trudny + wyłączyłem kontrolę trakcji ale zostawiłem ABS. No i tutaj duża różnica, szczególnie jak się wzięło RSR albo Californię. Jest trudno, ale gra nie irytuje jak Forza 2. RSR GT3 jeździ się genialne ale jest mocno wymagający. Co nie zmienia faktu, że jeśli chodzi o to to nadal mam lekki niedosyt, mam nadzieje ze jednak bedzie troche trudniej. To co zaskoczyło in-plus: Wczesniej narzekałem na widok z kokpitu, ale stwierdzam że jest dobrze, bardzo dobrze. Takie detale jak np. to, ze w lusterkach widzimy to co jest naprawdę, a nie uproszczone modele samochodów i brzydką trasę, tak jak to jest w grach, które wyżej wymieniłem. Inna rzecz to AI samochodów, tu się naprawdę zdziwiłem, bo w Forza 2 ci jeżdżą po sznurku, szczególnie głupio to wygląda w klasach wyścigowych, gdzie nie ma różnic między autami. A w Forza 3 jest dużo lepiej. Po pierwsze popełniają błędy, wypadają z zakrętów, za szeroko je biorą ale i wpadają na trawnik, są wypadki (na kilkanascie wyścigów które zrobiłem zdarzyło się to dwa razy, jedno auto wpadło w poślizg a potem stworzyło wypadek z 2 innymi autami, zacnie!), nie jeżdżą jak po sznurku, często próbują wyprzedzać albo przynajmniej straszyć, są agresywni i pozwalają na bardzo mało (a nie jak w Forza 2, kiedy próbujesz ich wyprzedzać to oni oddadzą ci pół toru do dyspozycji), na takim wąskim torze naprawdę trudno wyprzedzać. No i to co zrobiło na mnie największe wrażenie - poczucie prędkości. Jest o wiele, wiele lepsze niż w poprzedniej części, najlepiej to czuć z kokpitu, ale z innych kamer również. Nawet wyścig tymi gówn.ami pokroju Mini dzięki temu daje frajdę. Bo w Forza 2 jak np. trzeba było zaliczyć event jakimś Golfem, Civicem lub czymkolwiek z mocą <200km to tylko ręce można było załamać, taka nuda. I to tyle. Pre-order już jest i czekam na pełniaka bo gra będzie wielka.
Opublikowano 25 września 200915 l Ja jestem pewien, że na kamerzę z kokpitu jest 30FPS. Zrobię potem porównanie na kamerze z maski i kokpit. moje fotki. wygląda to świetnie. słaba jakoś fot Edytowane 25 września 200915 l przez orion50
Opublikowano 25 września 200915 l MaZZeo, dobre spostrzeżenie z tym poczuciem prędkości, zdziwiłem się jak na początku wybrałem Mini Cooper'a i co to tak zapiernicza a to co pisałeś o samochodach klasy R1/R2 to miałem to samo, dla mnie to był istny hardcore i pomyśleć, że są maniaki co jeżdżą na manualnej + wszystkie asysty wyłączone.
Opublikowano 25 września 200915 l W ultimie także można już zamawiac FM3 w cenie 179zł (170zł dla osób z rabatem). Nadal nie mają edycji limitowanych. http://www.ultima.pl/Forza_Motorsport_3/i7868/ Edytowane 25 września 200915 l przez jarken
Opublikowano 25 września 200915 l Jaki jest sens wrzucać zdjęcia w tak marnej jakości robione marnym aparatem skoro internet jest zalany fotkami z demka? http://www.gamersyde.com/news_forza_motorsport_3_demo_up-8566_en.html Przykład.
Opublikowano 25 września 200915 l Jaki jest sens wrzucać zdjęcia w tak marnej jakości robione marnym aparatem skoro internet jest zalany fotkami z demka? http://www.gamersyde.com/news_forza_motorsport_3_demo_up-8566_en.html Przykład. A przeszkadzają Ci te fotki ? niektóre są warte obejrzenie nie mówię o moich
Opublikowano 25 września 200915 l Co jest, nikt nie masteruje czasow ? Moje: R8 http://img25.imageshack.us/img25/1414/audiic.jpg Mini http://img25.imageshack.us/img25/273/minikf.jpg Ferrari http://img188.imageshack.us/img188/7136/ferraric.jpg Edytowane 25 września 200915 l przez Bartg
Opublikowano 25 września 200915 l Z tego co udalo mi sie wczoraj zauwazyc podczas 15minutowej sesji: - nie da sie rozgladac po kokpicie, w tamtej wersji dalo sie - w buildzie z e3 moglem cofac czas w dowolnym momencie Mi to wyglada na troche starszy build z dodanymi kilkoma opcjami. Wydaje mi sie, ze bedzie jak z FM2, kiedy demo bylo zdecydowanie gorsze od pelnej wersji. Przeciez mozna sie rozgladac po kokpicie - wystarczy wychylic prawy analog na ukos w gore, a nie calkiem w prawo lub lewo. Ja nie nazwałbym tego rozglądaniem Rozglądanie się po kokpicie rozumiem jako coś takiego jak jest np. w Dirt2
Opublikowano 25 września 200915 l Ale po co rozgladanie "free look" podczas wyscigu ? Wazne ze szybko i sprawnie mozna spojrzec w oba lusterka, mi wiecej nie potrzeba.
Opublikowano 25 września 200915 l Dla lansu OMG co to w ogóle za tłumaczenie "po co" Konkurencja to ma więc ma tu tez być i to LEPSZE
Opublikowano 25 września 200915 l Ciekawe, czy w pełnej wersji wersji zrobią coś z "cofaniem" czasu przy biciu najlepszych okrążeń/driftu. Na razie wygląda to tak, że każdy zakręt powtarza się kilkukrotnie, aż wyjdzie nam idealnie.
Opublikowano 25 września 200915 l Ja jestem pewien, że na kamerzę z kokpitu jest 30FPS. Zrobię potem porównanie na kamerze z maski i kokpit. moje fotki. wygląda to świetnie. słaba jakoś fot Orion50, nie wiem co Ty masz z tymi oczami ale 60 fpsów jest na każdej kamerze bez wyjątku;).Czy naprawdę tak ciężko zauważyć różnicę pomędzy 60, a 30 fps??Przecież to jest kolosalna różnica.
Opublikowano 25 września 200915 l Fakt cofanie pomaga bardzo Aha jeszcze mam pytanie: co oznacza ikonka spinacza w leaderboardsach ?
Opublikowano 25 września 200915 l Bartg widziałem Twoje czasy - stałeś dosyć wysoko kiedy oglądałem stawkę około 14stej - mój czas w R8 to padaka - 1:07. Jutro przysiąde to postaram się przyspieszyć(dawno nie ciorałem w Forze). Dlaczego R8 można palić lacie jak tylnionapędówką(przecież jest 4x4)chyba, że czegoś nie wiem ?
Opublikowano 25 września 200915 l Co do ikonek: half-circle ABS = anti-lock full-circle ABS = anti-lock + auto-brake half-circle TCS = traction control full-circle TCS = traction control + stability control half-circle AUTO = manual shifting full-circle AUTO = automatic shifting (no-circle AUTO = manual w/clutch) O spinaczu nadal nic nie wiem.
Opublikowano 25 września 200915 l Nie jest to czasem przewijanie wyścigu ? Czy może wyjazd poza tor ? Sam nie wiem.... Jeżdze tylko z automatyczną skrzynią i nie jest ciężko - tylko na najwyższym poziomie jadąc Porsche mam problemy. Trzeba w końcu przerzucić się na manual.
Opublikowano 26 września 200915 l Jedyne co mi przychodzi do glowy to spinacz=przewijanie. Manual musi byc, dla mnie to byla nawet sekunda lepszy czas niz na automacie. Dlaczego R8 można palić lacie jak tylnionapędówką(przecież jest 4x4)chyba, że czegoś nie wiem ? W R8 na przod idzie bodajze 30% mocy, reszta z 517HP na tył
Opublikowano 26 września 200915 l Grafika jest genialna, przede wszystkim ostra, wrażenie te podbija fakt, że praktycznie nie ma żadnych ząbków (przynajmniej z widoku z kokpitu), więc AA działa jak należy, no i 60fps, płynność jak marzenie. Także Shift, Dirt, PGR4 i GRID mogą się schować. . Dźwięk aut to też kosmos. Nie wiem co Ty masz za TV chyba CRT ze nie widzisz wielkich schodków na kamerze w kokpicie, zobacz na wycieraczki normalnie mozna wchodzić po tych schodkach hahaha, u mnie w 1080p na 46calach to normalnie masakra takie schody w całej grze, wogóle kokpit prezentuyje sie bardzo słabo. Ja oceniłbym to demo to tak w skali od 1 do 10: Grafika otoczenia: 9/10 Grafika pojazdów: 7+/10 Widok z kokpitu: 5/10 Model jazdy: 9+/10 Grawyalność: 9+/10 Zniszczenia: 6/10 Dźwięk: 9+/10 Edytowane 26 września 200915 l przez peter
Opublikowano 26 września 200915 l Czemu tak stekacie nad tym brakiem AA - mysliscie ze kazda inna gra go posiada?
Opublikowano 26 września 200915 l Może co niektórzy powinni zacząć grać zamiast siedzieć i robić screeny, zdjęcia.
Opublikowano 26 września 200915 l Ja wczoraj odpaliłem FM2 dla porównania i tam to dopiero były ZĘBY, postęp jest widoczny... Tutaj też jest Aliasing, ale przecież każda gra to ma, nie wiem o co całe halo. Najpierw naoglądaliście się screenów z photo mode (wygładzonych), a teraz płacz bo "nie tak to miało wyglądać" Edytowane 26 września 200915 l przez Jordan23Carolina
Opublikowano 26 września 200915 l Było już mówione, jeśli macie ząbki, ustawcie ostrość/sharpness w TV na minimum.
Opublikowano 26 września 200915 l Coraz bardziej mi sie ta gra podoba, przedchwila odpalilem HARD i wylaczylem 2 opcje i odziwo wygralem z 3s przewaga choc takie simy to nie moj gatunek racerow. Ciesze sie ze dali opcje Back, w takie gry nie umiem za bardzo grac i nie musze restartowac wyscigu bo zle wjechalem w ostry zakret i wyladowalem na bandzie. Jesli ktos sie czuje na silach to przeciez nie musi tego uzywac lub nawet opcje wylaczyc za co pewnie bedzie wiecej CR, z biegiem czasu czlowiek nauczy sie i nie bedzie uzywal tej funkcji. Potestuje gre kilka innymi pojazdami z roznymi ustawieniami i zobacze czy nadal bedzie mnie ciagnelo po pelnej wersji czy to tylko wina plynnej jazdy Mitsubishi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.