Skocz do zawartości

Forza Motorsport 3


Gość Albert Wesker

Rekomendowane odpowiedzi

Pograłem wreszcie dłużej na kierownicy M$.

Niestety mam dość mieszane uczucia :confused:

Co mam na myśli? Ano to, że zestaw FM3 + kiera M$ nie daje takiej frajdy, precyzji sterowania i zarazem realizmu, co kombo DFP + GT5P.

Siła FF w sprzęcie Bila to po prostu śmiech na sali, jest to szczególnie dotkliwe, kiedy pędzimy 350 km/h na prostej, a kierownica nie stwarza żadnego oporu. W dodatku mój egzemplarz (tym razem fabrycznie nowy) posiada wg. mnie dyskwalifikującą ten sprzęt wadę - kierownica nie kalibruje się centralnie, tylko ustawia się o kilka stopni w prawo, przez co opanowanie fury przy maksymalnych prędkościach jest niemożliwe. Znalazłem na to jednak prowizoryczne rozwiązanie - pod prawą nogę stołu podkładam kilka książek, aby kąt koła kier. zrównał się z dolną linią TV kiedy trzymam kierownicę na wprost.

 

Czas poważnie pomyśleć nad zakupem Fanatec'a :)

Odnośnik do komentarza

Szczerze powiem ze poczatkowo bylem nieco sceptycznie nastawiony do trzeciej Forzy. Jednak przeskok z dwojki gdzie pomykamykalem glownie supersamochodami na Focusy itp z FM3 byl bolesny. Gra wydawala mi sie nieco arcadowa. Pierwsze kilkadziesiat wyscigow przeszedlem nieco na sile. Gra diametralnie zmienia swoje oblicze w trzecim sezonie....Mistrzostwa klasy R3 w takim Viperze Team Oreca(ulubiona fura z GT3) to po prostu masakra...przemiodny i wymagajacy model jazdy. Trza bardzo umiejetnie operowac gazem by opanowac tyl rzucajacy na wszystkie strony. Zwlaszcza na torach z wieloma wzniesieniami (Amalfi/Fujimi) Idealnie czuc ciezar auta,moment zerwania przyczemnosci. W FM2 niebardzo lubilem pojazdy klas R3 i wyzej. W trojce zabawa dopiero sie zaczyna od klasy S wzwyz. Nie pamietam by jakakolwiek gra wyscigowa tak mna pozamiatala od czasu F355 challenge na DC i GT3 na PS2.

Odnośnik do komentarza

Nie mam pojecia....napewno sporo mniej bo odejda wszystkie wyscigi na Amalfi/Fujimi/Nurburgring :unsure:

Dobra rada.

Pierwsze co powinienes zrobic to zmiana FOV...w "moim profilu" wybierz "tryb wieloekranowy" i zmien kat widzenia ze standardowych 45 stopni na rowne 80....poczatkowo gralem na standardzie, pozniej probowalem kilku ustawien i 80 stopni wydaje sie byc optymalna opcja...daje to widok porownywalny do tego co mielismy z GT5:prologue.

anebew.jpg

Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

Właśnie teraz tak patrzę, że fajne trasy są na drugiej płycie no i więcej samochodów niż myślałem bo gdzieś 1/4 całości. Chyba jednak będę musiał w poniedziałek dysk zakupić bo zbyt wiele mnie ominie.

 

Co do widoku z kabiny to dla mnie bez różnicy bo i tak gram zawsze z widokiem na samochód, ale dzięki za radę :)

Odnośnik do komentarza

Nom....bez Amalfi i Fujimi ta gra zbyt wiele by stracila....pozatym wyscigi konkretnych modeli....mysle ze stracilbys wiecej niz 1/4 gry (chyba ze w miejsce tych wyscigow zostana wstawione inne...nie wiem..).

Aha...nawet jak grasz z widokiem TPP to warto sprobowac zmiany FOV....inaczej zachowuje sie kamera za pojazdem. Standardowo kamera "plywa" z opoznieniem jak w FM2...po zwiekszeniu FOV jest wyraznie sztywniejsza i w moim odczuciu latwiej w ten sposob prowadzi sie auto ^_^

Odnośnik do komentarza

Jeśli gracie na kierownicy, to polecam kamerę maska/zderzak.

Grając na kamerze z kokpitu są źle skalibrowane ruchy rąk wirtualnego kierowcy, przez co nasze ruchy nie pokrywają się kompletnie z tym co widzimy na ekranie.

 

@pajgi - w słabszych furach koniecznie wyłącz kontrolę trakcji bo bardzo to spowalnia samochód. Na padzie możesz mieć problemy dopiero w klasie R1, tam kontrola trakcji Ci się przyda (szczególnie na Amalfi i Fujimi).

Edytowane przez Michał102
Odnośnik do komentarza

Na padzie możesz mieć problemy dopiero w klasie R1, tam kontrola trakcji Ci się przyda.

Oj na niektorych furach ze znacznie nizszych klas (A,S) mozna sie naciac. Taki TVR Sagaris potrafi platac figle :D

Wiele rowniez zalezy od trasy...brak kontroli trajci najbardziej odczujesz na trasach z wzniesieniami w momentach kiedy zakret "leci w dol" Na takiej Amalfi czy Fujimi masz po dostatkiem zakretow rozpoczynajacych sie "pod gorke", nastepnie zaciesniajacych sie w dol.

Ja nie uznaje Forzy z kontrola trakcji....mimo wzyskto w FM2 brak TC byl bardziej odczuwalny.

Edytowane przez Magik
Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

Największym wspomagaczem w grze i tak jest linia pokazująca miejsca przyhamowania :) Do jazdy bez reszty wspomagaczy można się szybko przyzwyczaić i ewentualnie ustawić przeciwników na medium zamiast hard, ale nic tak casualom takim jak ja nie utrudnia jazdy jak wyłączenie linii :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

Heh, mówią że poczta polska się (pipi), wczoraj sprzedawca wysłał mi Forza 3, a przed chwilą mi ją listonosz przyniósł O_o Pierwszy raz się cieszę, że opis aukcji okazał się niezgodny z towarem, miałem dostać wersję PL, a przyszła do mnie wersja z UK z dodatkowymi kodami na trasy i auta z której wersja PL jest orżnięta i to za 109zł :)

 

EDIT: A jednak w wersji UK jest język polski, dwie pieczenie na jednym ogniu :)

Edytowane przez donsterydo
Odnośnik do komentarza

Faktycznie, z wyłączoną kontrolą trakcji jeździ się wydajnej :). Mam tylko wrażenie, że i sporo łatwiej, bo samochód jest bardziej posłuszny, no chyba, że wezmę sobie TVR Sagaris i wtedy mam problem (samochód świruje, rzuca się na boki i przy maksymalnym gazie podczas startu kręci się w kółko- jak tym jeździć?).

Odnośnik do komentarza

Faktycznie, z wyłączoną kontrolą trakcji jeździ się wydajnej :). Mam tylko wrażenie, że i sporo łatwiej, bo samochód jest bardziej posłuszny, no chyba, że wezmę sobie TVR Sagaris i wtedy mam problem (samochód świruje, rzuca się na boki i przy maksymalnym gazie podczas startu kręci się w kółko- jak tym jeździć?).

 

W samochodach z tak dużym momentem obrotowym przenoszonym na tylną oś nie daje się "gazu w podłogę" na zakrętach czy nawet łagodnych łukach ;)

Postaraj się opanować płynne dozowanie gazu - zakręt się zamyka to ujmujesz, zaczyna się otwierać to stopniowo dodajesz. Oczywiście wszystko to trzeba robić na granicy przyczepności, co na padzie jest dość trudne ze względu na mały skok spustu i mało precyzyjne skręcanie za pomocą gałki.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...