Skocz do zawartości

Pytania różne, różniste


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wyjeżdżanie do zera również mi się nie widzi ;p

Niby mógłbym jeździć z karnistrem albo z zatankowanym gazem ale inaczej to sprawdze. Chociaż opcja z kontrolką też jest średnia- ja mam tak, że czasem gdy jest mało benzyny to lampka zapala sie tylko przy skręcaniu albo przyspieszaniu, więc nie byłoby to miarodajne

Opublikowano

Można również zatankować gdy już będzie dość mało paliwa w baku, zapisać stan licznika i notować ilość litrów przy każdym tankowaniu, po około 3000km podzielić zużyte paliwo przez ilość zrobionych km i pomnożyć przez 100, po takim dystansie nawet parę litrów różnicy zmieni wynik co najwyżej o 0,2l czyli uzyskana wartość będzie bardzo dokładna.

Opublikowano
  W dniu 25.11.2009 o 23:13, Hubi. napisał(a):

Również dobry sposób, ale zanim przejade 3000 km to wynik nie bedzie mi juz potrzebny :)

Ty wez zatankuj normalnie caly bak a nie sie spuszczasz i szukasz jakis alpejskich kombinacji i reprezentujesz biede

Gość Grzegosz
Opublikowano

Najlepiej zatankować do pełna, przejechać 100 czy 200 km i znowu dotankować do pełna. Chyba najprostszy sposób.

Gość Albert Wesker
Opublikowano

A po co akurat 100 czy 200? Do pełna, pojeździj i znowu do pełna. Potem podziel ilość zatankowanego paliwa przez kilometry. Np. zatankowałeś 43 litry i przejechałeś 483 km. Dzielisz 43 przez 4.83 i wychodzi, że pali 8.9/100. Proste

Opublikowano

Wiem, znam ten sposób. Ale na co dzień jeżdże na LPG i chciałem sprawdzić z ciekawości spalanie benzyny (dużo ostatni pali gazu). Więc jak na taki test nie widzi mi się wydawanie ok. 500 czy 600 zł co by sprawdzić co i jak.

Gość Albert Wesker
Opublikowano

No to inaczej nie sprawdzisz, bo niby jak? Kontrolkę rezerwy możesz sobie spokojnie odpuścić, jeżdzenie do wyjeżdzenia wszystkiego też nie ma sensu.

Gość Albert Wesker
Opublikowano

No po co robić dokładnie 100 czy 200km? Przecież do obliczenia spalania jest to niepotrzebne

Opublikowano (edytowane)

Skoro zaczął palić Ci więcej gazu niż benzyny zajedź do warsztatu który się tym zajmuje. Nawet jeśli masz prostszą instalację warto to zrobić, goście sprawdzają jaką mieszankę podaje komputer (jeśli Twoje autko ma takowy) i wszystko sprawdzają/ustawiają. A może czas na wymianę filtra gazu? Za taką wizytę nie powinni wziąć więcej niż 50zł, wliczając w to wymianę filtra :) Tylko nie zdawaj się na "fachowe" metody ustawiania na oko, chyba ze masz naprawdę wiekowe auto ;) 

 

EDIT: 

  W dniu 28.11.2009 o 03:46, Albert Wesker napisał(a):

No po co robić dokładnie 100 czy 200km? Przecież do obliczenia spalania jest to niepotrzebne

 

 

Bo w ten spoób:

 

1: Łatwo wszystko obliczyć

 

2: po co utrudniać sobie życie i robić np. 236,8km?

 

3: GrzegoSZ też nie kazał mu napie***lać wokół CPNu żeby zrobić dokładnie 100km. Jest to wartość w przybliżeniu.

 

Pozdrawiam ;) 

 

 

Edytowane przez wilku00034
Gość Albert Wesker
Opublikowano

No ja też nie rozumiem dlaczego łatwiej jest podzielic ilośc zatankowanego paliwa przez 1.00 czy tam 2.00 zamiast 2.36.

Opublikowano
  W dniu 28.11.2009 o 14:53, wilku00034 napisał(a):

Ale nie prościej zrobić około 100km i mieć obrazowo bez liczenia?

No tak, w koncu nie wszyscy wychodza poza ramy sredniorozwinietego debila i moga sobie nie poradzic z czyms innym niz 100....

Gość Grzegosz
Opublikowano
  W dniu 26.11.2009 o 23:01, Hubi. napisał(a):

Wiem, znam ten sposób. Ale na co dzień jeżdże na LPG i chciałem sprawdzić z ciekawości spalanie benzyny (dużo ostatni pali gazu). Więc jak na taki test nie widzi mi się wydawanie ok. 500 czy 600 zł co by sprawdzić co i jak.

Możesz jeszcze zgadywać. Nie jest to najdokładniejszy sposób, ale za to zdecydowanie najszybszy i najtańszy.

Opublikowano

A nie da sie przypadkiem kupic jakiegos peryferyjnego urzadzenia w stylu komputera pokladowego, ktore by mierzylo srednie i aktualne spalanie? Zawsze mi sie zdawalo, ze takie cos jest mozliwe ;]

 

W naszej furze srednie spalanie na trasie prawie 4500km zmierzylismy dzielac ilosc km pokonanych (podzielonych przez 100) przez ilosc spalonego paliwa (z kazdego tankowania zabieralismy paragony, zeby bylo miarodajnie). Latwiej juz sie chyba nie da.

Gość Albert Wesker
Opublikowano

Żeby takie peryferyjne urządzenie było sprawne musiałbyś pozakładać czujniki na całym aucie chyba, bo przecież wszystko ma wpływ na spalanie.

Opublikowano

Wystarczy jeden czujnik na ukladzie wtrysowym mierzacym dawke paliwa. A sama dawka jest juz ustalana przez komp wg uznania i obciazenia ukladu. Jedyne madre rozwiazanie to montaz fabryczneg czujnika/wiazki do auta ktore ma na to miejsce. Jakies druciarstwo z allegro odpada.

Opublikowano

W sumie to duża część samochodów z wtryskiem tak naprawdę jest wyposażona w "miernik", nie ma w nich jednak możliwości wyświetlenia tego wyniku. 

 

PS: Yacek nie twierdzę że dzielenie przez liczby niecałkowite jest wybitnym wyczynem...

 

 

Gość Albert Wesker
Opublikowano

No to dlaczego twierdzisz, że łatwiej jest pilnowac przejechania 100 km i pojechania specjalnie na stację żeby zatankowac niż zatankowac w dowolnym i wygodnym dla nas momencie i w ciągu 30 sekund obliczyc spalanie (30 liczę łącznie z odpaleniem kalkulatora na telefonie)?

Opublikowano
  W dniu 29.11.2009 o 20:53, wilku00034 napisał(a):

W sumie to duża część samochodów z wtryskiem tak naprawdę jest wyposażona w "miernik", nie ma w nich jednak możliwości wyświetlenia tego wyniku. 

 

PS: Yacek nie twierdzę że dzielenie przez liczby niecałkowite jest wybitnym wyczynem...

W autach grupy vag to kwestia podpiecia wiazki/manetki/licznika i wsio hula. Temperatury na dodatkowych czujnikach w fabryczne miejsca.

Opublikowano
  W dniu 29.11.2009 o 21:06, Albert Wesker napisał(a):

No to dlaczego twierdzisz, że łatwiej jest pilnowac przejechania 100 km i pojechania specjalnie na stację żeby zatankowac niż zatankowac w dowolnym i wygodnym dla nas momencie i w ciągu 30 sekund obliczyc spalanie (30 liczę łącznie z odpaleniem kalkulatora na telefonie)?

Się uczepiles

Wszystko podzielisz.

Chodzi o to, że tankujesz do pełna, przejezdzasz 100 km, jedziesz na stacje i uzupelniasz bak. Nalało się 7 l i już wiesz, że pali 7 l na stówe, bez głębszych filozofii.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...