Skocz do zawartości

Pytania różne, różniste


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
  W dniu 5.01.2011 o 06:12, MichAelis napisał(a):

A ja dalej auta szukam.

http://otomoto.pl/se...-C16700097.html

takiego seata znalazlem, wszystko idealnie mi pasuje, ale sprzedawca to niby komis bez swojego placu sie dzwoni i umawia pod makdonaldem :|

Czyli zwykly handlarz. Tak mysle, co moze byc z tym autem nie tak? Teoretycznie ktos sie chcial szybko pozbyc auta i sprzedac mogl mu i tyle. Z drugiej strony auto moglo byc skasowane i ten sobie je odnowil i sprzedaje. Niby przebieg7,5 niby serwisowany w aso, a czemu slowa o gwarancji nie ma? W tym roku powinien byc na przegladzie(co rok albo co 15k) i pewnie nie byl i gwary nie ma. Za dobra okazja. Co radzicie? Jakies opinie?

 

tyle hajsu chcesz przeznaczyć na malutką ibizę? To ma być dodatkowe auto w domu?

Opublikowano

D-4D albo DCAT to oznaczenia ropniakow u toyoty. Toyota nie oznacza jaos szczegolnie swoich aut z napedem na 4 kola, bo procz RAV4 z elektronicznie dolaczanym przodem, inne auta z napedem to Land Cruiser aoraz Hilux z tych najpopularniejszych.

  • Plusik 1
Opublikowano

Kolejny problem, tym razem z Sieną (może nie tyle co problem bo odkąd kupione zostało auto tak się dzieje i nie wpływa na eksploatację auta)

Czasem miewam w mojej Sienie dziwne dźwięki, które wydobywają się z okolic podszybia, nawiewów lub spod maski (ale w okolicach przedniej szyby. Otóż gdy przyspieszam lub puszczam gaz przy większych obrotach (a czasme również w innych sytuacjach) słychać takie terkotanie (trudno to opisać), ale dźwięk nabiera intensywności przy większych obrotach. Co to może być?

Może być groźne>

Opublikowano

1.Powinieneś wiedzieć,że prędkość w zimie nie równa się prędkości w latem.

2. Redukcja prędkości przed zakrętem ( latem jeszcze można się do tego nie stosować,ale zimą to podstawa).

3. Wyprzedzając nie zmieniaj pasów gwałtownie,bo często ich środki są śliskie,jak nie oblodzone.

Opublikowano

Zwykle starczą dobre zimówki, ojciec nigdy nie miał łańcuchów, ani napędu AWD i przy dość licznych wyjazdach w polskie góry czy w Alpy na narty, nie było nigdy problemów z podjechaniem gdzieś czy wyjechaniem skądś.

Aha, głupotą jest zwalnianie czy zatrzymywanie się na śliskim podjeździe, raz się zatrzymasz i może być niefajnie.

Opublikowano
  W dniu 27.01.2011 o 14:38, Doneth napisał(a):

http://img291.images...4116062381.jpg/

Z wiedzą mechaniczną jestem na bakier. Ktoś wie co to jest za zaznaczona cześć? Ta jakby "pokrywa" jest przerdzewiała i zastanawiam się ile wymiana może kosztować?

 

Pokrywa / obudowa kolektora wylotowego. To silnik z polo albo innego malego niemca, 1.4 bodajze ? Koszt od 30 do 50zl, wymiana trwa 5 minut - odkrecasz 3 srubki.

Opublikowano

Wielkie dzięki. To jest wartburg z silnikiem 1.3 od golfa 2. Gdzie najprędzej kupię tą pokrywę i rurę odchodzącą od tego? Na allegro? Na giełdzie samochodowej?

Opublikowano

Chciałem przełożyć radio z jednego samochodu do drugiego. Wyjąłem oba po czym okazało się, że wtyczka i gniazdko z pierwszego radia różnią się z tymi z drugiego. Od czego to zależy?

Można kupić jakąś przejściówke lub inaczej je podłączyć? troche się zdziwiłem że tak jest, ale gniazdka różnią się wielkością i rozstawem "drucików"

Opublikowano
  W dniu 27.01.2011 o 15:27, Doneth napisał(a):

Wielkie dzięki. To jest wartburg z silnikiem 1.3 od golfa 2. Gdzie najprędzej kupię tą pokrywę i rurę odchodzącą od tego? Na allegro? Na giełdzie samochodowej?

 

Allegro, gielda, szrot.

Opublikowano
  W dniu 27.01.2011 o 16:27, Hubi. napisał(a):

Chciałem przełożyć radio z jednego samochodu do drugiego. Wyjąłem oba po czym okazało się, że wtyczka i gniazdko z pierwszego radia różnią się z tymi z drugiego. Od czego to zależy?

Można kupić jakąś przejściówke lub inaczej je podłączyć? troche się zdziwiłem że tak jest, ale gniazdka różnią się wielkością i rozstawem "drucików"

 

pewnie jedno radio jest fabrycznym modelem (lub inną marką po prostu) a drugie ma standardową kostke iso. musisz znaleźć odpowiednią przejściówke na allegro, wpisujesz producentów lub marke auta z dopiskiem iso i powinieneś znaleźć.

 

 

 

A odnośnie tej osłony kolektora to ja swoją oczyściłem i pomalowałem farbą wytrzymującą 650 stopni. Wyglądała jak nowy czarny zamiennik. Ale to polecam tylko jak nie ma dziur w osłonie.

Opublikowano

Kilka razy spotkałem się już z opinią,że silnika wysokoprężne są dynamiczniejsze od benzyniaków. To prawda? Oczywiście zakładając,że jest podobny litraż i ilość KM.

Opublikowano (edytowane)
  W dniu 30.01.2011 o 21:12, Wampis napisał(a):

To prawda, mają wyższy moment obrotowy. Przykład: silnik 1.6 VTI 120 (benzyna) od PSA ma maksymalny moment 160 Nm, 1.6 HDI 112 (diesel) 270 Nm.

 

 

no i? dla przykładu focus mojego kolegi z klekotem pod maską ma 260Nm , a nie jedzie wogóle. dlaczego porównujesz silnik turbodoładowany z wolnossącym? z innej beczki: wielokrotnie ustawiałem się z klekotami o porównywalnej mocy do mojego VTECa (audi , szmelcwageny passaty) j jesli nie miały sekwencyjnej skrzyni biegów to dostawały baty. 3 bieg zapinam przy 110 km/h , a klekot? fakt są bardziej elastyczne (przebieg momentu obrotowego), jeśli jednak porównamy silniki doładowane benzynowe oraz turbo diesle to po za spalaniem wszystko przemawia na korzyśc benzyny.

Edytowane przez POSNANIAK
Opublikowano

Porównuję turbodoładowany z wolnossącym, bo większość (mniejszych) benzynowych silników jest wolnossąca, a diesli turbodoładowana. Teraz oczywiście się to nieco zmienia przez modę na downsizing, ale nie zmienia to faktu, że turbodiesel i zwykła benzyna o podobnej mocy kosztują podobnie, mają zbliżone przyspieszenie 0-100 i prędkość maksymalną, a różnią się znacząco właśnie maksymalnym momentem obrotowym.

  W dniu 30.01.2011 o 22:20, POSNANIAK napisał(a):

fakt są bardziej elastyczne (przebieg momentu obrotowego)

No i o to przecież chodziło. A że przy zabawie z biegami benzyna też ładnie wyprzedzi to inna sprawa.

Opublikowano

W sienie zamontowałem nowe głośniki i podłączyłem radio clariona. Działało przez kilka dni po czym przestało- potem już randomowo- raz tak, raz nie, czasme przez chwile. Pomyślałem, że problem z radiem i przęłożyłem z innego samochodu (na pewno sprawne) wsio- problem taki sam. OCB? czyzby lipne glosniki?

Opublikowano
  W dniu 30.01.2011 o 23:41, Hubi. napisał(a):

W sienie zamontowałem nowe głośniki i podłączyłem radio clariona. Działało przez kilka dni po czym przestało- potem już randomowo- raz tak, raz nie, czasme przez chwile. Pomyślałem, że problem z radiem i przęłożyłem z innego samochodu (na pewno sprawne) wsio- problem taki sam. OCB? czyzby lipne glosniki?

 

 

 

 

Gdzieś Ci kabelek nie styka. Sprawdź wtyczki i łączenia kabli.

 

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...