wilku00034 11 Opublikowano 19 listopada 2011 Opublikowano 19 listopada 2011 (edytowane) OK. Już z grubsza rozumiem. Takie przeróbki nie wchodzą w grę w takiej sytuacji. Dzięki bardzo za wyjaśnienia. Edytowane 19 listopada 2011 przez wilku00034 Cytuj
Redmitsu 991 Opublikowano 23 listopada 2011 Opublikowano 23 listopada 2011 Jak wysoka cena musi byc paliwa bysmy przesiadali sie na rowery? ; ) Od nowego roku ceny paliw pewnie znowu podskocza i na wakacje 2012 zobaczymy juz 6/7zł za litr. Jako prawdziwy polak musze kogos za to obwiniac. Wiec kogo? Wszystkich to za duzo. Cytuj
Infidel 218 Opublikowano 24 listopada 2011 Opublikowano 24 listopada 2011 Rząd rządem, ale stacje paliwowe też są tutaj winne. Jestem tego pewien,że gdyby chciały to ceny byłyby niższe. Jest to jednak dla nich nieopłacalne, bo paliwo kupić trzeba (transport etc.) Cytuj
MichAelis 5 621 Opublikowano 24 listopada 2011 Opublikowano 24 listopada 2011 Dokładnie, akcyza to mały pikus. Ostatnio bardzo wzrosły ceny z lotosu i Orlenu na rynku hurtowym, stad te ceny. Cytuj
POSNANIAK 50 Opublikowano 25 listopada 2011 Opublikowano 25 listopada 2011 mylisz sie , mam znajomego który ma kilka stacji benzynowych i marże są w tej chwili na poziomie kilku groszy za litr. praktycznie zysk jest tylko z tego co sprzedasz w sklepie. 1 Cytuj
Yacek 852 Opublikowano 25 listopada 2011 Opublikowano 25 listopada 2011 Nie porównujmy marży rafinerii do marży stacji benzynowej bo to zupełnie dwie różne sprawy. Cytuj
wilku00034 11 Opublikowano 25 listopada 2011 Opublikowano 25 listopada 2011 Jakiś czas temu orlen obniżył ceny hurtowe ON. Na stacjach nie było widać tej obniżki, za to widać każdą podwyżkę. Więc musi o coś tu chodzić... Dochodzi do sytuacji że pracownicy kradną coraz więcej paliwa z koparek, ciężarówek itp. Pracodawcy mają po (pipi)e podwójnie i wszystko drożeje. Koszt transportu w górę to i ceny w górę. A skoro wszystko drożeje to czemu paliwo ma tanieć? Cytuj
Yacek 852 Opublikowano 25 listopada 2011 Opublikowano 25 listopada 2011 Obniżył ceny ale o ile ? Bo jak baryłka była po 145 dolarow w 2008 to paliwo kosztowało około 4.35zł. A teraz mamy cenę baryłki od 124$ do 110$ a wczoraj tankowałem 5,35 za benzynę i 5,49zł za zwykłą ropędo służbowego. To samo było z cukrem, cena poszła w góre z powodu zwykłej spekulacji bo jakiś matoł ogłosił, że cukier będzie drożeć, to producenci zaczeli podnosić. Głupi ludzie zaczeli kupować jak poje bani to producenci jeszcze bardziej podnieśli. A polski cukier w Niemczech nawet nie drgnął. Wiem, bo sam chciałem szybko pojechać za Zgorzelec obkupić się w polski cukier i sprzedawać naszym polskim asom, którzy sami na siebie bata ukręcili. Cytuj
Redmitsu 991 Opublikowano 25 listopada 2011 Opublikowano 25 listopada 2011 Szkoda, ze to nie idzie w druga strone. Ktos moglby oglosic ze zacznie tanieć, to mogloby tak sie stac ale takie cos niestety nigdy sie nie wydarzy Ludzie, ktorzy każą nam placic juz takie kwoty za paliwo stopniowa przygotowuja nas do placenia juz takiej ceny badz coraz wiekszej metoda malych kroczkow. Chore. Cytuj
Yacek 852 Opublikowano 25 listopada 2011 Opublikowano 25 listopada 2011 Ceny są wysokie bo mamy tylko Orlen i Lotos, ktore wystarczy, ze sie dogadaja i kazda sukcesywnie podnosic cene a my nie majac wyboru lykamy to jak pelikany. Cytuj
POSNANIAK 50 Opublikowano 25 listopada 2011 Opublikowano 25 listopada 2011 Nie porównujmy marży rafinerii do marży stacji benzynowej bo to zupełnie dwie różne sprawy. marża właściciela/ajenta stacji wynika z ceny hurtowej. jeśli np orlen w hurcie sprzedaje po 4,30 a jego stacje patronackie w detalu po 4,32 to ty siłą rzeczy nie podniesiesz cen na swojej stacji bo poprostu nikt u Ciebie nie kupi paliwa. o takiej sytuacji napisałem. Cytuj
Yacek 852 Opublikowano 26 listopada 2011 Opublikowano 26 listopada 2011 No z tym kupi nie kupi to bywa różnie. W Płocku a przy okazji zaraz obok Orlenu zawsze bylo droższe paliwo niz na dolnymśląsku lub innym regionie a marża hurtowa jest ta sama wiec to nie jest tak, że stację piszczą i żyją tylko ze snickersów i hot dogów. Za każdym razem gdy Orlen podniesie cenęto wszyscy podnoszą. Na znajomego ze stacji brałbym poprawkę bo tak naprawde nie ma dramatu. Nie wiem, może to wynika z jakiejś dziwnej prawidłowości, że nikt nigdy nie pochwali się ile naprawde zarabia tylko zawsze jest średnio, tam źle, tam niedobrze ale ratę za Q7 płaci. Cytuj
wilku00034 11 Opublikowano 26 listopada 2011 Opublikowano 26 listopada 2011 No przecież troszkę głupio jest powiedzieć "słuchaj mógłbyś płacić 10gr na litrze mniej i też bym na tym wyszedł, ale ja swoje Q7 (zrzynka od Yacka ) też w tej cenie tankuję". U mnie między jednym orlenem a drugim różnica cen waha się w przedziale 5-25gr! Z czegoś to musi wynikać. Teraz gdy ceny poszły mocno w górę różnice zmalały, ale kilka miesięcy temu różnice potrafiły być kolosalne. Cytuj
Infidel 218 Opublikowano 26 listopada 2011 Opublikowano 26 listopada 2011 W Elblągu Statoil ma wręcz śmieszną różnicę. W mieście Pb 98 5,46, na obwodnicy 5,62. Cytuj
Yacek 852 Opublikowano 27 listopada 2011 Opublikowano 27 listopada 2011 A u mnie na Shellu cena z wczoraj nadal bez zmian: PB95 5,35 / ON 5,49. No i wiem, ze wlasciciel nie piszczy z biedy, mimo ze za plotem ma makdonalda i male centrum handlowe bo wszystko jest na jednym otwartym placu i hot dogi tak szalowo nie ida jak na Orlenie na wylocie z miasta. Cytuj
wilku00034 11 Opublikowano 27 listopada 2011 Opublikowano 27 listopada 2011 Ale nową S500 musiał pewnie w leasingu wziąć, a nie gotówą... Cytuj
winner 183 Opublikowano 27 listopada 2011 Opublikowano 27 listopada 2011 Ale nową S500 musiał pewnie w leasingu wziąć, a nie gotówą... Kup Audi Quattro Cytuj
Usagi 77 Opublikowano 14 grudnia 2011 Opublikowano 14 grudnia 2011 silnik 1.9 TDi golf 3 , 90 km . Znajomy zalewa go olejem z biedrony . Pytanie co się stanie ? zalewa w proporcjach 80% biedronkowego do 20% ON . w sumie jakby to było nieszkodliwe to bym się nad tym zastanowił sam w swoich gablotach . Coraz trudniej połapać ON poza stacją a przy cenach na stacjach to kusi . Społeczniakom zanim mnie będą bluzgać za to co napisałem i zanim zaczną się wymądrzać mówię A od reszty chętnie przeczytam co mają do powiedzenia Cytuj
Yacek 852 Opublikowano 14 grudnia 2011 Opublikowano 14 grudnia 2011 Padna pompowtryski. Starego merola albo diesla w mitsubishi na zwyklej pompie zalewac to jeszcze rozumiem ale TDI mimo wszystko jest silnikiem dosyc nowoczesnym i olej z biedronki jest wysoce niewskazany. Oczywiscie silnik moze pasc szybko, lub po 80tys km. Wszystko zalezy od jego aktualnej kondycji. Cytuj
waldusthecyc 4 767 Opublikowano 14 grudnia 2011 Opublikowano 14 grudnia 2011 Rząd rządem, ale stacje paliwowe też są tutaj winne. Jestem tego pewien,że gdyby chciały to ceny byłyby niższe. Jest to jednak dla nich nieopłacalne, bo paliwo kupić trzeba (transport etc.) witam. jako osoba ze środka: marża na paliwie dziś to 3%. wyjątkiem jest ORLEN i LOTOS który ma własne paliwo. Oni mają na dzień dzisiejszy marżę 5%. Reszta to cła,vaty,podatki,akcyze i inne najwięcej stacja zarabia na reklamach, akcjach marketingowych alkoholu i tytoniu (jedyna dozwolona forma reklamy: w miejscu sprzedaży) + spożywka Cytuj
Infidel 218 Opublikowano 14 grudnia 2011 Opublikowano 14 grudnia 2011 Nie spodziewałem się,że tyle pieniędzy z tego idzie. Myślałem,że to zaledwie kilka procent. Cytuj
Mustang 1 774 Opublikowano 14 grudnia 2011 Opublikowano 14 grudnia 2011 (edytowane) Były w polskiej prasie już jakieś testy nowej B-klasy? Edytowane 14 grudnia 2011 przez Wampis Cytuj
Yacek 852 Opublikowano 15 grudnia 2011 Opublikowano 15 grudnia 2011 Rząd rządem, ale stacje paliwowe też są tutaj winne. Jestem tego pewien,że gdyby chciały to ceny byłyby niższe. Jest to jednak dla nich nieopłacalne, bo paliwo kupić trzeba (transport etc.) witam. jako osoba ze środka: marża na paliwie dziś to 3%. wyjątkiem jest ORLEN i LOTOS który ma własne paliwo. Oni mają na dzień dzisiejszy marżę 5%. Reszta to cła,vaty,podatki,akcyze i inne najwięcej stacja zarabia na reklamach, akcjach marketingowych alkoholu i tytoniu (jedyna dozwolona forma reklamy: w miejscu sprzedaży) + spożywka Stacja stacją, winny jest Orlen i Lotos bo to oni jako jedyne rafinerie w kraju podnoszą ceny. Polecam zapoznać się z wykresem ceny brayłki ropy z ostatnich lat i nałożyć na to wykres ceny paliw z takiego samego okresu do porównaia i analizy. Rafinerię wykorzystują fakt, że mogą podnosić te ceny, i tu akurat akcyza i inne opłaty nie mają nic do rzeczy bo nawet czysty zysk ze spółek trafia do skarbu państwa. Czyli mamy zysk, akcyze, opłatę paliwową, (inne) i tak się dziwnie składa, że właścicielem każdej jest państwo. Podobnie było z cukrem: ktoś zaspekulował, że będzie drożeć no to producent aby nikogo nie zaskoczyć podniósł cenę. Dziwne, że ten sam cukier w Niemczech kosztował tyle samo ale tam żaden idiota nie stweirdził publicznie, że cukier powinien zdrożeć. U nas natomiast ludzie sami sobie strzelili w stopębo zaczeli masowo wykupywać cukier, a jak wykupują to podniesiemy cenę bo i tak wykupują. Cytuj
waldusthecyc 4 767 Opublikowano 15 grudnia 2011 Opublikowano 15 grudnia 2011 (edytowane) Rząd rządem, ale stacje paliwowe też są tutaj winne. Jestem tego pewien,że gdyby chciały to ceny byłyby niższe. Jest to jednak dla nich nieopłacalne, bo paliwo kupić trzeba (transport etc.) witam. jako osoba ze środka: marża na paliwie dziś to 3%. wyjątkiem jest ORLEN i LOTOS który ma własne paliwo. Oni mają na dzień dzisiejszy marżę 5%. Reszta to cła,vaty,podatki,akcyze i inne najwięcej stacja zarabia na reklamach, akcjach marketingowych alkoholu i tytoniu (jedyna dozwolona forma reklamy: w miejscu sprzedaży) + spożywka Stacja stacją, winny jest Orlen i Lotos bo to oni jako jedyne rafinerie w kraju podnoszą ceny. masz 100% racji. Z tym, że ORLEN wtedy zarabia jako rafineria, nie jako "stacja benzynowa" (czyli ORLEN rafineria drożej sprzedaje paliwo do ORLEN stacja benzynowa). myślałem kiedyś o twarciu stacji, ale to trzeba kombinować na czymś innymn poza paliwem. typu: super działka przy drodze i otwarcie tzw MOPa (Miejsce Obsługi Podróżnych) - np. stacja a resztę działki wynająć McDonaldowi albo knajpie, ale motelowi albo samemu się w to bawić. Stacje to ciężka sprawa, bo często TIRy na których jest sporo hajsu mają swoje stacje małe, prywatne w Polsce gdzie mają tańsze paliwo + gratisy (np. ruhanie za darmo - wystarczy zapytać na CB) więc generalnie d.upa. Edytowane 15 grudnia 2011 przez waldusthecyc Cytuj
Yacek 852 Opublikowano 15 grudnia 2011 Opublikowano 15 grudnia 2011 No tak ale stacja Orlenu to w 95% franczyza jeśli nie w 100%. Orlen jako spółka chyba już nie ma swoich stacji bezpośrednio. Więc tak naprawdę to oni są szcześliwi bo to właściciel stacji się głowi ale znowu i u nich nie ma tak naprawdędramatu bo jak rafineria podniesie to i stacja podniesie i tam nikt z wlascicieli stacji nie gloduje, na rate leasingowa za fure ma bez problemu. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.